Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe kom je aan de naam van je beessie?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mojuan
Zeer actief

Re: Hoe kom je aan de naam van je beessie?

Ongelezen bericht door Mojuan »

Marion. schreef: dat ze Dientje zou gaan heten (zodat ik in het bos SaarDientje kon roepen),

:LOL: Geweldig!
:zweep:
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Marion. schreef:Sam werd Sam omdat ik dat gewoon een leuke naam vond. Als ik een dochter had gekregen had ze ook zo geheten.
Boy heeft wel een week lang naamloos rond gelopen. Toen werd het Sammy's Boy. Dus Boy.

Saar is vernoemd naar de Golden van de dierenwinkel in Scheveningen.
Voor Miep was het de bedoeling dat ze Dientje zou gaan heten (zodat ik in het bos SaarDientje kon roepen), maar het was gewoon een Miep. Dus het werd Miep.
Saardientje :LOL:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Pepie schreef:
Marion. schreef:Sam werd Sam omdat ik dat gewoon een leuke naam vond. Als ik een dochter had gekregen had ze ook zo geheten.
Boy heeft wel een week lang naamloos rond gelopen. Toen werd het Sammy's Boy. Dus Boy.

Saar is vernoemd naar de Golden van de dierenwinkel in Scheveningen.
Voor Miep was het de bedoeling dat ze Dientje zou gaan heten (zodat ik in het bos SaarDientje kon roepen), maar het was gewoon een Miep. Dus het werd Miep.
Saardientje :LOL:
Was serieus het plan. Maar mijn favo tante, tante Diny, vond dat niet leuk. Hoe dan ook, het werd ook gewoon een Miep. En SaarMiep, MiepSaar bekt ook best lekker.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

ebertje heet voluit eberhard (alle hondjes in het nest hadden de naam van een horlogemerk....).
maar omdat ik dat een mannennaam vind noem ik haar ebertje, al zeg ik soms nog wel eens eberhardje, vooral als ik een aanval van liefde heb :I:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
saskia en sjaak
Zeer actief
Mijn ras(sen): klikobakkie

Ongelezen bericht door saskia en sjaak »

vonden de vorige naam van sjaak gewoon niets. Dribbel :help:

sjaak is vernoemd naar een goed vriend van ons Izaak.
vanaf het moment dat we hem mee namen hebben we hem zo genoemd, geen probleem.
Afbeelding
Jeffy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeffy »

Kilian heette in het asiel Danko. Maar dat vond ik geen naam. Ik heb altijd Kilian al mooi gevonden. En een plus een is Kilian :mrgreen:
Kilian komt uit het boek "de kinderen van moeder aarde" van Thea Beckman. Ik wil eigenlijk mijn volgende hond ook een naam uit die serie geven, als dat past bij de hond.

De katten heten Coren en Lolly. Coren komt uit de serie "poort des doods" en betekend de uitverkorene. Hoe we aan Lolly zijn gekomen weet ik niet meer precies :denken:
Herma en Boris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Drentsche Patrijs (moeder)- Duitse Staande (vader)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Herma en Boris »

ik was eens bij de bakker en daar zat een labrador buiten en die heette willem, dat vond ik zo'n leuke naam! maar toen konden we nog geen eigen hond nemen, dus mijn konijn werd willem. hier hoorde een hollandse naam bij: dus dame konijn werd fenna.

en toen kwam er een hond! en ik lag in bed en zei in 1 keer tegen sjoerd het wordt een boris! geen idee hoe ik er bij kom. en voor de volgende is de naam ook al bedacht. is ook een hollandse naam.
tkuijernl
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door tkuijernl »

Remy komt uit het boek alleen op de wereld wat ik als klein kind echt een super boek vond.

we wisten nog niet of we een reu of teef wilden, wel was zeker dat het een hond zou worden :LOL: remy kan voor een reu en een teef dus dat was redelijk makkelijk

solo heeft zijn naam te danken aan een avondje nadenken welke naam leuk bij remy zou passen...nou ja remy uit alleen op de wereld en solo is ook alleen dus zodoende

iedereen vind het wel een grappige combi en ik ook eigenlijk :love:
groetjes Tamara
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Onze labrador die er was toen ik een baby was, heette Bonnie. Ik heb geen idee waarom :F: De daaropvolgende hond heette Dribbel. Mijn broertje en ik zaten toen op de basisschool en we keken daar vaak een videoband (ja VHS banden :80: was 1990 :mrgreen: ) en pupje had ook van die vlekken, wij mochten de naam bedenken.. Het was ook wel echt een dribbelaar trouwens haha. Django heette al Django toen wij hem ophaalden, was ook de naam vanuit het nest (afstammingsbewijs) en hebben we niet veranderd. Hij heet nu Dirk bij zn nieuwe thuis trouwens. Mijn aankomende hond gaat denk ik Otje heten :I: , naar Otje van Annie M.G. Schmidt. De kinderen geven de voorkeur aan 'Mega Mindy' of Fifi maar dat zie ik mezelf nog niet roepen dus ze mogen niet kiezen :LOL:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Bijou haar naam moest met een B vandaar dus Bijou. Vond haar wel een juweeltje.
Tama was de eerstgeborene van het 1e nest van Bijou, Tama betekent in het Japans Juweel en zo kwam ik dus op Tama, Tama haar tweede naam is Rishona dat is Hebreeuws voor Eerstgeborene.
Nikkie noemde we in het nest Knikkie omdat ze een knikkie in haar staart heeft. Op haar stamboom is haar naam Brussel, maar dat vond ik geen leuke naam dus toen ik haar terug kreeg heb ik haar Nikkie genoemd dat leek het meest op Knikkie.
Jarah betekent in het Hebreeuws zo zoet als honing. Vond ik ook een leuke naam.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Zoals ik al in het andere topic zei, heb ik schotse herdershonden en kies dus altijd voor keltische (liefst Schotse) namen. Alleen Kyra heette als herplaatser al zo en dat heb ik zo gelaten omdat ik het wel mooi vond. Lyndie heet voluit Gwendolyn maar dat bekt niet lekker op straat :mrgreen: . En met Cody heb ik zitten twijfelen tussen Mac of Cody. Maar ik heb nog een hele rits namen die ik mooi vind: Amy, Fiona, Aislinn, Moira, Brianna en Tess. Dus ik kan nog even vooruit.
Nou wil ik geen reu meer maar ik vind de namen Duncan, Mac, Ian en Connor ook erg mooi voor een schotse herdershond.

Voor mijn katten ga ik altijd kijken in de Griekse/Romeinse mythologie, de bijbel of klassieke literatuur. Zo heb ik een Cassandra, Balthazar, Melchior, Batsheba, Jodocus, Odysseus, Ramses, Isidore, Oberon, Parcival, Jezebel, Zacharias, Zebedeüs en Isis gehad (alleen Isis leeft nog).
Al die namen kun je ook zo geweldig lollig afkorten.... :mrgreen:

En als mijn Cody moe en ter dage zat is, kan ik weer nieuwe katten in mijn huis verwelkomen en duik ik weer Shakespeare of Morte d'Arthur of Beowulf, of één van die andere prachtige oude verhalen waar zoveel geweldig lollige namen voor katten te vinden zijn. :cheer:
Afbeelding
JR Fan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell en Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door JR Fan »

Mijn 1e eigen hondje was Spike (R.I.P.). In het asiel hadden ze hem Bas genoemd, maar dat vond ik niet bij hem passen. Gezocht en toen kwam ik op Spike, die vond ik wel leuk bij hem passen.
Bowie is een samenvoeging van het vriendje wat ik toen had, zijn achternaam is BOnnema en mijn achternaam WIErtz. Hij dacht dat hij origineel was, maar er zijn meer hondjes die Fikkie... euh Bowie heten.
Voor Diesel wilde ik een stoere, zachte naam, die je ook niet vaak hoorde. Ik kwam toen uit op Diezel of Diesel. Heb voor de 's' versie gekozen, die vond ik zachter klinken.
Voor Gizmo hebben we (mijn huidige vriend en ik) gekozen omdat hij wel wat lijkt kwa kopvlekken op het Gremlintje. Links een vlek over zijn oog en rechts wit.
Jack hebben we zo genoemd omdat we toch in de trant van Jack Russell door wilde, hihi!!
Groetjes, Linda
Pootje van Diesel, Gizmo, Jack, Roy, Rose en Finn

In Gedachten:
Tybo, Friese Stabij (05-05-1992 - 14-08-2004)
Spike, x Keeshond (01-09-2002 - 17-03-2011)
Bowie, Jack Russell (15-10-2004 - 01-05-2018)
J@nn@
Actief
Mijn ras(sen): x-stabij
Contacteer:

Ongelezen bericht door J@nn@ »

Tjibbe heette al zo toen we hem kregen, nou ja zijn vorige eigenaars spraken zijn naam op zijn Nederlands uit. Dus eigenlijk zoals je het schrijft "Tji-buh" wij spreken het op zijn Fries uit als "Tsji-buh".
Afbeelding

Grtzz van Janna en Tjibbe
Arianne88
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Oud Duitse Herder, Forres

Ongelezen bericht door Arianne88 »

Ik ben op Google Maps gaan kijken naar plaatsnamen die ik mooi vond als hondennaam voor onze toekomstige pup (die over 2 weken bij ons komt wonen!). En aangezien ik gek ben op Wales, Schotland of Ierland heb ik daar gekeken. Ik ben uitgekomen op de naam Forres, een plaats in Schotland. En ik vind Forres wel een stoere naam voor de DH die we krijgen!
kimmeke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute

Ongelezen bericht door kimmeke »

Hier gewoon enkele leuke namen gezocht via internet en de eerste waar ze op reageerde is het geworden :mrgreen:
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Afbeelding

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door chaos »

Ik heb wel allerlei namen in mijn hoofd maar mijn wederhelft komt met die namen die gebruikt gaan worden, tot nu toe altijd passend bij het type hond/ kat.
Afbeelding
MarjaV
Actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door MarjaV »

Ik heb RR's, dus Afrikaanse namensites afgelopen.
Kyara komt van de Lion King deel 2, dochter van Simba. Nou ja...haar vader heet ook Simba, dus vond het wel toepasselijk. Haar naam betekent klein en stralend.
Tisha heet eigenlijk Shani-Tisha, maar dat kon niet volgen de Rvb als het geen kennelnaam is, dus is het Tisha geworden. Dat betekent: sterke wil. Ze maakt haar naam echt waar.
Marja, Kyara, Tisha & Ayoka
Afbeelding
mon65
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Mastiff, Mastin Español
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door mon65 »

Mijn ME heet Cira, dat zonnetje betekent in het Spaans.

Nala heet officieel Brookview Bornagain (wat moet je daar nou van maken). Tijdens de 8 uur durende autorit vanuit Engeland (waar ze vandaan komt) viel halverwege het kwartje: Nala was gewoon een Nala (Lionking).

Toen kwam de tweede Mastiff en dat werd (uiteraard) Simba. De derde heet Zazu (de wijze vogel uit de Lionking).

Uit Nala's nestje wil ik in elk geval een teefje houden, maar we stoppen nu met de Lionking namen. Die gaat gewoon Bonita heten omdat ik de betekenis leuk vind en het lekker klinkt, mede omdat mij kennelnaam Casa de Labranza ook Spaans is.
volg de avonturen van Cira, Nala, Zazu, Bonita en Barto op http://www.casadelabranza.nl

Afbeelding
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door joyce83 »

Ik wilde graag een naam die bij de naam van mijn paard Monty zou passen. Pap en mam hadden haar broertje uitgekozen met de naam Joep, ons meisje heette in het nest Joes. Tja aangezien deze twee vaak bij elkaar zouden zijn was het niet zo handig om Joes aan te houden naast Joep. Bo vond ik altijd leuk bij Monty passen, maar veel voorkomende namen heeft niet mijn voorkeur.
Mijn moeder gaf opeens aan waarom noem je haar niet Do? Dus nu roepen we vaak Dotje, Dotte of Do.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
poetin666
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse naakthonden & Mechelse herders, Centraal Aziatische Ovcharka
Contacteer:

Ongelezen bericht door poetin666 »

Bijna al mijn Peruanen hebben niet uit te spreken Finse namen,.....
Een van de teven is altijd op onderzoek uit , zit overal aan, steekt haar neus overal in: GOOGLE, ze goolgled de hele dag! Heeft mn man verzonnen, die is goed met namen,...
King was al mijn KING toen ik m voor t eerst zag als klein puppie van 4 wk,...
Zorba was eerst Gaia, maar een van de mechels heet al Goya,.. dat werkte niet; de korte harde commando's met die naam,...... op een dag had ze eenblauwe zakdoek om haar nek en zei mn man haha tis net zon griekse zeeman, Zorba de Griek,... en toen was ook die naam geboren.
BLUE is blauw geboren, en als pup nog helemaal blauwgrijs,.. keuze was snel gemaakt.
Mn copper reutje heet Fuego, vuur, heel toepasselijk, maar door zn kleurtje, zn mimiek en zn lichte oogjes heeft ie zoveel menselijke trekjes dat hij nu MENSJE heet,.... grappig de reacties van andere mensen als ik m roep!
Chiquilla heeft een streep haar op dr kop en heet dus :STREEP
Mn antieke pinchertje Lola is als puppie door 2 honden gegrepen in het park die haar een deel van de rughuid afgetrokken hebben ( ja fris verhaal!!) Ze heet dus al 13 jaar PLUKKIE, want ze mist een stukkie... ( dat zeggen we dr dan ook meestal bij als we haar voorstellen;kijk dis Plukkie, die mist een stukkie, hahah)
Tja en zo komen we vanzelf steeds aan toepasselijke namen,.....
Kijk dit is MENSJE met mn vriendin,......toen ik zei, goh jullie kunnen wel reclame maken voor een haarverf merk vanwege de zelfde kleur zei ze heel droog: ja een ook voor een antirimpel creme, we hebben allebei dezelfde rimpels ook! :lol1:
Afbeelding
People always come into your life for a reason, just don't be fooled into thinking they have to stay!!

Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Ds heet Déesse op stamboom (naam had ze al toen ik haar ging ophalen), ging een reu halen dus had geen tevennaam, dan maar zo gelaten. Afgekort tot Ds omdat dat makkelijker typt :F:

Runar heeft mijn ma gekozen. Op stamboom is het Blade (had hij ook al), had ik de roepnaam gekozen, was het een Bent geworden. Maar goed, naam maakt me zo niet uit, dus is het Runar geworden.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Lillith had eigenlijk geen naam, wel der stamboom naam onuitsprekelijk.
Aangezien ze in het begin zeer onzeker was en ook heel gevoelig is heb ik haar de naam van een duvelse godin gegeven.
Ze is aardig in haar naam gegroeid vooral in het godinnen gedeelte :D
Oliviertje, werd in het nest Dikkie Dik genoemd, eten en relaxen :slaap: , DD was een belediging voor mijn kat :wink:.
Dus heet hij Olivier, Ollie Bollie etc.
Met Olilie komen ze allebei en Olivier ziet hij als Ollie hier :Q: :U:
Laatst gewijzigd door Lillith op 06 jun 2011 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
xAmberx
Zeer actief
Mijn ras(sen): Swiffertje en HH Langhaar

Ongelezen bericht door xAmberx »

Ze heette eerst Doenja, van Dunya maar dan verkeerd, maar dat vond ik geen leuke naam. En ze is gewoon een Daisy, dus dat werd het.
roy
Zeer actief

Ongelezen bericht door roy »

Ik wilde een makkelijke naam, we hadden al een Roy, die had de naam al toen we hem op oudere leeftijd uit het asiel haalde.
Daar is Kaa bij gekomen, mijn oog viel op die slang van Jungle Boek, Kaa dus.
En Kees, tja, die is vernoemd naar de buurman, maar meer omdat het lekker bekt.

yvonne
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Mijn moeder vond Binky geweldig, maar de rest vond dat stom. Dus toen zijn we gaan puzzelen. Het moest een naam met twee lettergrepen worden en wat stoerder. Hector is ook nog even overwogen maar Boris vonden we toch het best. En toen we hem eenmaal hadden pastte het ook direct bij hem. (en Hector niet, het was een klein scharminkel)
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Op de terugweg van ons eerste bezoek aan een fokster van cockers besloten we dat we graag een reutje bij haar vandaan wilden. Maar ja een naam.............
Vlak bij huis hing er een reclamebord aan de lantaarnpaal: Met een Bob kun je thuiskomen.
Het werd dus Bob
Afbeelding

Onze tweede man zou oorspronkelijk komen uit een nestje met zweedse voorouders. Sja dan ga je dus in de Ikea rondlopen opzoek naar namen. Ivar vonden we het leukst maar was vanwege de r wat lastig uitspreken voor Carolein (het klonkt wel erg bekakt) dus werd het de andere boekenkastserie: Billy
Afbeelding
En de groeten van de mannen :zwaai
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

Buck en Dolly heten al zo.
Sybil ( spreek uit> Sibbel) vond ik er mooi bij passen.

Ik wilde een niet veelkomende Amerikaanse naam ( omdat het ras Australian shepherd oorspronkelijk uit Amerika komt)
Met twee lettergrepen en het mocht niet eindigen op een I.

Sybil is een meisjes naam maar klinkt ook wel een beetje "honds" in mijn beleving, net als Dolly.
Afbeelding
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

De kinderen vonden Boy een leuke naam 8 jaar geleden toen Boyke kwam, maar ik wilde twee lettergrepen in verband met het roepen. Boyke klonk leuk, vond ik :ok: Later bleek het een bestaande naam te zijn.
Lotte heeft Sidney's naam zelf uit het namenwoordenboek gehaald. Gewoon om de leuke klank en eindigend op i was een plus, omdat ze eerst Levi heette.
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

kimmeke schreef:Hier gewoon enkele leuke namen gezocht via internet en de eerste waar ze op reageerde is het geworden :mrgreen:
Ik moet bij jullie steeds denken aan de film Cool Runnings :D
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
kleinhondje19
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): schnauzer
Contacteer:

Ongelezen bericht door kleinhondje19 »

We konden geen naam bedenken maar toen reden we langs een volkswagen dealer met de naam Tess :p
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”