Welnee, ik voel me niet aangevallen en ik wil zeker niet mensen afkraken. En het gaat me geeneens om het uiterlijk, ik vind het alleen zo vreselijk sneu voor de mensen maar zeker voor de hond als die met 12 mnd ernstige HD blijkt te hebben of PRA. Want daar is jouw pupje hoogstwaarschijnlijk niet op getest?Kwiebus schreef:Nee dat denk ik niet.Trouwens het is niet vast een schatje maar het is zeker een schatje.truusje schreef:
Ik hoop niet dat je denkt dat ik jouw pebbles "afkraak"oid, tis vast een schatje, maar ik zie het wel degelijk aan het uiterlijk. Sorry, maar als je al jaren tussen de cockers [ in dit geval, maar dat geldt vast voor alle rassen] dan zie je het verschil in type gewoon. Zo simpel is het.
Ik denk wel, of heb het gevoel dat je de fokkers afkraakt en daar heb ik een beetje moeite mee.
Ik weet best dat er mensen zijn die honden fokken volgens een bepaalde rasstandaard en er alles aan doen om een pup met een perfect uiterlijk te fokken.
Niks mis mee.
Persoonlijk vind ik ook dat er niks mis is met mensen die een gelegenheidsnestje fokken. Er vanuit gaande dat ze dat naar eer en geweten doen.
En dan ken ik ook nog rasfokkers die wel binnen de rasvereniging fokken, maar zelf 14 grote honden in huis rond hebben lopen en die niet eens normaal uit kunnen laten omdat de tijd daaraan ontbreekt omdat ze twee nestjes bij verschillende honden hebben (ja echt).
En zo denk ik dat er overal rotte appels zitten en dat er ook overal puike peren zitten die op een eerlijke manier met mensen en dieren omgaan.
Wat goed lijkt is niet altijd zo goed als het lijkt en dat is met fout ook zo.
Trouwens, als ik er achterkom dat de ouders of één daarvan bij een broodfokker vandaan komt zal ik dat zeker melden. Ik hoop het van niet.
Ik heb in elk geval een pup, kruising eng. cocker X eng. cocker gered en ik ben er dolblij mee.
Enne, ik hoop niet dat jij je nu aangevallen voelt, want dat is zeker niet de bedoeling.
ik heb soms een overdreven rechtvaardigheidsgevoel, ga van het goede uit tot het tegendeel bewezen is. Dat botst wel eens.. Maar ik zoek het bewijs wel op, dus er zal recht gedaan worden, hoe dan ook.
Gewoon puur uit nieuwsgierigheid hoor.....waarom niet gekozen voor een cocker bij een goede fokker? [ of was het niet specifiek om een cocker te doen, maar gewoon een hondje ongacht het ras?]