Ik gebruik voor Fellow de scalibor, en bij hem vind ik niks meer.
Voor Piper (die heeft een auto-immuunziekte dus mag geen gif op of om zijn lijf) gebruik ik tea tree olie maar vind er bij hem nog wel regelmatig 1.
Moderator: moderatorteam
Zo hoorde ik ook dat ze veel in rhodondendrons zitten. Of misschien las ik het hier op het forum ergens. Ik hoorde dat het in het uitlaatbos hier stikt van de teken, en ja, elke keer als we daar gaan lopen, hop, teken. Dan loop ik net zo lief een andere route hoor.Sil schreef:Harley had vorig jaar elke week wel een paar teken. Dit jaar nog maar 1 gehad. Pas vertelde iemand mij dat er in Buxus struiken veel teken zaten. Of het waar is weet ik niet, maar feit is wel dat Harley vorig jaar na elke wandeling per se tussen onze Buxus struikjes door moest lopen, anders ging hij niet naar binnen. Dit jaar is hij dat gelukkig vergeten
. Of dat samenhangt met het uitblijven van de teken weet ik niet, maar misschien kunnen jullie daar ook eens op letten. Wie weet?

Het gebeurt inderdaad, dat honden eraan sterven en dat alleen zou al genoeg moeten zijn, om toch preventief aan tekenbestrijding te doen. Doe je dat niet, kan het resulteren in het slechtste geval in "de dood"'roksefloks schreef:Vanmorgen ontving ik het trieste bericht , dat één van onze cursisten zijn kooikerhondje heeft in moeten laten slapen.
Het beestje was geinfecteerd door een tekenbeet van een teek die normaal alleen in de tropen voor komt.
Hij was erg ziek. De artsen konden niets meer voor hem doen.
Hij is slechts 4 jaar oud geworden.
Volgens mij maakt de begroeïng niet zoveel uit, maar eerder welke gastheren welke plekken lekker vinden. De plekken hier in de hoge grassen waar de reeën graag liggen stikt het van de teken. Komt omdat er bij die reeën natuurlijk niemand met een tekentang in de weer gaat, en alles er lekker volgezogen van af pleurt. Met als resultaat weer duizenden teken die een volgende gastheer zoeken.[Sandra] schreef:Zo hoorde ik ook dat ze veel in rhodondendrons zitten. Of misschien las ik het hier op het forum ergens. Ik hoorde dat het in het uitlaatbos hier stikt van de teken, en ja, elke keer als we daar gaan lopen, hop, teken. Dan loop ik net zo lief een andere route hoor.

Waarom niet? Hier ook lange haren maar geen problemen hoor. Het is de bedoeling dat de band contact maakt met de huid zodat de huid de werkzame stof opneemtMarjoleine schreef:Scalibor is echt geen optie met een vacht als die van een Hava. Het is te lang en gaat erom heen zitten.
Nee die band gebruik ik niet als halsband. Tease draagt gewoon nog een tuig, of halsband als hij aan de lijn loopt.Indy schreef:Gebruiken jullie die tekenband dan als normale halsband? Het lijkt me namelijk niet zo'n fijne halsband, het is zo'n dun dingetje... Maar frontline werkt bijna niet bij Indy dus ben toch op zoek naar iets anders. Ik ben trouwens heel tevreden over de teekweg: http://www.teekweg.nl/. Ik krijg er zelfs de kleinste teekjes mee weg, tenzij ze op een heel los stukje huid zitten (ooglid oid)

Nee, mijn vriezer is niet groot genoeg.kiki2000 schreef:Trouwens bewaren jullie weleens een teek die je er af hebt gehaald van je hond in de vriezer?
Nee, alsjeblieft zeg. En dan volledige databases aanhouden welke teek op welke plek en op welk tijdstip je hem vond? Nee, dank. Als ik ze hier spot, moeten (en gaan) ze dood.kiki2000 schreef:Trouwens bewaren jullie weleens een teek die je er af hebt gehaald van je hond in de vriezer? Want mocht er eens ziekteverschijnselen zich voor doen bij de hond dan kun je de teken laten testen op ziektes.
bij boris loopt het ook ernorm op. heb da hiervoor gebeld doen ze niks mee.Onyx schreef:Gister had Romy er 1 vlak boven haar rechteroog op haar ooglid. Daar zit nu een bult (na verwijdering van de teek) en als dat morgen niet weg is ga ik er even mee langs de da.
Nee hoor, daar kan een hond prima klachten van krijgen.Hamster-007 schreef:Wat ik me alleen afvraag is of mijn hond een risico loopt om de ziekte van lime te krijgen, of is een hond daar immuun voor? (ik ga dit topic uitpluizen om het antwoord te vinden)
Kan ik mijn hond preventief in laten enten?Marion. schreef:Nee hoor, daar kan een hond prima klachten van krijgen.Hamster-007 schreef:Wat ik me alleen afvraag is of mijn hond een risico loopt om de ziekte van lime te krijgen, of is een hond daar immuun voor? (ik ga dit topic uitpluizen om het antwoord te vinden)
Bij vage klachten dus ook áltijd bloedonderzoek op Borrellia (= Lyme dus) laten doen. Mijn oudste hond is bewezen besmet geweest met Borrellia, maar haar lichaam heeft er zelf antilichamen voor aangemaakt.
Maar een hond kan daar wel degelijk vage klachten aan overhouden