Spanningen? Wat zijn dat?
Anders begint zelfs al wat te spelen met ze, hoewel ze nog niet helemaal begrijpt wat de bedoeling is.
Ze heeft nooit echt gespeeld met andere honden op een enkele uitzondering na.
Van de week moest ik wel lachen, Room en Juul waren een beetje aan het grauwen en beuken met elkaar in de tuin.
Anders ziet dat, en weet niet wat er gebeurt en volgens mij dacht ze dat er ruzie was ofzo.
Ze begint luidkeels te blaffen en grommen en rent eropaf echt zo van: hey stop daar eens mee!
Maar Room en Juul keken een keer verbaasd en speelden lekker verder.
Anders probeerde het nog een keer en toen had ze door dat haar kabaal geen indruk maakte en hield ze het voor gezien.
Met een touw spelen vindt ze leuk, en ik gooi in de tuin zo nu en dan met twee flostouwen en daar lopen ze dan om beurten een beetje mee in het rond te zwaaien.
Anders lijkt in haar gedrag erg veel op Julia in bepaalde dingen.
Zoals met het touw, Julia gromt er dan op los, maar dat is puur speels en niet agressief bedoeld, Anders doet dit ook.
In eerste instantie dacht ik dat ze bezitterig was, maar dat blijkt dus helemaal niet zo te zijn, want ze laat het touw net zo gemakkelijk vallen als Julia komt kijken.
Buiten met uitlaten loopt ze af en toe al los op bepaalde plekken.
En dan rent en hobbelt ze vrolijk achter me aan, en ze rent dan soms blaffend samen een stukje met Room en Juul.
Ze heeft het super naar haar zin, en heeft een heel blij bekkie als ze zo mee mag rennen zonder riem.
Juul en Room gedragen zich niet anders dan anders, en behandelen Anders net zoals ze deden bij de Westie waarmee ze een tijdje gewoond hebben.
Het is superleuk zo allemaal, en de honden genieten en hebben plezier.
Het enige dat een beetje vervelend is, is dat Anders niet goed zonder mij kan.
Als ik even naar boven ga om de was te doen, wil ze persé mee, dit mag niet van mij dus dan doe ik de woonkamerdeur dicht.
Mijn vriend zit dan gewoon beneden, en moet echt zijn best doen om haar af te leiden, want als hij haar dan niet speciaal wat aandacht geeft gaat ze zitten piepen voor de deur. Ze is ook echt superblij als ik dan weer beneden kom, maar dan negeer ik haar.
Wel zit er al wat verbetering in ten opzichte van vorige week, dus dit komt wel in orde.
Ze eet ook heel goed sinds ze kvv krijgt.
De brokjes die ze had vond ze helemaal niet lekker, zelfs als ik ze mengde met blikvoeding likte ze de blikvoeding er tussenuit en spuugde de brokjes naast haar bak.
Dus niets overwennen, gewoon in 1x over op kvv in de avond, en Nature Diet (heet nu Ecostyle vitaal vers) in de ochtend.
En ze eet erg goed. Ze moet 2kg aankomen van de da (van ons ook overigens) want ze is echt te licht.
Ze heeft de hoogte van een dwergpoedel, maar het gewicht van een toy.
En je voelt al haar ruggenwerveltjes. Ze is altijd zo licht geweest (bij de vorige eigenaresse) maar ik hoop dat het lukt om haar iets voller te krijgen.
Ze is op dit moment loops, maar daar is niets van te merken in haar gedrag en ook niet aan Room en Juul.
Maar goed, ook dit is niets nieuws voor ze, want de Westie was ook wel eens loops toen ze daarmee samen woonde.
Het enige dat ik merk is dat ze heel veel aan het likken is (ze houdt zichzelf schoon) en dat reutjes haar erg interessant vinden nu.
Zélf moet ze overigens niets van andere honden hebben tenzij ze haar heel erg rustig en respectvol benaderen.
Anders vindt ze ze gewoon heel eng.
Vandaag kwam de hond waar Julia een tijd geleden door is gebeten sluipend op Anders af, en daar moest ik niets van hebben.
Ik ben heel doelbewust op die hond af gelopen, heb heb een flinke por in zijn nek (zijkant) gegeven, en TSST! en een knip in mijn vinger en wijzend de andere richting uit hem bevolen om weg te wezen.
En wat denk je? Hij droop af!
Dit zag ik Cesar ook een keer doen bij een loslopende Pitbull, en ik wilde gewoon Anders beschermen gezien het feit dat ze dus al angstig reageerde op de sluipende hond, en omdat hij Julia al eens gebeten heeft.
Door deze actie heeft Anders nu iig het vertrouwen in mij dat ik haar bescherm.
En die hond weet nu precies wat hij aan me heeft
Die eigenaren hebben hem totaal niet onder controle, dus hij zal niet geweten hebben wat hem overkwam.
Anders heeft wel heel erg de neiging om op alles te blaffen dat ze hoort, dit is zo nu en dan erg vervelend.
Vaak ligt ze gewoon heel ontspannen languit op de grond of op de bank, en dan uit het niets (ze zal wel iets horen, maar geen idee wat) dan laat ze een binnensmondse blaf horen, en na een korte pauze weer, en weer en weer.
Dit is zeer vervelend en ik vraag me af hoe ik dat afgeleerd krijg omdat er dus op zo'n moment totaal geen spanning is die te corrigeren is. Want ze ligt dan volledig ontspannen te mopperen.
Maar goed, tussen haar en Room en Juul gaat alles perfect, en dát vind ik het belangrijkst.