De Telegraaf.Roemenië gaat zwerfhonden en masse afmaken
BOEKAREST - De Roemeense overheid heeft dinsdag een wet aangenomen die het mogelijk maakt zwerfhonden massaal af te maken. De uiteindelijke stemming wordt volgende week verwacht. Volgens de politiek is een hardhandig ingrijpen in het zwerfhondenprobleem onvermijdelijk geworden, zo meldde de Roemeense televisiezender TVR 1.
Roemenië telt ongeveer 3 miljoen zwerfhonden. Jaarlijks worden ongeveer 700 mensen in het ziekenhuis behandeld voor bijtwonden. In het eerste kwartaal van 2011 werden 115 mensen gebeten door zwerfhonden, zo blijkt uit statistieken voor de volksgezondheid.
Het wetsvoorstel houd dierenbeschermers uit binnen- en buitenland al weken in hun greep. Meerdere keren achtereen is er door de politiek over gesproken, maar telkens werd de beslissing uitgesteld omdat deze zo omstreden is.
Dierenbeschermers vrezen bloedbad
Al weken wordt de publieke tribune in het parlement bevolkt door dierenbeschermers uit heel Europa. Zij vrezen een bloedbad onder de viervoeters en betichten de Roemeense autoriteiten van pure barbarij. Volgens hen zijn lokale overheden in het geheim al begonnen met het ruimen van zwerfhonden. Onlangs werden 200 honden gedood in een opvangcentrum in Roemenië.
Volgens dierenbeschermingsorganisatie Four Paws uit Engeland, die wereldwijd actie voert tegen de Roemeense plannen, zijn er veel betere oplossingen denkbaar, zoals het onvruchtbaar maken van de zwerfhonden. Soortgelijke acties in het verleden zouden hun succes al hebben bewezen, waardoor het land inmiddels veel minder zwerfdieren telt. De activisten vinden euthanasie op grote schaal moreel verwerpelijk en niet meer van deze tijd. Bovendien is volgens hen het omgekeerde ook waar: ondanks dat er de afgelopen jaren ruim 200.000 dieren zijn afgemaakt, bestaat het probleem van de zwerfhonden nog steeds.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Roemenië gaat zwerfhonden en masse afmaken
Moderator: moderatorteam
- Toontje
- Zeer actief
Roemenië gaat zwerfhonden en masse afmaken
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Re: Roemenië gaat zwerfhonden en masse afmaken
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
- Toontje
- Zeer actief
Volgens mij was ik eerder .. Maar goed ..
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
- Aantal honden: 1
We waren tegelijkertijd, maar terwijl ik bezig was met het bericht maken viel mijn internetverbinding even weg en toen had ik niet gezien dat jij het al had gepost. Misschien kunnen ze worden samengevoegd?Toontje schreef:Volgens mij was ik eerder .. Maar goed ..

Groetjes,
Sandra
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Wat een immens triest dieptepunt
Deze uitspraak van Ghandi kwam meteen bij me naar boven
"DE BESCHAVING VAN EEN VOLK IS TE METEN
AAN DE MATE VAN RESPECT WAARMEE ZE MET HUN DIEREN OMGAAN "
En dat er IETS gebeuren moet begrijp ik wel, maar dit is toch wel heel zuur en ontzettend droevig

En dat er IETS gebeuren moet begrijp ik wel, maar dit is toch wel heel zuur en ontzettend droevig

- Toontje
- Zeer actief
Och, maakt me verder niks uit hoor.Men mag de mijne ook verwijderen, gaat tenslotte om het bericht.[Sandra] schreef:We waren tegelijkertijd, maar terwijl ik bezig was met het bericht maken viel mijn internetverbinding even weg en toen had ik niet gezien dat jij het al had gepost. Misschien kunnen ze worden samengevoegd?Toontje schreef:Volgens mij was ik eerder .. Maar goed ..
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ach kom op.mercedes2803 schreef:Wat een immens triest dieptepunt![]()
Beschaving.??
Gaan we lopen zeiken over honden terwijl het helemaal geen fuck uit maakt hoe die mensen daar moeten leven.??
Het grootste gedeelte is armoe troef daar .
Wat je zegt ben je zelfffff 

- dagmar88
- Zeer actief
mercedes2803 schreef:Wat een immens triest dieptepunt![]()

Ze laten leven is nog veel triester.
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
- Aantal honden: 3
Volgens mij is dit juist goed hoor
Als je ze laat lopen worden het er alleen maar meer en meer, dit is de enige manier om het de kop in te drukken.

Als je ze laat lopen worden het er alleen maar meer en meer, dit is de enige manier om het de kop in te drukken.

- mercedes2803
- Zeer actief

Oh sorry

Sorry dat ik het een dieptepunt vindt dat er anno 2011 wat gaat gebeuren terwijl dit probleem al jaaaaaren bekend is...

Het spijt me dat ik de organisatie's die al jaren pleiten voor sterilisatie campagnes een warm hart toe draag.
En oeps, sorry dat ik het wel degelijk een zwakte van een beschaving vindt dat ze het probleem willes-wetens-bewust zo lang hebben laten voortslepen, WETENDE dat een actie als deze inderdaad onvermijdelijk werd...

Gewoon jaren je kop in het zand steken en ja, dat het daar armoe is weet ik...
Ik ben zelf als kind door mijn ouders meegenomen naar Polen vlak na de val van de muur en heb in de de navolgende jaren dat ik daar kwam gezien hoe intens droevig de armoede daar in die regio is (ik ben tot op heden "dankbaar" voor die ervaringen)
TOCH blijf ik bij mijn mening dat het wel degelijk te maken heeft met de mentalitiet en de mate van beschaving.
En dat dat allemaal een erfernis van het communisme is gaat er bij mij wel in hoor, het maakt het voor de honden in mijn ogen niet minder triest.
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Ik daag organisaties die zich inzetten voor het dierenleed in dit soort landen ook een zeer warm hart toe. Ik ben zelfs vrijwilliger voor een stichting die in het buurland sterilisatieprojecten organiseert, een asiel beheert, medische hulpverlening aanbiedt en bezig is met educatieprojecten. Dat juig ik enorm toe!!
maar in Roemenie is het probleem dusdanig uit de hand gelopen, dat op iedere hoek van de straat een roedel honden loopt, die bang, agressief en niet te benaderen zijn. Die honden hebben een vreselijk bestaan. Ze worden verjaagd, vergiftigd, beschoten, overreden of ze verhongeren. In de winter vriezen ze dood, in de zomer drogen ze uit. Heel erg triest!!
Daarbij zijn ze een gevaar voor de bevolking. Honderden mensen worden aangevallen. Het probleem is onhoudbaar.
Dus ik vind het een goed iets dat het aangepakt wordt nu. Maar zoals gezegd: het moet wel humaan gebeuren... Die arme beesten hebben er zelf niet om gevraagd om straathond te zijn. Maar ze kunnen beter gaan hemelen dan nog langer in die ellende te moeten leven!
maar in Roemenie is het probleem dusdanig uit de hand gelopen, dat op iedere hoek van de straat een roedel honden loopt, die bang, agressief en niet te benaderen zijn. Die honden hebben een vreselijk bestaan. Ze worden verjaagd, vergiftigd, beschoten, overreden of ze verhongeren. In de winter vriezen ze dood, in de zomer drogen ze uit. Heel erg triest!!
Daarbij zijn ze een gevaar voor de bevolking. Honderden mensen worden aangevallen. Het probleem is onhoudbaar.
Dus ik vind het een goed iets dat het aangepakt wordt nu. Maar zoals gezegd: het moet wel humaan gebeuren... Die arme beesten hebben er zelf niet om gevraagd om straathond te zijn. Maar ze kunnen beter gaan hemelen dan nog langer in die ellende te moeten leven!
RIP Cena

- mercedes2803
- Zeer actief
Dat er wat gebeuren moet en dat die arme beesten koud en stijf beter af zijn dan levend begrijp ik ook wel...
Ik vind het gewoon een dieptepunt anno 2011 en ik vind het immens triest voor die honden maar OOK voor die organisatie's die zich daar al jaren in het zweet zitten te werken om de dieren te steriliseren...
Ik ben namelijk benieuwd of de figuren die dit actieve afmaak beleid gaan uitvoeren onderscheid gaan maken in gesteriliseerde en niet-gesteriliseerde honden.
Je moet je voorstellen dat je daar als vrijwilliger of dierenarts honderden zo niet duizende honden gesteriliseerd hebt en dat die zometeen ook op de grote bult tussen alle andere dode honden liggen.
En het is natuurlijk - HELAAS - een utopie om te denken dat het afmaken van de honden in een land waar het jaren lang zo goed als genegeeerd is op een humane manier gaat gebeuren.
Ik heb er in elk geval weinig tot geen vertrouwen in dat dat "netjes" gaat gebeuren
Ik vind het gewoon een dieptepunt anno 2011 en ik vind het immens triest voor die honden maar OOK voor die organisatie's die zich daar al jaren in het zweet zitten te werken om de dieren te steriliseren...
Ik ben namelijk benieuwd of de figuren die dit actieve afmaak beleid gaan uitvoeren onderscheid gaan maken in gesteriliseerde en niet-gesteriliseerde honden.
Je moet je voorstellen dat je daar als vrijwilliger of dierenarts honderden zo niet duizende honden gesteriliseerd hebt en dat die zometeen ook op de grote bult tussen alle andere dode honden liggen.
En het is natuurlijk - HELAAS - een utopie om te denken dat het afmaken van de honden in een land waar het jaren lang zo goed als genegeeerd is op een humane manier gaat gebeuren.

Ik heb er in elk geval weinig tot geen vertrouwen in dat dat "netjes" gaat gebeuren

-
- Zeer actief
Ze gaan er in ieder geval wat aan doen .
Dus probleem opgelost.
Dus probleem opgelost.

- iones
- Zeer actief
De bijtincidenten van die honden wegen waarschijnlijk niet op tegen alle mishandelingen van mensen naar honden toe.... Mensen dan ook maar afmaken? van mij mag het..... Het zijn er toch teveel en hun mentaliteit deugt niet.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
- Actief
- Mijn ras(sen): bordercollie
- Aantal honden: 2
Keep on dreaming....Nanna schreef:Als die honden allemaal netjes een spuitje krijgen heb ik er geen moeite mee. Zo'n tof leven zullen er sowieso wel niet hebben.
- iones
- Zeer actief
Inderdaad, alsof ze dat netjes en rustig gaan doen....
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- ArCee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
Afmaken (bah wat haat ik dat rotwoord) is natuurlijk de laatste oplossing voor zo'n probleem, maar als het niet anders kan? Hier gaan ze ook ganzen afschieten en damherten afknallen om de overlast tegen te gaan, wat is het verschil dan, dus?
Wel zou je misschien wat zaken bij elkaar kunnen voegen of optellen?
Ik denk aan:
In China worden honden gegeten.
Breng deze honden dan naartoe voor cosumptie (na inslapen) zodat honden, die daar in erbarmelijke omstandigheden worden gefokt om het vlees, een beter leven kunnen leiden?
Zo kun je van de nood een deugt maken, maar dat zal weer een te ideaal beeld zijn vrees ik?
Ik denk aan:
Breng deze honden dan naartoe voor cosumptie (na inslapen) zodat honden, die daar in erbarmelijke omstandigheden worden gefokt om het vlees, een beter leven kunnen leiden?
Zo kun je van de nood een deugt maken, maar dat zal weer een te ideaal beeld zijn vrees ik?
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
-
- Actief
- Mijn ras(sen): bordercollie
- Aantal honden: 2
Inderdaad, in China willen ze enkel levend gevilde honden eten, dan is volgens hen het vlees lekkerder..ArCee schreef:Afmaken (bah wat haat ik dat rotwoord) is natuurlijk de laatste oplossing voor zo'n probleem, maar als het niet anders kan? Hier gaan ze ook ganzen afschieten en damherten afknallen om de overlast tegen te gaan, wat is het verschil dan, dus?
Ik denk aan:
- ArCee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
Chinesen sporen niet, die vreten alles wat loopt, of waar maar enigsinds een hart in klopt en alles voor de potentie of vruchtbaarheid.
Je zou zowat denken dat elke man daar een complex heeft, impotent is of van zijn mini pielemuis af wil

Je zou zowat denken dat elke man daar een complex heeft, impotent is of van zijn mini pielemuis af wil

Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Helemaal mee eens !dagmar88 schreef:mercedes2803 schreef:Wat een immens triest dieptepunt![]()
En dat er IETS gebeuren moet begrijp ik wel, maar dit is toch wel heel zuur en ontzettend droevigWat moet er dan mee gebeuren?
Ze laten leven is nog veel triester.
Ik zie ze liever 'waardig' sterven dan door een hongerdood of verwonding /mishandeling die niet behandeld wordt.
En op deze manier voorkom je ook dat het er steeds meer worden.
Sandra

- nusca
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een mechelaar.
Vind het heel triest voor de honden, maar wel de beste oplossing. Wilden ze jaren geleden al doen, maar buitenlandse dierenbeschermingsorganisaties (o.a. die van Brigitte Bardot) hebben dit tegengehouden.
Er lopen daar zoveel agressieve honden rond dat het echt te gevaarlijk geworden is de laatste jaren.
De laatste jaren zijn ze echt roedels gaan vormen die ook echt aan het jagen zijn. En hun territorium beschermen.
Er lopen daar zoveel agressieve honden rond dat het echt te gevaarlijk geworden is de laatste jaren.
De laatste jaren zijn ze echt roedels gaan vormen die ook echt aan het jagen zijn. En hun territorium beschermen.
- iones
- Zeer actief
Die bevolking daar verdient ook een agressieve benadering.
- nusca
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een mechelaar.
Waarom verdient de bevolking daar een agressieve benadering. Door de manier waarop ze met dieren omgaan?
Tuurlijk kan het absoluut beter, maar kan het de meeste daar niet kwalijk nemen dat ze nog zo denken.
Het veranderen van de mentaliteit naar dieren is iets wat je niet een twee drie voorelkaar krijgt.
Zolang daar wat wij als normale basisvoorzieningen hebben al niet eens voor handen is is helaas netjes met een dier omgaan wel het laatste wat er gebeurt.
Genoeg mensen die nog niet eens het geld hebben om zelf en hun gezin rond te laten komen, waar moet de zorg voor een dier dan nog vandaan komen.
Tuurlijk kan het absoluut beter, maar kan het de meeste daar niet kwalijk nemen dat ze nog zo denken.
Het veranderen van de mentaliteit naar dieren is iets wat je niet een twee drie voorelkaar krijgt.
Zolang daar wat wij als normale basisvoorzieningen hebben al niet eens voor handen is is helaas netjes met een dier omgaan wel het laatste wat er gebeurt.
Genoeg mensen die nog niet eens het geld hebben om zelf en hun gezin rond te laten komen, waar moet de zorg voor een dier dan nog vandaan komen.
- iones
- Zeer actief
Jaja, dus honden moeten afgemaakt worden omdat ze agressief zijn, maar mensen moeten we begrijpen omdat hun mentaliteit nog niet deugt?
iones schreef:Jaja, dus honden moeten afgemaakt worden omdat ze agressief zijn, maar mensen moeten we begrijpen omdat hun mentaliteit nog niet deugt?
*mompelt iets over appels en peren enzo*
-
- Zeer actief
Nanna schreef:Misschien handig als je er eens een jaartje gaat leven. In totale armoede.iones schreef:Jaja, dus honden moeten afgemaakt worden omdat ze agressief zijn, maar mensen moeten we begrijpen omdat hun mentaliteit nog niet deugt?
Kijken of je dan nóg zo hard naar de winkel rent voor blikjes pedigree pal voor scattie, terwijl je kinderen op weg naar school belaagd worden door meutes hongerige zwerfhonden met de kans op flinke beten.
Wellicht handig om je eens in iemand te verpláátsen ipv van alleen maar te krijsen dat alle hondjuhs liefffff zijn en alle mensen slecht.

-
- Zeer actief
Doe mij maar een trossie bananen.Inc schreef:iones schreef:Jaja, dus honden moeten afgemaakt worden omdat ze agressief zijn, maar mensen moeten we begrijpen omdat hun mentaliteit nog niet deugt?
Mag ietsie meer zijn.

- iones
- Zeer actief
Mompelt iets over dubbele moraal en zo....Inc schreef:iones schreef:Jaja, dus honden moeten afgemaakt worden omdat ze agressief zijn, maar mensen moeten we begrijpen omdat hun mentaliteit nog niet deugt?
- iones
- Zeer actief
Ik verplaats me niet beperkt zoals jij: ik kan me ook nog verplaatsen in andere wezens dan alleen in mensen.Nanna schreef:Misschien handig als je er eens een jaartje gaat leven. In totale armoede.iones schreef:Jaja, dus honden moeten afgemaakt worden omdat ze agressief zijn, maar mensen moeten we begrijpen omdat hun mentaliteit nog niet deugt?
Kijken of je dan nóg zo hard naar de winkel rent voor blikjes pedigree pal voor scattie, terwijl je kinderen op weg naar school belaagd worden door meutes hongerige zwerfhonden met de kans op flinke beten.
Wellicht handig om je eens in iemand te verpláátsen ipv van alleen maar te krijsen dat alle hondjuhs liefffff zijn en alle mensen slecht.

- daywalker
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
- Aantal honden: 4
Eerst laten ze het probleem uitgroeien tot enorme proportiesbouvierpoedel schreef:Ach kom op.mercedes2803 schreef:Wat een immens triest dieptepunt![]()
Beschaving.??
Gaan we lopen zeiken over honden terwijl het helemaal geen fuck uit maakt hoe die mensen daar moeten leven.??
Het grootste gedeelte is armoe troef daar .

ze kunnen deze honden misschien naar China transporteren, daar vreten ze die dieren met alle plezier op. China is toch een BESCHAAFD land waar de gemiddelde levensstandaard goed te noemen is toch? Alleen van respekt voor dieren hebben ze daar ook nog nooit gehoord net als in Roemenië
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me