Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat moeten we doen??? Pas op: tragisch verhaal.

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Kiran
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller
Aantal honden: 2

Re: Wat moeten we doen??? Pas op: tragisch verhaal.

Ongelezen bericht door Kiran »

iones schreef:
Kiran schreef:Is dat zo anders? Het is maar net zoals het aankomt Mark had een behoorlijke afdruk en was goed blauw en paars.
Ik blijf erbij het is maar net waar en hoe het aankomt :19:
Hij had veel harder kunnen uithalen en dan was Mark verminkt geweest. Toch koos hij er kennelijk voor om het niet te doen.
Voor dat het een welles niettus word ik blijf erbij alles kan eens verkeerd aankomen en dan is het net die ene keer wat voldoende hoeft te wezen om allemaal aannames te maken.
De betreffende hond waar het hier om gaat heeft al een verleden, pup erbij en ik persoonlijk (sorry als het lullig overkomt) een onwaarschijnlijke samenloop van omstandigheden er zal vast een aanleiding geweest zijn die gemist is dat gebeurt en daarom haalde ik ook het incident van mijn hond en zoontje erbij ik heb het ook gemist maar mijn zoontje kan wel vertellen wat hij deed! En ik zat er dus gewoon naast hé en toch niet gezien bedoel maar. :19:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

"De labrador lag op de grond en de pup lag te rusten, op een kleine afstand en in eens hap"

Wat voor aanleiding kan een rustende pup nou geven om zo buitenproportioneel hard te bijten? Daarnaast geeft ze te kennen dat sindsdien de hond tegen andere honden gromt. Er is iets veranderd in de hond.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-Mieke-
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 spaans, 2 roemeense ex-straathondjes
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door -Mieke- »

Lab was twee jaar bij de zus? Wat was de reden van de eerdere herplaatsing, hoef ik niet te weten, maar is die eerlijk gekend? Of was er toen al al iets 'vreemds' gebeurd?
groetje, Mieke
I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Leisha88
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): kruising

Ongelezen bericht door Leisha88 »

Heel erg bedankt voor alle reacties.

Ik merk duidelijk dat ieder zijn eigen mening heeft en sommige dit versterken door feiten en weetjes. Ik zal alle tips en adviezen te weeg brengen.
Vandaag is de hond nagekeken door de dierenarts. De lab zag er goed uit. Ook zijn rug is nagekeken en dat ' lijkt' (zoiets weet je natuurlijk nooit helemaal zeker, de lab kan immers niet praten) er goed uit te zien.

Een kennis van mij heeft dit verhaal te oor gekregen en wil graag de lab in huis nemen. Hun eigen hond is 8 maanden geleden overleden. Ze heeft zelf wel 3 kinderen, waarvan er 2 thuis wonen van 17 en 23. Dus dat zal geen problemen moeten opleveren.
De lab. zal daar morgen een week op proef gaan, maar naar verwachting zal alles goed verlopen. Ze zullen de lab goed in de gaten houden buiten met andere honden, puppies en kinderen. ook hebben ze geen andere huisdieren.
Ik zal de lab nog regelmatig zien en hoop dat hij nog een paar fantastische jaren bij mijn kennissen zal hebben.

Bedankt voor het lezen van mijn bericht en het reageren hierop.

Liefs Leisha.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Dat klinkt perfect :ok:
meg1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door meg1986 »

Dat klinkt goed...

Even voor anderen in de toekomst;

onze hond, 14 jaar oud, beet boomertje ook toen hij kwam bij ons. wij wensten dat boom snel ouder werd zodat hij groeide, boom lag rustig te slapen en ze vloog er vol boven op...

later bleek dat ze een tumor in haar buik had, en waarschijnlijk heeft boom haar een keer pijn gedaan en heeft ze daar dus zo op gereageerd.. Zij was niet vals, is ze nooit geweest, was het liefste voor iedereen om ons heen en puppies, alleen boom kwam op verkeerd moment erbij.....

Liefs, Boom en Meg
Pinky & Bonnie, I still miss you girls...
Kiran
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Kiran »

Dat klinkt als het perfecte huisje! :ok:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Klinkt als een prettige oplossing. Ik hoop dat hij zijn agressie en/of irritatie naar andere honden laat varen en dat die mensen hem tot het einde toe zullen houden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ArCee »

Eind goed, al goed? :scratch:
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Robin
Zeer actief
Mijn ras(sen): shi tzu x maltezer x jackrussel Robin en Mikai

Ongelezen bericht door Robin »

Jeetje wat heftig zeg... Ik kan me zo voorstellen hoe walgelijk dat geweest moet zijn. En 'een pup' is niet zomaar een pup. Zodra je je eigen hondje ophaalt, is het meteen jouw maatje, je beestje.

Ik kan me voorstellen dat ze erg geschrokken is en geen enkel risico met haar kinderen wil lopen. Alleen maar verstandig, denk ik. Herplaatsen is uiteraard de beste oplossing, fijn dat je een huisje hebt gevonden!

Ik ben tegen inslapen zonder medische reden, net als de meesten hier.
Afbeelding
By madelief47 at 2012-01-03
Leyla
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Boerenfox
Contacteer:

Ongelezen bericht door Leyla »

bouvierpoedel schreef:Oh god nog zo'n 1.
Hopelijk gaat je zus nooit een keer over haar grens heen en geeft haar kinderen een kledder voor hun broek om vervolgens neergezet te worden als een vrouw die overal bij weggehouden moet worden als potentieel mishandelaar van alle soorten beesten.

Kom zeg.
Waarom denken mensen toch zo vreemd dat zo'n hond gelijk kinderen en katten gaat vermoorden.
Misschien spoorde die pup niet of kwam de correctie te hard en op een ongelukkige plek terecht.???
Misschien hebben jullie die pup wel op een hoger plan gezet en haar gedegradeerd.???
9 jaar een perfecte hond en 1 x de fout in volgens mensenlijke begrippen en je krijgt de spuit in je kont.
Waar is al die 9 jaar opgebouwde vertrouwen en liefde voor die hond gebleven.???????

.
Groot gelijk...
Als je je hond al 9 jaar hebt en hij doet eens 1 keer iets mis dan kan je hem toch niet zomaar laten inspuiten??
Doe jij nooit eens iets verkeerd? Waarschijnlijk dacht hij dat de pup zijn vervanging was... Hier in België zeggen dat de honden het karakter van zijn baas heeft...
Ik zou hem noooit kunnen of laten inspuiten. Ik zou opnieuw hem vertrouwen en zijn relatie met de andere dieren kalmkes opbouwen, stapje per stapje... Bij mensen lukt ook alles niet va n de eerste keer...
Afbeelding
iones
Zeer actief

Robin schreef: Ik ben tegen inslapen zonder medische reden, net als de meesten hier.
Je moest ze eens te vreten geven, die allemaal zonder medische reden afgemaakt worden. Honden die kinderen van zich afbijten bijvoorbeeld, omdat die kinderen aan de gang blijven en niet opgevoed worden door de ouders.
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

Fijn dat er een ander huis is gevonden. Wat mij maar door het hoofd blijft gaan is je opmerking dat het janken en wegkruipen al een week niet was vernomen. Een hond die een week ervoor nog jankt en wegkruipt daar moet iets mee zijn. Waarom kreeg hij pijnstilling?

Ja ik denk dat een hond ook harder kan uithalen uit welke reden dan ook, slaperig ,pijn enzov. Bij een kleine pup zit de halsslagader nog geen halve cm diep en het hoofdje bestaat uit fontanellen die niet veel druk kunnen hebben.

Denk dat het wel goed is dat de hond weg is bij de eigenaar, wanneer iemand niet meer wil of kan dan is het voor de hond ook beter.

Een aantal jaar geleden begon bij onze vrienden de teef van 3 ineens uit te halen naar de reu, zonder reden in hun ogen. Beide honden waren groot 70 kg als de reu veel kleiner was geweest was het ook niet goed afgelopen. Hond wilde niet meer wandelen en eigenaren voelden zich ook niet meer op hun gemak bij haar. Hond is onderzocht door dierenarts, tanden,rug,neurologisch,oren enzov. Gedragsdeskundige en fokker advies van alle drie was
Dat een hond gewoon wel een gek kon worden.
Nou bleek dat de teef ook na 100 meter van huis weg te zijn ook niet meer wilde lopen en ging zitten en janken. Na 3 weken afspraak gemaakt voor euthanasie.
Gelukkig 1dag ervoor zag men dat de hond melkproductie had en superschijnzwanger was. Door de lange vacht had de dierenarts het niet gezien, iedereen inclusief eigenaar was zo gefocust op gedragsafwijkingen dat men dit niet gezien had.
In de tuin was een groot hol gegraven achter de schuur waar 6 sokken inlagen, vandaar dat ze de reu aanviel als hij naar de tuin wilde. Ook met het wandelen wilde ze niet bij haar "pups" weg. Hond is gesteriliseert en inmiddels 6 nooit meer "gek" geweest.

Ik geloof niet dat een dierenarts met een normaal onderzoek kan uitsluiten dat er niks is.
Zowiezo bloedonderzoek, rontgen,tanden word vaak vergeten en is zonder rontgen niet altijd te zien, oren,blaas, nieren en dan nog kun je iets over het hoofd zien.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Gaat het goed met de hond op het nieuwe adres?
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”