Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Schrikken

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

BAILEYSBAASJE
Zeer actief
Mijn ras(sen): F1b Goldendoodle
Aantal honden: 1

Schrikken

Ongelezen bericht door BAILEYSBAASJE »

Op de heenweg van het vroege middagrondje zie ik in de verte een man met twee
bekende keffertjes: lijken een beetje op Maltezers, maar zijn vast gekruisd, 1 zwarte
en 1 witte. Het zijn ontzettende hyper hondjes waar Bailey helemaal nerveus van
wordt, dus meestal ga ik dan aan de overkant lopen of, in dit geval, neem ik het ene
van het vorkachtige pad, en die man het andere. Ik heb die hondjes alleen maar met
een meisje van een jaar of 12 gezien, die ze nauwelijks onder controle kan houden,
maar nu dus bij die man. Wij passeren de man + hondjes, achter een lage bossage,
de hondjes beginnen te keffen en die man begint toch te schelden tegen die beestjes!
"Gotver, hou je kop nou kankerhond, Kop houden en luisteren!" En hij gaf een paar
ferme rukken aan de riemen.
Als ik Bailey niet bij me had gehad (dan was het waarschijnlijk niet gebeurd, maar goed)
dan was ik teruggelopen en had er wat van gezegd, maar nu was Bailey alweer nerveus
van het geblaf en gegrom en als je dan terug gaat wordt de herrie en chaos alleen maar
groter. Maar geschrokken ben ik wel. :evil:
Hoe en waar kun je zoiets melden en moet dat wel, ik bedoel: ik zie die man voor het
eerst en dus ook zijn handelen naar die honden voor het eerst dus misschien is dit
een incident, maar het was wel heftig om te zien. :eek:
Afbeelding
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Re: Schrikken

Ongelezen bericht door ZaZa »

Lastig!
Honden snappen die scheldwoorden niet en dan blijft er eigenlijk alleen over dat hij hard tegen ze schreeuwde en ze corrigeerde.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Waarom moet je dat melden.??
Hij doet wettelijks niets strafbaar.
Zijn maar woorden en die hond weet niet wat hij zegt en hij hoeft niet op jouw niveau te zitten als goede honden baasje.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
BAILEYSBAASJE
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Waarom moet je dat melden.??
Zijn maar woorden en die hond weet niet wat hij zegt en hij hoeft niet op jouw niveau te zitten als goede honden baasje.

Ja, ik dacht aan melden, omdat die rukken die hij aan de riemen gaf misschien
beter op zijn plaats waren bij honden formaat Rottweiler of Bouvier, iets in die
orde van grootte, maar niet bij die lage kleine mormeltjes. Maar ja, ik kan me
vergissen.
Afbeelding
Tank
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tank »

ik zou het melden bij hemzelf. ff vragen of hij zichzelf een hele flinke vent vindt om zo gefrusteerd tegen twee kleine hondjes te doen. benieuwd wat ie zegt.
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

bouvierpoedel schreef:Waarom moet je dat melden.??
las dit vanmiddag al, en met respect voor Baileysbaasje, dat jij anders omgaat met je honden hoeft niet te betekenen dat wat je ziet dat een ander zijn honden mishandeld op een manier dat er melding van gemaakt hoeft te worden.
Kan me voorstellen dat mensen in mijn omgeving ook wel eens denken, nou nou, moet dat nu zo strict. Of zo fel.. op dat moment blijkbaar wel, en ik heb het bij anderen ook wel eens dat ik denk van nou nou overdrijven is ook een vak.
Vanavond heb ik wel wat gezegd overigens, ik had mijn honden los op een geoorloofd losloopstuk. Naast stoepen en weg aan weerszijden maar het is losloopstuk :19: ik ben wat aan het ballen gooien en spelen en zie vanaf de stoep ineens een kleine kruising op mijn honden afgaan. Ik neem zelf geen risico dus roep ze bij me en houdt ze bij de halslijn vast, het kan leuk gaan, maar ook niet leuk dus ik neem ze liever bij me. Hond rent om ons heen, blijkbaar ruikt bluf de teef nog erg lekker na de loopsheid en zij was dus ook zijn kandidaat voor de dag :mrgreen: enfin, reu blijft rustig, zit,. en geen gedoe, teef ook in de zit, en even wachten tot er een baas zou komen. Hondje liep hevig geinteresseerd om ons heen te drentelen. Geen kwaad in de zin, dus dat scheelde gewoon voor mij omdat ik hem best wel grappig vond. maar ook jut en jul waren daardoor relaxed, maar ik laat gewoon niet los omdat ik het wel erg klein vind tussen het stel van mij. Bazin komt aan, sorry en dank je... om vervolgens boos te worden op de hond. En de hond gaat dus op de rug, vlak naast bluf die ik nog bij de halsband heb. De mevrouw bleef daarop doorgaan "wat denk je dat je aan het doen bent!" Toen heb ik wel gezegd van hoo maar, de hond snapt het nu wel, het is overigens ook nog losloopstuk, en mijn teef ruikt misschien gewoon lekker nog en hij volgde zijn instinct. Iets te ver in corrigeren ging ze... plus de schrik denk dat ik mijn jut en jul bij de halsband naast me hield ipv het maar laten interacten, dat is niet haar schuld, ik ben zelf voorzichtig met vreemde honden ook al zijn het losloopstukken.
Sommige dingen zijn niet in te schatten als het gaat om het zien van hoe een ander zijn hond corrigeert en in welke mate en de manier waarop.
saskia en sjaak
Zeer actief
Mijn ras(sen): klikobakkie

Ongelezen bericht door saskia en sjaak »

vraag me af waarom jou hond daar zo nerveus van word.
wie van jullie 2 word er nu nerveus, jij of je hond.
waarom ga je aan de overkant lopen??
omdat die honden blaffen????

en hoezo ze lijken een beetje op maltezers???
weet je niet hoe een maltezer eruit ziet???

in mijn profielfoto staat een maltezer,
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Melding maken lijkt me een beetje overtrokken. Helaas gaat niet iedereen met zijn of haar hond om op een manier zoals we die graag zien, maar soms kan het gewoon even nodig zijn om een harde correctie te geven. Nu zal ik zelf het K-woord niet gebruiken, maar ik geef Otto ook wel eens een rukje aan zijn riem. Klein hondje of niet, dat wil niet zeggen dat hij zich maar elke vrijheid mag permitteren die híj wil. In het geval van een andere hond ben ik degene die bepaalt of ze even mogen snuffelen/kennismaken. Waarschijnlijk was het okee geweest als je ze even had laten snuffelen, maar die man dacht daar anders over. Zij zo :19:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
BAILEYSBAASJE
Zeer actief

saskia en sjaak schreef:vraag me af waarom jou hond daar zo nerveus van word.
wie van jullie 2 word er nu nerveus, jij of je hond.
waarom ga je aan de overkant lopen??
omdat die honden blaffen????

en hoezo ze lijken een beetje op maltezers???
weet je niet hoe een maltezer eruit ziet???

in mijn profielfoto staat een maltezer,
1. Ik word niet nerveus, maar Bailey. En waarschijnlijk komt dat omdat de beestjes tegen
alles en iedereen die niet bij hen hoort hysterisch tekeer gaan: blaffen, grommen, ophupsen
op de voorpootjes, naar voren "uitvallen" en weer achteruit, trekken aan de riem, kortom
het hele hysterische repertoire. Het meisje waarmee ik ze tot nu toe zag kan de beestjes
amper aan en wordt zo ongeveer omver getrokken zodra er een passant is. Mede daarom
(en dus omdat Bailey niet tegen al die drukte kan) wijk ik liever dan dat ik het arme kind
rakelings passeer. De eerste keer wilde ik ze gewoon laten snuffelen, maar het meisje
trok zelf naar achteren toen haar hondjes begonnen, en daarom heb ik het sindsdien
zo gedaan.
2. Ze lijken een beetje op Maltezers, ja, en ik heb ook gezegd dat het waarschijnlijk
kruisingen zijn omdat ze EEN BEETJE op Maltezers lijken.
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

BAILEYSBAASJE schreef: Ja, ik dacht aan melden, omdat die rukken die hij aan de riemen gaf misschien
beter op zijn plaats waren bij honden formaat Rottweiler of Bouvier, iets in die
vergissen.
Vlogen de hondjes door de lucht? Zoniet, dan denk ik dat je je inderdaad vergist :wink:
BAILEYSBAASJE
Zeer actief

Marie-Josée schreef:
BAILEYSBAASJE schreef: Ja, ik dacht aan melden, omdat die rukken die hij aan de riemen gaf misschien
vergissen.
Vlogen de hondjes door de lucht? Zoniet, dan denk ik dat je je inderdaad vergist :wink:

Half: alleen achterpootjes stonden nog, beestje werd half omver getrokken, viel tegen de man zijn scheen
en toen trok hij hem op dezelfde manier de andere kant op, dus min of meer overeind. Beestje deinsde toen
naar achteren de bosjes in.
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Ik vind dit wel erggg overdreven :scratch:
Ik ben laatst met fiets en al om gevallen, hondje in mandje, Lil er bijna onder ga je me nu aangeven voor dierenmishandeling?
Ik heb ook wel eens een te hard rukje gegeven, vergissing in riem....echte mishandeling :roll:
Of je zegt er wat van terwijl je erbij staat of je bemoeit je er niet mee.
Die aanblaf hondjes kan je je hond juist goed mee trainen doe ik met mijn pup, fijn negeren en door lopen.
BAILEYSBAASJE
Zeer actief

Lillith schreef:Ik vind dit wel erggg overdreven :scratch:
Ik ben laatst met fiets en al om gevallen, hondje in mandje, Lil er bijna onder ga je me nu aangeven voor dierenmishandeling?
Ik heb ook wel eens een te hard rukje gegeven, vergissing in riem....echte mishandeling :roll:
Die aanblaf hondjes kan je je hond juist goed mee trainen doe ik met mijn pup, fijn negeren en door lopen.
Luister, als je valt is het een ongelukje. Ik neem aan dat je je niet voor je plezier ter aarde stort, tenzij je voor
stuntvrouw studeert.

Wat het voorval betreft begin ik te vermoeden dat je erbij geweest moest zijn om mijn zorgen te begrijpen.
Ik geef zelf ook best af en toe een rukje aan de riem als Bailey zit te klieren. Ook verhef ik mijn stem regelmatig
om diezelfde reden. Als ik een andere hondeneigenaar op die manier zijn hond zie corrigeren zie ik er niets fouts in.
Dit was echt van een andere orde. Het deed me aan de Postbus 51 reclame denken van die moeder die in het openbaar
haar kind verrot scheldt en uiteindelijk een klap geeft.
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

oH jee. Ook ik heb kleine hondjes en als ik die soms corrigeer dan maken ze bij een flinke echt een salto door de lucht. En het zal je verbazen daar heb je bijna geen harde ruk voor nodig. Ik ben me wel eens rot geschrokken van mijn eigen handelen. Maar Spikey stond me gewoon uit te lachen.

Ik snap die man best wel hoor die jij tegen kwam. Ook ik schaam me dood voor het gekef van die van mijn. Spikey gaat echt in killer modus en daar wordt je niet vrolijk van kan ik je vertellen.
Afbeelding
gevni havanezers
Lillith
Zeer actief

BAILEYSBAASJE schreef:
Lillith schreef:Ik vind dit wel erggg overdreven :scratch:
Luister, als je valt is het een ongelukje. Ik neem aan dat je je niet voor je plezier ter aarde stort, tenzij je voor
stuntvrouw studeert.

Wat het voorval betreft begin ik te vermoeden dat je erbij geweest moest zijn om mijn zorgen te begrijpen.
Ik geef zelf ook best af en toe een rukje aan de riem als Bailey zit te klieren. Ook verhef ik mijn stem regelmatig
om diezelfde reden. Als ik een andere hondeneigenaar op die manier zijn hond zie corrigeren zie ik er niets fouts in.
Dit was echt van een andere orde. Het deed me aan de Postbus 51 reclame denken van die moeder die in het openbaar
haar kind verrot scheldt en uiteindelijk een klap geeft.
Weet jij veel, als je het niet ziet gebeuren misschien was ik wel vreselijk kwaad en gooide mijn fiets op de honden.
Ik stond wel te schelden dus heb ze duidelijk mishandeld :Q:
Ik snap echt niets van dat pb51 gezeur, zie je wat dan doe je wat :boos: voor de rest zou ik me met mijn eigen, hond bezig houden. :E:
Lillith
Zeer actief

blacky schreef:oH jee. Ook ik heb kleine hondjes en als ik die soms corrigeer dan maken ze bij een flinke echt een salto door de lucht. En het zal je verbazen daar heb je bijna geen harde ruk voor nodig. Ik ben me wel eens rot geschrokken van mijn eigen handelen. Maar Spikey stond me gewoon uit te lachen.

Ik snap die man best wel hoor die jij tegen kwam. Ook ik schaam me dood voor het gekef van die van mijn. Spikey gaat echt in killer modus en daar wordt je niet vrolijk van kan ik je vertellen.
Dat had ik laatst met mijn pupje, de lijntjes zaten door elkaar hij duikelde zo de berm in :(:
En krabbelde er weer vrolijk uit :D , pure mishandeling :LOL:
bouvierpoedel
Zeer actief

Als een ander straft lijkt het altijd harder en erger als dat je het zelf doet.
daar zijn ook de woorden en ruzies over tussen ma en pa.
Ma loopt de hele dag te kankeren tegen de kinderen en pa komt thuis en grijpt ze even in de kraag.
Dus Ma boos want pa is hard .
Pa boos op Ma want die is een zeikerd .
.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

jij schrijft dat bailey onrustig word maar ik heb een gevoel dat juist JIJ de onrustigste bent van jullie 2. dat is wat jij overbrengt naar je hond.
1 van mijn maltezers wil ook nog weleens blaffend op een andere hond af gaan als hij de kans krijgt, maar dat wil niet zeggen dat hij agressief is.

als hij aan de lijn loopt en hij blaft corrigeer ik hem ook door hem op te hangen. dat is nl het enige wat bij dit hondje werkt.
zielig? ik vind van niet moet hij zijn bek houden. want als ik hem zijn gang laat gaan gaan andere hypere hondenbezitters klagen dat hij agressie vertoont.
ellen
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Als Dumas weer eens als een gek tekeer gaat aan de lijn hangt hij zichzelf al keffend ook zowat op en krijgt hij van mij tehoren dat hij stil moet zijn. En dat gaat niet met koekjes en kjoetiekjoetie want dat komt gewoon bij hem dan niet over...
Al die scheldwoorden en dat rukken aan de lijn is misschien niet nodig, maar een wereldramp is het nu ook weer niet..
BAILEYSBAASJE
Zeer actief

tollerlover schreef:jij schrijft dat bailey onrustig word maar ik heb een gevoel dat juist JIJ de onrustigste bent van jullie 2. dat is wat jij overbrengt naar je hond.1 van mijn maltezers wil ook nog weleens blaffend op een andere hond af gaan als hij de kans krijgt, maar dat wil niet zeggen dat hij agressief is.

als hij aan de lijn loopt en hij blaft corrigeer ik hem ook door hem op te hangen. dat is nl het enige wat bij dit hondje werkt.
zielig? ik vind van niet moet hij zijn bek houden. want als ik hem zijn gang laat gaan gaan andere hypere hondenbezitters klagen dat hij agressie vertoont.
ellen
Eh, nee, dat voel je niet juist. Bailey ziet die beestjes van een afstand, beestjes zien haar (of welke andere hond ook)
van een afstand en gaan dan meteen tekeer. Dan begint Bailey om me heen te draaien tijdens het lopen en DAN gaan
we de route aanpassen. Soms denk ik dat ze ze al ruikt, want dan begint ze al onrustig te lopen als ik ze nog niet in
de gaten heb. Een keer waren ze met dat meisje aan de andere kant van de bosjes waar wij liepen; kon ze dus niet
van tevoren zien en begreep niet waarom Bailey zo van kant wisselde tijdens het lopen. Kwamen we zo ongeveer
tegelijkertijd, ieder van de eigen kant, voorbij die bosjes en meteen begonnen die beesten en had dat meisje de
grootste moeite ze vast te houden. Omdat wij er toen niet langs konden ben ik even terug achter de bosjes gegaan
en heb dat kind de tijd gegeven om door te lopen. Ze doen dit niet alleen bij Bailey, maar naar elke andere hond.
Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief

jij gaat dus in op het angstgedrag van bailey en beloont zo het gedrag door de andere kant op te lopen. je kan ook gewoon door lopen met je blik op oneindig en je verstand op nul. dan laat je merken dat er niks aan de hand is. straks ontloop je alle blaffende honden omdat "bailey angstig" is. ik zelf zou wat aan dat gedrag gaan doen want je komt overal blaffende honden tegen.
ondanks dat ik vaak in marlot loop ben ik je nog nooit tegen gekomen.
ellen
Afbeelding
BAILEYSBAASJE
Zeer actief

tollerlover schreef:jij gaat dus in op het angstgedrag van bailey en beloont zo het gedrag door de andere kant op te lopen. je kan ook gewoon door lopen met je blik op oneindig en je verstand op nul. dan laat je merken dat er niks aan de hand is. straks ontloop je alle blaffende honden omdat "bailey angstig" is. ik zelf zou wat aan dat gedrag gaan doen want je komt overal blaffende honden tegen.
ondanks dat ik vaak in marlot loop ben ik je nog nooit tegen gekomen.
ellen
Opnieuw: nee, jouw interpretatie. Ik heb het hier over specifiek deze twee hondjes en dan speciaal als ze met dat
kleine meisje zijn, omdat ze half door die beestjes omver getrokken wordt.
Met die rukkende en scheldende man ben ik inderdaad op het andere pad gaan lopen, maar dat waren dezelfde
hondjes.
Wij ontlopen niet "alle blaffende hondjes", niet nu en ook niet in de toekomst. Elk geval apart inschatten als we ze
nog niet kennen. Aan de overkant van de waterpartij bij ons woont een oudere man met een onbekend merk hond
(lijkt een beetje op een herderachtige maar met een heel stevig, compact lijf en relatief hele dunne pootjes) die
ook constant blaft. Als we op dezelfde stoep/pad lopen loop ik gewoon in hetzelfde tempo door, ook als Bailey
schrikt van het geblaf. Dat durf ik te doen omdat die man, hoewel oud, wel sterk is (sterker dan dat kleine meisje)
en zijn hond onder controle heeft. Maar kennelijk is de hond behalve een blaffer ook op een andere manier lastig,
want 9 van de 10 keer is het dan die man die toch inhoudt of oversteekt. Met dat warme weer zat die hond op
het terras van die man z'n huis ook constant naar alles wat bewoog te blaffen, maar daar lopen wij echt niet voor
om, anders dan we andere hondeneigenaren zagen doen.
Zelfde voor een jonge vrouw met een aan een stuk door blaffende Spaniel. Je hoort al wanneer ze dat beest gaat
uitlaten, want die begint IN huis al te blaffen dat hij eruit mag en dat blijft hij het hele wandelingetje doen, behalve
als hij zijn behoefte doet, dan is hij even stil. Wij lopen daar gewoon langs, niets aan de hand; zij heeft de lijn goed
onder controle, alleen dat constante geblaf is hemeltergend.

En Marlot is groot en heeft heel veel paden/routes. Sommige mensen kom je wel drie keer tegen tijdens 1 wandeling,
soms loop je de hele wandeling zonder een andere hondeneigenaar tegen te komen maar struikel je over de fietsers,
wandelaars en joggers. Het is me overigens onduidelijk wat Marlot verder met dit onderwerp te maken heeft. :denken:
Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief

ik ben benieuwd of je mij ook ontloop omdat ik met een roedel van 7 voor jou onbekende en blaffende honden loopt waarvan ook nog eens 4 hun eigen gang richting water hebben.
ellen
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Eerlijk gezegd zou ik t hele voorval alweer vergeten zijn zodra ik de hoek omliep...Nou ja, dan rukt zo'n baasje in een sjaggie bui een keer aan de riem. :19:
En er floepte er bij mij net ook bepaald geen complimentje uit mn mond toen Fenna weer eens n hap van t een of ander nam. Volgende keer toch maar eens checken of er niemand achter mij staat... :mrgreen:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

BAILEYSBAASJE schreef:Op de heenweg van het vroege middagrondje zie ik in de verte een man met twee
bekende keffertjes: lijken een beetje op Maltezers, maar zijn vast gekruisd, 1 zwarte
wordt, dus meestal ga ik dan aan de overkant lopen of, in dit geval, neem ik het ene
van het vorkachtige pad, en die man het andere. Ik heb die hondjes alleen maar met
een meisje van een jaar of 12 gezien, die ze nauwelijks onder controle kan houden,
maar nu dus bij die man. Wij passeren de man + hondjes, achter een lage bossage,
de hondjes beginnen te keffen en die man begint toch te schelden tegen die beestjes!
"Gotver, hou je kop nou kankerhond, Kop houden en luisteren!" En hij gaf een paar

Als ik Bailey niet bij me had gehad (dan was het waarschijnlijk niet gebeurd, maar goed)
dan was ik teruggelopen en had er wat van gezegd, maar nu was Bailey alweer nerveus
van het geblaf en gegrom en als je dan terug gaat wordt de herrie en chaos alleen maar
Hoe en waar kun je zoiets melden en moet dat wel, ik bedoel: ik zie die man voor het
eerst en dus ook zijn handelen naar die honden voor het eerst dus misschien is dit
Sorry hoor, maarre :piew:

Je kent die hele kerel niet, je kent die keffers verder niet. Ik heb het ook wel eens gehad hoor dat ik een gruwelijke klotebui had en opeens kotsmisselijk van dat klotegeblaf van Nell werd en zij ook een flinke ruk aan die riem kreeg toen ze maar door bleef gaan. Toen vloog er ook "houd toch eens op met je klotegeblaf kuthond" :schrik:

Zie als zeg dat er 1 of andere trien hiervoor de politie gaat bellen of ergens (als dat zou kunnen) melding van zou maken dat er 1 of andere "animalcop" aan mijn deur komt omdat ik mijn hond ff gruwelijk zat was :LOL:

Wat een overdreven gedoe zeg :hmmm: Houd je lekker met je eigen hond bezig zou ik zeggen. :ok:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
bouvierpoedel
Zeer actief

smoekie schreef:
BAILEYSBAASJE schreef:Op de heenweg van het vroege middagrondje zie ik in de verte een man met twee

Sorry hoor, maarre :piew:

Je kent die hele kerel niet, je kent die keffers verder niet. Ik heb het ook wel eens gehad hoor dat ik een gruwelijke klotebui had en opeens kotsmisselijk van dat klotegeblaf van Nell werd en zij ook een flinke ruk aan die riem kreeg toen ze maar door bleef gaan. Toen vloog er ook "houd toch eens op met je klotegeblaf kuthond" :schrik:

Zie als zeg dat er 1 of andere trien hiervoor de politie gaat bellen of ergens (als dat zou kunnen) melding van zou maken dat er 1 of andere "animalcop" aan mijn deur komt omdat ik mijn hond ff gruwelijk zat was :LOL:

Wat een overdreven gedoe zeg :hmmm: Houd je lekker met je eigen hond bezig zou ik zeggen. :ok:
Jij. :80:
Zulke taal en gedrag. :schrik: :schrik:
Jij . :80:
Da geleuf ik nie meiske. :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

bouvierpoedel schreef:Jij. :80:
Zulke taal en gedrag. :schrik: :schrik:
Jij . :80:
Da geleuf ik nie meiske. :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Ik zei toch ook toen ik een gruwelijke klotebui had :engel:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
BAILEYSBAASJE
Zeer actief

tollerlover schreef:ik ben benieuwd of je mij ook ontloop omdat ik met een roedel van 7 voor jou onbekende en blaffende honden loopt waarvan ook nog eens 4 hun eigen gang richting water hebben.
ellen
Als jij ook wel eens in het Haagse Bos komt/kwam met die honden hebben we elkaar
vast daar meer dan eens gezien.
Ik kom daar nu niet meer omdat de boswachter kennelijk hyperactief op jacht is naar
loslopende honden, daarom kom ik nu naar Marlot. Maar daar kwamen we dikwijls mensen
tegen met grotere groepen honden. Zou me niet verbazen als daar ook uitlaatdiensten
tussen zaten, gezien de diversiteit aan honden in zo'n groep. En nee: als die mensen
in een openbaar bos zoveel vertrouwen in hun honden hebben dat ze groepsgewijs
los slenteren en wij van een afstand zien dat wie hen passeert absoluut niets meer te
vrezen heeft dan een vriendelijke snuffel of verzoek om een aai, of ze tussendoor nu
blaffen of niet, dan liepen we daar gewoon op af als het op onze route lag, of Bailey
nu los was of niet. Bovendien heb je blaffen en blaffen. De twee hondjes in mijn
originele bericht blaffen niet normaal, maar altijd hyper en altijd met grommen erbij
en de tandjes ook nog.
Trouwens, een paar weken terug kwamen we in Marlot ook een man met een hond
of 10 tegen. Bailey was toen met een Labrador aan het spelen en toen we hem
met die enorme groep honden zagen aankomen hebben we hem gevraagd of die
allemaal van hem waren waarop hij nee zei, dus die was waarschijnlijk een professionele
hondenuitlater. De helft van die groep ging trouwens niet over het bruggetje maar
lekker door het water, wat hij minder prettig vond. :LOL: :LOL: :LOL:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Sjee wat kan jij je druk maken om niets zeg.
Ga je nou elke keer dat iemand iets lelijks tegen zijn hond zegt of een ruk aan de riem geeft hier een topic over openen?
Ik heb Romeo wel eens een trap tegen zijn kaak gegeven omdat hij iets van straat wilde opeten en ik echt te laat zou zijn geweest als ik moest bukken. Mijn voet was vlakbij, en om ervoor te zorgen dat hij niets zou eten waar hij ziek van kan worden, kreeg hij een trap tegen zijn bek.
Ja, heeeeeeel zielig en niet leuk om te zien, maar als daar al melding van gemaakt zou moeten worden... aanstellerij vind ik dat.
:zweep:
ellen en de birmanen
Zeer actief

BAILEYSBAASJE schreef:
tollerlover schreef:ik ben benieuwd of je mij ook ontloop omdat ik met een roedel van 7 voor jou onbekende en blaffende honden loopt waarvan ook nog eens 4 hun eigen gang richting water hebben.
ellen
Als jij ook wel eens in het Haagse Bos komt/kwam met die honden hebben we elkaar
vast daar meer dan eens gezien.
Ik kom daar nu niet meer omdat de boswachter kennelijk hyperactief op jacht is naar
loslopende honden, daarom kom ik nu naar Marlot. Maar daar kwamen we dikwijls mensen
tegen met grotere groepen honden. Zou me niet verbazen als daar ook uitlaatdiensten
tussen zaten, gezien de diversiteit aan honden in zo'n groep. En nee: als die mensen
in een openbaar bos zoveel vertrouwen in hun honden hebben dat ze groepsgewijs
los slenteren en wij van een afstand zien dat wie hen passeert absoluut niets meer te
vrezen heeft dan een vriendelijke snuffel of verzoek om een aai, of ze tussendoor nu
blaffen of niet, dan liepen we daar gewoon op af als het op onze route lag, of Bailey
nu los was of niet. Bovendien heb je blaffen en blaffen. De twee hondjes in mijn
originele bericht blaffen niet normaal, maar altijd hyper en altijd met grommen erbij
en de tandjes ook nog.
Trouwens, een paar weken terug kwamen we in Marlot ook een man met een hond
of 10 tegen. Bailey was toen met een Labrador aan het spelen en toen we hem
met die enorme groep honden zagen aankomen hebben we hem gevraagd of die
allemaal van hem waren waarop hij nee zei, dus die was waarschijnlijk een professionele
hondenuitlater. De helft van die groep ging trouwens niet over het bruggetje maar
lekker door het water, wat hij minder prettig vond. :LOL: :LOL: :LOL:
haagse bos loop ik nooit en mijn roedel slentert niet. 4 van de honden rennen, op zoek naar water en tennisballen.
ellen
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”