Bedankt voor jullie snelle reactie.
Ik zal even opsommen wat er is gebeurd en wat Yentle heeft gekregen aan medicijnen.
In februari is Yentle geopereerd aan 3 achteraf onschuldige knobbels. Na deze operatie is ze in shock geraakt.
We zijn toen met een meer dan door dan levende hond naar het Medisch Centrum in Amsterdam geweest daar heeft ze een nacht en een dag op de intensive care gelegen.
Er werd ons medegedeeld dat het er erg slecht uitzag en ze misschien de volgende ochtend niet zou halen.
Dit is gelukkig niet gebeurt, langzaam is ze toch uit de shock geraakt. Hierdoor is haar weestand erg laag geworden.
Voor deze ellendige periode had ze soms jeuk aan 1 teen. Ben hier meerdere malen mee bij de dienrenarts geweest.
Omdat ze aan haar poten artrose heeft (hier heeft ze fortiflex voor gekregen) ging hij ervan uit dat het door de pijn van de artrose kwam dat ze eraan likt.
Na de shock is het echter in sneltreinvaart achteruit gegaan. En nu heeft ze het aan 3 poten en aan haar bek. Na een kweek bleek het Candidasen te zijn.
De volgende medicijnen heeft ze in 2 maanden tijd gekregen om dit onder controle te krijgen.
- Remadyl met Surolan gel
- Prednison met Surilan gel
- prednison met Imaverol (poten in water met Imaverol)
op dit moment krijgt ze weer de pijnstillen Remadyl en moest ik de kuur Imaverol afmaken. Dit is gisteren voor de laatste keer gedaan .
Morgen ga ik weer naar de dierenarts, hij heeft al aangegeven dat ze nog een pil kan krijgen maar deze is erg slecht voor haar lever.
Hiervoor moet ze eerst een bloedonderzoek ondergaan om te kijken of ze het lichamelijk aankan. Daarna zijn de mogelijkheden op.
V.w.b. de lange nagels. Tijdens de operatie in februari zijn al haar nagels geknipt voor zover dat mogelijk was.
Nogmaals bedankt voor de snelle reacties.