Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wiebelende pup normaal?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Muk

Re: wiebelende pup normaal?

Ongelezen bericht door Muk »

malinois schreef:
Muk schreef:Ik zou een pb waarin mensen een bepaalde fokker aanprijzen ook niet serieus nemen. Iedereen stelt andere eisen aan een fokker en ik wil zoiets met eigen ogen zien.

Wel zou ik goed naar de negatieve verhalen van de fokker kijken en als veel mensen dezelfde negatieve informatie geven, dan is dat in mijn ogen zeker een duidelijk signaal. En ik zou ook niet vooraf betalen, daar doe ik echt niet aan mee. Een fokker die zijn / haar teven elke loopsheid bij laat dekken zou het voor mij absoluut niet worden.

Op internet (Google) vind ik dat niet terug in ieder geval, wel dat de pups ook via marktplaats verkocht worden (daar hou ik persoonlijk niet zo van). Wel een link waarin men zegt dat er veel gefokt wordt met een bepaalde hond, maar niet zo extreem als wat hier in dit topic beweerd wordt. Ook een link waarin de fokker als broodfokker gekenmerkt wordt, maar deze link is niet toegankelijk. Kortom, via het internet kan ik niet heel makkelijk terugvinden dat fokker "sallandse bergdal" een broodfokker is.
Maar je prijst toch altijd een fokker aan die je zelf goed vind?
Als jij morgen bedenkt om over een jaar een mechelaar te gaan kopen en je gaat dat hier vragen, zul je van mij de namen van fokkers krijgen die IK goed vind... waar IK een pup zou halen.(dat zijn er niet veel overigens :-) )
Van Carmen zul je misschien weer andere namen krijgen. Maar beiden zullen jou niet de fokkers adviseren die wij niet goed vinden natuurlijk... Dat je daarna zelf gaat kijken, pupkopers zoekt etc. dat lijkt me dan natuurlijk logisch... dat je nooit op de mooie blauwe ogen van mensen moet afgaan is een feit.
Als ik om goede fokkers zou vragen wel, dan waardeer ik dat zeer zeker. En ik zou dan ook willen weten waarom jullie (of anderen) de fokker heel goed vinden, want iedereen let weer op andere dingen wat dat betreft. Maar mensen die mij ongevraagd goede fokkers aanprijzen, daar ben ik altijd huiverig voor.
Muk

twinkeltje schreef: ook hoor je veel dat er onderling jaloezie heerst en ze elkaar zwart maken
Dat is absoluut waar. De hondenfokkerij is een groot wespennest, tenminste wat ik zo tegen ben gekomen in al die tijd. Ongelofelijk hoeveel haat en nijd er heerst, dat had ik nooit verwacht. Ik denk dat dit ook komt omdat er toch aardige bedragen in omgaan en als fokker wil je je pups toch altijd verkopen. En dan is het niet handig als een collega fokker jou zwartmaakt.

Ik moet wel zeggen dat hoe langer ik rondloop in die wereld, hoe minder fokkers er over blijven waar ik een pup van zou willen hebben. Gewoon omdat ik naast goed fokbeleid, goede verzorging van de honden ook de ethiek en de omgangsvormen van de fokker mij moeten aanspreken. Roddel en achterklap daar hoeft een fokker bij mij niet mee aan te komen. Om dat te zien en horen ga ik wel naar een ledenvergadering van de rasvereniging.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik kijk altijd eerst of het totale plaatje me aanstaat, ga dan in gesprek met de fokker en dan ben ik al vrij zeker van mijn zaak.
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Ik vind het jammer dat Cindy haar account verwijderd heeft, want ik wil graag weten hoe het met Bentley is en blijft gaan.
Ik heb met haar ge-pbt toen mijn vermoeden bevestigd was waar Bentley vandaan komt.
Dat deze fokkers regelmatig nesten hebben zonder stamboom is geen geroddel , maar deze nesten staan regelmatig op MP, dus voor iedereen te zien. Maar de ouders voldoen dus wel aan alle eisen van de vereniging en het maakt voor deze pup zelf niet uit of hij nu wel of geen stamboom heeft. De pup heeft ze al en ik vond het verder niet zinvol om daar uitvoerig in dit onderwerp op in te gaan. Cindy had hulp nodig met Bentley. Ik hoop dat er niets aan de hand is met Bentley en hij netjes zonder problemen opgroeit.
Marie-Josée
Erelid

Elly* schreef:Ik vind het jammer dat Cindy haar account verwijderd heeft, want ik wil graag weten hoe het met Bentley is en blijft gaan.
De pup heeft ze al en ik vond het verder niet zinvol om daar uitvoerig in dit onderwerp op in te gaan. Cindy had hulp nodig met Bentley. Ik hoop dat er niets aan de hand is met Bentley en hij netjes zonder problemen opgroeit.
Mee eens, maar van de andere kant is het haar keuze geweest en als ze geen advies hoeft heeft het helemaal geen zin om erop door te gaan.Het is nu aan haar en niemand anders.
Als ze hulp nodig heeft is die niet van het forum maar van een deskundige dierenarts.
hansie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): een duitse herder

Ongelezen bericht door hansie »

Marie-Josée schreef:
Elly* schreef:Ik vind het jammer dat Cindy haar account verwijderd heeft, want ik wil graag weten hoe het met Bentley is en blijft gaan.
De pup heeft ze al en ik vond het verder niet zinvol om daar uitvoerig in dit onderwerp op in te gaan. Cindy had hulp nodig met Bentley. Ik hoop dat er niets aan de hand is met Bentley en hij netjes zonder problemen opgroeit.
Mee eens, maar van de andere kant is het haar keuze geweest en als ze geen advies hoeft heeft het helemaal geen zin om erop door te gaan.Het is nu aan haar en niemand anders.
Als ze hulp nodig heeft is die niet van het forum maar van een deskundige dierenarts.

jammer dat ze weg is
ik zou nog wel willen weten hoe het bij de DA is afgelopen??
MVG Hansie en mijn lieve herder Dymond
Marie-Josée
Erelid

hansie schreef:
Marie-Josée schreef:

jammer dat ze weg is
ik zou nog wel willen weten hoe het bij de DA is afgelopen??
Maar waarom? Je kent het hele hondje niet.
En als het slecht nieuws is stort het halve forum zich er weer op, als het goed nieuws is ook want dan heeft ze eea. overdreven.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

malinois schreef:
Zinndy schreef: ik kreeg van die mensen op het DH forum links door van wel zogenaamde goede kennels, vaak vriendne van hun natuurlijk
en toen ik op die site ging kijken vond ik helemala niks, of de honden waren nioet mooi of het waren werklijnen etc...
maar wat is daar mis mee? Niet mooie honden tja, ik heb liever een gezonde hond dan een mooie hond. Het is toch altijd een gok hoe de hond uitgroeid, of hij mooi wordt of niet... dat weet je nooit vantevoren.
waarom mag je geen mooie hond willen? die ook nog gezond is natuurlijk :wink:
ja, je weet niet hoe een pup uitgroeit, maar als je de ouders al niet mooi vind, waarom zou je daar dan een pup van willen....
ik vind het wel leuk als mensen zeggen dat ze mijn eebie mooi vinden :pffff:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Marina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

Voor diegene die geinteresseerd zijn heb ik nieuws.

en ja ik mag het hier neer zetten van Zinndy.

Het is goed gegaan bij de DA. Hart en longen klonken prima. heupjes zijn bevoeld en voelde allemaal goed.
Over drie weken moet Zinndy terug met Bentley voor de volgende enting en dan doen ze nog een keer een volledige check up en dit voor het geruststellen van Zinndy.

Dus goed nieuws. :cheer:

Ik mocht dit hier neerzetten van Zinndy omdat er ook mensen veel belangstelling hebben getoond.
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Herma en Boris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Drentsche Patrijs (moeder)- Duitse Staande (vader)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Herma en Boris »

gelukkig voor het pupje!
Toontje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Toontje »

Goed nieuws voor nu ..
Muk

Marina schreef:Voor diegene die geinteresseerd zijn heb ik nieuws.

Het is goed gegaan bij de DA. Hart en longen klonken prima. heupjes zijn bevoeld en voelde allemaal goed.
Over drie weken moet Zinndy terug met Bentley voor de volgende enting en dan doen ze nog een keer een volledige check up en dit voor het geruststellen van Zinndy.

Ik mocht dit hier neerzetten van Zinndy omdat er ook mensen veel belangstelling hebben getoond.
Dat is goed nieuws.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

fijn! snap heel goed dat ze zich sneller zorgen maakt dan iemand anders :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

tekkel schreef:
malinois schreef:
Zinndy schreef: ik kreeg van die mensen op het DH forum links door van wel zogenaamde goede kennels, vaak vriendne van hun natuurlijk
en toen ik op die site ging kijken vond ik helemala niks, of de honden waren nioet mooi of het waren werklijnen etc...
maar wat is daar mis mee? Niet mooie honden tja, ik heb liever een gezonde hond dan een mooie hond. Het is toch altijd een gok hoe de hond uitgroeid, of hij mooi wordt of niet... dat weet je nooit vantevoren.
waarom mag je geen mooie hond willen? die ook nog gezond is natuurlijk :wink:
ja, je weet niet hoe een pup uitgroeit, maar als je de ouders al niet mooi vind, waarom zou je daar dan een pup van willen....
ik vind het wel leuk als mensen zeggen dat ze mijn eebie mooi vinden :pffff:
maar dat hoor je mij niet zeggen, maar het wil niet zeggen dat je een mooie hond krijgt uit 2 mooie ouders... ik heb er gezien :schrik:
dat weet je dus nooit, dat is altijd een gok.
mooi zijn is smaak, wat de een mooi vind, vind de ander weer vreselijk en andersom... :wink:
Tuurlijk vind ik het leuk om mooie honden te hebben, maar dat is meer een leuke bijkomstigheid dan dat ik er puur op uitzoek.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

fijn :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Jeannet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie, schapendoes en een chodsky pes

Ongelezen bericht door Jeannet »

heel mooi :ok:
Groetjes Jeannet, Ruby, Lotje en Uschka
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

Mooi zo!
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Gelukkig!
Daar ben ik blij om. voor Bentley en voor Cindy.
Rikoy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rikoy »

Ik ben heel blij voor de pup en hoop van harte dat hij zonder problemen minstens 10 of liefst meer mag worden. :ok:
Afbeelding
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

twinkeltje schreef:Dat vraag ik me de laatste tijd ook wel eens af,hoe herken je nu een echte goede fokker.
Je hoort steeds vaker dat de zogeheten fokkers ook maar wat aan zwaffelen.
Sommige dwepen met een fokker en weer anderen proppen die fokker het liefst onder de groene sprieten.
ook hoor je veel dat er onderling jaloezie heerst en ze elkaar zwart maken,hoe weet je als Janneke met de korte achternaam nu dat je met een goede te doen hebt. :U:
Eens! :ok:

Fijn dat alles goed is met puppemans!
RIP Cena :roos:
    gonnie
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
    Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Gelukkig, dat het goed gaat met Bentley.
    Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
    Groetjes Gonnie.
    Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
    Dianavdberkt
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

hoe je het ook went of keert de pup is er gewoon. Punt. je kunt nog uren doorgaan over wel of niet goed gedaan mbt keus etc. Ik ben sinds jaren dan fokker maar ik weet nog heel erg goed dat ik mijn eerste Duitse herdertje haalde en door de bomen het bos niet meer zag. Je hoorde van alle kanten verhalen en elke fokker deed wel iets wat niet door de beugel kon als je alle verhalen mocht geloven.

Ik weet nu dan ook uit ervaring dat het helemaal niet simpel is om een goede fokker en goede fokproducten te kopen binne het DH land als je een leek bent. Je kunt niet eens het verschil achterhalen wat nu een kyno fokker of een werkhonden fokker is. Leuke taak voor de VDH
    Lillith
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Goed nieuws, hopelijk kan ze het de volgende keer zelf neerzetten :E:
    Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”