Ik ben nu op mijn werk ga het zo vragen en dan zal ik het in het topic zetten->Chanty<- schreef: Waarom per PB, dit soort info is toch algemeen, dat mag toch iedereen lezen en misschien dat er nog andere mensen iets aan deze info hebben.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ushi en ik zijn geslagen... *aangifte gedaan*
Moderator: moderatorteam
- bekooij
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berner sennen, friese stabij
- Aantal honden: 1
Re: Ushi en ik zijn geslagen...

-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
- bekooij
- Zeer actief
Ik heb het nagevraagt. Nathalie je hebt kans dat er 2 verschillende aangiftes worden opgenomen. 1 voor Ushi hoe bizar ook een hond valt onder vernieling en niet onder mishandeling maar ook dat is verstandig om daarover aangifte te doen. Jijzelf dat je geslagen bent valt onder mishandeling. Dat betekent als er 2 keer een aangifte wordt opgenomen dat het 2 zaken worden, ze kunnen het ook in 1 zaak opnemen maar dat hangt een beetje van de agent af die de aangifte opneemt.
Helaas kan je dit hoogst waarschijnlijk niet anoniem doen. Je kan het proberen maar waarschijnlijk moet je gewoon je persoons gegevens melden. Gelukkig geeft de politie deze gegevens niet aan de verdachte!
Als je aangifte doet vraag je eigenlijk of de politie deze man wil vervolgen (rechtzaak) voor wat hij gedaan heeft. Als er een rechtzaak plaats gaat vinden kan de advocaat om de gegevens van de aanklager vragen en krijgt ie deze uiteindelijk ook. Maar hier gaan zeker meer dan 2 weken over heen.
Als je nou bang bent dat de man je toch gaat opzoeken kan je aanvragen of ze in het systeem een AOL zetten (afspraak op locatie). Dat betekent als je 112 belt en je adres gegevens door geeft en zegt dat hij voor je deur staat, dat ze meteeen weten waar het over gaat en dus gelijk met toeters en bellen naar je toe komen.
Ik zou zeggen gewoon aangifte doen!
Hij krijgt dus niet zomaar je adres.
Helaas kan je dit hoogst waarschijnlijk niet anoniem doen. Je kan het proberen maar waarschijnlijk moet je gewoon je persoons gegevens melden. Gelukkig geeft de politie deze gegevens niet aan de verdachte!
Als je aangifte doet vraag je eigenlijk of de politie deze man wil vervolgen (rechtzaak) voor wat hij gedaan heeft. Als er een rechtzaak plaats gaat vinden kan de advocaat om de gegevens van de aanklager vragen en krijgt ie deze uiteindelijk ook. Maar hier gaan zeker meer dan 2 weken over heen.
Als je nou bang bent dat de man je toch gaat opzoeken kan je aanvragen of ze in het systeem een AOL zetten (afspraak op locatie). Dat betekent als je 112 belt en je adres gegevens door geeft en zegt dat hij voor je deur staat, dat ze meteeen weten waar het over gaat en dus gelijk met toeters en bellen naar je toe komen.

-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Nou, inderdaadS@ndr@ schreef:ja als die vent was opgenomen voor behandelingloony schreef:Misschien was er wel iets met zijn hond, een wondje of mistrapt, niet lekker. Dan moet er ook geen hond al is die bekend afgedenderd komen.
Het slaan is idd grof maar had makkelijk voorkomen kunnen worden.![]()
er zit ergens een steekje los hoor daar
Als we om zoiets elkaar al de hersens gaan inslaan
- Esmay87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler en Staffordshire bull terrier
Wow... werk je bij de politie of advocatuur?bekooij schreef:Ik heb het nagevraagt. Nathalie je hebt kans dat er 2 verschillende aangiftes worden opgenomen. 1 voor Ushi hoe bizar ook een hond valt onder vernieling en niet onder mishandeling maar ook dat is verstandig om daarover aangifte te doen. Jijzelf dat je geslagen bent valt onder mishandeling. Dat betekent als er 2 keer een aangifte wordt opgenomen dat het 2 zaken worden, ze kunnen het ook in 1 zaak opnemen maar dat hangt een beetje van de agent af die de aangifte opneemt.
Slim deze info erg handig ook. Zelf zou ik echt wel aangifte doen tegen die man. Ook al zou hij langs je huis langskomen kun je hem weer vervolgen voor bedreiging of stalken..
Sterkte.. ben echt benieuwd hoe dit afloopt...

Made by _Inge_
- bekooij
- Zeer actief
Ik werk op de alarmcentrale, ik werk voor de brandweer. Maar ik werk elke dag heel nauw samen met de politie, zijn mijn directe collega's. Vandaar.Esmay87 schreef:Wow... werk je bij de politie of advocatuur?
Slim deze info erg handig ook. Zelf zou ik echt wel aangifte doen tegen die man. Ook al zou hij langs je huis langskomen kun je hem weer vervolgen voor bedreiging of stalken..
Sterkte.. ben echt benieuwd hoe dit afloopt...

- Esmay87
- Zeer actief
Hihi dat verklaard inderdaad... toch handig dat je dat soort info dan makkelijk kunt navragen 
Snap echt niet dat er mensen zijn die zich zo kunnen gedragen...

Made by _Inge_
- bekooij
- Zeer actief
Ja heel makkelijk dat ik veel info zo via hun kan krijgen.Esmay87 schreef:Hihi dat verklaard inderdaad... toch handig dat je dat soort info dan makkelijk kunt navragen
Ik snap er ook echt niks van. Helaas hoor ik vaak van dit soort verhalen. Echt hoe bedenk je het. Het zou niet eens in me opkomen om zoiets te doen.

- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
Shezus, wat een overdreven reactie.
Beterschap, kben benieuwd hoe het afloopt.
Beterschap, kben benieuwd hoe het afloopt.

- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Marije bedankt! Hier heb ik wat aan.. Ik ga nou dus zowiezo de aangifte doorzetten en hou jullie op de hoogte.
Ik heb sinds gisteren een paar zeer nuttige pb's gehad van mensen hier! Ook jullie nogmaals bedankt!
En nu ga ik een poging doen om te slapen.. Sliep gisteren ook al slecht.
Ik heb sinds gisteren een paar zeer nuttige pb's gehad van mensen hier! Ook jullie nogmaals bedankt!
En nu ga ik een poging doen om te slapen.. Sliep gisteren ook al slecht.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- bekooij
- Zeer actief
-
tineke
Sterkte Nathalie met dit voorval.
Wat een mafketel zeg
Wat een mafketel zeg
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
Wat een idioote reactie,maar waarom riep je je hond niet gelijk bij je.
Maar dan nog zijn reactie is zeer ovedreven,toen Ushi van de week er mee speelde was de zelfde baas er toen bijnathalie schreef:IUshi en jankt een keertje. De eigenaar van de lab duwde Ushi (naar mijn idee iets te grof, maar goed) opzij. Prima. Ik zei er niks van. Toen Ushi weer terug naar de lab ging
- Mariskah
- Actief
- Mijn ras(sen): 50% Rottweiler, 25% Berner Sennen, 25% Appenseller Sennen
Helaas... Deze plas is binnenkort ook al weer verboden-voor-honden terrein stond vandaag in de krant... Dan is het weer gauw afgelopen daar met de pret....
Zijn we wel weer af van zulke gekke lui...
Zijn we wel weer af van zulke gekke lui...
-
Neeltje
Veel sterkte Nathalie en goed dat je aangifte gaat doen. Zoiets moet je nooit zo maar voorbij laten gaan. Grote kans dat je niet de eerste bent.
-
Wilm@
Al is zijn hond ziek, zwak en/of misselijk.
Al heeft Ushi niet met zijn hond van de week samen gespeeld.
Al komt Ushi kennismaken met zijn hond en hij wenst dit niet.
Dan nog heeft meneer een mond om fatsoenlijk te vragen of ze Ushi bij zich wil roepen of komen ophalen. Binnen 1 tel na het wegduwen, daarna te gaan meppen met een werpstok op Ushi en bij haar is gewoon not done!
Maar met een werpstok schijnt tegenwoordig alles maar legitiem te zijn. Nee, dan slaat hijzelf niet, maar dié werpstok.
Al heeft Ushi niet met zijn hond van de week samen gespeeld.
Al komt Ushi kennismaken met zijn hond en hij wenst dit niet.
Dan nog heeft meneer een mond om fatsoenlijk te vragen of ze Ushi bij zich wil roepen of komen ophalen. Binnen 1 tel na het wegduwen, daarna te gaan meppen met een werpstok op Ushi en bij haar is gewoon not done!
Maar met een werpstok schijnt tegenwoordig alles maar legitiem te zijn. Nee, dan slaat hijzelf niet, maar dié werpstok.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Zelf foto's maken zegt vlgns mij niet zo veel, zou gewoon even een bezoekje aan de huisartsenpost (HAP) brengen en het vast laten leggen....sterkteHerma en Boris schreef:nou ja het wordt steeds gekker op de wereld!
maar jou hond ziet er ook erg gevaarlijk uit met dat lieve koppie!
ik weet niet wat ik had gedaan, zou eerst verbouwereerd zijn en wie aan mij boris komt kan dr ook 1 krijgen!
ps: neem je nog foto's van de blauwe plekken? aangezien je woensdag PAS aangifte mag komen doen.
- Esmay87
- Zeer actief
@Nathalie: Hoe reageert Ushi nu bij vreemde honden/mensen? Is dit veranderd of nog hetzelfde? Is ze nu ook bang voor een werpstok?
Ben erg benieuwd of Ushi er ook schade aan heeft overgehouden.

Made by _Inge_
-
tineke
Of terugmeppen ,ik kreeg onlangs ook een mep in mijn gezicht van een ''dame '' wier honden notabene krijsend op ons afkwamen.crutz schreef:Zelf foto's maken zegt vlgns mij niet zo veel, zou gewoon even een bezoekje aan de huisartsenpost (HAP) brengen en het vast laten leggen....sterkteHerma en Boris schreef:nou ja het wordt steeds gekker op de wereld!
maar jou hond ziet er ook erg gevaarlijk uit met dat lieve koppie!
ik weet niet wat ik had gedaan, zou eerst verbouwereerd zijn en wie aan mij boris komt kan dr ook 1 krijgen!
ps: neem je nog foto's van de blauwe plekken? aangezien je woensdag PAS aangifte mag komen doen.
Op mijn reactie daarop ,die overduidelijk wel onvriendelijk was hoor
Buiten mijn verbazing werd ik toch zo kwaad dat ik haar vol op haar grote muil terug stompte waarop zij afdroop, met wat adviezen van mij tav honden meekrijgend
-
Strega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver
Maar je schrijft wel ook dat die andere vrouw wist dat Ushi lomp is in haar spel en daar dus iets van had 'moeten' zeggen. Als ik dat lees, stel ik me een situatie voor waarin het inderdaad kan dat die man het idee had dat er iets niet goed ging. Of misschien is zijn hond angstig en was de situatie vorige keer anders en baalt hij dat zijn hond nu zo benaderd wordt. Dat kan ik me best voorstellen, óók als ze wel al eens gespeeld hebben.nathalie schreef:Ushi mag ook niet op iedere hond afrennen, doet ze ook niet eens altijd. Maar ze heeft verdomme van de week nog met deze hond gespeeltCleva schreef:Wat een idioot. Je zult wel geschrokken zijn.
Maar laat. dan. ook. je. hond. niet. op. alles. afrennen! Waarom doe je dat ook?
Al is het alleen maar omdat je niet in het wilde weg met iedereen in contact wil komen.
Er lopen zoals je merkt nogal wat imbecieltjes rond. Daar wil je je hond niet heen hebben.
Bij je houden.
Los daarvan was zijn reactie buiten alle proporties en geenszins goed te praten, begrijp me niet verkeerd, maar je moet wel ook je eigen verantwoordelijkheid voor je hond erkennen
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
-
S@ndr@
- Zeer actief
ja zeg nog even, het blijven natuurlijk wel honden, 
mogen ze nu ook al niet meer lomp spelen
uithollen die hap, looien en voor de kachel plaatsen
mogen ze nu ook al niet meer lomp spelen
-
Strega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver
Nou, waar slaat dat nou weer op? Mensen geven heel netjes hun mening. Niet omdat ze haar willen natrappen of wat dan ook, maar omdat ze - naast hun medeleven en begrip - een kanttekening willen plaatsen. Ik weet dat jij naar benaderd bent in een discussie, maar daarmee is nog niet alle kritiek meteen alleen maar bedoeld om iemand een naar gevoel te geven. Ik leef mee met de ts, máár ik plaats ook een kanttekening. Een verhaal heeft áltijd twee kanten en ik denk dat we er allemaal alleen maar van kunnen leren door ook naar de andere kant van het verhaal te kijken en elkaar erop te wijzen als iets dergelijks voorkomen had kunnen worden. Daarmee voorkomen we dit soort situaties in de toekomst. Als je openstaat voor elkaar en je niet meteen onbegrepen en aangevallen voelt, kun je een hoop van elkaar leren en volgens mij is dat juist zo mooi aan een forum als dit.Paulala schreef:nathalie schreef:Moet ik het blijven herhalen? Tussen hiet niet leuk vinden dat Ushi daar was en beginnen met slaan, zat een seconde. Ze heeft van de week nog met die hond gespeelt en daarbij waren er meerdere (redelijk bekende) honden. Dan mag ze daar van mij best gaan kijken. Nu overigens niet meer. Ben er helemaal klaar mee.Lillith schreef:Tuurlijk al dat gemep is verkeerd, sterkte![]()
Maar je had gewoon je hond moeten terug roepen, een losloopgebied betekend niet een zoek maar uit gebied.
Misschien was die hond ziek geweest of zat er iets verkeerd, moet de eig. dan jouw hond gaan vangen???
Zelfs in aanlijngebieden komen de honden aangebuffeld, ze doen niks
Mensen van het forum waar ik mee heb gewandeld kunnen be-amen dat Ushi niks verkeerd doet.
Bepaalde mensen op dit forum zullen het altijd nodig blijven vinden om je een rotgevoel te geven en een trap na.
Gewoon, omdat ze die mogelijkheid hebben, gewoon, omdat ze het schijnbaar heel moeilijk vinden even na te denken voor ze iets typen, en niet even bedenken hoe dat voor een ts kan zijn/voelen/over komen.
Gewoon niet meer op reageren, ik wil wel eens zien hoe ze het zelf zouden vinden om zo'n reactie te krijgen na zo'n gebeurtenis.
Ik vind het erg knap hoe je gereageerd hebt.
Waarschijnlijk zou ik zelf volledig door het lint zijn gegaan en die kerel hebben bewerkt met mijn flex totdat hij op de vlucht sloeg![]()
Heel erg fout en verkeerd, ik weet het.
Ik hoop dat er ook écht iets met je aangifte zal worden gedaan!
- ZaZa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
bekooij schreef:Ik heb het nagevraagt. Nathalie je hebt kans dat er 2 verschillende aangiftes worden opgenomen. 1 voor Ushi hoe bizar ook een hond valt onder vernieling en niet onder mishandeling maar ook dat is verstandig om daarover aangifte te doen. Jijzelf dat je geslagen bent valt onder mishandeling. Dat betekent als er 2 keer een aangifte wordt opgenomen dat het 2 zaken worden, ze kunnen het ook in 1 zaak opnemen maar dat hangt een beetje van de agent af die de aangifte opneemt.
Bedankt voor het navragen!
-
Strega
- Zeer actief
Dat zeg ik niet hèS@ndr@ schreef:ja zeg nog even, het blijven natuurlijk wel honden,
mogen ze nu ook al niet meer lomp spelen![]()
En daarmee praat ik ab-so-luut die reactie van die man niet goed. Dat hij fout zit, staat buiten kijf. Dat staat voor mij ook los van elkaar: 1) Die man is volkomen verkeerd 2) In de toekomst is het waarschijnlijk verstandig om de ontmoeting tussen de honden een beetje te reguleren.
Feit blijft dat het een heel nare ervaring is en dat ik het niemand toewens, maar ik vind wel dat je naar alle kanten van het verhaal moet kunnen kijken zonder van van alles beschuldigd te worden. Ik bedoel het geenszins als aanval naar de ts en ik praat die man niet goed. Ik zeg ook niet dat het haar schuld is, ik probeer alleen te bedenken waarom die man misschien zo heeft gereageerd ookal is dat compleet buiten alle redelijkheid.
Laatst gewijzigd door Strega op 05 jun 2011 09:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-
S@ndr@
- Zeer actief
dus ga je dan hond en eigenaar slaan met een ballenwerper, compleet gerechtvaardigd dan
tja zou zomaar kunnen natuurlijk
- mon65
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Mastiff, Mastin Español
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Wat heb je toch een achterlijke mensen op de wereld! Inderdaad goed dat je aangifte hebt gedaan. Niet dat het waarschijnlijk veel uithaalt, maar toch.... Volgende keer heeft er zo een gek een mes bij zich en wat gebeurt er dan? Echt te gek voor woorden dat je niet eens meer normaal je hond uit kan laten. Sterkte allebei 
-
Strega
- Zeer actief
Lees nou wat ik schrijf (en mijn edit). Ik praat die reactie ABSOLUUT niet goed. Ik zeg nergens DUS dan mag je een hond en een mens slaan. Leg me die woorden dan alsjeblieft ook niet in mijn mond. Er was GEEN impliciet extra argument, dan mag je me dat ook niet toedichten.S@ndr@ schreef:dus ga je dan hond en eigenaar slaan met een ballenwerper, compleet gerechtvaardigd dan![]()
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
T slaan is natuurlijk niet goed te praten, maar om er nu gelijk een mogelijk levens lang trauma van te maken is ook wel weer t andere uiterste....Esmay87 schreef:@Nathalie: Hoe reageert Ushi nu bij vreemde honden/mensen? Is dit veranderd of nog hetzelfde? Is ze nu ook bang voor een werpstok?
-
S@ndr@
- Zeer actief
je probeert een mogelijke verklaring te vinden/bedenken ,