Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Roemenië gaat zwerfhonden en masse afmaken

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

daywalker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
Aantal honden: 4

Re: Roemenië gaat zwerfhonden en masse afmaken

Ongelezen bericht door daywalker »

Nanna schreef:
mercedes2803 schreef: Ik ben namelijk benieuwd of de figuren die dit actieve afmaak beleid gaan uitvoeren onderscheid gaan maken in gesteriliseerde en niet-gesteriliseerde honden.
Nee, natuurlijk niet. Het gaat er om om het aantal bijtincidenten (honderden per jaar) terug te dringen en bij mijn weten bijt een gecastreerde hond net zo hard als een intacte.
een gecastreerde hond bijt inderdaad even hard, daar heb je gelijk in, maar het aantal zwerfhonden wordt door castratie massaal verminderd(na verloop van enige tijd) en daarmee ook het aantal bijtincidenten.
Dat ze alle honden waar ze hun klauwen kunnen op leggen zullen afmaken, daar kan je je klok op gelijk zetten. Gecastreerd of niet, het zal ze geen zak uitmaken.
Laatst gewijzigd door daywalker op 03 jun 2011 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

In nederland worden de honden hoofdzakelijk ook maar gepampert en vertroetelt tot in de echtelijke bedstee omdat we het zo verdomde goed hebben en we het ons kunnen veroorloven.
En omdat we het goed hebben meten we ons de arrogantie aan om maar even het vingertje uit te delen naar hoe slecht anderen lannden wel niet met hun honden omgaan.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief

daywalker schreef:
Nanna schreef:
mercedes2803 schreef: Ik ben namelijk benieuwd of de figuren die dit actieve afmaak beleid gaan uitvoeren onderscheid gaan maken in gesteriliseerde en niet-gesteriliseerde honden.
Nee, natuurlijk niet. Het gaat er om om het aantal bijtincidenten (honderden per jaar) terug te dringen en bij mijn weten bijt een gecastreerde hond net zo hard als een intacte.
een gecastreerde hond bijt inderdaad even hard, daar heb je gelijk in, maar het aantal zwerfhonden wordt door castratie massaal verminderd(na verloop van enige tijd) en daarmee ook het aantal bijtincidenten. Niet moeilijk toch :denken:
Zou je denken dat die honden zonder ballen en baarmoeder er gelukkiger op zullen worden en dat de honger zal stillen.?
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

daywalker schreef:
Nanna schreef:
een gecastreerde hond bijt inderdaad even hard, daar heb je gelijk in, maar het aantal zwerfhonden wordt door castratie massaal verminderd(na verloop van enige tijd) en daarmee ook het aantal bijtincidenten. Niet moeilijk toch :denken:
Ja, maar,

Als je ze massaal afmaakt houden ze massaal eerder op met bijten.
daywalker
Zeer actief

@ Wil de hond
Goed plan, dan kunnen we meteen ook alle honden die hier iemand bijten /gebeten hebben, maar meteen afmaken, dan zijn we daar vanaf. Maar dat ligt natuurlijk wat gevoeliger niet? het betreft dan je eigen vertroetelde huisdiertje en dan ligt het net even wat anders nietwaar?
Dan zouden we massaal de straat op gaan om onze verontwaardiging uit te kotsen
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Wat is dat nu weer voor een rare vergelijking?

Wat hebben hele meutes mensen-aanvallende honden te maken met een ontspoord schoothondje in Nederland?
daywalker
Zeer actief

Wil de hond schreef:Wat is dat nu weer voor een rare vergelijking?

Wat hebben hele meutes mensen-aanvallende honden te maken met een ontspoord schoothondje in Nederland?
vroeger leefden er ook talloze meutes wolven - honderduizenden tijgers enz... die zijn ook allemaal zo goed als uitgeroeid door de mens. Alles wat ons bang maakt of sterker is dan ons maken we af, dus waarom dan ook niet meteen onze gedomisticeerde huisdieren als ze de fout in gaan. Juist omdat dat een beetje overdreven zou zijn.
In het begin vonden de mensen In Roemenië het daar een oplossing om hun hond op straat te schoppen als ze hem/haar niet meer wilden of konden onderhouden, zodat het dier genoodzaakt was om te gaan zwerven. Dat het zo uit de hand zou kunnen gaan lopen werd toen even over het hoofd gezien. Het gevolg is nu dat ze massale slachtingen gaan uitvoeren om het door hen zelf veroorzaakte probleem te kunnen oplossen. Logisch toch? Castratie was waarschijnlijk geen optie!!!
Laatst gewijzigd door daywalker op 03 jun 2011 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Joh!

Hoe weet jij hoe het daar allemaal gegaan is? :scratch:
daywalker
Zeer actief

Wil de hond schreef:Joh!

Hoe weet jij hoe het daar allemaal gegaan is? :scratch:
Al eens gehoord van media en boeken? alles wat je wil weten kan je vinden hede ten dage
Laatst gewijzigd door daywalker op 04 jun 2011 00:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ah,

Je hebt jezelf uitgebreid gedocumenteerd omtrent het ontstaan van de zwerfhonden-problematiek in Roemenië.

Nou, daar kan ik niet tegenop hoor. :(:
daywalker
Zeer actief

Wil de hond schreef:Ah,

Je hebt jezelf uitgebreid gedocumenteerd omtrent het ontstaan van de zwerfhonden-problematiek in Roemenië.

Nou, daar kan ik niet tegenop hoor. :(:
nee hoor dat probleem is al lang bekend, heeft zelfs op de buis geweest jaren terug. Daar is wel wat van blijven hangen. :F:
Wat ik bedoel te zeggen is, dat wanneer je iets niet weet over een onderwerp, zoals jij nu over dit probleem, je het gewoon kan opzoeken.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Zo moeilijk is het allemaal niet hoor,

De boel is daar door nalatigheid volledig uit de klauw gelopen en daar gaan ze nu iets aan doen.
nusca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een mechelaar.

Ongelezen bericht door nusca »

daywalker schreef: Wil de hondGoed plan, dan kunnen we meteen ook alle honden die hier iemand bijten /gebeten hebben, maar meteen afmaken, dan zijn we daar vanaf. Maar dat ligt natuurlijk wat gevoeliger niet? het betreft dan je eigen vertroetelde huisdiertje en dan ligt het net even wat anders nietwaar?Dan zouden we massaal de straat op gaan om onze verontwaardiging uit te kotsen
De vergelijking tussen een hond hier waar een eigenaar van is met een agressieve hond daar die je niet eens je eigen flat in laat gaan of een groep honden die je 's avonds achtervolgt en omcirkelt om aan te vallen vind ik toch wel behoorlijk scheefgaan.
daywalker schreef:nee hoor dat probleem is al lang bekend, heeft zelfs op de buis geweest jaren terug. Daar is wel wat van blijven hangen. Wat ik bedoel te zeggen is, dat wanneer je iets niet weet over een onderwerp, zoals jij nu over dit probleem, je het gewoon kan opzoeken
Helaas is niet echt op de tv en in de verdere media aan de orde geweest hoe het probleem nou echt ontstaan is nadat ze Ceausescu hebben afgezet, net zomin is er naar mijn weten duidelijk de situatie belicht hoe het is om daar te leven met die agressief aanvallende honden.
Zoals Nanna schreef als je zo nodig een oordeel wil geven over hoe ze daar met de dieren omgaan ga daar is een jaar leven.
En gelukkig zijn niet alle roemenen zo met dieren, ken er genoeg die de honden en katten die rond een flat rond hangen te eten geven, het zijn er alleen zoveel geworden die ook nog is aggressief gedrag vertonen dat het uit de klauwen loopt.
Ook is het makkelijk om te zeggen dat ze ze allemaal maar moeten castreren, maar een land wat niet eens het geld heeft om de basisvoorzieningen voor hun bevolking te kunnen voldoen heeft zeker geen geld om al die honden te laten helpen.
daywalker
Zeer actief

nusca schreef:
daywalker schreef: Wil de hondGoed plan, dan kunnen we meteen ook alle honden die hier iemand bijten /gebeten hebben, maar meteen afmaken, dan zijn we daar vanaf. Maar dat ligt natuurlijk wat gevoeliger niet? het betreft dan je eigen vertroetelde huisdiertje en dan ligt het net even wat anders nietwaar?Dan zouden we massaal de straat op gaan om onze verontwaardiging uit te kotsen
De vergelijking tussen een hond hier waar een eigenaar van is met een agressieve hond daar die je niet eens je eigen flat in laat gaan of een groep honden die je 's avonds achtervolgt en omcirkelt om aan te vallen vind ik toch wel behoorlijk scheefgaan.
daywalker schreef:nee hoor dat probleem is al lang bekend, heeft zelfs op de buis geweest jaren terug. Daar is wel wat van blijven hangen. Wat ik bedoel te zeggen is, dat wanneer je iets niet weet over een onderwerp, zoals jij nu over dit probleem, je het gewoon kan opzoeken
Helaas is niet echt op de tv en in de verdere media aan de orde geweest hoe het probleem nou echt ontstaan is nadat ze Ceausescu hebben afgezet, net zomin is er naar mijn weten duidelijk de situatie belicht hoe het is om daar te leven met die agressief aanvallende honden.
Zoals Nanna schreef als je zo nodig een oordeel wil geven over hoe ze daar met de dieren omgaan ga daar is een jaar leven.
En gelukkig zijn niet alle roemenen zo met dieren, ken er genoeg die de honden en katten die rond een flat rond hangen te eten geven, het zijn er alleen zoveel geworden die ook nog is aggressief gedrag vertonen dat het uit de klauwen loopt.
Ook is het makkelijk om te zeggen dat ze ze allemaal maar moeten castreren, maar een land wat niet eens het geld heeft om de basisvoorzieningen voor hun bevolking te kunnen voldoen heeft zeker geen geld om al die honden te laten helpen.
In de hoofdstad Boekarest alleen al, leven meer dan 100.000 straathonden. In een tijdspanne van 3 jaar heeft de gemeente Boekarest 100.000 straathonden gevangen en gedood. Dit heeft € 5.000.000,00 gekost en het aantal straathonden is nog altijd meer dan 100.000. Dit bewijst dat het doden of verwijderen van honden en in gevangenschap zetten niet bijdraagt aan een oplossing. :hmmm:

Neutraliseren (casteren) helpt wel en misschien hadden ze dat geld beter daar aan uitgegeven

En je hoeft niet ergens gaan te wonen om je een idee te vormen van hoe mensen leven hoor :mrgreen:

Dat het een moeilijke zelfs onhoudbare situatie is geworden snapt iedereen wel, maar het doden van een groot deel van die zwerfhonden lost geen drol op, want er komen er steeds nieuwe bij.
daywalker
Zeer actief

Nanna schreef:
daywalker schreef: In een tijdspanne van 3 jaar heeft de gemeente Boekarest 100.000 straathonden gevangen en gedood. Dit heeft € 5.000.000,00 gekost en het aantal straathonden is nog altijd meer dan 100.000. Dit bewijst dat het doden of verwijderen van honden en in gevangenschap zetten niet bijdraagt aan een oplossing. :hmmm:
Neutraliseren (casteren) helpt wel en misschien hadden ze dat geld beter daar aan uitgegeven
:denken:
Een gecastreerde hond kan zich idd niet voortplanten. Maar dat kan een dode hond ook niet. Dus ik snap het niet helemaal, wat bedoel je precies?
Ze zullen niet alleen de zwervende honden moeten doden, maar ook de honden die voorlopig nog een thuis hebben, want de mensen blijven ze gewoon op straat trappen hoor, met als gevolg, dat die ook gaan zwerven en zich voortplanten. Dus castratie lijkt me een strakker plan, dan elke hond die je ziet af te maken, want daar zal het op uitdraaien. Dat bedoel ik precies :ugh: :oohja: :wink:
Trouwens Roemenië slacht al jaren massaal zwerfhonden af en wat zijn ze er mee opgeschoten? inderdaad geen ene ruk. Zo moeilijk is dat niet te begrijpen :19:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Jouw lijkt het castreren van honderdduizenden (zoniet miljoenen) honden praktisch uitvoerbaar? :denken:
bouvierpoedel
Zeer actief

Als je alles netjes gaat castreren los je het probleem ook niet mee op.
Dan zal gezien het aantal honden het gevaar nog jaren lang voortduren voordat het grootste zooitje van ouderdom of ongelukken is dood gegaan.
Plus nu kost het al bakken vol geld om ze af te schieten ,laat staan met castreren .
Ik gelooof dat ze wel andere prioriteiten hebben waar ze hun geld in moeten /kunnen steken.
En ze zullen heus geen gelukkiger leven gaan krijgen met een castratie.
Teven zulllen ook niett gaan denken god dank dat ik geen puppen meer kan krijgen.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Dus ook de honden die wel een baas hebben preventief castreren want baaslief trapt ze aanstonds tóch wel op straat?
Neenee, niet castreren,

Hij/zij heeft het over het preventief doodmaken van al die huishonden. :lees:

Ja, het ís een oplossing natuurlijk, als er geen honden meer zijn kun je ook geen zwerfhondenprobleem hebben natuurlijk.
daywalker
Zeer actief

@ Nanna : ja net zo onuitvoerbaar als elke hond afmaken :mrgreen: en als ze dan op de straat getrapt worden (Gecastreerd) kunnen ze zich in elk geval niet meer voortplanten en zal hun aantal
drastisch minderen. Dan zijn de volgende € 5000000 in elk geval verstandiger besteed. Moeilijk te begrijpen voor sommgen hier of moet ik er een tekening bij maken? :roll:
Laatst gewijzigd door daywalker op 04 jun 2011 10:19, 2 keer totaal gewijzigd.
daywalker
Zeer actief

Wil de hond schreef:
Nanna schreef:Dus ook de honden die wel een baas hebben preventief castreren want baaslief trapt ze aanstonds tóch wel op straat?
Neenee, niet castreren,

Hij/zij heeft het over het preventief doodmaken van al die huishonden. :lees:

Ja, het ís een oplossing natuurlijk, als er geen honden meer zijn kun je ook geen zwerfhondenprobleem hebben natuurlijk.
:denken: als je fatsoenlijk zou lezen, zou je weten dat ik bedoel dat alleen de zwervende honden afmaken geen blijvend doel heeft, zoalang de mensen daar hun huishonden op straat blijven zetten + het feit dat ze daar geen hond onberoerd zullen laten, incluis hishonden. Elke hond zal met deze actie vogelvrij worden.
daywalker
Zeer actief

Trouwens Roemenië is lid van de Europese Unie, dus waarom slaan al die landen die aangesloten zijn de handen niet in elkaar om het probleem op te lossen?
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

daywalker schreef:@ Nanna : ja net zo onuitvoerbaar als elke hond afmaken :mrgreen:
Een hond afmaken duurt 5 seconden,

Een hond castreren duurt twee weken, vereist operatie-ruimte en personeel plus opvang tot aan de volledige genezing en is bovendien veel duurder.

Was massaal honden castreren maar net zo simpel als jou kijk daarop.
jentje87
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising: Jack russel, franse bulldog, chihuahua
Contacteer:

Ongelezen bericht door jentje87 »

Nanna schreef:
iones schreef:Jaja, dus honden moeten afgemaakt worden omdat ze agressief zijn, maar mensen moeten we begrijpen omdat hun mentaliteit nog niet deugt?
Misschien handig als je er eens een jaartje gaat leven. In totale armoede.
Kijken of je dan nóg zo hard naar de winkel rent voor blikjes pedigree pal voor scattie, terwijl je kinderen op weg naar school belaagd worden door meutes hongerige zwerfhonden met de kans op flinke beten.
Wellicht handig om je eens in iemand te verpláátsen ipv van alleen maar te krijsen dat alle hondjuhs liefffff zijn en alle mensen slecht.

Volgens mij is de mens het gevaarlijkste dier op aarde. Hebben we er ook veel te veel van, waarvan soms heel druk bewoond maar maken we ook niet in massa af. Ik snap de beweegredenen van roemenie heel goed, maar begin dan met castreren en steriliseren.

Het is toch eigenlijk van de zotte, dat wij hier vanaf juli verplicht zijn onze honden te chippen en als je dat niet doe krijg je een boete, dat honden gezien kunnen worden als een bepaalde status en dat het hier heel goed gereguleerd wordt. En 2100km verderop weten ze nieteens wat chippen van de hond is.
jentje87
Vaste gebruiker
Contacteer:

jentje87 schreef:

Volgens mij is de mens het gevaarlijkste dier op aarde. Hebben we er ook veel te veel van, waarvan soms heel druk bewoond maar maken we ook niet in massa af. Ik snap de beweegredenen van roemenie heel goed, maar begin dan met castreren en steriliseren.

even mijzelf quoten. Er zijn al verschillende proeven geweest met het massaal castreren en steriliseren van de honden in roemenie en die test was toen heel erg goed geslaagd en heeft voor grote vermindering van de zwerfhonden gezorgd. Dit betekent dat er dus wel een humane oplossing is maar dat roemenie geen geduld heeft met het afwachten van een langer termijn resultaat
bouvierpoedel
Zeer actief

jentje87 schreef:
Nanna schreef:
iones schreef:Jaja, dus honden moeten afgemaakt worden omdat ze agressief zijn, maar mensen moeten we begrijpen omdat hun mentaliteit nog niet deugt?
Misschien handig als je er eens een jaartje gaat leven. In totale armoede.
Kijken of je dan nóg zo hard naar de winkel rent voor blikjes pedigree pal voor scattie, terwijl je kinderen op weg naar school belaagd worden door meutes hongerige zwerfhonden met de kans op flinke beten.
Wellicht handig om je eens in iemand te verpláátsen ipv van alleen maar te krijsen dat alle hondjuhs liefffff zijn en alle mensen slecht.

Het is toch eigenlijk van de zotte, dat wij hier vanaf juli verplicht zijn onze honden te chippen en als je dat niet doe krijg je een boete, dat honden gezien kunnen worden als een bepaalde status en dat het hier heel goed gereguleerd wordt. En 2100km verderop weten ze nieteens wat chippen van de hond is.
Meld jezelf en je familie aan zou ik zeggen. :ok:
Ze zullen best wel weten wat chippen is hoor.
Probeer je ze als dom weg te zetten en zelf denken dat chippen helpt om daar het probleem op te lossen.
Wij zijn zogenaamd zo netjes en hebben het asiel uitgevonden ,waar we ieder jaar duizenden honden kunnen dumpen.
Kunnen we met een gerust hart toch nog even een ander land naar beneden trappen .
bouvierpoedel
Zeer actief

jentje87 schreef:
jentje87 schreef:

even mijzelf quoten. Er zijn al verschillende proeven geweest met het massaal castreren en steriliseren van de honden in roemenie en die test was toen heel erg goed geslaagd en heeft voor grote vermindering van de zwerfhonden gezorgd. Dit betekent dat er dus wel een humane oplossing is maar dat roemenie geen geduld heeft met het afwachten van een langer termijn resultaat
Dus dan kun je met een gemis aan baarmoeder en kloten gezellig verder leven en mensen lastig vallen.
Goh dat wist ik niet dat honden daar in ene een gelukkkiger leven van kregen en een volle buik.
En zich niet meer kapot hoefte te vechten en niet meer van een vuilnishoop je kostje bij elkaar hoefte te scharrelen.
En dat ze dan ook geen mensen meer gaan bijten.
jentje87
Vaste gebruiker
Contacteer:

bouvierpoedel schreef: Meld jezelf en je familie aan zou ik zeggen. :ok:
Ze zullen best wel weten wat chippen is hoor.
Probeer je ze als dom weg te zetten en zelf denken dat chippen helpt om daar het probleem op te lossen.
Wij zijn zogenaamd zo netjes en hebben het asiel uitgevonden ,waar we ieder jaar duizenden honden kunnen dumpen.
Kunnen we met een gerust hart toch nog even een ander land naar beneden trappen .
Ik denk dat dom wegzetten niet het geval is. Ik ken meerdere mensen uit roemenie, die echt in de armoe leven daar. Ze geven hun laatste centen nog uit aan voer voor de hond en als dat er niet is, eet hij mee van tafel wat er over is. Die mensen zijn niet dom, alleen niet sociaal cultureel ingesteld omdat de overheid daar het niets kan intresseren of jij wel of niet kan eten
De mensen krijgen gewoon te weinig handvatten uitgedeeld over het leven met huisdieren. inenten hebben ze geen geld voor dus als de hond ziek is, is kans op overleven klein, waardoor de eigenaren ook weer ziek worden.
daywalker
Zeer actief

Cleva schreef:
daywalker schreef:Trouwens Roemenië is lid van de Europese Unie, dus waarom slaan al die landen die aangesloten zijn de handen niet in elkaar om het probleem op te lossen?
Omdat Roemenie dat best zelf kan.
ja dat merken we, daarom die drastische maatregels. Financiële hulp voor castratie had al een goed idee geweest bv.
jentje87
Vaste gebruiker
Contacteer:

bouvierpoedel schreef: Dus dan kun je met een gemis aan baarmoeder en kloten gezellig verder leven en mensen lastig vallen.
Goh dat wist ik niet dat honden daar in ene een gelukkkiger leven van kregen en een volle buik.
En zich niet meer kapot hoefte te vechten en niet meer van een vuilnishoop je kostje bij elkaar hoefte te scharrelen.
Als ik zo alle reacties teruglees zijn de meningen over dit onderwerp aardig verdeeld. En als wij als nuchtere Nederlanders, die het hier eigenlijk heel erg goed hebben met huisdieren, al niet een gedegen oplossing kunnen verzinnen, zal het voor die mensen in roemenie helemaal moeilijk worden.
daywalker
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
jentje87 schreef:
jentje87 schreef:

Dus dan kun je met een gemis aan baarmoeder en kloten gezellig verder leven en mensen lastig vallen.
wat kan jij het altijg gezellig beschaafd brengen nietwaar? bouvierkeffer
Laatst gewijzigd door daywalker op 04 jun 2011 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”