Gister de Hedde Heidinga bokaal gedraaid. 400kilometer voor de intraining en gister dus ook 200 heen en terug.
speuren. Lotnummer 5 getrokken. ( eigenlijk 4 maar er was 1IPO 2 hond die als eerste was) . Op het moment dat de sporen waren gelegd was het gras nog goed nat en was het koel. Tegen de tijd dat ik aan de beurt was, was het gras praktisch droog en werd het al behoorlijk warm. Het was rond de klok van 10 al een graad of 20.
Moest een behoorlijk eind lopen in het veld richting piket. Heb me keurig aan kunnen melden en maakte Amai verder startklaar. Zet haar aan bij het piket en ze vertrek keurig. diep zoekend en intensief. Een lange 1e balk die ze super heeft gedaan inclusief het verwijzen van een voorwerp, recht tussen haar pootjes. Daarna beloond en weer aangezet. ze vertrekt weer helemaal zoals het hoort en komt bij de eerste hoek die ze ook netjes ingaat. Doet nog een paar passen, komt iets omhoog, gaat weer naar beneden en zo gaat de eeste drie meter. Daarna gaat de neus vol de wind in en zo bleef ze lopen. Over de tweede hoek natuurlijk. Afgefloten. Nog een poging gedaan om haar aan te zetten op de derde balk maar helaas. Neus bleef hoog in de wind. Over 35 punten.
Appel ging behoorlijk netjes. volgen niet zo strak als anders. Zitoefening super snel maar ze mag wat meer op mij gefocused blijven als ik weg loop. Heb haar opgehaald en op naar de afoefening. Keurige af uit looppas maar bij het voorroepen kwam ze opeens met een bocht en kwam daardoor scheef voor. aan de voet ook scheef dus. Staoefening 1 pasje maar wel keurig uitgevoerd.
Apporteren over de grond netjes blok opgepakt maar licht knagen bij het voorzitten. netjes afgewerkt. Over de haag helemaal vrij en snel en weer de zelfde afwerking.
Schutting helemaal super gedaan. Vooruit sturen snel en recht maar mocht weer wat sneller af op commando. kon mij niet schelen want ze ging tenminste af.
Over 91 punten. Een na hoogste hiermee in het klassement van 11 honden.
manwerk had ze een rechtse pakwerker waarop ze 1 x ingetraind heeft. Super snel revieren waardoor ze dus nogal ruim om sommige verstekken heen kwam. goed aanblaffen en keurig aan de voet kunnen roepen. Maar Amai zou Amai niet zijn als ze gewoon rustig zou blijven zitten. Ach tis Amai.
Wat moeite om haar naar de rechterkant van het verstek te krijgen om haar daar te laten zitten en af te gaan voor de vlucht. Vlucht prima verhinderd, vol op de mouw maar is wat onrustig als ze moet gaan lossen. prima bewaking. Eigenlijk ging alles naar wens. Transport lopen ook helemaal zoals het moet. overval werd ze zwaar geblokt. ik hoorde haar kreunen en piepen. Daardoor kwam ze met de afstand niet tot de laatste meter met dezelfde snelheid door. Was erg jammer
maar wederom over 91 punten.
Over B en C best tevreden.
as zaterdag naar Ommen om daar weer een westrijd te draaien.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
jammer van het speuren.
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- diana25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitseherder
- Aantal honden: 1
Re: jammer van het speuren.
Jammer van het speuren idd zeker als zo zo lekker van start gaan
.
Succes in Ommen ..nieuwe ronden, nieuwe kansen
as. zaterdag intrainen zeker want de wedstijd staat 11-6 op de planning

Succes in Ommen ..nieuwe ronden, nieuwe kansen

-
- Zeer actief
we gaan as maandagavond intrainen. kon niet in het weekend. En inderdaad. wedstrijd is op zaterdag.diana25 schreef:Jammer van het speuren idd zeker als zo zo lekker van start gaan.
Succes in Ommen ..nieuwe ronden, nieuwe kansen![]()

-
- Zeer actief
Zeker jammer van het speuren als ze zo mooi begon! Alvast succes met de wedstrijd komend weekend!