Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Overreachen

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Re: Overreachen

Ongelezen bericht door Miranda »

Tsja, euh...
Ze lopen toch al raar met die glijbaanruggen?

Ik vind trouwens dat 'ie zijn achterpoten heel raar beweegt.
Soort van zwengelbeweging naar buiten :oeps:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

volgens mij zwengelen ze inderdaad met de achterpoten om hun voorpoten niet te raken.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ja, das imposant he met die paslengte :ugh: Maar met die hoekingen lijkt het me sowieso vrijwel onmogelijk om niet te overreachen.
Mooi vind ik het niet.
Paddle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Paddle »

Volgens mij zitten die honden helemaal gammel in elkaar. Lijkt me idd niet comfartabel lopen zo.
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Afgrijselijk vind ik het..
Ik lees hier heel vaak, dat ze alleen maar glijbaanruggen hebben als ze in stand gezet worden, maar ik zie er steeds vaker in het bos lopen die dat uit zichzelf ook al hebben. Zonde..
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Ze staan meestal gigantisch koehakkig van achter. Zelf vind ik het niet mooi, maar ik merk aan Noah geen belemmering. Ze doet alles wat elke hond doet
Perry en Noah

Afbeelding
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

Nanna schreef:Zal er wel bij horen, bij dit ras. Want grote winnaar.
Maar dan vraag ik me af: moet zo'n hond dan achter niet enorm wijdbeens lopen om niet tegen die voorpoten aan te stoten?
Afbeelding
Ik vind het ook niet mooi, het is dus ook ondermeer de reden waarom ik gekozen heb voor een duitser uit werklijnen. Die hebben een rechte rug :wink:
Het is eigenlijk zo'n mooi ras wat mi ondermeer door de keurmeesters in veel lijnen erg "verziekt" is door die rare eisen op de rug.
Als ik mijn hond laat aankeuren weet ik dat hij ondanks dat hij een mooie bouw heeft nooit hoog zal scoren helaas............ de keurmeesters vinden de rechte rug niet mooi (de wolfsgrauwe kleur trouwens ook niet) :ugh:
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Tsja ... :wink:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Ik vind het een gedrocht. Hoe kun je als fokker een ras zo verkloten dat de hond ongezond van wordt, want zo moeten lopen is niet natuurlijk en gezond voor een hond.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ander vraagje..
Hier loopt ook 1 duitser met zo'n rug. En deze draaft dus wel altijd uit zichzelf. Waarom gaan ze niet zoals de meeste honden die zichzelf zullen gaan aantikken in telgang lopen?
Mekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mekkie »

Machie schreef:Ander vraagje..
Hier loopt ook 1 duitser met zo'n rug. En deze draaft dus wel altijd uit zichzelf. Waarom gaan ze niet zoals de meeste honden die zichzelf zullen gaan aantikken in telgang lopen?
Dit vroeg ik me ook af nav een ander topic over een pupje..
Waarom volwassen herders dat niet (meer) doen
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Inge O schreef:
ik vraag me af of een hond met dit soort bouw zelfs in telgang kán lopen - daarvoor is een soort van zwaaibeweging vanuit de achterhand nodig waarvan ik me afvraag of dat met deze achterhand kan :denken: .
Ook dat zou een verklaring kunnen zijn.

Of gaan alleen vierkante honden in telgang? Die van mij gaan geregeld in telgang, maar die zijn vierkant...
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Selene schreef:
Maar dan vraag ik me af: moet zo'n hond dan achter niet enorm wijdbeens lopen om niet tegen die voorpoten aan te stoten?
Afbeelding
Ik vind het ook niet mooi, het is dus ook ondermeer de reden waarom ik gekozen heb voor een duitser uit werklijnen. Die hebben een rechte rug :wink:
Het is eigenlijk zo'n mooi ras wat mi ondermeer door de keurmeesters in veel lijnen erg "verziekt" is door die rare eisen op de rug.
Als ik mijn hond laat aankeuren weet ik dat hij ondanks dat hij een mooie bouw heeft nooit hoog zal scoren helaas............ de keurmeesters vinden de rechte rug niet mooi (de wolfsgrauwe kleur trouwens ook niet) :ugh:
Precies. Met een werklijn duitser loop je sowieso achteraan. Hoe mooi de hond ook gebouwd is.
Maar goed, ik vind het karakter van de duitser toch al steeds meer naar de klote gaan. Zo zonde.
Hoeveel angsthazen ik niet tegenkom hier in de buurt. Het is vaak geen schim van wat een duitse herder hoort te zijn.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Cash schreef: Maar goed, ik vind het karakter van de duitser toch al steeds meer naar de klote gaan. Zo zonde.
Hoeveel angsthazen ik niet tegenkom hier in de buurt. Het is vaak geen schim van wat een duitse herder hoort te zijn.
Dat valt mij idd ook behoorlijk op. Veel angstige DH en de baasjes staan er dan maar schaapachtig bij te lachen. Zonde!
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief

Inge O schreef:
ik vraag me af of een hond met dit soort bouw zelfs in telgang kán lopen - daarvoor is een soort van zwaaibeweging vanuit de achterhand nodig waarvan ik me afvraag of dat met deze achterhand kan :denken: .
Na aanleiding van deze topic ben ik op Noah haar gang gaan letten. Noah is namelijk een telganger, maar kan ook normaal lopen :mrgreen: wel moet ze echt haar kont wiegen erbij. tuana is een echte telganger, zal eens opletten hoe zij dat deed. Nanni deed het nooit, maar zal mij niets verbazen dat zij zo getraind is dat ze het eruit getraind hebben. Pas laatste jaar ging zij telgangen. Overigens doet Noah ook ligt Overreachen, maar niet zo extreem als in voorbeeld.
Perry en Noah

Afbeelding
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Hoe hoger het tempo, hoe meer ze overreachen. Daarbij worden ze dan meestal wel iets "tegengehouden" door de lijn met voorbrenger.
duitse herder
Zeer actief

Wat me wel altijd op valt is dat ze allemaal schuin lopen. Logisch ook, anders schoppen ze tegen hun eigen poten aan.
Perry en Noah

Afbeelding
kimmeke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute

Ongelezen bericht door kimmeke »

gruwelijk :schrik:
Leuk ras maar geef mij er dan maar eentje uit een werklijn hoor...
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Afbeelding

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Hayley84 »

Niks.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nanna schreef:Wat is eigenlijk het nut van overreachen? :denken:
dan schijn je harder/sneller te kunnen gaan met minder energie gebruik.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Daarom schrijffen die wolven zich ook nooit in voor een show. :wink:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ziet er toch niet uit dit.. Echt zonde, en volgens mij ook verre van effectief. Als ik het zo zie lijkt het me jiust meer kracht te kosten om die heup weer over die poot heen te krijgen zeg maar. Met die achterpoten op deze plek kan je iig niet effectief kracht zetten. Op jonge leeftijd gaat dat nog wel, maar zodra de hond wat ouder wordt en minder bespiering krijgt, hou ik mijn hart vast. Dan zou ik ook gaan telgangen, en dan niet van die knetterlange passen.
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Zonde :ugh:
Afbeelding
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

Cash schreef:
Selene schreef:
Afbeelding
Precies. Met een werklijn duitser loop je sowieso achteraan. Hoe mooi de hond ook gebouwd is.
Maar goed, ik vind het karakter van de duitser toch al steeds meer naar de klote gaan. Zo zonde.
Ik weet het. Maar als je goed zoekt kun je nog wel goede werk duitsers vinden.
Mijn halfwas is gelukkig een normale, vrije en stabiele hond die werken het leukste vindt wat er is :D
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”