Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Runder Mergpijp

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Joey.K
Zeer actief
Aantal honden: 0

Runder Mergpijp

Ongelezen bericht door Joey.K »

Avond,

Kan je een rundermergpijpje rauw geven of moet je deze koken? En hoe lang moet je deze koken als je die aan je hond wil geven?
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Re: Runder Mergpijp

Ongelezen bericht door Maylala »

Nóóit verhit of gekookt bot aan je hond geven! Dit versplintert en kan hele nare situaties veroorzaken. Botten (en vlees) altijd rauw geven.

Ik zou persoonlijk sowieso geen mergpijp geven omdat het dragend bot is. Maar als je het per se wilt geven dan zou ik het onder goed toezicht doen.
Afbeelding
Joey.K
Zeer actief

Maylala schreef:Nóóit verhit of gekookt bot aan je hond geven! Dit versplintert en kan hele nare situaties veroorzaken. Botten (en vlees) altijd rauw geven.

Ik zou persoonlijk sowieso geen mergpijp geven omdat het dragend bot is. Maar als je het per se wilt geven dan zou ik het onder goed toezicht doen.

En wat is er dan neit goed aan dragend bot? ben echt een leek op botten gebied :P
Tank
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tank »

te hard ze breken de tanden erop
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Mergpijp, is een stukje ruggenmerg toch? Dus geen dragend deel. En mocht het wel een dragend deel zijn, dan is het gewoon te hard en kunnen ze er niets mee.

Mergpijp krijgen ze hier gerust. Ossestaart ook. Wel alleen maar als de delen groot genoeg / of juist klein genoeg zijn om niet om hun kaken te klemmen. Ossestaart gaat altijd volledig op trouwens.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Joey.K schreef:Avond,

Kan je een rundermergpijpje rauw geven of moet je deze koken? En hoe lang moet je deze koken als je die aan je hond wil geven?
ik geef een enkele keer een rauw mergpijpje aan m'n hond. ze sabbelt/knabbelt er net zolang op tot het merg er allemaal uit is. dan haal ik het gauw weg. ze mag er ook alleen aan sabbelen als ik erbij ben.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
tekkel
Erelid

Marion. schreef:Mergpijp, is een stukje ruggenmerg toch? Dus geen dragend deel. En mocht het wel een dragend deel zijn, dan is het gewoon te hard en kunnen ze er niets mee.

Mergpijp krijgen ze hier gerust. Ossestaart ook. Wel alleen maar als de delen groot genoeg / of juist klein genoeg zijn om niet om hun kaken te klemmen. Ossestaart gaat altijd volledig op trouwens.
mergpijp is meestal een stuk van een onderpoot, niet van de rug :wink:
ossestaart is weer wél van de rug en dus niet dragend, maar wel hard, vind ik :ugh:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maylala »

Joey.K schreef:
Maylala schreef:Nóóit verhit of gekookt bot aan je hond geven! Dit versplintert en kan hele nare situaties veroorzaken. Botten (en vlees) altijd rauw geven.

En wat is er dan neit goed aan dragend bot? ben echt een leek op botten gebied :P
Lees dit maar eens. Ik kan het Bottendocument hier niet zo 1, 2, 3 vinden.

http://www.barfplaats.nl/handleiding-to ... leesbotten

Edit; Hoera voor Google! http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=20512
Afbeelding
Marion.

tekkel schreef:
Marion. schreef:Mergpijp, is een stukje ruggenmerg toch? Dus geen dragend deel. En mocht het wel een dragend deel zijn, dan is het gewoon te hard en kunnen ze er niets mee.

mergpijp is meestal een stuk van een onderpoot, niet van de rug :wink:
ossestaart is weer wél van de rug en dus niet dragend, maar wel hard, vind ik :ugh:
Mijn honden maken zelf dus de selectie. Het bot van een mergpijpje krijgen ze niet weg, die van een ossestaart prima. De ossestaart uit de supermarkt is volgens mij gewoon een stukje van de staart. Een hele kalfsstaart krijgen ze hier ook prima weg.
tekkel
Erelid

Marion. schreef:De ossestaart uit de supermarkt is volgens mij gewoon een stukje van de staart. Een hele kalfsstaart krijgen ze hier ook prima weg.
ik heb ook weleens een pakje ossestaart van albert heijn gegeven: er zaten drie kleine stukjes in. ze vrat het heel snel allemaal op, en een paar uur later was alles weer uitgekotst. ik vond dat wel eng, met al die stukjes bot die nog een keer de slokdarm doorkwamen: heb het daarna nooit meer gegeven :ugh:
Joey.K
Zeer actief

Hij krijgt het hier als botje, voor de lekker. De katten vinden het ook lekker, die proberen zodra hij weg kijkt zn bot af te jatten.
Marion.

tekkel schreef:
Marion. schreef:De ossestaart uit de supermarkt is volgens mij gewoon een stukje van de staart. Een hele kalfsstaart krijgen ze hier ook prima weg.
ik heb ook weleens een pakje ossestaart van albert heijn gegeven: er zaten drie kleine stukjes in. ze vrat het heel snel allemaal op, en een paar uur later was alles weer uitgekotst. ik vond dat wel eng, met al die stukjes bot die nog een keer de slokdarm doorkwamen: heb het daarna nooit meer gegeven :ugh:
Ik geef altijd grote stukken, waar ze wel aan móeten kauwen. Ik snap dat gedoe ook niet dat je met kippennekken moet beginnen. Ik ben voor de grote stukken.
Onze supermarkt heeft trouwens ook alleen maar grote stukken ossenstaart.
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Toevallig zit Izzy momenteel aan een mergpijpje te knagen, ze vind het heerlijk :ok: Wel alleen wanneer ik erbij ben en als ik dat geknaag op het bot zat ben dat gooi ik 'm weg.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”