dat is meestal met zulke mensenMoniqueDM schreef:Ik hoop het ook Malinois, zeker om in de toekomst schade bij onschuldige "slachtoffers" te voorkomen.malinois schreef:Ik hoop dat je haar duidelijk kan maken dat ze dit niet op deze manier moet gebruiken en het liefst helemaal niet zonder enige uitleg en ervaring ermee.MoniqueDM schreef:Als ik de rest van jullie reacties lees, wordt het volgens mij eens tijd dat ik een stevig gesprek met de dame in kwestie ga voeren.
Dit kan natuurlijk echt niet. Vroeg of laat vallen er slachtoffers, onnodige slachtoffers nota bene.
Dank jullie wel allemaal.
Ook Malinois die ik toch wel als ervaringsdeskundige op het gebied van de TT zie.
Jullie antwoorden hebben voor mij een hoop duidelijk gemaakt.
Ze kan het probleem alleen maar erger maken met alle gevolgen van dien als ze doorgaat met wat ze nu doet.
Maar voor zover ik haar ken zal er de nodige overredingskracht voor nodig zijn.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vraagje over het ingrijpen met een teletac
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Vraagje over het ingrijpen met een teletac

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Dat is dus ook mijn strevenCharles vd B schreef:Nou bij mij niet hoor. Wel of niet mogelijk ze blijft met die .....hond maar uit mn buurt
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Dat de andere hond ook een schok krijgt is complete onzin! De hond wordt niet volledig onder stroom gezet er mee, maar krijgt een schol die hooguit van pen naar pen (+ & -) loopt, dus over een stukje van enkele cm.MoniqueDM schreef:Nou..., nu jij dat zo schrijft..., Sandy donderde wel om, maar ik twijfel nu of dat van de aanval door de kangal werd veroorzaakt of dat ze elkaar raakte en toch ook wat van die schok meekreeg.Inge O schreef: of nog leuker : als die tt-tik te laat wordt gegeven krijgt jouw hond - terwijl ze gebeten wordt - ook nog eens een optater.
dat zou mij het woedendst maken : dat ze haar hond zo behandelt is al erg genoeg maar dat míjn hond door haar toedoen echt regelrecht uit het niets (en dan nog op zo'n stressmoment) een schok zou krijgen.......ik vrees dat madammeke wel eens een schok zou kunnen krijgen waar ik geen tt voor nodig heb.
Daar had ik eerlijk gezegd nog niet bij stilgestaan.
Verder idd, bij attentie al ingrijpen, anders kan het adrenaline niveau al te hoog zijn waardoor ook een flinke correctie niet meer zo ervaren wordt....
Nog ff dit, begrijp ik goed uit jou verhaal dat jou honden ook gewoon los liepen? (je schrijft dat ze er met een ruime boog omheen konden) dan vind ik nl niet dat je haar aan kan spreken op t aanlijnen;)
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Ja, mijn honden liepen ook los in dat losloopgebied.crutz schreef:Nog ff dit, begrijp ik goed uit jou verhaal dat jou honden ook gewoon los liepen? (je schrijft dat ze er met een ruime boog omheen konden) dan vind ik nl niet dat je haar aan kan spreken op t aanlijnen;)
Mijn honden doen geen vlieg kwaad, gaan niet op andere honden af en ik begeleide mijn honden inderdaad met een boog om die hond heen. Juist omdat ik weet dat die hond het op alle teven heeft gemund.
M.a.w.: ik nam nog maatregelen om ellende te voorkomen. Zij niet, want ze kwam loodrecht op ons afgelopen terwijl die hond achter haar aan sjokte.
Op het moment dat wij onder aan de dijk liepen, kwam die hond zonder aanleiding op Sandy afgestierd om haar te grijpen.
Wat voor toegevoegde waarde had het gehad als ik mijn honden dan had aangelijnd?
Dan had die kangal evengoed mijn hond kunnen pakken. Een beetje de wereld op z'n kop.
Zij loopt met een agressieve hond, ik niet!
Ik zou dus niet weten waarom ik niet aan haar mag vragen of ze haar hond voortaan even wil aanlijnen als wij elkaar moeten passeren.
Of vind je het normaal dat die hond iedere teef pakt en daar nog de ruimte voor krijgt ook?
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

-
Mojuan
- Zeer actief
MoniqueDM schreef:Ja, mijn honden liepen ook los in dat losloopgebied.crutz schreef:Nog ff dit, begrijp ik goed uit jou verhaal dat jou honden ook gewoon los liepen? (je schrijft dat ze er met een ruime boog omheen konden) dan vind ik nl niet dat je haar aan kan spreken op t aanlijnen;)
Mijn honden doen geen vlieg kwaad, gaan niet op andere honden af en ik begeleide mijn honden inderdaad met een boog om die hond heen. Juist omdat ik weet dat die hond het op alle teven heeft gemund.
M.a.w.: ik nam nog maatregelen om ellende te voorkomen. Zij niet, want ze kwam loodrecht op ons afgelopen terwijl die hond achter haar aan sjokte.
Op het moment dat wij onder aan de dijk liepen, kwam die hond zonder aanleiding op Sandy afgestierd om haar te grijpen.
Wat voor toegevoegde waarde had het gehad als ik mijn honden dan had aangelijnd?
Dan had die kangal evengoed mijn hond kunnen pakken. Een beetje de wereld op z'n kop.
Zij loopt met een agressieve hond, ik niet!
Ik zou dus niet weten waarom ik niet aan haar mag vragen of ze haar hond voortaan even wil aanlijnen als wij elkaar moeten passeren.
Of vind je het normaal dat die hond iedere teef pakt en daar nog de ruimte voor krijgt ook?
Nou idd, beetje vreemde reactie was dat.