Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Heeft je hond soms een slecht humeur?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Saarah
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australische Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Saarah »

Iets wat ik me afvraag. Ik als mens kan soms slecht gehumeurd zijn, soms voor de meest stomme redenen. Zo ben ik altijd eventjes slechtgezind als ik opsta (ochtendhumeur :oeps: ) of kan ik kwaad zijn op mezelf als ik iets stom doe (bv. mijn teen stoten tegen de tafel :mrgreen: ) en dan een tijdje "ambetant" rondlopen.

Kennen honden gelijkaardige gevoelens? Zijn zij soms ook "voor niks" slecht gehumeurd? Of is dat een puur menselijk gevoel?

Bij Kizzy merk ik daar alvast niks van. Als ik 's morgens eens uitzonderlijk vroeg opsta, kijkt ze wel raar en slaperig, maar als ik dan vrolijk tegen haar praat (ja mijn ochtendhumeur heb ik alleen tegenover mensen, niet tegenover mijn dieren :mrgreen:), is zij ook meteen vrolijk.
En soms doet zij ook wel eens iets stom, bv. haar bot bruut oppakken en dan met haar kop hard tegen de salontafel bonken, dat moet ook wel pijn doen. Maar dan gaat ze meteen vrolijk verder spelen met haar bot. :wink:

Zij is kortom nooit slechtgezind, of dat merk ik toch nooit aan haar. Ze is altijd even vrolijk. En ik vraag me dus af of dat bij alle honden zo is. Stomme vraag misschien, maar ik loop er al twee dagen over na te denken. :oeps: :mrgreen:
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Re: Heeft je hond soms een slecht humeur?

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Nee, nog nooit gemerkt. Ik heb zelf trouwens ook nooit een slecht humeur, ben hoogstens wat stiller. Misschien projecteren we dat op onze honden?
aman.en.don
Zeer actief
Mijn ras(sen): mechelse herder, daro
border collie, skyler
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door aman.en.don »

merk wel dat daro de ene dag heel erg verdraagzaam is en de andere dag wat minder kan hebben
Stewie
Actief
Mijn ras(sen): Parson russel terriër

Ongelezen bericht door Stewie »

Bij onze honden merk ik dit eigenlijk ook nooit die zijn gewoon heel stabiel, en de jongste is pas 4 maanden dus dat kan nog komen.
Onze merrie die heeft zo echt wel eens een dag dat ze niet te genieten is of zwaar beledigd is.
Zal denk ik ook per individu verschillen want onze ruinen zijn wel weer heel stabiel en altijd vrolijk.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:wink: Charlie heeft ochtendhumeur, die moet je lief wakker maken en het eerste half uur dat ze wakker is even rustig laten opstarten.
Vaak slaapt ze nog even verder met haar neus ('s zomers en 's winters) onder een dekentje; licht vindt ze als het vroeg is maar niks.

En als ze in de regen moet lopen, ik te hard fiets naar haar zin, of ze iets waar ze haar zinnen op heeft gezet (dummy bv) niet snel genoeg te pakken krijgt is ze strontchagrijnig en heeft ze bijpassende kreetjes om haar ongenoegen te uitten :tongue:

Pluisje is áltijd vrolijk :U: Echt een lekker ventje en Charlie is gewoon een teef :engel:
Marie-Josée schreef:Nee, nog nooit gemerkt. Ik heb zelf trouwens ook nooit een slecht humeur, ben hoogstens wat stiller. Misschien projecteren we dat op onze honden?
:mann: Ben zelf eigenlijk altijd vrolijk en heb zeker geen ochtendhumeur.
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Sjon heeft ook ochtendhumeur, die moet 's ochtends echt even opstarten.
Roos kan wel een stuk chagrijn zijn, maar dat is meer naar honden wiens kop haar niet aanstaat.

Ze hebben soms wel een offday, zo'n liever-lui-dan-moe-dagje. Ik vind het prima, het zijn geen robotjes.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Maylala schreef:Sjon heeft ook ochtendhumeur, die moet 's ochtends echt even opstarten.
Roos kan wel een stuk chagrijn zijn, maar dat is meer naar honden wiens kop haar niet aanstaat.

Ze hebben soms wel een offday, zo'n liever-lui-dan-moe-dagje. Ik vind het prima, het zijn geen robotjes.
Ik moet er wel om lachen en moet eerlijk toegeven dat ik haar wel eens plaag op zo'n moment :engel:
Ze weet best wat plagen en humor is, en uitlachen of nadoen kan ze dan al helemaal niet hebben :tongue:

Als ik haar chagrijnkreetje na aap wordt ze helemaal zíék van me :zweep:
Ink
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Jack Russell Terrier, genaamd Loekie

Ongelezen bericht door Ink »

Hier nog een hond met een ochtendhumeur. Loekie moet 's morgens eerst echt goed wakker worden, zich uitgebreid uitrekken en even rustig zitten voor hij behoefte heeft aan aandacht. Hij wil er dan ook niet uit, en gaat je dan echt zo zitten aankijken van 'wat zeur je nou mens, laat me nou ff lekker zitten'. Maar als ie dan ook eenmaal wakker is.... :mrgreen:
Afbeelding

Life is what happens to you, while you're busy making other plans - John Lennon
sabje84
Actief
Mijn ras(sen): Jackrussel,Staffordshire bullterrier

Ongelezen bericht door sabje84 »

De jackrussel van mijn vriend is een tijdje veel te dik geweest.
In die tijd was hij heel erg chagarijnig hij knorde om alles en gromde constant tegen de hond van zijn toenmalige vriendin.

Niemand heeft ooit bedacht dat het aan zijn gewicht kon liggen.
Hij heeft namelijk kromme voorpoten en ik denk dat die pijn deden door al het gewicht.
Nu is hij 5 kilo afgevallen en is zijn chagarijnige humeur al veel minder geworden.

Maar goed dit heeft Naar mijn idee waarschijnlijk meer te maken met pijn dan met een slecht humeur.

Maar of hij echt pijn had weten we niet, de dierenarts kon er ook geen antwoord op geven.
Dus miss was hij gewoon humeurig omdat dik zijn natuurlijk ook niet fijn is.
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Kenzo is nooit echt chagrijnig, wel is hij soms moe en heeft dan geen zin in gedoe :slaap:
Nova is soms chagrijnig, en dat is als ik geen aandacht aan haar besteed terwijl zij vindt dat ik dat wel moet doen. Dan gaat ze op de bank zitten in een hoekje, en dan legt ze haar hoofdje op de leuning en gaat heel demonstratief de andere kant op kijken :pffff: :mrgreen:
En als ik dan vraag Ben je boos Noof? Dan maakt ze een Hmmpf geluidje :lol1:
Kirby heb ik nooit kunnen betrappen op een slecht humeur, zij is altijd vrolijk :cheer:
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

dagmar88 schreef:
Maylala schreef:Sjon heeft ook ochtendhumeur, die moet 's ochtends echt even opstarten.

Ik moet er wel om lachen en moet eerlijk toegeven dat ik haar wel eens plaag op zo'n moment :engel:
Ze weet best wat plagen en humor is, en uitlachen of nadoen kan ze dan al helemaal niet hebben :tongue:

Als ik haar chagrijnkreetje na aap wordt ze helemaal zíék van me :zweep:
Ooh, dat doe ik ook! Inderdaad dat kreetje nadoen, en dan die giftige blikken die ze werpt, héérlijk. Daar doe ik het voor. :mann: Meestal staat ze dan ook op en gaat zuchtend op haar bank in de slaapkamer liggen. Zo van, "Zoek het lekker uit, stom mens! :pffff: " :mrgreen:
Afbeelding
Lisette1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

Bij Bumba merk ik er niks van die is de vrolijkheid zelve :cheer:
Bij mijn vorige hondje merkte ik het weleens, die wilde soms ook gewoon lekker met rust gelaten worden en als je dr dan aaide keek ze een keer vuil en liep dan weg om vervolgens weer verder te slapen :F:
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Jigzy is altijd vrolijk, zij wilt de hele dag knuffelen, spelen en gezellig doen.
Tyra is een geval apart :mrgreen: Ze kan echt beledigd zijn en dan gaat ze pontificaal met haar rug naar je toe zitten en met haar neus in de lucht. Ze kijkt je dan absoluut niet aan :pffff:
Ook heeft ze een flink ochtendhumeur en dan kun je haar het beste maar gewoon met rust laten :mrgreen: af en toe heeft ze ook gewoon een slecht humeur.
Altijd als ik haar omschrijf voor mensen liggen ze helemaal in een deuk :LOL: apart type is ze :wink:
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Chester heeft overduidelijk een ochtendhumeur. Ik dacht eerst dat ik het me inbeelde, maar als ik te vroeg naar meneer zijn zin ga wandelen, dan krijgt echt iedereen die in zijn buurt komt een snauw. Vanaf 8 's morgens is acceptabel, maar liever slaapt hij uit.

Die andere 2 zijn altijd vrolijk.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Neuh ik geloof niet dat Ollie wel eens een slecht humeur heeft, hij is gewoon altijd ontzettend blij, maar ik merk wel dat ie de ene dag gezeglijker is dan de andere dag, hij heeft wel z'n opstandige eigenwijze momenten :P Maar dat zou natuurlijk ook kunnen komen omdat ik die dag dan net wat minder in m'n vel zit ;)
Laatst gewijzigd door grover op 30 mei 2011 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Turbo!
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Turbo! »

Hier hebben beide mannen een ochtendhumeur, god als je die ziet lopen met het eerste rondje nou :evil:

Daarbij zijn mijn teefjes weer de vrolijkheid zelf. :cheer:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

als maup moe is, dan is ze wel kribbiger tegen andere honden. Maar ze is nooit slecht gehumeurd hoor. ikzelf ook maar zelden
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Als de beide honden moe zijn, dan worden ze wel wat kribbig. Ik weet niet of je dit onder een 'humeur' vind vallen, of onder moe-heid. :mrgreen:
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Bowie heeft geen ochtendhumeur, kan ook niet anders want die slaapt het liefst de hele ochtend door :mrgreen: Die moeten we dus altijd echt wakker maken en een schop onder haar kont geven met de mededeling dat ze nú écht in de benen moet komen :boos:
Als ze moe is of gewoon wil liggen/slapen moeten Fien en Suus haar wel met rust laten :hmmm:

Fien heeft wel een humeur als ze slaapt en/of moe is. Dat weten wij en dat weten Bowie en Suus :F:

Suus heeft geen tijd om een ochtendhumeur te hebben, dat krijgen wij wel van haar want Suus slaapt als laatste en is als eerste voor dag en dauw wakker :cheer: :cheer: :Q:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

O ja :F:

Kaya heeft regelmatig een slecht humeur, maar dat zal ongetwijfeld komen door lichamelijke ongemakken.
Ze is 9,5 jaar (wat al flink op leeftijd is voor een Rottweiler) en daarnaast artrose, HD en een nierprobleem.
Dus tja... daar zou je soms wel sjagrijnig van worden.
Ze kan echter ook ontzettend vrolijk en speels zijn hoor :wink:

Puchu heeft niet zozeer een slecht humeur, maar wil soms gewoon even niets. Dat gaat hij apart liggen en heeft
nergens zin in. Hij is dan ook niet te porren om te spelen of te knuffelen. Gewoon even 'laat me maar met rust'.
Gebeurt niet zo vaak, maar af en toe eens.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Ja, en, wat heb jij daar mee te maken, waar bemoei je je mee? :gvd:
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Ja, maar dit is gewoon een beetje Briard eigen. Je moet ze niet in de maling nemen want meestal is een Briard niet echt geboren met een humor-gen.

Neemt niet weg dat ik dat juist zo charmant vind. Ik kan blind liggen om zijn humorloze blik, die bruine knikkertjes die je dan aankijken. Heel apart!
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Ik hoef 's morgens voor een uur of half tien, tien uur niet met de lijn bij Otto aan te komen. Gaan we dan lopen, dan is het wel een 'goeiemorgen wereld!', iedereen die we op het eerste stuk tegenkomen moet even worden begroet.

Soms gaat hij er onderweg gewoon bij liggen. Omdat hij moe is, omdat het warm is, omdat het wandelingetje te kort is naar zijn zin.
En dan mag ik hemel en aarde bewegen om hem mee te krijgen :mrgreen:

Thuis heeft hij af en toe zijn dag niet. Als ik druk ben, als ik mijn huishoudrondje doe. Dan gaat hij vaak boven op bed liggen, met de welbekende zucht.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Ik ben al een tijdje op en wil dan uitgaan met de hondjes...dan is er geen Lille.
Ze slaapt uit...humor, ze is heel serieus :J:
het leukste vind ik als er dan buiten iets gebeurt dan hoor je ergens uit huis buhhh klinken.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Als mijn hond, met het gezegende leven dat hij leidt, het ooit in z'n bolle harses zou halen om daar zo ondankbaar over te zijn, geef ik hem een trap.
En dat wéét hij. En daarom is hij altijd het zonnetje in huis :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Saarah
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australische Herder

Ongelezen bericht door Saarah »

Interessant om te lezen allemaal!
Jaap* schreef:
Als mijn hond, met het gezegende leven dat hij leidt, het ooit in z'n bolle harses zou halen om daar zo ondankbaar over te zijn, geef ik hem een trap.
En dat wéét hij. En daarom is hij altijd het zonnetje in huis :mrgreen:
:mrgreen:
Afbeelding
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Daan heeft af en toe een ochtend humeur. In het verleden was hij 's morgens echt niet te genieten. Bij het eerste rondje viel hij dan uit naar alles wat bewoog dus dat was plassen aan de overkant en een half uur later een nieuwe poging en dan was het weer goed.

Dieber wordt als ze moe is heel prikkelbaar. Het gaat steeds beter, ze is minder snel overprikkeld. Als ze moe en overprikkeld is dan wil ze naar alles en nog wat uitvallen.
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

tom is wat chagrijniger nu hij wat ouder wordt. vooral irritant enthousiaste puppies kunnen een snauw krijgen. hij kan mij ook gewoon soms chagrijnig aankijken als hij van de bank moet verkassen of zoiets, ondankbaar beest. :pffff:
miah kan s'morgens vroeg zo overdreven vrolijk doen dat ík er chagrijnig van word. :mrgreen:
Lance
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse stafford, Engelse stafford x Franse Bulldog

Ongelezen bericht door Lance »

Buddha is een heel vrolijk ventje, tot het avond wordt :hmmm: . Geen ochtend humeur, maar een avond humeur eigenlijk :mrgreen: .

En Baya tja, een knuffelkont 1ste klas. Maar oh, wát kan ze soms beledigd zijn, de dramaqueen :pffff: . Rug naar je toe, neus in de lucht, geweldig! :LOL:
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Napoleon is echt altijd vrolijk :lol1:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”