daywalker schreef: Wil de hondGoed plan, dan kunnen we meteen ook alle honden die hier iemand bijten /gebeten hebben, maar meteen afmaken, dan zijn we daar vanaf. Maar dat ligt natuurlijk wat gevoeliger niet? het betreft dan je eigen vertroetelde huisdiertje en dan ligt het net even wat anders nietwaar?Dan zouden we massaal de straat op gaan om onze verontwaardiging uit te kotsen
De vergelijking tussen een hond hier
waar een eigenaar van is met een agressieve hond daar die je niet eens je eigen flat in laat gaan of een groep honden die je 's avonds achtervolgt en omcirkelt om aan te vallen vind ik toch wel behoorlijk scheefgaan.
daywalker schreef:nee hoor dat probleem is al lang bekend, heeft zelfs op de buis geweest jaren terug. Daar is wel wat van blijven hangen. Wat ik bedoel te zeggen is, dat wanneer je iets niet weet over een onderwerp, zoals jij nu over dit probleem, je het gewoon kan opzoeken
Helaas is niet echt op de tv en in de verdere media aan de orde geweest hoe het probleem nou echt ontstaan is nadat ze Ceausescu hebben afgezet, net zomin is er naar mijn weten duidelijk de situatie belicht hoe het is om daar te leven met die agressief aanvallende honden.
Zoals Nanna schreef als je zo nodig een oordeel wil geven over hoe ze daar met de dieren omgaan ga daar is een jaar leven.
En gelukkig zijn niet alle roemenen zo met dieren, ken er genoeg die de honden en katten die rond een flat rond hangen te eten geven, het zijn er alleen zoveel geworden die ook nog is aggressief gedrag vertonen dat het uit de klauwen loopt.
Ook is het makkelijk om te zeggen dat ze ze allemaal maar moeten castreren, maar een land wat niet eens het geld heeft om de basisvoorzieningen voor hun bevolking te kunnen voldoen heeft zeker geen geld om al die honden te laten helpen.