Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Cue, trigger, Pavlov

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Re: Cue, trigger, Pavlov

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Het wegschuiven van ons bord en het geluidje van de computer. Maar ook nog heel veel dingen die ik onbewust doe en aan Rhodins reactie zie ik dan al dat hij weet wat er gaat gebeuren terwijl ik zelf echt niet het idee heb dat ik dat door heb laten schemeren. :denken: Bijvoorbeeld als ik hem bij me roep en wel of niet de intentie heb om een snoepje te geven. Hij heeft het meestal door, terwijl ik niet altijd bij mezelf kan ontdekken welke cue's ik laat zien. :denken:

Edit: Hij reageert niet op de bel als ik daar op druk bedenk ik me net.
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Leeg koffiekopje op tafel zetten (naar buiten).
Hij hóórt het als er nog een bodempje in zit.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

De bel = blaffen
lampje naar de bank uit = koekje
het woordje riem = naar de gang

Deze komen zo 1,2,3 in mij op... Maar volgensmij zijn er nog wel meer :F:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

het tikken van bestek op mijn bord, ik eet ook altijd heel voorzichtig :mrgreen:

maar ook, pc die afsluit ( gaan bij de deur staat springen), of als ik aan de telefoon zeg "oke, zie je zo" of eigenlijk hoef ik dat niet eens te zeggen, ze vóelen het gewoon, wanneer iemand belt die er ook daarna aankomt :vaag:
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Machie schreef:De bel = blaffen
lampje naar de bank uit = koekje
het woordje riem = naar de gang

Deze komen zo 1,2,3 in mij op... Maar volgensmij zijn er nog wel meer :F:
Gesproken woorden en commando's natuurlijk ook. Rhodin die pikt ook woorden op als wij met elkaar praten. Over hem of over eten bijvoorbeeld. Hij lijkt te slapen maar is opeens met zijn volle aandacht bij ons gesprek. :LOL: Laatst had ik een vriendin aan de telefoon, en iemand vroeg wie ik er voor had. Ik zei 'Els' en de hond schoot overeind en rende blaffend naar het hek. Dacht hij dat die vriendin er aan kwam, maar helaas.
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ohja, ook een leuke. Als het knalt kijkt hij omhoog :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Thelma had het werk van Pavlov van voor tot achter gelezen volgens mij. Die wist altijd precies wat er ging gebeuren. Vaak ben ik er ook nooit achtergekomen hoe ze bepaalde dingen 'wist'. Ze leek werkelijk mijn gedachten te kunnen lezen.

-Bepaalde beker die ik uit kast pakte: Ja, er gaat met de trein gereisd worden, dus buiten gelijk richting station lopen :cheer:
-Combinatie van spullen/handelingen: Als we de deur uitlopen gelijk schuin rechts oversteken want we worden door iemand met een auto opgehaald van de hoek :cheer:
-Combinatie van spullen/handelingen: Deur uit gelijk recht de hoek om want we gaan bij mama op bezoek :cheer:

Kan nog zo wel even doorgaan, maar de meest gênante :oeps: Als ik (gehaast) ging stofzuigen/opruimen: Stel je maar alvast bij de deur op want zeer binnenkort komt er leuk bezoek :cheer:
Laatst gewijzigd door pioenroos op 01 jun 2011 00:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

wij hebben zo'n schuifplank waar het toetsenbord van de pc op staat. als ik die terugschuif sprong ze altijd overeind. Tegenwoordig hoort ze niet meer zo goed hahaha..
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

Als ik opsta van de bank en richting de wc ga dan staat ze al te springen in de gang (en voor de deur) want dan weet ze namelijk dat we gaan wandelen.

Ik kan ook niet meer normaal het woord "mee" gebruiken, dus ik moet heel erg opletten met wat ik zeg als ik bij mijn moeder ben want voor de hond is "mee" het teken om te gaan wandelen. Zelfs als ik zeg "ja dat nemen we dan ook wel mee" dan word ze helemaal hyper de pieper.. de muts.. :mep:
Afbeelding
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Als ik achter de computer zit en mijn stoel naar achter schuif menen ze hier dat ze aan de beurt zijn.
De woorden "we gaan slapen" zorgen er steevast voor dat Marouck naar de achterdeur rent...Biène niet, die vindt een keer extra plassen niet nodig. :engel:
Bel betekent dat er gewaakt moet worden.
Bepaalde schoenen aantrekken betekent dat we gaan trainen.
Vrouwtje gaat werken....Marouck vliegt de varikennel in :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

sbientje schreef:wij hebben zo'n schuifplank waar het toetsenbord van de pc op staat. als ik die terugschuif sprong ze altijd overeind. Tegenwoordig hoort ze niet meer zo goed hahaha..
Precies dit!!!

En verder als wij friet of chinees hebben gegeten in elk geval iets met papieren zakken en die frommelen we op komt hij er ook aan om of te spelen of het bij het oud papier te zetten maar net wat wij op dat moment bedenken.

Dit heeft er verder niks mee te maken maar hij vind het ook heel leuk om die zakken helemaal kapot te schueren maar wel rustig. Dus 1 poot op de zak en dan met je bek een zon klein mogelijk stukje pakken en dit zo lang mogelijk afscheuren. En opnieuw en opnieuw en opnieuw....
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Als ik op bepaalde tijdstippen de laptop dicht klap: we gaan uit.
Als ik de boodschappentas pak, gaat hij in zijn mand liggen.
Als ik tijdens het koken de eettafel afneem: we krijgen eters/bezoek.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Als ik overdag achter de pc zit en ik schuif mijn stoel naar achteren, staan ze allebei bij de deur, want we gaan vast uit.
Als we gaan werken vliegen ze allebei naar hun plek want we krijgen een koekje. :cheer:
Als de bel gaat, al is het op TV, moet er gewaakt worden.
En toen ik nog trainde. Als ik mijn trainings kleren aanhad, kruipt Tycha in haar bench, want ze heeft een hekel aan de auto.
Als we het bakje van het toetje leeg schrapen staat Tycha erbij want dat mag ze uitlikken.
Als ik beneden kom na het douchen(op een vrije dag) staan ze bij de deur want we gaan uit.
Als de kast deur opengaat, vliegt Shendor op zijn plek. Ze gaat vast de stofzuiger pakken.
En toen ik nog een laptop had, als ik die afsloot, dan rennen ze allebei naar hun plek, want ze gaan naar bed en wij krijgen een koekje :cheer:
Afbeelding
Groetjes Marja
falkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): DobermannxRR, Vizsla
Contacteer:

Ongelezen bericht door falkje »

Zo is de bel hét teken om te gaan blaffen, ook al staan ze samen met mij vóór de deur en ben ik het die op de bel drukt
Het geluidje van de computer die afsluit is hét teken om in actie te komen voor de laatste wandeling.
Haha, hier ook!

Bij het uitschrapen van je yoghurtschaaltje gaat de kop al omhoog, en dan je lepeltje neerleggen is het sein om naar de keuken te rennen voor ook een lepel van dat heerlijks.
Als ik 's avonds alleen eet (vroeg) voor de deur gaan liggen omdat we dan gaan trainen.
Als ik mijn werkjas aan trek in de mand gaan zitten voor wat lekkers. Nog een overblijfels uit de bench tijd, die stond op dezelfde plek.

Minder leuk. Op een warme zwoele zomeravond de lucht blijven checken op luchtballonnen......
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Schoenen aandoen, maar ze weten wanneer wie zijn schoenen aandoen voor hen. Ik kan bijv om een uur of 9 mijn schoenen aandoen zonder reactie maar doe ik dat tegen 10 uur staan ze klaar. Het is hier meer de tijd wat uitgaan betreft dan de handeling. Bepaalde auto's word ik gewaarschuwd door de honden en kan ik aan hen horen wie er aan komt. Na de laatste wandeling is er wel een goed getrainde baas. Kiet gaat na een minuut of 10 richting de trap, neemt een paar trede's en gaat wachten, draaid zich om en de baas staat op om hem te volgen :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Als de bel gaat moet er gewaakt worden.
Als ze mijn sleutelbos hoort dan wordt ze al blij, bij de sleutelbos van mijn man blijft ze gewoon lekker liggen.
Als ik rond 18.30 op sta dan wordt ze helemaal blij, tijd voor een uur lopen met 2 goldens, haar grote vrienden.
Als we diezelfde ronde lopen en mijn dochter is buitenspelen weet ze dat we eerst naar het pleintje lopen om haar op te halen en loopt daar dan uit zichzelf naar toe. Als mijn dochter wel weg is maar niet mee gaat (als ze bijv. bij een vriendinnetje eet) dan loopt ze daar niet heen.
Soms ga ik na de laatste plasronde tegen de keukenmuur zitten en dan geef ik Izzy nog een massage voordat we gaan slapen en ze weet precies wanneer ik dat van plan ben (dus al voordat ik ga zitten).
Afbeelding
Ink
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Jack Russell Terrier, genaamd Loekie

Ongelezen bericht door Ink »

Rinkelen van sleutels = wandelen
Openen van de kastdeur = koekje (hoopt ie, want meestal pak ik wat anders :mrgreen: )
Inpakken van een tas = hieperdepieper worden want we gaan weg! :cheer:
Laag vliegend vliegtuig = heel boos gaan blaffen en heen en weer hollen

En ook hier is het inschuiven van de plank van het toetsenbord een teken dat er iets gaat gebeuren, want dan schiet ie ook altijd omhoog. Geinig om te zien dat meer honden dan hebben!
Afbeelding

Life is what happens to you, while you're busy making other plans - John Lennon
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

De slimste kwam van onze oude Boxer, zij kwam pas op haar 9de bij ons.
Als we naar mn moeder in Friesland reden, sliep ze heerlijk in de auto. Echt ontspannen.
Rit van anderhalf uur. Vijf minuten voor het einde heb je een klinkerweg. Dan kwam ze overeind, joehoe, we zijn er bijna.Knap voor die ouwe bes :I:
Was zo'n fijne hond :I:
Onze lieve Sheba! (naam hebben we niet veranderd toen :wink: )
laura b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel

Ongelezen bericht door laura b »

Droopy blaft bijna nooit. Heel soms als ie aan het spelen is.
Bobby blaft als ie naar buiten wil, als ie speelt en als ie meent dat ie
ff de aandacht wil.

Maar ze blaffen verder niet op geluiden of deurbellen of zo
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

De bel die gaat= blaffen.
Als ik de keuken schoon heb gemaakt na het koken, smeer ik mijn handen in met creme. Dan moet je naar de deur rennen, want dan gaan we wandelen!
Wandellaarzen pakken, dan worden ze uitgelaten.
Als ik mijn bestek wegleg als ik m'n bord leeg heb, komen ze allebei aan tafel zitten. Om vervolgens te kijken wanneer de schaaltjes van de toetjes leeg zijn. Die mogen ze uitlikken.

En Ushi draait totaal door als ze een aanhanger ziet of hoort. Dat is ook een trigger :mrgreen:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Nog zo'n leuke trigger, de snijplank pakken. Dan wordt er vlees gesneden en dan volgt er wat voor Izzy en de kat. Die staan dan ook als de sodemieter naast me.
Of als ik 's avonds brood maak voor de volgende dag dan staan ze ook gelijk naast me samen en dan krijgen ze een plakje worst.
Of als mijn man 's avonds na zijn werk nog vla eet dan zitten ze ook samen om mijn man heen te draaien. Izzy weet dan dat de kat eerst mag maar dat er altijd nog wel wat overblijft.
Afbeelding
Shooting Star
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriër

Ongelezen bericht door Shooting Star »

De plank met het toetsenbord doet het hier idd ook goed. Verder nog: als het baasje zijn koptelefoon-oortje neerlegt, waarmee hij op zijn laptop naar muziek heeft zitten luisteren, dan komt hij in aktie en Ziva dus ook. Je weet immers nooit wanneer er iemand met je wil spelen :D Als ik de boodschappentassen pak, wordt ze heel druk en springt tegen me op, want ze wil me graag thuis houden. Ik mag niet weg :Q: Als er iemand iets door de brievenbus doet, moet er keihard geblaft worden en een sprintje gemaakt worden naar de deur. Maar als de bel gaat, wordt er niet geblaft. Dat doet de bel zelf al (mechanisch geluid van een blaffende hond) :LOL:
Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

Als de bel gaat= blaffen
Vrouwtje trekt het vest aan= uit
Baasje die zn klompen aantrekt=uit
s'avonds tussen 21:30/22:30 de voordeur van de buren hoort=uit
Als we zeggen bedtijd=bench
keukenkast die open gaat en er ritselt wat= iets lekker krijgen
Waar is oma?= in een lijn richting mijn ouders
De auto van de baas aanhoren komen= baasje komt thuis drinkt koffie en dan gaan we uit..
Waar is balou= is spelen met de hond van de buren..
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
dretje
Zeer actief

Ongelezen bericht door dretje »

wandel schoenen aan = wandelen

Als ik sochtend tegen de kinderen begin te mopperen dat ze echt op moeten schieten, haren moeten kammen jas aan ofzoiets dergelijks dan gaat hij al in de bench zitten.

het zinnetje"heeft hij al piep gezegd" zorgt ervoor dat hij naar de keuken loopt naar de magnetron (een keer in de zoveel tijd ontdooi ik daar wat kvv voor hem in.

"Waar is jou botje?" = spelen

"Waar is het balletje?"
(en dan zoekt hij ook echt gericht het balletje) =natuurlijk ook spelen

De riem hangt achter in de berging....ik kan tien keer op een dag die kant op lopen zonder enige reactie maar als ik die kant op loop om de riem te pakken (zonder iets daarover te zeggen) staat er een kwispelende hond me vragend aan te kijken.

jas aan en tas mee = in bench (hoef ik meestal niet eens te vragen)
jas aan zonder tas = vragende blik van "yes mag ik mee?"

Het woord "konijntje"is ongeveer synoniem aan : als een malloot gaan zoeken naar ????iets??? (als er een konijn stil voor hem zit weet hij niet eens dat dat een konijn is)

er zijn er vast nog veel meer maar kom er zo even snel niet op
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

O! Ik heb er nog 1.

Als ik met de dweilemmer uit de kelder kom, vliegen ze allebei de bench in. Dan krijgen ze daar een kluif en kan ik rustig dweilen :mrgreen:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Als ik mijn tanden ga poetsen 's avonds = naar bed
Make up opdoen/haar kammen = ik ga weg
Rond 4 uur opstaan = we gaan wandelen

En er zal vast nog veel meer zijn :mrgreen:
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Zodra ik mijn laptop dichtdoe, schiet ze overeind. Alleen heb ik een nieuwe en die hoor je bijna niet met dichtklappen :tongue:
Bijna altijd werk ik maandag en dinsdag, zodra ik woensdag vrij ben, weet Noah weer welke dag het is. De hele dag staat ze in de startblokken, want 's avonds hebben we dan flyball!! :cheer: Zo grappig dat ze weet dat als ik vrij ben dat het dan flyballavond is. Vandaag heeft ze pech, ze is een dagje op mijn werk en ik ben lui thuis :mrgreen:
Perry en Noah

Afbeelding
Dalisa
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising tussen een kat, wolf, duif, kangoeroe en een beetje hond.

Ongelezen bericht door Dalisa »

Mickie schreef:Wat Pavlovt julllie honden?
^ hier moest ik erg om lachen :F:

Yenna heeft er ook een paar:
schoenen aandoen: 'ik ga vast naar buiten'
de box in: 'ga je me riem pakken?'
sirene van ambulance, politie of brandweer: 'ik doe een wolf na'
Afbeelding
met dank aan Sanner
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Bij Apple nog niks eigenlijk, maar zij staat bij de meeste momenten dat ik opsta, al naast me.
Bij Ben als je in de trapkast wat moet pakken, dan denkt hij dat hij een oortje krijgt.
wenche
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising mechelaar

Ongelezen bericht door wenche »

Pip, als vrouwtje opstaat krijg ik eten (das maar 2 x per dag, terwijl ik vele vaker opsta, maar ze loopt standaard naar de achterdeur), bel is naar de achterdeur lopen :scratch: , gentleleader aan de riem klikken is wandelen met trainen, alleen de halsband is gewoon wandelen, gentleleader aan halsband en klittebandgeluidje van het poepzakje is trainen.

DeeJay, bel is waken, naar de gang lopen is riem pakken en wandelen, in de auto is trainen (alleen op woensdag) en op bepaalde weggetjes gaan piepen want dan gaan we wat leuks doen
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”