Bij mijn honden merk ik dat ze om verschillende redenen gras eten. Het is niet altijd willekeur en er wordt ook echt bewust bepaald gras gezocht (ja zelfs daar zit verschil in het ene plukje gras is de ander niet[Sandra] schreef: Otto kan ook zo grazen. Maar geef ik hem groente bij zijn vlees (Smuldier, Lotgering) dan legt hij dat keurig netjes naast zijn bak neer. Erwtjes, die gaan er nog wel in. Ik heb eens kattengras voor de katten gehaald, en daar at hij ook met smaak van![]()
Ik heb wel eens gehoord dat honden gras zouden eten als ze misselijk zijn. Maar of dat echt zo is of een fabeltje?
Als er 1 last heeft van de maag of darmen (slappe ontlasting of wat maaggerommel) dan zie ik die hond bewust bepaald gras of wat voor kruid ook gaan eten, ik belet dat dan niet, hij/zij zal voor zichzelf het best weten wat op dat moment goed is omdat ik zie dat ze het op die momenten bewust doen en het helpt blijkbaar.
Idem dus als ze veel eten en gaan schuimen en alles weer uitspugen, op 1 of andere manier heeft het te maken met een algehele maagschoonmaak of zo? De ene keer happen ze wat weg en blijft het erin, en komt het via het poepgaatje eruit (help baasje er hangt wat aan mijn anus