Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Belonen met een speeltje?
Moderator: moderatorteam
-
Roo
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Belonen met een speeltje?
Ik ben al een tijdje bezig met Elv te belonen door een speeltje, en niet meer door koekjes. Niet alleen bij trucjes of commando's die hij al kent, maar ook bij het oefenen van nieuwe. In mijn geval gebruik ik een oude spijkerbroek. Ik ben hierop overgestapt nadat ik een progamma over politiehonden zag. Daar gebruikten ze ook deze techniek. Het idee is dat je inplaats van koekjes een bepaald speeltje hebt, en als de hond het goed uitvoerd, geef je als beloning het speeltje. Ik moet zeggen dat het tot nu toe heel goed bevalt. Elv had sowieso niet veel aandacht voor koekjes, hij werd er ook dik van of kreeg er snel te veel! Zijn er meer mensen die dit zo doen, of gevallen waarbij het geen goed plan bleek?
Een filmpje van Youtube zoals ik het nu ongeveer doe;
http://www.youtube.com/watch?v=R4OQQlEt ... re=related
Een filmpje van Youtube zoals ik het nu ongeveer doe;
http://www.youtube.com/watch?v=R4OQQlEt ... re=related
-
Sita
- Zeer actief
Re: Belonen met een speeltje?
Je moet bij het kiezen van een beloning, goed kijken naar je hond. Wat vind je hond de ultieme beloning? Per hond is dat verschillend. Sita is helemaal idolaat van tennisballen. Haar grootste beloning is dus een tennisbal. Bij trainingen gebruiken we bij haar dus de bal als beloning. Koekjes vindt ze ook lekker, dus die krijgt ze ook wel. Voor Rowan is eten echt alles. Die wordt dus veel meer beloond met voer. Wissel het bij hem af met trekspelletje, dat vindt hij ook erg st gbleuk om te doen. Laatst wilde ik hem belonen na het volgwerk en daar krijgt hij normaal gesproken altijd voer voor en nu gooide ik het balletje weg om een trekspelletje te gaan doen. Dat was niet goed volgens Rowan. Eerst koekje en dan spelen. 
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
ik beloon altijd met een balletje. Mijn pup kent maar dat, hij staat er dan ook razendgek op 
-
Supernova
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Kenzo vindt een speeltje best wel oke, en met Treibball krijgt hij dat ook als beloning. Om de een of andere reden vindt hij een speeltje dan erg leuk.
Maar in het dagelijks leven hoef ik echt niet aan te komen zetten met een speeltje als beloning, ren er zelf maar achter aan denkt hij
Nova vindt een speeltje wel een hele leuke beloning, voor haar gebruik ik kleine knuffeltjes die ik dan weggooi.
Maar in het dagelijks leven hoef ik echt niet aan te komen zetten met een speeltje als beloning, ren er zelf maar achter aan denkt hij
Nova vindt een speeltje wel een hele leuke beloning, voor haar gebruik ik kleine knuffeltjes die ik dan weggooi.
- RachelleAmericanBulldog
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Bij shaggy beloonde ik altijd met voer (die deed werkelijk alles voor een kwart frolic) bij nina beloon ik met veel met een balletje en bij pfaff nog met beide...

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)
in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
- Stewie
- Actief
- Mijn ras(sen): Parson russel terriër
Ik gebruik bij Stewie regelmatig een konijnenvel als trekspeeltje tijdens training dit werkt voor hem echt supper 1 en al focus daar kan echt geen frikandel, leverworst of wat dan ook tegenop.
De beloningen wissel ik af de ene training met het vel de andere voedselbeloningen/ander trekspeeltje.
Het is ook zo als hij het vel heeft geroken wil ie niks anders meer.
De beloningen wissel ik af de ene training met het vel de andere voedselbeloningen/ander trekspeeltje.
Het is ook zo als hij het vel heeft geroken wil ie niks anders meer.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Verschillend, maar voor het perfectioneren van oefeningen gebruik ik inderdaad wel het speeltje als beloning, omdat hij daar veel enthousiaster voor gaat werken, alhoewel leverworst ook prima gaat, maar dan blijft er soms weinig van mijn vingers over. In het aanleren gebruik ik voor de rust dus liever voer, anders wordt Kay gefrustreerd en gooit al zijn trucs eruit en kan dus niet beloond worden. In training met andere honden is het niet handig om een bal te gebruiken, vandaar dat ik op die trainingen vaak toch wel voer gebruik. Daarbij kan ik met speeltje geen gedrag uitlokken, met voer kan ik beter sturen en daardoor uitlokken van bepaalde gedragingen.

-
Ikke1980
- Zeer actief
Voor j.j. hier gebruik ik een apporteerdummy als beloning. Normaal beloon ik ook wel met voertjes, maar voor die dummy heeft hij echt een obsessie....dan kan ik bijna letterlijk een biefstuk voor zijn neus houden, maar hij ziet echt alleen dat ding.
Het is echt bijna eng....
Normaal wil hij uitvallen naar andere honden, maar als ik die dummy heb dan kunnen andere honden onderhand aan hem snuffelen voordat hij ze ziet en in 99% van de gevallen negeert hij ze dan.
echt, lijkt net een tovermiddel!
Maar zo krijg ik nooit een dikke hond
Het is echt bijna eng....
Normaal wil hij uitvallen naar andere honden, maar als ik die dummy heb dan kunnen andere honden onderhand aan hem snuffelen voordat hij ze ziet en in 99% van de gevallen negeert hij ze dan.
echt, lijkt net een tovermiddel!
Maar zo krijg ik nooit een dikke hond
- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Dat hangt helemaal van de hond af. Floor is helemaal gek van speeltjes en ik kan haar heel blij maken als ze haar bal krijgt. Dat is voor haar echt een beloning. Afwisselend krijgt ze een stukje worst.
Chester heeft niks met speeltjes en hij werkt alleen voor een voertje helaas. Wel krijgt hij minder eten als hij veel voertjes heeft gehad tijdens de training.
Sacha vindt het al een beloning als ze met me mee mag om te trainen. Voor haar maakt het echt niet uit of ze niks, een voertje of een speeltje krijgt. Dus ik wissel met haar af.
Chester heeft niks met speeltjes en hij werkt alleen voor een voertje helaas. Wel krijgt hij minder eten als hij veel voertjes heeft gehad tijdens de training.
Sacha vindt het al een beloning als ze met me mee mag om te trainen. Voor haar maakt het echt niet uit of ze niks, een voertje of een speeltje krijgt. Dus ik wissel met haar af.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
- rakker2000
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox - Locatie: gelderland
hier is het per hond echt verschillend.
rakker geeft totaal niets om een speeltje dus die
krijg een koekje. de andere 2 gebruik ik beide, per keer
verschillend.
rakker geeft totaal niets om een speeltje dus die
krijg een koekje. de andere 2 gebruik ik beide, per keer
verschillend.
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
-
falkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): DobermannxRR, Vizsla
- Contacteer:
Ik gebruik beide. Heeft alletwee zijn voor en nadelen. Spelen is het beloningsmoment langer en meer interactie met de baas, bij een voertje is het hap slik weg en kun je weer meteen door.

-
Roo
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Bedankt voor de reacties allemaal! Ik ben best wel verbaasd dat zoveel mensen toch met een bal of iets anders werken, ik ging er vanuit dat er nog steeds heel veel koekjes of voer gebruikt werd. Ik moet zeggen dat ik het belonen met een speeltje zelf een groot voordeel vindt omdat hij er niet zo van aankomt, want als ik moet hem oefende ging het wel heel snel met de koekjes! 
-
Sepp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Stabij & Border Collie
Roef doet alles voor voer en voor een kale tennisbal.
Sepp maakt het niets uit..bal, piepspeeltje, voer, floss, grasprietje of knuffelbeer...hij vindt alles prachtig. Heel bewust heb ik hem dat ook direct aangeleerd...zodat ik niet kieskeurig hoef te zijn in mijn beloning of dat hij maar voor 1 bepaald ding werkt.
Sepp maakt het niets uit..bal, piepspeeltje, voer, floss, grasprietje of knuffelbeer...hij vindt alles prachtig. Heel bewust heb ik hem dat ook direct aangeleerd...zodat ik niet kieskeurig hoef te zijn in mijn beloning of dat hij maar voor 1 bepaald ding werkt.

- umajoya
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Verliefd op Australian Shepherds
Ook mijn oppashond Mojo ziet zijn tennisbal als de allergrootste beloning. De tennisbal is eigenlijk alleen voor het apporteren buiten. maar hij krijgt hem ook als beloning voor het 'hierkomen' als we weer naar huis gaan.
Verder is hij ook heel erg op eten gericht. Dus snoepjes werken zeer goed als we hem nieuwe dingen aanleren.
Verder is hij ook heel erg op eten gericht. Dus snoepjes werken zeer goed als we hem nieuwe dingen aanleren.
Liefs, Uma [Met Mojo en Halo]

[gemaakt door kiki2000]

[gemaakt door kiki2000]
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Daarom gebruikte ik dingen die ik heel klein kon snipperen, ja dat was wel eens vervelend voor mijn vingers, maar meestal ging er maar relatief weinig in, maar wel heel vaak. En ach anders sla ik een maaltijd over. Ben ik ook niet moeilijk in.rahanna schreef:Bedankt voor de reacties allemaal! Ik ben best wel verbaasd dat zoveel mensen toch met een bal of iets anders werken, ik ging er vanuit dat er nog steeds heel veel koekjes of voer gebruikt werd. Ik moet zeggen dat ik het belonen met een speeltje zelf een groot voordeel vindt omdat hij er niet zo van aankomt, want als ik moet hem oefende ging het wel heel snel met de koekjes!