Misschien niet gehad omdat je omgeveing er niet op berekend is (Sint Bernard op een 1 kamer flatje of zo)

Misschien niet omdat het dier teveel tijd en beweging vraagt als dat jij kunt geven?
Reden te over waarom het (nog) niet gebeurd is, maar welke droomwens zit er in je hoofd? Het hoeven trouwens niet per se rashonden te zijn, als je ooit een mooie kruising hebt gezien waar je hart van open ging is dat hetzelfde.
Om te beginnen met mezelf:
1: Hovawart. Dit omdat er weinig Hovawarts worden herplaatst en wij (meestal) niet met een pupje (willen) beginnen. Daarbij is de Hovawart mijn droomras. Wel groot, maar niet log. Wel indrukwekkend, maar niet angstaanjagend. Niet de snelste leerling, maar zeker niet dom, gewoon iets meer tijd voor uittrekken, ongeveer gelijk aan de rottweiler trainen?
2: Mastin Espanol en/of een kruising daarvan. Louter om het feit dat ik mij pas een jaar of 4 geleden in dit ras, met alle kruisingen daarvan,ben gaan verdiepen, en hoe meer ik las, en hoe meer foto's ik zag, hoe meer ik onder de indruk raakte van het dier. In 1 woord, prachtige en nobele honden die in mijn hart gekropen zijn.
3: Kruisingen Berner Sennen x Rottweiler, Herder x Rottweiler, Leonberger x Rottweiler. Gewoon omdat hier vaak prachtige honden uit voort komen die erg veel indruk op mij gemaakt hebben.
Wat is jouw top 3?