MoniqueDM schreef:Jammer voor James dat het niet op de natuurlijke manier lukte, maar hopelijk lopen er over goed twee maandjes weer kleine Jamesjes rond

.
Nou, James is een echte gentleman! Heel geduldig, eerst oren uitsoppen en oogjes schoongemaakt en zó voorzichtig. Hij heeft een hele tijd met haar gespeeld, dus ik denk niet dat hij iets gemist heeft
LongFields schreef:Spannend weer, leuke combinatie ook! Hopelijk neemt de teef op en komen er weer kleine James-jes aan over 9 weken!
Wilden de teef-eigenaren niet eerst nog een tweede natuurlijke dekking proberen? Het gebeurt toch wel vaker dat een eerste dekpoging niet lukt, en een tweede gewoon wel? Dat heb ik hier ook al geregeld gehad, bij Nozem in april ook weer. Op woensdag wilde de reu niet echt doordekken en bleef het bij wat halfslachtige pogingen, op vrijdag ging het in 1x gewoon volgens het boekje helemaal goed. Ik heb KI zelfs niet eens overwogen na die eerste dekpoging, ik laat het liever aan moeder natuur over moet ik bekennen.
Dank je wel! Ja, ik wilde het zondag nog wel een keer proberen, maar dat durfden de eigenaren niet aan, omdat ze dus maar eens per 16 maanden loops wordt, dus wilden ze het zo. Aan hun de keus, ik vind het voor een keertje voor James ook geen probleem

Ze was overigens perfect dekrijp, daar lag het niet aan. In ons ras wordt echter weleens KI gedaan, eigenlijk vooral omdat er veel internationaal gefokt wordt en het niet zo simpel is om even met je teefje naar bijvoorbeeld Engeland te gaan. Dus misschien dat dat er ook mee van doen heeft, dat ze meer gewend zijn aan het idee van KI en daar sneller voor kiezen? De fokker fokt ook Australian Cattledogs en had het bij die teefjes ook weleens gedaan. Ze heeft er wel een nachtje over geslapen en toen gekozen voor KI, en als zij dat perse wil, vind ik dat niet erg voor een keertje (niet dat het mijn voorkeur heeft hoor, absoluut niet!).