Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waar röntgenen.
Moderator: moderatorteam
-
BT Golden
- Actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Waar röntgenen.
Ik heb Bentie bij Nico Dijkshoorn laten rontgenen en Tika twijfel ik tussen Best of Nico Dijkshoorn. In Best kan ik gelijk de ogen laten doen en daarna rontgenen, dus dan weet ik alles in 1 dag. Sleeuwijk is ook een optie.
Over twee maanden ongeveer krijgt Tika haar eerste oogonderzoek en daarna wordt ze getest op haar heupen en ellebogen.
Wat is beter, vraag ik me af:
röntgenen: wat is beter de echte foto's of digitaal
Met oude foto's kunnen ze nog tekenen met pen op de foto en digitaal kan dat niet. Heeft ook met de norbergwaarde te maken.
Wat zijn de beste klinieken in nederland.
Ik ben zelf positief over nico dijkshoorn, ben daar met bentie geweest, hd a en ed 0-0. Maar ik hoor ook goede verhalen over sleeuwijk.
Tika is net 10 maanden, dus het duurt nog wel eventjes.
Bentie had norgbergwaarde 35, als ik bijv. een half jaar had gewacht, want ik heb haar laten röntgenen met 1 jaar en 1 maand, was de norgbergwaarde dan hoger geweest.
Nico Dijkshoorn ellebogen en heupen 325 euro ouderwets
Sleeuwijk ellebogen en heupen 295 euro digitaal
Best ellebogen en heupen 180 euro digitaal
Maarten Kappen ellebogen en heupen 310 euro
Nico Dijkshoorn zelf krijg je niet. Hij heeft een dierenarts aangenomen, die de hele dag röntgent. Met Bentie ben ik 4 jaar geleden ongeveer geweest.
Dus kan nu best wel weer een ander krijgen. Het is de naam, dat ze zo draaien dat het beter uitkomt.
Het is zo'n prijsverschil tussen bijv. Best en Dijkshoorn, als het nu wat dichter bij elkaar lag. Toen ik met Bentie ging was het rond de 250 euro.
Ik kijk er dan zo naar bijv. Best, als ik daarvoor kies, kan ik een extra cursus volgen. Is ook super leuk.
Met welke leeftijd laten jullie röntgenen. Precies 1 jaar of bijv. later.
Tevens doen sommige pas later röntgenen. Bijv. met 1,5 jaar of 3 maanden na de loopsheid. Tika is nog niet loops geweest.
Wat zijn jullie resultaten geweest bij de diverse dierenklinieken en wat is jullie mening hierover.
Over twee maanden ongeveer krijgt Tika haar eerste oogonderzoek en daarna wordt ze getest op haar heupen en ellebogen.
Wat is beter, vraag ik me af:
röntgenen: wat is beter de echte foto's of digitaal
Met oude foto's kunnen ze nog tekenen met pen op de foto en digitaal kan dat niet. Heeft ook met de norbergwaarde te maken.
Wat zijn de beste klinieken in nederland.
Ik ben zelf positief over nico dijkshoorn, ben daar met bentie geweest, hd a en ed 0-0. Maar ik hoor ook goede verhalen over sleeuwijk.
Tika is net 10 maanden, dus het duurt nog wel eventjes.
Bentie had norgbergwaarde 35, als ik bijv. een half jaar had gewacht, want ik heb haar laten röntgenen met 1 jaar en 1 maand, was de norgbergwaarde dan hoger geweest.
Nico Dijkshoorn ellebogen en heupen 325 euro ouderwets
Sleeuwijk ellebogen en heupen 295 euro digitaal
Best ellebogen en heupen 180 euro digitaal
Maarten Kappen ellebogen en heupen 310 euro
Nico Dijkshoorn zelf krijg je niet. Hij heeft een dierenarts aangenomen, die de hele dag röntgent. Met Bentie ben ik 4 jaar geleden ongeveer geweest.
Dus kan nu best wel weer een ander krijgen. Het is de naam, dat ze zo draaien dat het beter uitkomt.
Het is zo'n prijsverschil tussen bijv. Best en Dijkshoorn, als het nu wat dichter bij elkaar lag. Toen ik met Bentie ging was het rond de 250 euro.
Ik kijk er dan zo naar bijv. Best, als ik daarvoor kies, kan ik een extra cursus volgen. Is ook super leuk.
Met welke leeftijd laten jullie röntgenen. Precies 1 jaar of bijv. later.
Tevens doen sommige pas later röntgenen. Bijv. met 1,5 jaar of 3 maanden na de loopsheid. Tika is nog niet loops geweest.
Wat zijn jullie resultaten geweest bij de diverse dierenklinieken en wat is jullie mening hierover.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Re: Waar röntgenen.
Je moet laten röntgenen waar je je goed bij voelt.
Ik laat het doen rond de 15 maanden en bij een da waar ik me prettig bij voel, de prijs zou geen invloed moeten hebben.
Het gaat niet om de beste uitslag maar om de meest realistische, toch?
Of wil je jezelf een rad voor ogen draaien?
Een foto is een foto hoor
Ik laat het doen rond de 15 maanden en bij een da waar ik me prettig bij voel, de prijs zou geen invloed moeten hebben.
Het gaat niet om de beste uitslag maar om de meest realistische, toch?
Of wil je jezelf een rad voor ogen draaien?
Dit snap ik niet helemaal.Julia en Bentie schreef:Met oude foto's kunnen ze nog tekenen met pen op de foto en digitaal kan dat niet. Heeft ook met de norbergwaarde te maken.
Een foto is een foto hoor
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Gezien je woonplaats ging ik trouwens naar Eersel.
Prima da is dat, vind ik dan.
Prima da is dat, vind ik dan.
-
Mirr
- Actief
Wij gaan naar Nico..
Kan goed foto's maken, stuurt ze inderdaad nog niet digitaal op, hij is daar niet zo'n voorstander van had ik begrepen.
Enne Nico zelf maakt ook wel eens foto's. Een keer wilde onze teef niet goed liggen en heeft hij het na 5 keer maar even gedaan
en de vorige keer deed hij het standaard zelf..
Wij laten ze rontgenen vanaf 18 maanden enne digitaal of niet. Het zal beide wel goed zijn, anders zou de RvB het niet accepteren denk ik zo?!
Kan goed foto's maken, stuurt ze inderdaad nog niet digitaal op, hij is daar niet zo'n voorstander van had ik begrepen.
Enne Nico zelf maakt ook wel eens foto's. Een keer wilde onze teef niet goed liggen en heeft hij het na 5 keer maar even gedaan
Wij laten ze rontgenen vanaf 18 maanden enne digitaal of niet. Het zal beide wel goed zijn, anders zou de RvB het niet accepteren denk ik zo?!
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Digitaal hoeft geen probleem te zijn, ze hebben prachtige programma's om alles te meten en het de pc zelfs nog allemaal uit te laten rekenen. Althans kan me niet voorstellen dat ze het niet hebben. De mensen radiodiagnostiek doet niet anders tegenwoordig.
In principe heb je bij digitaal minder kans dat het over moet omdat een foto te licht of te donker zou zijn, daar heb je bij digitaal geen last van. Het beeld wordt eerder ruisiger of mooier, en zelfs dat is af en toe moeilijk te zien omdat de computer alles bijtrekt.
Ik zou denk ik voorstander zijn van digitaal...Maar ik zou mijn keuze eerder van de da af laten hangen dan de manier van ontwikkelen van de foto's. Omgang, positioneren en ervaring van de da vind ik belangrijker
Bij digitaal moet je wel weten wat er gebeurt, het werkt anders dan analoge radiologie
In principe heb je bij digitaal minder kans dat het over moet omdat een foto te licht of te donker zou zijn, daar heb je bij digitaal geen last van. Het beeld wordt eerder ruisiger of mooier, en zelfs dat is af en toe moeilijk te zien omdat de computer alles bijtrekt.
Ik zou denk ik voorstander zijn van digitaal...Maar ik zou mijn keuze eerder van de da af laten hangen dan de manier van ontwikkelen van de foto's. Omgang, positioneren en ervaring van de da vind ik belangrijker
Bij digitaal moet je wel weten wat er gebeurt, het werkt anders dan analoge radiologie

-
BT Golden
- Actief
Hoe zit dat precies, dat het anders is fotograferen. Ik ben een leek op dit gebied.
- Jeannettebo
- Zeer actief
Op zich gebruik je bij beide manieren natuurlijk rontgenstraling, ook het positioneren is het zelfde.Julia en Bentie schreef:Hoe zit dat precies, dat het anders is fotograferen. Ik ben een leek op dit gebied.
Het verschil zit hem in het verwerken.
Bij de analoge manier werk je nog met een echte film, die reageert op licht. Die kan je niet zomaar uit de cassette halen, dan kan je hem weggooien. In de cassette zit een kristal laag, welke rontgenstraling omzet in licht, wat op de film valt. Door lucht wordt geen straling tegen gehouden en zal zwart zijn op de foto, bot houdt heel veel tegen en zal dus wit zijn op de foto. Hoe meer straling je geeft, hoe meer er doorheen zal komen, hoe zwarter je foto. Hoe minder straling, hoe minder er doorheen komt, hoe witter je foto.
Bij digitaal heb je 2 manieren via een fosforplaat of direct via een detectorplaat, die aangesloten is op de computer/werkstation.
Bij de fosforplaat zit er overigens geen fosfor in. In de plaat zit een soort film, maar deze is niet gevoelig voor licht en is herbruikbaar. De deeltjes in de plaat reageren op de straling. hoe meer straling, hoe meer ze reageren. Dit wordt uitgelezen door een laserapparaat, welke het omzet naar een digitaal beeld. Dit doet hij met behulp van een histogram en een LUT. Hiermee weet hij of je bij deze opname meer geïntresseerd bent in de weke delen of juist in het bot. Door dit histgram en LUT trekt hij het over een breed gebied bij. Zou je foto eerder te licht zijn, wordt hij nu goed, zou hij te zwart zijn, wordt hij nu goed getrokken. Ditzelfde geld voor direct digitaal, alleen werken we dan met een detector, ipv dat je een losse plaat hebt die uitgelezen moet worden, wordt het beeld direct omgezet naar je beeldscherm.
Op het moment dat je echt te weinig straling hebt gegeven krijgt hij te weinig informatie en zal je ruis gaan zien. Als je te veel straling geeft krijg je een te mooi plaatje

- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
- Aantal honden: 1
weet niet waar je woont
ben zelf naar Budel geweest. Was voor officiele foto's heupen, ellebogen en niet officieel rug en schouders rond de 175 euro kwijt geloof ik.
Vond Eersel erg duur
ben zelf naar Budel geweest. Was voor officiele foto's heupen, ellebogen en niet officieel rug en schouders rond de 175 euro kwijt geloof ik.
Vond Eersel erg duur
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley

-
BT Golden
- Actief
Ik woon in Tilburg. Dus Eersel en Best is beide in de buurt.
In Best kan ik bijwijze van eerst de ogen doen, dan de heupen en als die goed zijn, dan de ellebogen. Dan weet ik alles in een dag.
Niet de officiële uitslag. Maar of alles oke is en dan kan ik alvast een beetje blij zijn. Dit is omdat ik zelf artrose in mijn polsen heb en ik daarom wil dat het goed gebeurt, want pijn aan je gewrichten is niet fijn.
Echter kan ik voor die prijs, wat meer is, ook een leuke mooie tunnel kopen of een extra cursus volgen.
In Best kan ik bijwijze van eerst de ogen doen, dan de heupen en als die goed zijn, dan de ellebogen. Dan weet ik alles in een dag.
Niet de officiële uitslag. Maar of alles oke is en dan kan ik alvast een beetje blij zijn. Dit is omdat ik zelf artrose in mijn polsen heb en ik daarom wil dat het goed gebeurt, want pijn aan je gewrichten is niet fijn.
Echter kan ik voor die prijs, wat meer is, ook een leuke mooie tunnel kopen of een extra cursus volgen.
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
dan is het toch opgelost? Best kan je ook ogen doen en ben je in 1x klaar, betekend dus 1x op en neer rijden (benzine) en zo duur was Best niet in foto's (zou bij de ellebogen ook direct proberen de schouders mee te pakken)

- Tesslys
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): BC's.
- Contacteer:
Vroeger altijd naar Maarten Kappen geweest. Maar nu de laatste keer met Q-T naar Budel. Heupen en ellebogen officieel laten doen en onofficieel schouders en rug. Ik ben zeer tevreden. Ben er een klein uur binnen geweest met uitleg en al. Scheelt enorm in de kosten.
Voor de ogen ben ik altijd naar Appie H. geweest in Oisterwijk.
Nu is Best ook prima, daar ben ik dan weer voor de prog.testen en met een paar weken voor de echo.
Ik ben niet dierenarts-vast
Voor de ogen ben ik altijd naar Appie H. geweest in Oisterwijk.
Nu is Best ook prima, daar ben ik dan weer voor de prog.testen en met een paar weken voor de echo.
Ik ben niet dierenarts-vast
-
BT Golden
- Actief
Schouders hoeft niet bij de golden. Ellebogen ook nog niet, maar dat wordt binnen 2 jaar verplicht gesteld en dat vind ik ook heel belangrijk.
volgens mij komen schouder-problemen bij de goldens niet vaak voor.
Voor de ogen ga ik ook altijd naar Hein in Oisterwijk. Die super lief tegen de hondjes. Als ik zie hoe hij tegen mij Bentie doet. Super.
volgens mij komen schouder-problemen bij de goldens niet vaak voor.
Voor de ogen ga ik ook altijd naar Hein in Oisterwijk. Die super lief tegen de hondjes. Als ik zie hoe hij tegen mij Bentie doet. Super.
-
Cabasja
- Actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzer
- Contacteer:
Jep voor mij Best!!!
Fijne da,super goedkoop en heel kundig
Dhr Noorman is super goed in het maken van Echo's en zal bijna altijd goed zitten met het aantal,als het niet echt lukt te tellen zal hij dit ook zeggen.
HD en ED,weet hij ook vaak van te voren wat het gaat worden,ze maken veel heel veel foto's,dus zijn daar ook heel erg handig in.
Progesteron is daar ook super goedkoop en de beste test die er is.
Ben ik ff blij dat ik dan ook gewoon in Best woon
Fijne da,super goedkoop en heel kundig
Dhr Noorman is super goed in het maken van Echo's en zal bijna altijd goed zitten met het aantal,als het niet echt lukt te tellen zal hij dit ook zeggen.
HD en ED,weet hij ook vaak van te voren wat het gaat worden,ze maken veel heel veel foto's,dus zijn daar ook heel erg handig in.
Progesteron is daar ook super goedkoop en de beste test die er is.
Ben ik ff blij dat ik dan ook gewoon in Best woon

-
Cabasja
- Actief
- Contacteer:
Ow en nog over de ogentest...ook daar kan flink verschil in zitten qau prijs.
Ik geloof dat Kathy Ströbel 30-35 euro vraagt.
Ik geloof dat Kathy Ströbel 30-35 euro vraagt.

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoe worden schouders gecontroleerd ? En waarop dan precies ?
-
BT Golden
- Actief
Hein vraagt 35 euro, dus die valt ook wel mee. Ik kom namelijk uit Tilburg en dan is Hein weer dichterbij.
-
Cabasja
- Actief
- Contacteer:
Julia en Bentie schreef:Hein vraagt 35 euro, dus die valt ook wel mee. Ik kom namelijk uit Tilburg en dan is Hein weer dichterbij.
En dit is voor officiele foto's???
Voor HD en ED?? per foto dus...??

-
Melanie 74
Schouders worden op OCD gecontroleerd, is voor de Tatra in Duitsland verplicht.sirene schreef:Hoe worden schouders gecontroleerd ? En waarop dan precies ?
Dan moet de hond op zijn zij en wordt de voorpoot naar achteren gestrekt.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Ik ga straks weer gewoon röntgenen in Budel. Ook officiële foto's kan je daar maken, dus ik kan nog altijd kiezen officiële foto's daar te laten maken als de officieuze foto's goed blijken te zijn 
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- LaVitaBella
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane corso's en 2 kruisingen
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Wij gaan altijd naar Maarten kappen, naar Best gaan wij niet meer (alleen misschien in noodgevallen), daar hebben ze teveel fouten gemaakt.....

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
onze vaste DA is de DAP in Berghem, daar rontgenen we ook, foto's zijn digitaal, hij maakt vaak en veel foto's, niet enkel voor de RvB maar ook diensthonden voor handelaren, sport etc....
-
BT Golden
- Actief
Voor de ellebogen moeten ze 4 foto's maken. OCD staat erbij.
Want op Benties uitslag stond:

Want op Benties uitslag stond:

-
Cabasja
- Actief
- Contacteer:
Zo ook in Best,fijn als ze ook goed weten van wat ze doen hé.crutz schreef:onze vaste DA is de DAP in Berghem, daar rontgenen we ook, foto's zijn digitaal, hij maakt vaak en veel foto's, niet enkel voor de RvB maar ook diensthonden voor handelaren, sport etc....

-
Cabasja
- Actief
- Contacteer:
Tja overal worden fouten gemaakt....daarom stappen mensne over naar andere,zo zijn er ik weet niet hoeveel mensen die nu naar de dierenkliniek in best gaan,vanuit Maarten Kappen.LaVitaBella schreef:Wij gaan altijd naar Maarten kappen, naar Best gaan wij niet meer (alleen misschien in noodgevallen), daar hebben ze teveel fouten gemaakt.....
En zo zijn er mensen die van andere dierenarsten naar Maarten Kappen gaan....
Ik heb verhalen gehoord vana Maarten Kappen,dat wil je niet weten....
Maar zo zijn er altijd wel mensen die slechte ervaringen hebben bij bepaalde dierenartsen...
Maar dat doet er hier niet toe,wel??