Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe knuffel je met je hond?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Dalisa
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising tussen een kat, wolf, duif, kangoeroe en een beetje hond.

Re: Hoe knuffel je met je hond?

Ongelezen bericht door Dalisa »

Yenna is niet de grootste knuffelaar, ze is meer het soort hond van 'ik lig er gezellig bij, dat vind ik fijn maar er hoeft niet echt aan me gefrummeld te worden' maar als ze er wel zin in heeft kan ze heeeel goed knuffelen.
ze gaat dan met haar kont op mijn knie zitten, en slaat haar voorpootjes om men nek, en dan knabbelt ze aan mijn oor of wrijft haar hoofd in men nek.

maar meestal vind ze het voldoende om er gewoon lekker bij te liggen, het liefst als ik met mijn benen opgekruld zit zodat ze in het holletje past. nu ze ouder wordt doet ze dit wel steeds minder, nu ligt ze languit op het kleed :F:

edit:typefoutje
Afbeelding
met dank aan Sanner
Paddle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Paddle »

Hier zijn er verschillende knuffels.

Bij de 'wat ben ik blij om je zien :cheer: ' - knuffel steekt ze haar snuit tussen je benen en moet er gekriebeld worden achter haar oren of aan haar hoofd.
Als ze gewoon wat aandacht wilt dan heeft ze graag dat haar buikje uitgebreid geaait word :I: .

De eerste is niet altijd even handig met bezoekers die dat hoofd tussen hun benen nogal genant vinden soms :mrgreen: .
Afbeelding
Sepp
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Stabij & Border Collie

Ongelezen bericht door Sepp »

Als ik thuis kom weten ze vaak niet hoe snel ze een speeltje moeten pakken om dat met ze 2-en een trekspelletje te doen. Geeft mij even de rust om mijn tas neer te zetten en even om te kleden. Daarna komt sepp of tegen mij aan staan om een grote krnuffel in ontvangst te nemen of als ik zit dan kruipt hij bijna in mij met zijn kop onder mijn kin en begint dan harstochtelijk te kreunen. Roef gaat het liefste achterste voren tussen mijn benen staan en wil dan gekriebeld worden op haar kont...hierbij trekt ze om en om 1 achterpootje omhoog en begint te grumbelen. Daarna meestal een eigen ritueel op de grond, kont in de lucht en met haar pootjes over haat snuit heen...wat Sepp vaak weer interpreteert als een uitnodiging voor een trekspelletje!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”