Ik vind het er raar uitzien, iemand die dit herkent?
Moderator: moderatorteam

Hey Marlouke! Was CM nog leuk?Marlouke schreef:Hey Denis!
Misschien is het demodex?
Ja Kenzo had het ook als pup! Jij ook succesZinndy schreef:Die van mij heeft het ook al....dacht ook aan demodex ( heeft ie als pup gehad)..ook ik ga morgen naar de DA
succes morgen bij de DA met kenzo
Nee we zijn nog niet geweest, vanmiddag pasEllen. schreef:En wat was het nou? Je bent toch bij de DA geweest vandaag? Ik herken het iig niet!
Toch een vorm van MBDoggy.Nanna schreef:Jullie meteen met je demodex.![]()
Heeft ie niet met zijn grote gok in planten of anderssoortige toestanden gezeten waar ie beter niet in had kunnen wroeten?

NeeNanna schreef:Jullie meteen met je demodex.![]()
Heeft ie niet met zijn grote gok in planten of anderssoortige toestanden gezeten waar ie beter niet in had kunnen wroeten?
Oja klopt, komt omdat ik op mn computer zag dat het 24-5-2011 was, maar het was al 12 uur geweestDenise. schreef:Nee we zijn nog niet geweest, vanmiddag pasEllen. schreef:En wat was het nou? Je bent toch bij de DA geweest vandaag? Ik herken het iig niet!
Ik dacht, ik zeg maar niksEllen. schreef:Oja klopt, komt omdat ik op mn computer zag dat het 24-5-2011 was, maar het was al 12 uur geweestDenise. schreef:Nee we zijn nog niet geweest, vanmiddag pasEllen. schreef:En wat was het nou? Je bent toch bij de DA geweest vandaag? Ik herken het iig niet!

Ja daar zat ik ook al aan te denken, mocht het een neustumor zijn dan stuur ik haar een berichtje. Maar ik hoop van niet natuurlijkRebble schreef:De lab van Marina hier op het forum heeft een neustumor gehad. Mss dat zij je iets wijzer kan maken, al is het alleen maar vergelijken of zo. Het ziet er wel vervelend uit idd. Succes maandag bij de da
Ja dat dacht ik in eerste instantie ook, maar het wordt alleen maar erger en niet minderValerie schreef:Ik zou eerder denken aan een allergische reactie al is het wel raar dat het zo lang aanhoud. Stel dat het een neustumor is dan zijn die vrij goed te opereren
Ja dat zou best wel kunnen maar ik zou eerlijk gezegd niet weten wat. Hij is niet ergens nieuw geweest en heeft ook geen gekke dingen gegeten.Matje schreef:Finley heeft het ook laatst gehad (is eigenlijk nét over, maar heeft wel een aantal weken geduurd).
Hij heeft dit ook eerder gehad.
Ook dat zn neus bovenop aan de rand (van huid naar neus) droger is dan normaal.
En rechts dat het iets 'smetterig' is, precies waar het bij Kenzo zo rood is.
Ik smeer er of levertraanzalf op of dermiel en dat helpt goed (maar dan natuurlijk vnl aan de buitenkant van zn neus).
Surolan hielp niets. Evt. een andere optie kan nog wel otiderm zijn, maar heb ik tot nu toe nog niet geprobeerd bij hem.
De dikte aan de binnenkant is nu weer weggetrokken (wrs niet perse van de zalf natuurlijk).
Finley is sowiezo erg gevoelig voor bepaalde dingen in voeding en misschien dat dit ook door iets 'aangewakkerd' wordt door iets waar hij (van buitenaf) gevoelig voor is?
Ik probeerde haar een beetje gerust te stellen..Inge O schreef:dat is vrees ik wel wat simpel gesteld, ik vrees dat je dit zeker niet zomaar kan aannemen.Valerie schreef:Stel dat het een neustumor is dan zijn die vrij goed te opereren
(waarmee ik niet wil zeggen dat het een kwaadaardige neustumor is hoor, denise).
het ziet eruit als een sterke zwelling van de neusschelp (het slijmvlies dan) maar waar de zwelling door veroorzaakt wordt kan je niet zomaar weten zonder verder onderzoek.
OjeeInge O schreef:dat is vrees ik wel wat simpel gesteld, ik vrees dat je dit zeker niet zomaar kan aannemen.Valerie schreef:Stel dat het een neustumor is dan zijn die vrij goed te opereren
(waarmee ik niet wil zeggen dat het een kwaadaardige neustumor is hoor, denise).
het ziet eruit als een sterke zwelling van de neusschelp (het slijmvlies dan) maar waar de zwelling door veroorzaakt wordt kan je niet zomaar weten zonder verder onderzoek.
Nee ik mag er gewoon aanzitten en op drukken. Hij reageert er niet opInge O schreef:ja, als het gaat om iets wat lokaal in dat neusgat is terechtgekomen (of een lokale steek van een insect of zo).Denise. schreef: Kan het ook iets onschuldigs als een allergische reactie zijn?
maar dan zou je normaal ook wel jeuk of hinder verwachten - reageert hij er niks op?
kan hij nog door dat neusgat ademen?
Ja maar dan zou je wel pijn oid verwachten toch? Ik kan ook niets zien in zijn neus.LongFields schreef:Misschien een reactie van een in zijn neus binnengedrongen grasaartje?
Finley komt ook niet perse op andere plekken, weet ook niet waar hij het vandaan heeft.Denise. schreef:Ja dat zou best wel kunnen maar ik zou eerlijk gezegd niet weten wat. Hij is niet ergens nieuw geweest en heeft ook geen gekke dingen gegeten.Matje schreef:Finley heeft het ook laatst gehad (is eigenlijk nét over, maar heeft wel een aantal weken geduurd).
Hij heeft dit ook eerder gehad.
Ook dat zn neus bovenop aan de rand (van huid naar neus) droger is dan normaal.
En rechts dat het iets 'smetterig' is, precies waar het bij Kenzo zo rood is.
Ik smeer er of levertraanzalf op of dermiel en dat helpt goed (maar dan natuurlijk vnl aan de buitenkant van zn neus).
Surolan hielp niets. Evt. een andere optie kan nog wel otiderm zijn, maar heb ik tot nu toe nog niet geprobeerd bij hem.
De dikte aan de binnenkant is nu weer weggetrokken (wrs niet perse van de zalf natuurlijk).
Finley is sowiezo erg gevoelig voor bepaalde dingen in voeding en misschien dat dit ook door iets 'aangewakkerd' wordt door iets waar hij (van buitenaf) gevoelig voor is?
Ook niet in rare planten staan snuffelen oid.

Ja honingzalf ga ik dan ook halen maandag, dat kan inderdaad geen kwaad.Matje schreef:
Finley komt ook niet perse op andere plekken, weet ook niet waar hij het vandaan heeft.![]()
Maar levertraan of dermiel (honingzalf) kan sowieso geen kwaad om te proberen.
Finley zn neus is nu weer normaal gelukkig, hoop dat dat ook snel voor Kenzo geldt
Bij Finley was het wel zo dat er af en toe wat vocht uit zn neus kwam, niet als niezen maar wel door soort van blazen/ proesten, dat idee.
Kon verder wel normaal ademen enzo.
Ik hoop het ook!Judith-Diesel schreef:He bah zit er inderdaad vreemd uit
Hoop dat het meevalt!