juist dat bedoel ik ook.... je zegt toch wat voor ie wat doet, of dat nu jagen is of agressie... dan zeg je toch hier of iets dergelijks... niet luisteren is correctie.Veenmug schreef:Heb blijkbaar zelf het gebruik van de e-collar onjuist geleerd. Je corrigeert voor het niet opvolgen van een heel erg goed bekend commando: zit, af/down, hier. In mijn geval het hetzen van hazen en het keihard door de stopfluit heenlopen. Dus niet het nazitten van haas maar het niet opvolgen van commando. Lijkt me hier ook beter: niet het op een hond klappen maar al ervoor niet luisteren naar commando.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vraagje over het ingrijpen met een teletac
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Vraagje over het ingrijpen met een teletac

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Mojuan
- Zeer actief
malinois schreef:
Bij xantos werkte het uitstekend, hij heeft altijd heerlijk los kunnen lopen, aangelijnd zou een ramp voor een geweest zijn sterker nog, dan had ik hem nog liever laten inslapen, dat zou ik mishandeling vinden van zo'n energieke hond.
Natuurlijk zocht ik niet de drukke gebieden op, doe ik nu nog steeds niet met mn andere honden.
Onze Room en jouw Xantos zijn natuurlijk twee totaal verschillende soort honden.
Romeo geniet écht van de lange wandelingen aan de flex.
Ook van het naast de fiets lopen geniet hij zichtbaar.
Dus gelukkig kan ik hem genoeg bieden. En heel af en toe mag hij op een bepaalde plek los en dan trekt hij één sprintje en is uitgerend. Rennen boeit hem niet zoveel, en gelukkig maar, anders zou ik het een vreselijk leven vinden voor hem.
Dus ik begrijp heel goed wat je bedoelt.

-
MoniqueDM
- Zeer actief
Sommige eigenaren zijn echt blind voor het gedrag van hun eigen hond.-Gaby- schreef:Nou inderdaad zeg. Ik word er echt een beetje zat van, al die lui met onopgevoede honden in het losloopgebied.MoniqueDM schreef:Tja, dat is een beetje dubbel hier..., aan de éne kant zijn we gezegend dat zo'n beetje alles hier in de buurt losloopgebied is, maar met dat soort honden is dat dus wel eens een probleem.-Gaby- schreef:Maar ik geloof dat ik sowieso mijn hondagressieve Kangalteef niet in een losloopgebied zou laten lopen. Voor hetzelfde geld komt er een puppyteefje buurten en springt tegen de Kangal aan die de pup grijpt. En wat kun je dan nog doen met je stroomband...?
Een losloopgebied betekent nog niet dat je verplicht bent om je hond los te laten lopen, maar sommige mensen zien dat wel zo.
Zo ook deze kangaleigenaresse.
Er loopt hier nu ook een kerel met een Kangal reu van 11 maanden en zo'n 70 kilo. Die liep de laatste keer aan de andere kant van een sloot met ons mee, al fixerend. De baas liep een eind verder op. Ik zag bij Rhodin de spanning opbouwen en omdat we bijna bij een brug waren en ik niet wilde dat de honden elkaar tegen kwamen ben ik het pad af gegaan en door de bosjes weg gelopen. Zie ik opeens een grote beige schim door de bomen, is die hond al over de brug gegaan en naar ons op zoek in de bosjes! Dus ik lijn Rhodin aan, laat Mila en oppashond (teefjes) los lopen om de Kangal af te leiden.
Komt die kerel er na een hele poos aan gesjokt, terwijl Rhodin inmiddels helemaal opgefokt is van die hond, die maar achter ons aan blijft lopen. Zegt die kerel ook nog "Ja, je moet hem ook niet aan de lijn doen hè? Daar worden ze agressief van." Ik heb hem gezegd dat ik bij voorbaat wel weet wanneer mijn hond agressief wordt en dat ik hem aan heb gelijnd voor de veiligheid. Want als zijn hond Rhodin grijpt, ben ik Rhodin kwijt. En het lijkt me ook geen goede ervaring voor zijn hond, die volgens deze man nog nooit gevochten heeft. Maar hij laat zijn Kangal reu dus ook alle kanten op rennen totdat de hond uit het zicht is, omdat hij volgens hem heel vriendelijk is. Maar ik zie dat die reu begint te patsen, niet luistert en zich geen hol aantrekt van zijn baas. Maar het is losloopgebied hè?Sorry, wordt er een beetje gefrustreerd van, dit zijn van die situaties die echt nog een keer verkeerd gaan, door de lakse instelling van de andere baas. Ik hou mijn hond ook altijd bij me in losloopgebied en zit gewoon niet te wachten op een Kangal reu van 70 kilo die mijn honden achtervolgd. Ik ben niet sterk genoeg om daar tussen te springen als er wel wat gebeurt en van die baas verwacht ik ook niet veel.
Maar ondertussen wordt wel het plezier vergald van de honden die wel goed onder appèl staan door zulke klojo's.
Wat koop je er nou voor om je hond moedwillig te laten knokken. Helemaal niets toch
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

-
MoniqueDM
- Zeer actief
Nou..., nu jij dat zo schrijft..., Sandy donderde wel om, maar ik twijfel nu of dat van de aanval door de kangal werd veroorzaakt of dat ze elkaar raakte en toch ook wat van die schok meekreeg.Inge O schreef:of nog leuker : als die tt-tik te laat wordt gegeven krijgt jouw hond - terwijl ze gebeten wordt - ook nog eens een optaterMoniqueDM schreef: Precies en als die tetter net een fractie van een seconde te laat wordt gegeven, staat het kangalsgebitje wel in de andere hond..
dat zou mij het woedendst maken : dat ze haar hond zo behandelt is al erg genoeg maar dat míjn hond door haar toedoen echt regelrecht uit het niets (en dan nog op zo'n stressmoment) een schok zou krijgen.......ik vrees dat madammeke wel eens een schok zou kunnen krijgen waar ik geen tt voor nodig heb.
Daar had ik eerlijk gezegd nog niet bij stilgestaan.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

-
MoniqueDM
- Zeer actief
Als ik de rest van jullie reacties lees, wordt het volgens mij eens tijd dat ik een stevig gesprek met de dame in kwestie ga voeren.
Dit kan natuurlijk echt niet. Vroeg of laat vallen er slachtoffers, onnodige slachtoffers nota bene.
Dank jullie wel allemaal.
Ook Malinois die ik toch wel als ervaringsdeskundige op het gebied van de TT zie
.
Jullie antwoorden hebben voor mij een hoop duidelijk gemaakt
.
Dit kan natuurlijk echt niet. Vroeg of laat vallen er slachtoffers, onnodige slachtoffers nota bene.
Ook Malinois die ik toch wel als ervaringsdeskundige op het gebied van de TT zie
Jullie antwoorden hebben voor mij een hoop duidelijk gemaakt

-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Dat kan volgens mij niet, die band heeft (2) pennen die geleiden en die pennen zitten tegen de nek van de hond aan. Die hond voelt die tikken stroom zelf en niemand anders.MoniqueDM schreef:Nou..., nu jij dat zo schrijft..., Sandy donderde wel om, maar ik twijfel nu of dat van de aanval door de kangal werd veroorzaakt of dat ze elkaar raakte en toch ook wat van die schok meekreeg.Inge O schreef:of nog leuker : als die tt-tik te laat wordt gegeven krijgt jouw hond - terwijl ze gebeten wordt - ook nog eens een optaterMoniqueDM schreef: Precies en als die tetter net een fractie van een seconde te laat wordt gegeven, staat het kangalsgebitje wel in de andere hond..
dat zou mij het woedendst maken : dat ze haar hond zo behandelt is al erg genoeg maar dat míjn hond door haar toedoen echt regelrecht uit het niets (en dan nog op zo'n stressmoment) een schok zou krijgen.......ik vrees dat madammeke wel eens een schok zou kunnen krijgen waar ik geen tt voor nodig heb.
Daar had ik eerlijk gezegd nog niet bij stilgestaan.
Maar mal en Diana zeiden het ook al, deze mevrouw weet niet helemaal hoe ze het moet hanteren en ik denk dat je geluk hebt gehad dat de hond de aanval afkapte om wat voor reden dan ook. Laat die mevrouw lekker de hond aan de lange lijn houden, is veiliger voor iedereen denk ik.
-
blondie
- Zeer actief
Ik hoop dat ze naar je wil luisteren. De hond hoeft maar even nog opgefokter te raken, of de batterijen werken niet waardoor er helemaal geen correctie doorkomt, of die hond loopt op een gegeven moment door die stroom heen, heb dat zelf ook wel eens gezien, hond zo hoog van adrenaline en doorlopen door die correctie. Ik vind het onverantwoord. Ook omdat die mevrouw wellicht niet eens weet hoe ze dat ding moet gebruiken.MoniqueDM schreef:Als ik de rest van jullie reacties lees, wordt het volgens mij eens tijd dat ik een stevig gesprek met de dame in kwestie ga voeren.
Ook Malinois die ik toch wel als ervaringsdeskundige op het gebied van de TT zie.
Jullie antwoorden hebben voor mij een hoop duidelijk gemaakt.
Het is geen afstandsbediening.
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Zo gebruikt ze 'm dus welblondie schreef:Ik hoop dat ze naar je wil luisteren. De hond hoeft maar even nog opgefokter te raken, of de batterijen werken niet waardoor er helemaal geen correctie doorkomt, of die hond loopt op een gegeven moment door die stroom heen, heb dat zelf ook wel eens gezien, hond zo hoog van adrenaline en doorlopen door die correctie. Ik vind het onverantwoord. Ook omdat die mevrouw wellicht niet eens weet hoe ze dat ding moet gebruiken.MoniqueDM schreef:Als ik de rest van jullie reacties lees, wordt het volgens mij eens tijd dat ik een stevig gesprek met de dame in kwestie ga voeren.
Ook Malinois die ik toch wel als ervaringsdeskundige op het gebied van de TT zie.
Het is geen afstandsbediening.
Ik ga inderdaad een gesprek met haar aan en jullie argumenten gebruiken in het gesprek.
Voor zover ik haar ken is de TT ook het laatste redmiddel geweest wat ze heeft gekocht om die hond maar los te kunnen laten lopen, want tja..., losloopgebied hè
Maar dit is helemaal geen hond om los te laten lopen, dus wat is er mis met de lange lijn?!
Met die lange lijn liep ze dan ook nog eens met een grote boog om ons heen en ik heb vrij makkelijke honden. Mijn honden gaan niet op andere honden af, dus eigenlijk is het altijd goed gegaan.
Voorheen sprak ze me ook nog wel eens aan, als Sandy onder de bagger zat of zo, altijd wat schuchter en lacherig, maar vanochtend leek het wel een onzekere muis die in haar schulp kroop.
Ze wist niet hoe snel ze weg moest komen en ik het even te druk met Sandy nakijken.
Maar ik kom haar heus wel weer tegen. Kijken wat ze dan doet en als ze die hond niet aanlijnt, dan zal ik toch duidelijk maken dat ze voor een andere oplossing moet kiezen.

- CharlesvdBerkt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders
-Gaby- schreef:Ja, klopt, je hebt gelijk. Als je met zo'n lage stand wil werken, zul je dat echt moeten trainen. En de trigger eerst van heel ver af aan bieden bijvoorbeeld, dus iemand die 200 meter verderop loopt met een teef en dan langzaam het 'Hier' commando aanleren, wanneer de spanning nog niet zo hoog is. Als de spanning te hoog is werkt alleen een flinke schok, en dat ook niet altijd, zoals iemand die eerder de hond omschreef die achter een konijn aan ging.malinois schreef:die hekel heeft ie al aan honden... lage stand werkt niet bij een hond die zich al zo heeft opgefokt dat ie uithaalt...-Gaby- schreef:Ik ben tegen het op die manier gebruiken van een stroomband. Je kunt de hond ook laten reageren op een commando bijv. 'Hier!' en als hij dat niet doet de band op een lage stand ingedrukt houden totdat de hond naar je toe komt. Als de hond een aanzet maakt om te komen haal je onmiddelijk de stroom er af. De hond leert uiteindelijk wanneer hij een schok krijgt (bij het negeren van het commando) en wat hij kan doen om de schok op te vermijden (luisteren). Doordat de hond weet wat er van hem wordt verwacht zal hij zich prettiger voelen bij het gebruik van zo'n band dan wanneer er op het laatste moment 'out of the blue' op dat ding wordt gedrukt. Zo krijgt die hond wel een hekel aan alle honden, want je kan zomaar een schok krijgen als je er bij in de buurt komt! En door het gebruik van de methode die ik hierboven omschreef, heb je ook maar de laagste stand nodig van zo'n band en kan je eventueel nog ingrijpen met een flinke optater mocht de hond het commando toch negeren. Maar ik geloof dat ik sowieso mijn hondagressieve Kangalteef niet in een losloopgebied zou laten lopen. Voor hetzelfde geld komt er een puppyteefje buurten en springt tegen de Kangal aan die de pup grijpt. En wat kun je dan nog doen met je stroomband...?
Edit: Ik ben overigens niet voor het gebruiken van een schokband.
ze heeft nu echt geluk dat het nog geholpen heeft hoor dat meen ik echt.. het moet een echte correctie zijn iets dat ie nooit meer in zn kop wil halen.... en nee niet alle honden krijgen daardoor een tyfushekel aan andere honden...
Het zou inderdaad beter zijn eerst met een lage stand te trainen en dan op afstand.
Commando geven en een lage duurpuls tot het commando wordt opgevolgd. Valt de hond toch uit dan een dubbele zekerheid door ten eerste aan de (lange) lijn en dan ook correctie op hoge stand en dan ook echt hoog. Die correctie moet dan wel komen precies op het moment dat de hond aan wil zetten en beslist niet als hij al onderweg is en gecombineerd met een verbodscommando. M.a.w. de baas moet de vingers aan de knoppen houden.
Als ik de openingspost zo lees dan heb ik het vermoeden dat de kangalbaas het wel erg gemakelijk vind en er beslist geen stukje training aan vast knoopt.
De band niet helmaal goed om of een fractie te laat reageren en de andere hond is de pineut.
Op een bepaald moment gaat er ook een gewenning onstaan en gaat hij gewoon door de correctie heen.
De kangal heeft al een hekel aan andere teven en iedere keer als hij gaat krijgt hij nog een correctie ook waardoor die hekel nog groter kan worden.
edit: quotes waren verziekt
Laatst gewijzigd door CharlesvdBerkt op 04 jun 2011 17:16, 2 keer totaal gewijzigd.
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Dat vermoeden is helemaal juistCharles vd B schreef: Als ik de openingspost zo lees dan heb ik het vermoeden dat de kangalbaas het wel erg gemakelijk vind en er beslist geen stukje training aan vast knoopt.

- CharlesvdBerkt
- Zeer actief
Inge O schreef:euhh.....ik vrees dat je dan toch een lesje electriciteit zal moeten nemen.
ja, die pennen zitten daar om de geleiding via 'het hondenlichaam' naar de grond te verzekeren maar als dat 'hondenlichaam' zich uitbreidt (via contact) naar twee of desnoods 100 hondenlichamen hebben die allemaal kans op een stroomstoot - afhankelijk van hoe en waar ze staan (bv. de hond met teletac op een droge plek en de hond waar hij contact mee maakt in een plas) kan de onschuldige hond misschien zelfs de zwaarste stoot krijgen.
Dat zou dan ook betekenen dat iedere pakwerker ook het risico loopt een tets te krijgen van de TT
Dat heb ik dus echt nog nooit meegemaakt ook al staat de pakwerker in een plas water of regent het dat het giet.
De 2 pennen zijn een plus en een min en de stroom loopt dus tussen die 2 polen.
- Jeannettebo
- Zeer actief
maak maar eens een ketting van mensen en laat de voorste een schrikdraad vastpakken. de achterste gaat dat niet leuk vindenCharles vd B schreef:Inge O schreef:euhh.....ik vrees dat je dan toch een lesje electriciteit zal moeten nemen.
ja, die pennen zitten daar om de geleiding via 'het hondenlichaam' naar de grond te verzekeren maar als dat 'hondenlichaam' zich uitbreidt (via contact) naar twee of desnoods 100 hondenlichamen hebben die allemaal kans op een stroomstoot - afhankelijk van hoe en waar ze staan (bv. de hond met teletac op een droge plek en de hond waar hij contact mee maakt in een plas) kan de onschuldige hond misschien zelfs de zwaarste stoot krijgen.
Dat zou dan ook betekenen dat iedere pakwerker ook het risico loopt een tets te krijgen van de TT![]()
![]()
Dat heb ik dus echt nog nooit meegemaakt ook al staat de pakwerker in een plas water of regent het dat het giet.

- CharlesvdBerkt
- Zeer actief
Jeannettebo schreef:maak maar eens een ketting van mensen en laat de voorste een schrikdraad vastpakken. de achterste gaat dat niet leuk vindenCharles vd B schreef:Inge O schreef:euhh.....ik vrees dat je dan toch een lesje electriciteit zal moeten nemen.
Dat zou dan ook betekenen dat iedere pakwerker ook het risico loopt een tets te krijgen van de TT![]()
![]()
Schrikdraad gaat dus juist van de plus naar de grond (de min)
- Jeannettebo
- Zeer actief
dat lijkt mij ook, als je bij een reanimatie peddles gebruikt moet toch ook iedereen het bed/patient loslaten, het lijkt me dat dat dan ook plus en min isInge O schreef:maar dan nog : van zodra die stroom van + naar - loopt komt die door de hond naar de aarde en kan hij net zo goed naar een aanrakend lichaam gaan toch?Charles vd B schreef:

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik hoop dat je haar duidelijk kan maken dat ze dit niet op deze manier moet gebruiken en het liefst helemaal niet zonder enige uitleg en ervaring ermee.MoniqueDM schreef:Als ik de rest van jullie reacties lees, wordt het volgens mij eens tijd dat ik een stevig gesprek met de dame in kwestie ga voeren.
Ze kan het probleem alleen maar erger maken met alle gevolgen van dien als ze doorgaat met wat ze nu doet.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- CharlesvdBerkt
- Zeer actief
Inge O schreef: maar een pakwerker komt toch niet fysiek in contact met een hond? zo'n mouw en tanden, dat is toch geen contact van huid op huid?
Dat is met een hond dan toch ook niet het geval ? Dan is contact tussen de haren - tenzij je naakthonden hebt
Ook als pakwerker heb ik wel eens de beet bevestigd met een hand onder kin terwijl die hond een correctie met de TT kreeg. Nu zijn die correcties natuurlijk wel op een zo laag mogelijke stand maar daar heb ik dus ook helemaal niks van gevoeld.
Ik sluit overigens niet uit dat het kan voorkomen dat de stroom van de band naar de grond gaat omdat stroom altijd de weg met de minste weerstand volgt.
De kans dat de aanvallende hond harder om zich heen gaat bijten of zich vaster gaat bijten bij een flinke correctie is vele malen groter.
- Jeannettebo
- Zeer actief
de tanden of nagels kunnen toch de huid raken? en zowiezo kan speeksel al verder komen, iets wat weer uitstekend geleidCharles vd B schreef:Inge O schreef: maar een pakwerker komt toch niet fysiek in contact met een hond? zo'n mouw en tanden, dat is toch geen contact van huid op huid?
Dat is met een hond dan toch ook niet het geval ? Dan is contact tussen de haren - tenzij je naakthonden hebt
Ook als pakwerker heb ik wel eens de beet bevestigd met een hand onder kin terwijl die hond een correctie met de TT kreeg. Nu zijn die correcties natuurlijk wel op een zo laag mogelijke stand maar daar heb ik dus ook helemaal niks van gevoeld.
Ik sluit overigens niet uit dat het kan voorkomen dat de stroom van de band naar de grond gaat omdat stroom altijd de weg met de minste weerstand volgt.
De kans dat de aanvallende hond harder om zich heen gaat bijten of zich vaster gaat bijten bij een flinke correctie is vele malen groter.

-
blondie
- Zeer actief
de tanden of nagels kunnen toch de huid raken? en zowiezo kan speeksel al verder komen, iets wat weer uitstekend geleid[/quote]Jeannettebo schreef: De kans dat de aanvallende hond harder om zich heen gaat bijten of zich vaster gaat bijten bij een flinke correctie is vele malen groter.
Het gaat hierom dat de mevrouw gaat beseffen dat door die manier van correctie te gebruiken de kans dat de hond niet gecorrigeerd wordt en stopt maar feller kan reageren door deze manier van gebruik van die TT.
Jeanette, mensen die bekend zijn met tt hebben hier gereageerd, dat het niet raadzaam is de tt zonder training in te zetten, en al zeker niet als het gaat bij honden die aggressief kunnen zijn jegens andere honden.
- CharlesvdBerkt
- Zeer actief
In de stromende regen pakwerk doen met een kletsnatte hond die met zijn tanden diep inbijt in een kletsnatte mouw die om mjn kletsnatte arm zit en met zijn poten tegen me opstaat en dan nog niks van de correctie voelen.
Maar ik hou hier over op .......
Feit is gewoon dat het kangalvrouwtjes de TT lekker gemakelijk vindt, de TT op een volkomen verkeerde manier gebruik en dat dat nog wel eens heel verkeerd kan aflopen.
Feit is gewoon dat het kangalvrouwtjes de TT lekker gemakelijk vindt, de TT op een volkomen verkeerde manier gebruik en dat dat nog wel eens heel verkeerd kan aflopen.
- Jeannettebo
- Zeer actief
blondie schreef:de tanden of nagels kunnen toch de huid raken? en zowiezo kan speeksel al verder komen, iets wat weer uitstekend geleidHet gaat hierom dat de mevrouw gaat beseffen dat door die manier van correctie te gebruiken de kans dat de hond niet gecorrigeerd wordt en stopt maar feller kan reageren door deze manier van gebruik van die TT.Jeannettebo schreef: De kans dat de aanvallende hond harder om zich heen gaat bijten of zich vaster gaat bijten bij een flinke correctie is vele malen groter.
Jeanette, mensen die bekend zijn met tt hebben hier gereageerd, dat het niet raadzaam is de tt zonder training in te zetten, en al zeker niet als het gaat bij honden die aggressief kunnen zijn jegens andere honden.
nu citeer je verkeerd volgens mij. Het eerste stuk citaat heb ik niet geschreven, alleen het rode

-
Dianavdberkt
- Zeer actief
heb ik al gedaan Inge. Een hond met redirectie die bestraft werd met een TT ( standje 127) ( idioot van een instructeur) terwijl hij tegen me aan stond. Kreeg niets van die TT maar wel van de hond.Inge O schreef:nou nee, bij een serieus vervelende hond kan je toch verwachten dat die via de muil en/of het omverbeuken echt fysiek contact maakt met de slachtofferhond - daar zit geen dikke jutte/canvasrol tussenCharles vd B schreef:Inge O schreef: maar een pakwerker komt toch niet fysiek in contact met een hond? zo'n mouw en tanden, dat is toch geen contact van huid op huid?
wie test het uit op standje hoogOok als pakwerker heb ik wel eens de beet bevestigd met een hand onder kin terwijl die hond een correctie met de TT kreeg. Nu zijn die correcties natuurlijk wel op een zo laag mogelijke stand maar daar heb ik dus ook helemaal niks van gevoeld.
?
-
blondie
- Zeer actief
auwDianavdberkt schreef:heb ik al gedaan Inge. Een hond met redirectie die bestraft werd met een TT ( standje 127) ( idioot van een instructeur) terwijl hij tegen me aan stond. Kreeg niets van die TT maar wel van de hond.Inge O schreef: wie test het uit op standje hoog?
- Jeannettebo
- Zeer actief
Kan je ook gewoon zeggen zonder geïrriteerd te reageren. Ieder heeft zn ervaringen, vandaar ook de vragen en voorbeelden. Ik zeg daarmee niet dat het feitelijk is, maa rik vraag me dingen gewoon af, excuses hoor dat er mensen zijn die zelf ook na willen denken over hoe iets werktCharles vd B schreef:In de stromende regen pakwerk doen met een kletsnatte hond die met zijn tanden diep inbijt in een kletsnatte mouw die om mjn kletsnatte arm zit en met zijn poten tegen me opstaat en dan nog niks van de correctie voelen.

-
blondie
- Zeer actief
Ja ik citeerde verkeerd, jij stelde de vraag over speeksel en tanden die de huid kunnen raken en ik wilde zeggen dat dat misschien niet aan de orde is omdat mensen met ervaring met tt deze niet zomaar in zouden zetten bij hondaggressie, of tegen jagen of wat dan ook.Jeannettebo schreef:blondie schreef:de tanden of nagels kunnen toch de huid raken? en zowiezo kan speeksel al verder komen, iets wat weer uitstekend geleidHet gaat hierom dat de mevrouw gaat beseffen dat door die manier van correctie te gebruiken de kans dat de hond niet gecorrigeerd wordt en stopt maar feller kan reageren door deze manier van gebruik van die TT.Jeannettebo schreef: De kans dat de aanvallende hond harder om zich heen gaat bijten of zich vaster gaat bijten bij een flinke correctie is vele malen groter.
nu citeer je verkeerd volgens mij. Het eerste stuk citaat heb ik niet geschreven, alleen het rode
- Jeannettebo
- Zeer actief
ik doelde nu over de manier waarop het in het verhaal van ts werd ingezetblondie schreef:Jeannettebo schreef:[quote="blondiede tanden of nagels kunnen toch de huid raken? en zowiezo kan speeksel al verder komen, iets wat weer uitstekend geleidHet gaat hierom dat de mevrouw gaat beseffen dat door die manier van correctie te gebruiken de kans dat de hond niet gecorrigeerd wordt en stopt maar feller kan reageren door deze manier van gebruik van die TT.
Ja ik citeerde verkeerd, jij stelde de vraag over speeksel en tanden die de huid kunnen raken en ik wilde zeggen dat dat misschien niet aan de orde is omdat mensen met ervaring met tt deze niet zomaar in zouden zetten bij hondaggressie, of tegen jagen of wat dan ook.

-
MoniqueDM
- Zeer actief
Ik hoop het ook Malinois, zeker om in de toekomst schade bij onschuldige "slachtoffers" te voorkomen.malinois schreef:Ik hoop dat je haar duidelijk kan maken dat ze dit niet op deze manier moet gebruiken en het liefst helemaal niet zonder enige uitleg en ervaring ermee.MoniqueDM schreef:Als ik de rest van jullie reacties lees, wordt het volgens mij eens tijd dat ik een stevig gesprek met de dame in kwestie ga voeren.
Ze kan het probleem alleen maar erger maken met alle gevolgen van dien als ze doorgaat met wat ze nu doet.
Maar voor zover ik haar ken zal er de nodige overredingskracht voor nodig zijn.

- CharlesvdBerkt
- Zeer actief
Ik ben hier echt niet over geirriteerd maar het lijkt er op dat het een welles - nietes spelletje gaat worden. Het gaat in dit topic over het verkeerde gebruik van de TT door het kangalvrouwtje en niet over of je als geleider, pakwerker of andere hond nu ook de TT voelt als er een correctie wordt gegeven.Jeannettebo schreef:Kan je ook gewoon zeggen zonder geïrriteerd te reageren. Ieder heeft zn ervaringen, vandaar ook de vragen en voorbeelden. Ik zeg daarmee niet dat het feitelijk is, maa rik vraag me dingen gewoon af, excuses hoor dat er mensen zijn die zelf ook na willen denken over hoe iets werktCharles vd B schreef:In de stromende regen pakwerk doen met een kletsnatte hond die met zijn tanden diep inbijt in een kletsnatte mouw die om mjn kletsnatte arm zit en met zijn poten tegen me opstaat en dan nog niks van de correctie voelen.
- CharlesvdBerkt
- Zeer actief
Nou bij mij niet hoor. Wel of niet mogelijk ze blijft met die .....hond maar uit mn buurt 
- CharlesvdBerkt
- Zeer actief
Inge O schreef:dat liefst ook, jaCharles vd B schreef:Nou bij mij niet hoor. Wel of niet mogelijk ze blijft met die .....hond maar uit mn buurt.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik geloof er niet in dat dit kan, stroom kiest de kortste weg en dat is niet door de hele hond heen maar tussen de 2 puntjes die naast elkaar zitten.Inge O schreef:
het lijkt me toch niet onbelangrijk om te weten of dit kan of niet? dat zou bij mij in ieder geval voor een heel groot deel mijn reactie richting kangalmevrouw bepalen.