Klopt helemaal!Marion_ph schreef: Ik heb begrepen dat in Novocam en Metacam ook dezelfde werkzame stoffen zitten? Het enige verschil zou zijn dat de Novocam goedkoper is.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pijnstiller voor langere termijn
Moderator: moderatorteam
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Re: Pijnstiller voor langere termijn
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- Matje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jones - Kruising Engelse Springer
Finley - Engelse Cocker Spaniel - Aantal honden: 2
Cox compositum van de Groene os zou je kunnen proberen en dan evt samen met Comfort arthrix/ sasha's blend en omega vetzuren of bv visolie capsules van Aspitol

- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ja hier net zo! Toby is nooit een ontzettende snuffelaar geweest, had ie geen tijd voor, hij moest vooruit en achter alles aan. Maar nu, vooral 's morgens, moet elk gaatje, sprietje, boompje en liefst op eigen spoor terug besnuffeld worden, om er dan achter te komen: oh ja, ik moet ook nog ontlasten...dus dan loopt hij weer terug het gras op terwijl ik dacht dat we richting huis gingen.bram en thijs schreef:Gewoon leeftijd Jacks en wij mensen hebben er ook last van. Althans ik wel, rechterknie niet zo fijn meer en een houterig ruggetje na 18 holes.
Maar het gaat zo snel bij ze, als pup is het rustig aan doen, dan heb je een groot aantal jaren dat je flink met ze uit de voeten kunt en dat is dan bijna van de ene op de andere dag voorbij en loop je wat rond te sloffen. En dat duurt dan weer even lang als vroeger een hele ronde bos want de krant moet wel van voor naar achter gelezen worden en daar laten we ons niet bij haasten.
Ik kan ondertussen bijna een trui punnikken.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
- Roelfien
- Zeer actief
Ik ben echt een ontzettende fan van fytotherapie, zo lang het kan krijgen de honden (en wij zelf trouwens ook) voedingssupplementen waarbij je vertrouwt op de kracht van het eigen lijf om zich daarmee te versterken.Matje schreef:Cox compositum van de Groene os zou je kunnen proberen en dan evt samen met Comfort arthrix/ sasha's blend en omega vetzuren of bv visolie capsules van Aspitol
Maar we zitten met Toby's kwaaltjes nu in een stadium verder, hij redt het niet meer op fytotherapie, dus dankjewel voor je advies, maar zoals ik al eerder aangaf, dat is niet meer van toepassing.
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Oh ja, dat gewoon achter je rug teruglopen omdat ze een spriet vergeten zijn. Dan denk je éindelijk verder te lopen maar als je na 2 minuten omkijkt zie je zo'n kontje de héle andere kant op gaan. En twee bananen die er links en rechts overduidelijk uitsteken natuurlijkRoelfien schreef: Ja hier net zo! Toby is nooit een ontzettende snuffelaar geweest, had ie geen tijd voor, hij moest vooruit en achter alles aan. Maar nu, vooral 's morgens, moet elk gaatje, sprietje, boompje en liefst op eigen spoor terug besnuffeld worden, om er dan achter te komen: oh ja, ik moet ook nog ontlasten...dus dan loopt hij weer terug het gras op terwijl ik dacht dat we richting huis gingen.![]()
Thijs heeft tegenwoordig ook een zeer geslaagde blik in zijn vocabulaire. De "je kunt mijn rug op" blik

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Roelfien schreef:Ja hier net zo! Toby is nooit een ontzettende snuffelaar geweest, had ie geen tijd voor, hij moest vooruit en achter alles aan. Maar nu, vooral 's morgens, moet elk gaatje, sprietje, boompje en liefst op eigen spoor terug besnuffeld worden, om er dan achter te komen: oh ja, ik moet ook nog ontlasten...dus dan loopt hij weer terug het gras op terwijl ik dacht dat we richting huis gingen.bram en thijs schreef:Gewoon leeftijd Jacks en wij mensen hebben er ook last van. Althans ik wel, rechterknie niet zo fijn meer en een houterig ruggetje na 18 holes.
Maar het gaat zo snel bij ze, als pup is het rustig aan doen, dan heb je een groot aantal jaren dat je flink met ze uit de voeten kunt en dat is dan bijna van de ene op de andere dag voorbij en loop je wat rond te sloffen. En dat duurt dan weer even lang als vroeger een hele ronde bos want de krant moet wel van voor naar achter gelezen worden en daar laten we ons niet bij haasten.
Ik kan ondertussen bijna een trui punnikken.![]()
Kaya doet het dus heel soms tegenwoordig in de straat... heeft ze nooit gedaan, maar ze 'vergeet' het nu vaak en dan komen we vlakbij huis en is het ineens 'o ja, ships, ik moet nog poepen'
en vreten van de straat is echt heel erg geworden. Ze at bijna nooit van de straat, maar nu vreet ze alles, zand, modder, ik weet niet eens wat het allemaal is, maar ze graaft een soort kuiltjes met d'r snoet en dan gaat ze iets daaronder eten (wortels van gras? ik weet het niet).
- Matje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jones - Kruising Engelse Springer
Finley - Engelse Cocker Spaniel - Aantal honden: 2
OkRoelfien schreef:Ik ben echt een ontzettende fan van fytotherapie, zo lang het kan krijgen de honden (en wij zelf trouwens ook) voedingssupplementen waarbij je vertrouwt op de kracht van het eigen lijf om zich daarmee te versterken.Matje schreef:Cox compositum van de Groene os zou je kunnen proberen en dan evt samen met Comfort arthrix/ sasha's blend en omega vetzuren of bv visolie capsules van Aspitol
Maar we zitten met Toby's kwaaltjes nu in een stadium verder, hij redt het niet meer op fytotherapie, dus dankjewel voor je advies, maar zoals ik al eerder aangaf, dat is niet meer van toepassing.
Jones heeft Heupartrose en heeft veel baat bij de Comfort en de aspitol en krijgt dan eens in de paar maanden een behandeling van Acupunctuur. Nemen ze ook de pijnpunten in mee, en dat werkt bij hem beter dan welke pijnstiller dan ook! Hij is dan ook gewoon écht zichzelf en erg blij. Wanneer hij meer pijn heeft zie je het vooral aan zn ogen, niet zozeer dat hij anders loopt oid.
Maar weet niet of je acupunctuur ook eerder hebt geprobeerd? (ben zelf niet bekend met fytotherapie, weet niet of acupunctuur daar ook ondervalt).

- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
ach het is ook wel aandoenlijk weer, die oudjes. Hier wordt ook veel meer gesnuffeld dan vroeger. Ivan doet nu ook rustig mee. Ze kunnen zo samen zo een paar minuten op dezelfde plaats blijven staan om om te tutten.
.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- bram en thijs
- Zeer actief
Het is heerlijk, vooral als ik dan opeens met zo'n blij harryhoofd aangekeken wordt omdat meneer zo content is met zijn leven.Jacky schreef:ach het is ook wel aandoenlijk weer, die oudjes. Hier wordt ook veel meer gesnuffeld dan vroeger. Ivan doet nu ook rustig mee. Ze kunnen zo samen zo een paar minuten op dezelfde plaats blijven staan om om te tutten.
.

- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Bono krijgt inmiddels alweer een klein jaar dagelijks een onderhoudsdosering Meloxidyl (voor 45 kilo, dat is voor hem een onderhoudsdoseringRoelfien schreef:Toby heeft artrose in zijn rechter voorpoot en een acute gewrichtsontsteking in zijn rechterschouder/nek gebied. Dus hij heeft nu Meloxidyl (gelijk aan Metacam? voor zover ik begreep?). Dit moet hij een dag of 5 a 7 gebruiken, maar ik kreeg het advies om hem daarna wellicht op een onderhoudsdosering te zetten, omdat de artrose natuurlijk niet beter wordt en en de schouderklachten waarschijnlijk ook niet. Het is slijtage, Toop is 11. Dus ik ben er wel voor om hem lekker aan de pijnstillers te zetten. Maar er schijnt toch wel flink wat veranderd te zijn ten opzichte van 10 a 8 jaar geleden, toen de vorige honden braaf op de Metacam oud zijn geworden.
Rymadil schijnt minder schadelijk dan vroeger en dit Metacamspul kan wellicht maagbloedingen geven. Dus nu wil ik graag wat gebruikerservaringen over de verschillende pijnstillers/ontstekingsremmers bij gebruik op de langere termijn.
Wat is momenteel het minst kwalijke spul wat je kan geven? Toby zijn organen werken allemaal nog prima, bloedtest heeft dat vanavond uitgewezen. En dat wil ik ook graag zo houden. Dus wat is wijsheid? Welk middel is het wondermiddel?
Rimadyl schijnt inderdaad iets minder schadelijk te zijn (Lana en ook Levi hebben het de laatste jaren van hun leven gekregen), maar Bono kan niet tegen Rimadyl. Meloxidyl schijnt wel een goed alternatief te zijn in verband met de ontstekingsremmende werking die het heeft.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Roelfien
- Zeer actief
We zijn nu een half weekje verder en Toby lijkt het goed te doen op Meloxidyl, de pijn is zo goed als weg, hij loopt weer te springen als een puppy (fijn zo'n blije hond zonder pijn,die daarmee dus toch iets over de pijngrens gaat, hou die maar eens rustig.
). Maar ik ga de verschillende mogelijkheden toch even goed bespreken met de dierenarts,. Bedankt voor de tips. 
- bram en thijs
- Zeer actief
Lekker joh. Thijs is gisteren zomaar 2x naar het bos geweest en het tweede rondje ging zelfs nog in redelijk tempo en dat maakt je dan toch erg blij.Roelfien schreef:We zijn nu een half weekje verder en Toby lijkt het goed te doen op Meloxidyl, de pijn is zo goed als weg, hij loopt weer te springen als een puppy (fijn zo'n blije hond zonder pijn,die daarmee dus toch iets over de pijngrens gaat, hou die maar eens rustig.). Maar ik ga de verschillende mogelijkheden toch even goed bespreken met de dierenarts,. Bedankt voor de tips.
Toby heeft nagenoeg geen pijn en gaat ook niet over een grens, hij geniet gewoon van lekker kunnen bewegen zonder beperkingen.

- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Dat heb je prachtig verwoord zo, Irene. Sommige pijnen hoeven honden gewoon niet te hebben. Dan gaan ze maar over grenzen heen, maar ze hebben wel lol en een fijn en hondwaardig leven!bram en thijs schreef:Toby heeft nagenoeg geen pijn en gaat ook niet over een grens, hij geniet gewoon van lekker kunnen bewegen zonder beperkingen.
Groetjes, Karen