Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

feliz is in blijde verwachtting: Peruaanse puppies!

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

poetin666
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse naakthonden & Mechelse herders, Centraal Aziatische Ovcharka
Contacteer:

Re: feliz is in blijde verwachtting: Peruaanse puppies!

Ongelezen bericht door poetin666 »

summer07 schreef:Oe ik vind die hele zwarte harige nakerd (Pawaq?) toch wel mooi worden nu hoor. (de bruine was toen hier verreweg het favoriete kleurtje)

Gefeliciteerd met de dracht.
Hopelijk gaat dit netsje helemaal goed komen en komen er een paar gezonde naakte pups ter wereld en is het nest niet te groot. Heel veel succes ermee. Vind je het niet eng om met zo'n jonge hond te fokken na zo'n groot en probleem nest van de andere teef?
Nou de reu is jong hoor, niet de teef, die is 5 in oktober,... dus ik zie niet waar het probleem vandaan zou moeten komen. . :denken:
People always come into your life for a reason, just don't be fooled into thinking they have to stay!!

Afbeelding
poetin666
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse naakthonden & Mechelse herders, Centraal Aziatische Ovcharka
Contacteer:

nathalie schreef:Ik vind moeders heel mooi, vader wat minder. Hij oogt zo jong en flink..

Succes deze keer!!
Mams is heel erg mooi en sierlijk idd, kan etene wat ze wil en blijft strak enb elegant, en pa is omdat hij A nog jong is en B vréselijk lui en vreetgraag nog een beetje een papzakje. K zal m deze zomer eens wat peper in zn poeperd duwen en meer laten bewegen :smile: :smile: :smile:
Deze foto is van afgelopen weekeinde na de show in Dortmund, stukkie strakker in zn rode velletje ook:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door poetin666 op 10 mei 2011 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
People always come into your life for a reason, just don't be fooled into thinking they have to stay!!

Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Marjoleine schreef: Ik denk dat koper in behaarde toestand bruin zou zijn. Lever dus, geen sable.
In ieder geval iets met verdunning.
Ik heb overigens eens een tanpoint (met kuifje) gebruikt voor een artikel om aan te tonen dat de huid onafhankelijk is van de vacht wat pigmentatie betreft.
Meen dat ik die foto van jou had, Sonja ;)
Oja, da's waar. Die foto was van Madam volgens mij.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
nusca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een mechelaar.

Ongelezen bericht door nusca »

Oh vind de behaarde versie helemaal geweldig. Laat al elke dag de foto van Taqiri aan mijn man zien maar hij wil er niet aan.
Zeg ook al tegem hem dat ze mechelaars gewend zijn. Heel veel succes gewenst met de dracht en een voorspoedige bevalling.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

poetin666 schreef: Nou ik hou gewoon meer van een duidelijke Grande, zoals Atoq, en niet dat halfwas gedoe zoals King; te groot als media, en te klein voor echte grande. Voor Blue heb ik een elegante grande reu op het oog tzt, moet ook wel want ze is wat zwaar van bones, en dat willen ''we'' niet in de peruaan, al hou ik er zelf wél van, dat meer massieve.
Ze mogen ook best bone hebben. Het gaat erom dat de verhoudingen blijven kloppen. Dus vierkant met een mooie opgetrokken buiklijn en sierlijke belijning. Elegant kan prima samengaan met bone.
Ik snap je niet helemaal. Je houdt van een duidelijk grande. Maar dat verwachte je toch niet uit dat nest van Zorba ? Hoe kan nou uit die combinatie een reu met meer maat komen ?
Maar voorlopig geen plaats in huis voor nieuwe nesten en dus aanblijvers.......
En geduld,... :denken: voor mijn doen heb ik best geduld gehad dacht ik zo, met fukken, en als dan dat nest mislukt
Met fokken wel. Ik bedoel meer met aankopen en eerst rustig rondkijken en nadenken wat je wilt.
Met wat je hier boven zegt bv. Je wilde al vanaf het begin een grote reu en er kwamen steeds meer kleintjes bij.
,moet ik wéér een jaar wachten en blijven showen op andermans naam? neej nu op eigen kennel naam, en dan maar een jaartje eerder met Fuego.
Van mij hoef je nergens op te wachten. Maar je _hoeft_ natuurlijk niet te showen.
Fuego is over een jaar ook nog jong. Die 27 maanden die we met zijn allen hebben afgesproken kunnen we volgens mij beter terugdraaien ?
Zorba is volgend jaar 7, dus laten we haar maar met pensioen gaan lijkt me, en kijken hoe dat spookje van haar opdroogd, Paqari,...
Ik ben ook benieuwd hoe ze wordt. Je hebt er iig 1 om mee verder te gaan. Je hebt er in principe toch ook maar 1 nodig ? De behaarde pupjes vind ik ook leuk. Ik vind de hoofdjes van de zwarte behaarden iig erg mooi.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

poetin666 schreef: Nou als het aan mij ligt dus géén orchideetjes,..... dat gedoe met verbranden, net als de spotted Chinese Crested,......hoeft van mij niet. :neenee:
Doe mij maar mooi egaal donker en copper: mooi rood is niet lelijk :smile: :smile:
Volgens mij valt dat in Nl alles mee hoor met dat verbranden. Gewoon rustig opbouwen in de zon. Ik zou om de reden van het verbranden niet persé op gevlekten fokken, en in Peu vind ik het sneu(maar dat is met de koperkleurige ook) maar ik vind de afwisseling in de nesten wel leuk ;)
Je kunt ook nog koperkleurige orchideetjes krijgen :wink:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

poetin666 schreef: Mams is heel erg mooi en sierlijk idd, kan etene wat ze wil en blijft strak enb elegant, en pa is omdat hij A nog jong is en B vréselijk lui en vreetgraag nog een beetje een papzakje. K zal m deze zomer eens wat peper in zn poeperd duwen en meer laten bewegen :smile: :smile: :smile:
Deze foto is van afgelopen weekeinde na de show in Dortmund, stukkie strakker in zn rode velletje ook:
Afbeelding
Ik vind Rouge een hartstikke lekker ding hoor!
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
poetin666
Zeer actief
Contacteer:

sirene schreef:
poetin666 schreef: Nou ik hou gewoon meer van een duidelijke Grande, zoals Atoq, en niet dat halfwas gedoe zoals King; te groot als media, en te klein voor echte grande. Voor Blue heb ik een elegante grande reu op het oog tzt, moet ook wel want ze is wat zwaar van bones, en dat willen ''we'' niet in de peruaan, al hou ik er zelf wél van, dat meer massieve.
Ze mogen ook best bone hebben. Het gaat erom dat de verhoudingen blijven kloppen. Dus vierkant met een mooie opgetrokken buiklijn en sierlijke belijning. Elegant kan prima samengaan met bone.
Ik snap je niet helemaal. Je houdt van een duidelijk grande. Maar dat verwachte je toch niet uit dat nest van Zorba ? Hoe kan nou uit die combinatie een reu met meer maat komen ?
En geduld,... :denken: voor mijn doen heb ik best geduld gehad dacht ik zo, met fukken, en als dan dat nest mislukt
Met fokken wel. Ik bedoel meer met aankopen en eerst rustig rondkijken en nadenken wat je wilt.
Met wat je hier boven zegt bv. Je wilde al vanaf het begin een grote reu en er kwamen steeds meer kleintjes bij.
,moet ik wéér een jaar wachten en blijven showen op andermans naam? neej nu op eigen kennel naam, en dan maar een jaartje eerder met Fuego.
Van mij hoef je nergens op te wachten. Maar je _hoeft_ natuurlijk niet te showen.
Fuego is over een jaar ook nog jong. Die 27 maanden die we met zijn allen hebben afgesproken kunnen we volgens mij beter terugdraaien ?
Zorba is volgend jaar 7, dus laten we haar maar met pensioen gaan lijkt me, en kijken hoe dat spookje van haar opdroogd, Paqari,...
Ik ben ook benieuwd hoe ze wordt. Je hebt er iig 1 om mee verder te gaan. Je hebt er in principe toch ook maar 1 nodig ? De behaarde pupjes vind ik ook leuk. Ik vind de hoofdjes van de zwarte behaarden iig erg mooi.
Nee ik MOET niet showen, maar vind dat zelf heel leuk, vandaar nu op eigen titel hopend verder te gaan,.....
En uit zorba wat grotere zou niet gek zijn, ze komt uit grande, en ik heb haar (heel stom) terug laten meten naar media, achter de reu zit ook groot,.. en nee ik had niet de illusie dat r een maatje Atoq bij zou zitten.Dat er kleintjes bij zijn gekomen is omdat ik van mini( echt klein) en groot hou ( maar dan ook weer écht groot) UIt feliz zouook klein kunnen komen van de kant van Fuego af,...... en omdatElena helemaal onbekend is,.. blijft alles een grote gok, en die verassing vind ik wel leuk, niet zo voorspelbaar als met mn mechels bv,......

Afbeelding
poetin666
Zeer actief
Contacteer:

sirene schreef:
Nee ik MOET niet showen, maar vind dat zelf heel leuk, vandaar nu op eigen titel hopend verder te gaan,.....
En uit zorba wat grotere zou niet gek zijn, ze komt uit grande, en ik heb haar (heel stom) terug laten meten naar media, achter de reu zit ook groot,.. en nee ik had niet de illusie dat r een maatje Atoq bij zou zitten.Dat er kleintjes bij zijn gekomen is omdat ik van mini( echt klein) en groot hou ( maar dan ook weer écht groot) UIt feliz zouook klein kunnen komen van de kant van Fuego af,...... en omdatElena helemaal onbekend is,.. blijft alles een grote gok, en die verassing vind ik wel leuk, niet zo voorspelbaar als met mn mechels bv,......

Afbeelding
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Grappig hoe iedereen zo op Pawaq valt, ik vind Taqiri just zo leuk... :I: Ik ben dol op witte borstvlekken, hihi.

Succes met het nestje, benieuwd wat eruit komt rollen!
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

poetin666 schreef: Nee ik MOET niet showen, maar vind dat zelf heel leuk, vandaar nu op eigen titel hopend verder te gaan,.....
En uit zorba wat grotere zou niet gek zijn, ze komt uit grande, en ik heb haar (heel stom) terug laten meten naar media, achter de reu zit ook groot,.. en nee ik had niet de illusie dat r een maatje Atoq bij zou zitten.Dat er kleintjes bij zijn gekomen is omdat ik van mini( echt klein) en groot hou ( maar dan ook weer écht groot) UIt feliz zou ook klein kunnen komen van de kant van Fuego af,...... en omdat Eluna helemaal onbekend is,.. blijft alles een grote gok, en die verassing vind ik wel leuk, niet zo voorspelbaar als met mn mechels bv,......
Achter die reu zit toch helemaal geen grande ?
Van Eluna weet je toch wel de ouders via Christiane ? Het zou leuk zijn als er een kleintje bij zat, maar ik gok op allemaal middelmaten.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Saskia241
Zeer actief

Ongelezen bericht door Saskia241 »

Ik vind dat zo jammer dat die er bijna niet zijn die peludo-liefhebbers.
Ik vind ze juist veel leuker, zeker nu ik Diaz in het echt heb gezien.

Mijn teckel vindt Peludo's volgens mij ook geweldig.

http://i1217.photobucket.com/albums/dd3 ... 000632.jpg
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

sirene schreef:
De lichtere hebben ook een heel mooi koppie hoor :engel:
Afbeelding
Afbeelding
poetin666
Zeer actief
Contacteer:

Feliz is nu 57 dagen drachtig, met de thermometer gaat het nog op en af,.. ze is erg rustig en volgt me niet meer de hele dag als een schaduw,.... Dus nog even spannend! Ik hoop zó dat dit niet weer een groot nest wordt!! Met 3 of 4 zou ik ruim tevreden zijn!
Afbeelding

Afbeelding
poetin666
Zeer actief
Contacteer:

Feliz is nu 57 dagen drachtig, met de thermometer gaat het nog op en af,.. ze is erg rustig en volgt me niet meer de hele dag als een schaduw,.... Dus nog even spannend! Ik hoop zó dat dit niet weer een groot nest wordt!! Met 3 of 4 zou ik ruim tevreden zijn!
Afbeelding

Afbeelding
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Wat een mooi drachtig grietje is het zeg!
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
_Jules_
Zeer actief

Spannend :cheer:
Afbeelding
Anniek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Anniek »

Lekker buikje al! :D
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

En ? Al vorderingen ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
poetin666
Zeer actief
Contacteer:

sirene schreef:En ? Al vorderingen ?
Neuuu, ze is nog helemaal in de zoom modus,... vannacht ook gewoon diep geslapen met haar plak hete lijf tegen me aan,.... :slaap:
En maar héél soms kan ik een pup voelen, maar t is geen aqauarium zoals bij Zorba, haar puppen trapte tegen mij aan in bed!..
k heb daarom wel hoop op een klein aantal, 5-6 das meer als genoeg! Blijft spannend.... :U:

Afbeelding
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Wel Kim... het is de 30ste... gebeurt er al iets :wachten:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
_Jules_
Zeer actief

Ik had het op facebook ook al gevraagd.. nog niets :S:
Afbeelding
poetin666
Zeer actief
Contacteer:

Nee hoor, ze ligt nog heel tevreden scheten te laten in mn bed,.... :slaap:

Afbeelding
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

:schrik: Lekker!!

Nou ik ben erg benieuwd naar de pups, succes met de bevalling alvast, dat het maar niet meer al te lang mag duren! :wink:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
mon65
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Mastiff, Mastin Español
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door mon65 »

poetin666 schreef:Nee hoor, ze ligt nog heel tevreden scheten te laten in mn bed,.... :slaap:
wil ik dit weten??? :LOL:
volg de avonturen van Cira, Nala, Zazu, Bonita en Barto op http://www.casadelabranza.nl

Afbeelding
poetin666
Zeer actief
Contacteer:

Re: feliz is in blijde verwachtting: Peruaanse puppies!GEBOR

Ja na een paar dagen xtra in spanning te hebben gezeten zijn dan eindelijk de pups van Feliz geboren.... ging erg traag allemaal tussen nr 1 en 2 en daarna viel er een totale radiostilte,...... Ze ging gewoon slapen en had het wel gezien zo,.. de eerste was een zwart met witte Peludo teef, de 2e een naakte teef,.... aantal uren aangekeken, maar niets, ook geen reactie op de oxyticine, maar duidelijk te voelen dat ze niet leeg was,....niets te voelen vaginaal en geen centimeter verder ingedaald....Toch naar de d.a gegaan, en vervolgens een keisersnee..........helemaal boven in een van de hoorns zat een mega grote naakte reu,.. dood helaas . maar aan de andere kant zat er nog een, een naakte reu, de helft van de maat van zijn dode broertje, en springlevend!!
Ze heeft nu dus 2 naakte en een behaarde pup,. voor mij is het meer als genoeg!! Ze lijken heel vitaal en de peludo kruipt al als een mol door de werpkist, die zijn zooooo snel! Drinken al zelf zonder aanleggen en Feliz heeft al best melk. Ik laat ze lekker met rust, want ze wordt enorm gestrest als ik r aan kom, en blijf ik er af slaapt ze lekker, dus die ga ik de eerste dagen ff niet lastig vallen met gefrummel aan dr kids! Ze heeft zelfs al wat gegeten en ziet er heel tervreden uit,...foto's volgen vast snel!

Afbeelding
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Gefeliciteerd! :balon:
Jammer van de dode pup en de keizersnede :ugh: Hopelijk knapt ze snel goed op! Ben benieuwd naar de foto's!
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
nusca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een mechelaar.

Ongelezen bericht door nusca »

gefeliciteerd met de pups. Jammer van dat ene reutje.
Ben benieuwd naar de foto's, vond ze van je andere nest ook geweldig.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Gefelicteerd Kim! Wat jammer van de KS, ik hoop dat Feliz snel opknapt. Fijn dat ze wel melk geeft en alles gewoon goed gaat. Sneu van het dode pupje. Was hij al langer dood ?
En wat zijn de kleurtjes van de naakten ? En hebben ze haartjes ? Ja, als jij geen foto's plaatst moet ik allemaal vragen stellen hoor.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Gefeliciteerd, ondanks de moeilijke bevalling en het verlies van één van de pups. Gelukkig doen de anderen en moeders het goed. Ben benieuwd naar de foto's! :cheer:
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”