mon65 schreef:Ik begrijp nooit zo goed hoe honden "per ongeluk" gedekt kunnen worden. Hoe moeilijk kan het zijn een loopse teef en een reu een paar weken goed te scheiden? En als je dan de mogelijkheden niet hebt om dat te goed doen, kan je toch wel regelen dat de reu voor die paar weken bij iemand onder gebracht kan worden? Kinderen de schuld geven van en hekje dat niet goed dicht is gedaan vind ik wel erg makkelijk
Dit snap ik ook nooit zo goed hoor. Ik heb je antwoord ook gelezen hoor Linda. Maar als ik dit soort dingen lees en dit soort dingen gebeurd nu ik er meer op op let wel heul erg vaak. Krijg bij dit soort dingen hetzelfde idee als wanneer iemand die een bekeuring voor parkeren krijgt het welbekende "kutsmoesje" eruit gooit "ja maar ik was maar 2 minuten binnen" of "sorry mijnheer de agent ik was even geld wisselen"
Nog niet zolang geleden een soortgelijk "geval" maar dan bij een JR die 9 mnd na haar eerste nest haar 2e alweer mocht werpen. Hierbij had de zoon "waarschijnlijk" vergeten de deur goed dicht te doen

Oh en reu ws in ieder geval een handige rakker want die kon zo helemaal zelf het loopsheidbroekje loskrijgen

Was daar trouwens na het lezen van eigen teksten wel heel erg duidelijk dat dit "oeps" nestje niet zo "oeps" was. Maar goed dat is het 9 van de 10x ook niet. Dat is alleen wat men wil doen overkomen. "oh wat ons nu is gebeurd"
Vind het wat dat betreft wel altijd frappant te lezen dat het buiten het feit dat de traphekjes/deuren "per ongeluk express" niet goed dichtgedaan worden het nagenoeg altijd de kinderen zijn die de "schuld" krijgen

En t zijn ook altijd "oepsnestjes" zijn waarbij de teef of te snel na bevalling alweer mag werpen of de teef in kwestie te jong is om te überhaupt al via de minimale regels te mogen werpen. Van mij zouden ze zo in mogen voeren dat pups geboren uit dergelijke nestjes geen stamboom mee krijgen. Dan maakt de eigenaar van zelf maar een eigen opgesteld "afstammingsbewijs"

Boetes die bij dit soort "ongelukjes" horen stellen ook geen drol voor en zal voor de fokkers van geen reden zijn dergelijke "ongelukjes" niet meer te laten gebeuren. Maar durf te wedden als fokkers bij dit soort "oeps" gevalletjes geen stambomen zouden krijgen ze wel 10x beter opletten.
Nee, snap het echt, echt niet hoor. Deuren die "per ongeluk" niet goed gesloten worden, traphekjes die "per ongeluk" niet goed gesloten worden, loopsheidbroekjes die "spontaan" afgaan etc etc

Tis allemaal wat.
Nog niet zo heel lang geleden woonde Tulip trouwens toch nog gewoon bij jou? Dacht in ieder geval gelezen te hebben dat Tulip en Faith in de kamerkennel slapen?