Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ervaring met twee honden tegelijk nemen? Update Ze zijn er!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller
Aantal honden: 2

ervaring met twee honden tegelijk nemen? Update Ze zijn er!

Ongelezen bericht door Omega »

We willen graag weer een hond na het overlijden vorige maand van onze Maxje.
Mijn gedachten gingen al een beetje in de richting van twee honden nemen, dan hebben ze elkaar nog als wij niet thuis zijn.

Nu kom ik een advertentie tegen waarin twee honden tegelijk aangeboden worden ter herplaatsing. Het zijn een broer en een zus, 3 jaar oud. Het zijn kruisinghondjes, vader was een toller, moeder weet ik niet, geen slechte ervaringen met mensen. Vriendelijke honden met redelijk makkelijk karakter.

Zijn er mensen die ervaring hebben met het tegelijk in huis nemen van twee honden, die dus al wel aan elkaar gewend zijn en redelijk aan elkaar hangen. Ik vind het fijn dat ze samen zo goed kunnen, maar zou het ook kunnen om ze eens apart mee te nemen, wat zijn de ervaringen?
Ze kennen wat basiscommando's, ik leer honden graag vanalles, is dat mogelijk met twee tegelijk of is het is het dan handiger ze even apart te nemen. Al zullen ze Nederlands moeten leren, ze zijn nu duits of italiaans gewend, ga wel m'n best doen zoveel mogelijk de commando's die ze kennen uit de huidige eigenaar te krijgen.

Nu kunnen ze niet samen loslopen, dan gaan ze aan de wandel, zou dat er uit te krijgen zijn zodat ze wel lekker samen los kunnen lopen?
Met Max en ook Arko (onze eerste hond) nooit problemen gehad, die luisterde goed, was volgens andere mensen goed opgevoed. Het opvoeden van 1 hond kon ik dus wel, maar ik heb dus geen ervaring met twee honden tegelijk.
We beseffen dat ze wat meer op zichzelf zullen zijn en minder op ons gericht.
Laatst gewijzigd door Omega op 12 jun 2011 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
tkuijernl
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: ervaring met twee honden (broer en zus) tegelijk nemen?

Ongelezen bericht door tkuijernl »

ik ben zelf niet zo voor 2 nestbroers/zussen in huis nemen juist omdat ze dan meer op elkaar gefocust zijn dan op de rest.

misschien anders als ze idd 3 jaar zijn maar ja....ik denk dat je dan kennis moet gaan make om te kijken of het er evt uit te krijgen is door ook af en toe de honden apart mee te nemen zodat ze ook aan jullie kunnen binden ipv alleen aan elkaar
groetjes Tamara
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik persoonlijk zou er niet aan moeten denken 2 pups tegelijk :eek: handen vol met werk,
Omega
Zeer actief

S@ndr@ schreef:Ik persoonlijk zou er niet aan moeten denken 2 pups tegelijk :eek: handen vol met werk,
Ik hoop toch dat ze het pupstadium al een poosje gehad hebben, ze zijn 3 jaar oud. :wink:
Twee pups moet ik ook niet aan denken..
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

:roos: sorry, maar half gelezen :Q:
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Twee pups lijkt me heel veel werk, maar daar gaat het nu niet om. Als de honden je aanspreken dan zou ik ze eens gaan bezoeken en er mee wandelen. Dat is de enige manier om te ontdekken of dit duo is wat je zoekt.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ik zou ook gewoon gaan kijken of jullie elkaar aanspreken.
Of je nu naast een volwassen hond, een andere volwassen hond zet of twee honden neemt die al een setje zijn kan verschil maken. Echter als ik hier zie hoe "close" mijn honden zijn met elkaar en die zijn niet met elkaar opgegroeid heb ik hetzelfde, er komt hier moeilijk een andere hond tussen (in de zin van dat ze dus geen behoefte hebben om te interacten met vreemde honden, ligt ook wel deels aan het ras ook denk ik), dat is wel eens jammer maar het is nu eenmaal zo.

Als ik je post leest lijkt het me overigens niet heel makkelijk omdat ze echt erg gefocussed zijn op elkaar. Mijn teefje is opgegroeid in een roedeltje en als ik buiten ging lopen merkte ik dat ze niet op mijn commando's reageerde maar altijd eerst de reactie van mijn reu afwachtte, zij was dus ook wat meer op de hond gericht dan dat ze op mij gericht was met wandelen, en ook kon ze er ineens vandoor gaan en keek dan niet op of om, ze vond ons toch wel terug was haar idee :idea:
Je zult dus zeker moeten trainen op baas hond contact en je moet vragen of ze wel los van elkaar dingen hebben ondernomen, want als ze altijd alles samen hebben gedaan kan het wel lastig zijn om ze apart mee te nemen. Maar alles valt te oefenen en te "trainen" natuurlijk :D
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Mijn ouders hebben 't gedaan. En wel 2 pups :F:

Die 2 zijn nu ook 3 en kunnen prima zonder elkaar maar zijn wel heel erg gek met elkaar. Andere honden vinden ze totaal niet boeiend.
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Ik heb nu 2 honden van dezelfde leeftijd en dat gaat prima.
Maar het is wel veel meer extra werk. Mijn honden kennen elkaar pas een paar weken en zijn al helemaal op elkaar ingespeeld. Het is echt een monsterduo samen, ze jutten elkaar erg op.
De honden waar jij het over hebt zijn al 3 jaar samen, ik denk dat je daar je handen vol aan gaat krijgen. :wink: Misschien geen probleem voor jou maar wel iets om rekening mee te houden.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ik heb wel broer en zus maar niet tegelijk, daar zat een maand of 9 tussen.
Moet wel zeggen dat ze dol zijn op elkaar, ze kunnen heel goed samen door een deur, daarbij trokken ze in het nest ook al veel met elkaar op.
Ik zeg doen, als je er zelf achter staat. :ok:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Inc

Ongelezen bericht door Inc »

Ik heb er hier 4 die dicht bij elkaar qua leeftijd zitten. En nee, nooit meer.
Leuk hoor dat ze zich allemaal aan elkaar optrekken, maar handig is het niet. Ze leven als een roedeltje (nou ja, 3 ervan) en de baas is leuk omdat die je te eten geeft. Maar zodra ze los lopen :O:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik heb twee honden uit een nest, kreeg Nikkie na een paar weken terug en die is dus nooit meer weg gegaan. Maar als ik het over moest doen deed ik dat niet meer.
Nu ze ouder zijn gaat het prima, maar als pup keken ze eerst naar elkaar als ik er een riep, het leek zelfs wel of ze eerst met elkaar overlegde of ze wel zouden luisteren.
Het is wel zo dat ze meer naar elkaar toetrekken, maar ik denk dat dat zo en zo wel gebeurd als je meerdere honden hebt.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Mocht ik ooit weer de kans krijgen om een broer en zus aan te houden zou ik het meteen weer doen :ok:
Jeffy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door Jeffy »

Ik kende twee jack russells, broer en zus. Die konden prima met elkaar overweg maar zeker een paar keer per week vlogen ze elkaar toch aan. Ik zou niet zo snel aan broer-zus combinaties beginnen denk ik.
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Jazz en Jules zijn even oud, scheelt 2 weken. En die 2 zijn echt gek op elkaar. Kreeg Jules erbij toen ze 5 maanden was. Ik vind het wel leuk zo, maar zou geen 2 puppy's uit hetzelfde nest willen. James en zijn broer samen was druuuuuuuuuuuk. Die werden helemaal hyper als ze samen waren. Maar goed, deze zijn al volwassen..dus zou gewoon gaan kijken hoe ze met elkaar omgaan.
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Gewoon gaan kijken en ervaren hoe die 2 met elkaar omgaan. Als het in je straatje past, prima toch. Zo niet dan niet.
Niet vooraf beren op de weg gaan zien bij een stel dat al 3 jaar samen leeft. Als het nu ging om 2 puppies die je nog helemaal op moet voeden, ja dan zou ik (op voorhand) mijn bedenkingen erbij hebben.
Je hebt het nu over 2 volwassen honden die elkaar kennen etc. Vraag blijft alleen of het de honden zijn die bij jouw op hun plek zijn en omgekeerd :19: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Iemand hier in de buurt heeft een volwassen broer en zus waterhondmix uit Spanje geadopteerd, ging prima. Ze hangen wel heel erg aan elkaar, zusje kijkt wel vaak wat broer doet, maar broer is braaf en lekker zelfverzekerd en sociaal, dus dat gaat gewoon goed.

Het voordeel van zo' n bestaand koppel in huis halen is dat er niks meer aan onderlinge rangorde of rivaliteit is. Na drie jaar is dat helemaal duidelijk, en het is denk ik ook wel lekker als een stelletje dat goed met elkaar overweg kan ook als stelletje wordt herplaatst.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Gewoon gaan kijken.. ze zijn hun hele leventje al bijelkaar en kunnen ws niet gescheiden worden... als je er toch 2 wilt waarom dan niet broer en zus.
Afbeelding
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

Wij hebben uit ons eerste nest ook 2 puppen gehouden. Vlerk en Vip die dit jaar 10 worden. Een berg werk maar wel vriendjes voor het leven. We hebben ze regelmatig apart uit gelaten. Charles trainde met vlerk op hetzelfde terrein als ik met Vip trainde.

Het nadeel van 2 honden van dezelfde leeftijd of praktisch dezelfde leeftijd vind ik nog altijd dat ze van elkaar de rotstreken leren. :wink: . Het is gewoon moeilijk om twee honden tegelijkertijd op te voeden.
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Hier hebben we ook broer en zus in huis. Lotjes broer Jelle woont hier ook, ze zijn op ongeveer 10 maanden naar hier gekomen en zijn ondertussen nu 14 jaar. Er zijn nooit geen problemen geweest en de eerste jaren hadden ze veel aan elkaar, speelden veel. Tegenwoordig leven ze wat naast elkaar, ze zoeken niet echt contact meer.
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Wij hebben twee nestbroeders, cairn terriërs. Ze zijn bijzonder op elkaar gericht maar dat vind ik juist heel fijn. Zou niet weten waarom een hond meer op een mens gericht zou moeten zijn dan op een soortgenootje :U: Ze zijn nu 3 jaar en vriendjes voor het leven :E:
Opvoeden is wat lastiger, dat dan weer wel.
De vier Peruanen uit mijn onderschrift zijn ook uit één nest. Ze zijn nu bijna 5 maanden en het gaat tot nu hartstikke goed. Zou het zo weer doen :ok:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Omega
Zeer actief

Bedankt voor de antwoorden!
We gaan zeker kijken, waarschijnlijk volgend weekend al, als het klikt nemen we ze dan misschien ook gelijk mee.
We kregen een vragenlijst opgestuurd, die heb ik in m'n beste duits beantwoord, pfff, dat viel nog niet mee, gelukkig snapte ze alles wat ik opgeschreven had. En ze wil een afspraak maken dat we komen kijken, dus we zijn al door naar de tweede ronde.. :lol1:

Aan de ene kant vind ik het fijn als ze veel aan elkaar hebben, ze moeten tenslotte samen bij ons in huis leven.
Aan de andere kant hoop ik dat ze ook afzonderlijk te 'trainen' zijn. Het zou fijn zijn dat we ze zo aan het luisteren krijgen dat ze wel samen los kunnen lopen bijvoorbeeld. En dat ik ze apart mee kan nemen naar bijvoorbeeld behendigheid.
Ze zijn ook wel op mensen gericht, ze schijnen ook veel 'streicheleinheiten' nodig te hebben. :D Dat gaat wel goed komen, hoop alleen dat de bank groot genoeg is. :wink:
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

2 keer ervaring. De eerste keer hadden wij als eerste de dame. Toen zij ongeveer 9 maanden was, hoorde we dat er een broer te koop was. Frank heeft die vervolgens uit Engeland opgehaalt. Het ging gelijk perfect tussen die 2 maar of dat komt omdat ze broer en zus waren, dat denk ik het niet.

Nu bijna 6,5 jaar terug hebben wij uit een zelf gefokt nest een broer en zus aangehouden. Het was de bedoeling dat we alleen het teefje zouden aanhouden maar het reutje had mijn hart gestolen dus hij bleef ook. In het nest trokken ze al heel erg naar elkaar toe. Ze zijn beiden wel totaal anders van karakter. Ik heb met beiden apart cursussen gedaan maar ze waren en zijn ook heel veel samen. In het begin lagen ze samen in 1 bench bijvoorbeeld. Ze kunnen ook heel veel van elkaar hebben. Kunnen Staffords naar elkaar een behoorlijk kort lontje hebben (ook onderling in 1 huis ongeacht reu of teef), hebben zij dat totaal niet naar elkaar. De emoties kunnen heel hoog oplopen zonder oorlog te krijgen. Ik merk niet dat ze door de band die ze samen hebben dat ze niet toegangelijk zijn voor ons. Helemaal niet eigenlijk. Ze zijn stapel op elkaar maar wel degelijk bewust van ons en ook zeer gesteld op ons. Ze kunnen ook apart van elkaar met ons mee zonder dat 1 van de 2 helemaal van de rel is. Dat heb ik hier juist weer niet met de combinatie Dogo/Patterdale. Gaat de Patterdale mee, is de Dogo de hele dag van de rel. En dat zijn geen zussen en de een is 3 en de ander is 1.
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

Als ze je aanspreken zou ik zeker gaan kijken..misschien is het een optie om eerst een te nemen en een paar dagen later de andere...zo heb je even de tijd om met een bezig te zijn en een band te krijgen....
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Als ze al drie jaar samen gaan en het gaat goed waarom niet ik zou gewoon gaan kijken hoe ze met elkaar omgaan
Afbeelding
fleurie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door fleurie »

Even over die "taalproblemen", dat gaat heel rap, mijn honden luisteren perfect naar mijn italiaanse vriend terwijl ze toch echt niet tweetalig zijn opgevoed :mrgreen:
De toon begrijpen ze heel erg snel.
En wat betreft twee honden tegelijk nemen, twee pups zou ik persoonlijk nooit (meer) doen, maar twee volwassen honden is een ander verhaal, ik denk dat dat best kans van slagen heeft.
Afbeelding
Omega
Zeer actief

Re: ervaring met twee honden tegelijk nemen? Update Ze zijn

Gisteren zijn we naar Duitsland gereden, daar woonden de honden in een klein dorpje.
We hebben kennisgemaakt met de honden en zijn met ze gaan wandelen.
Vandaag begin van de middag hebben we ze in de auto geladen en zijn we naar huis gereden.

Ze zijn nog wat terughoudend en kijken nog een beetje de kat uit de boom.
Luna het vrouwtje is al wat vrijer en Balu heeft zo zijn momenten dat hij even heel losjes is.
Luna ligt nu steeds bij ons in de kamer, Balu heeft nog de neiging om in de (koelere) keuken te gaan liggen.

Ze zijn niet heel erg op mensen gericht maar luisteren toch al wel redelijk.
Ze zijn opgegroeid in een huis met een groot stuk grond er omheen en zijn dus veel op zichzelf geweest samen met nog twee honden.
Nu hebben ze een paar weken in een klein huis zonder tuin gewoond, maar het is te merken dat ze (nog) wat op zichzelf zijn.
Al had ik ze net al wel allebei even bij me op de bank liggen. Mijn idee is dat het wel goed gaat komen.

Voor een kleine impressie: http://bit.ly/j83IRp
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Leuk! Veel plezier met ze.
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Leuke honden, gefeliciteerd :ok:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Dat is een leuk 2-tal! :ok: Heel veel plezier met ze!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”