Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat moeten we in hemelsnaam doen?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Danna
Actief
Mijn ras(sen): Jackrussel/teckel-achtige

Wat moeten we in hemelsnaam doen?

Ongelezen bericht door Danna »

Wij zitten met een groot probleem.
We hebben 2 hondjes. Ik werk heel af en toe maar ben meestal thuis voor de honden. Mijn partner werkt fulltime.
Dus we hadden nooit een probleem.

Nou heb ik zomaar een baan aangeboden gekregen wat mij heel erg leuk lijkt met mooie opleidingskansen.
Het gaat om 3 dagen per week nu en per september ook een dag school dus 4dagen.

Nu zitten we met de honden. Wat moeten we doen?
We zijn dan van 8 tot ong 6 weg.
We denken aan een uitlaatservice maar de meeste willen ze niet meenemen omdat 1 van beide niet met andere honden en mensen om kan gaan :(
Ook hebben wij gedacht aan iemand die enkel onze honden uitlaat.
Maar we vinden het heel moeilijk om zomaar iemand aan onze honden toe te vertrouwen en in ons huis te laten.

Wat moeten we doen? Het is zo dubbel, ik wil heel graag aan het werk maar ik wil niet dat de honden er de duppe van worden.

Iemand tips voor een oplossing of hoe jullie dat doen?
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Re: Wat moeten we in hemelsnaam doen?

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Een advertentie plaatsen en een aantal mensen uitnodigen en daarmee kan je samen gaan wandelen om te kijken hoe het gaat.
Veel vragen stellen over wat jullie belangrijk vinden :wink:
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

En er nu mee beginnen dat je honden die tijd alleen kunnen zijn, mocht je geen oplossing kunnen vinden. Als je dat goed aanpakt en er straks voor zorgt dat de thuis die je thuis bent kwalitatief goed met je honden spendeert, zou het geen probleem moeten zijn. Maar ik zou nu langzaam en rustig het alleen zijn gaan opbouwen.
Danna
Actief

Bedankt voor de tips!

Ik ben ook wel eens weg hoor, maar als ik meer dan bijv 5 of 6 uur weg ben heeft de jongste wel eens een ongelukje.
En de buren klagen ook over dat ze dan blaffen :S
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Dagopvang of een goede HUS.
->Chanty<- schreef:Een advertentie plaatsen en een aantal mensen uitnodigen en daarmee kan je samen gaan wandelen om te kijken hoe het gaat.
Veel vragen stellen over wat jullie belangrijk vinden :wink:
:ok:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Gewoon die baan niet nemen. :ok:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Dagopvang wellicht een optie?
Kan me zo voorstellen dat een droombaan ook wel erg fijn is.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Danna schreef:Bedankt voor de tips!

Ik ben ook wel eens weg hoor, maar als ik meer dan bijv 5 of 6 uur weg ben heeft de jongste wel eens een ongelukje.
En de buren klagen ook over dat ze dan blaffen :S
Hoe oud zijn ze?
monique16
Zeer actief

Ongelezen bericht door monique16 »

waar woon je?
ramoon
Zeer actief
Mijn ras(sen): jack hussel en poedel

Ongelezen bericht door ramoon »

Nanna schreef:
Danna schreef: Nu zitten we met de honden. Wat moeten we doen?
Dan ben je dus TIEN UUR aaneengesloten per dag weg. Ik vind dat wel héél lang voor een hond hoor. Zie zelf maar eens tien uur je plas op te houden en verder niets anders te doen dan naar de muren te kijken.
Beetje jammer dat je dit van tevoren niet hebt kunnen voorzien, ik weet niet hoe oud je bent maar ik mag toch aannemen dat je niet al van plan was je hele leven minimaal te werken. :19:
Ja, je kunt proberen iemand te vinden die ze tussen de middag uit wilt laten maar de ervaring leert dat als dat op structurele basis moet gaan gebeuren de meeste mensen afhaken.
En door het lastige karakter van één van je honden en het geblaf omdat ze niet lang alleen kunnen zijn heb je voor jezelf toch een aardig probleem gecreeërd....
dit bedenk je toch ook niet als je voor een hond kiest, als het een beetje meezit wordt je hondje zo'n 15 jaar, ik weet ook niet
wat ik over 10 jaar doe zo raar is dat toch niet?
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Ga eens praten bij een dagopvang! Daar zijn vast wel oplossingen voor je hondjes! Ook als ze niet zo heel sociaal zijn!
RIP Cena :roos:
    Inc

Ongelezen bericht door Inc »

Nanna schreef:[
    Dan ben je dus TIEN UUR aaneengesloten per dag weg. Ik vind dat wel héél lang voor een hond hoor.
    Plus reistijd.

Ik zou het liefst op zoek gaan naar een dagopvang, lukt dit niet, je prioriteiten stellen. Herplaatsen of de baan laten schieten.
    dagmar88
    Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

ramoon schreef:
    Nanna schreef:
    Dan ben je dus TIEN UUR aaneengesloten per dag weg. Ik vind dat wel héél lang voor een hond hoor. Zie zelf maar eens tien uur je plas op te houden en verder niets anders te doen dan naar de muren te kijken.
    Beetje jammer dat je dit van tevoren niet hebt kunnen voorzien, ik weet niet hoe oud je bent maar ik mag toch aannemen dat je niet al van plan was je hele leven minimaal te werken. :19:
    Ja, je kunt proberen iemand te vinden die ze tussen de middag uit wilt laten maar de ervaring leert dat als dat op structurele basis moet gaan gebeuren de meeste mensen afhaken.
    En door het lastige karakter van één van je honden en het geblaf omdat ze niet lang alleen kunnen zijn heb je voor jezelf toch een aardig probleem gecreeërd....
    dit bedenk je toch ook niet als je voor een hond kiest, als het een beetje meezit wordt je hondje zo'n 15 jaar, ik weet ook niet
    wat ik over 10 jaar doe zo raar is dat toch niet?
    :denken: Ik weet wel dat ik mijn hond ook over 10 jaar niet 10 uur aan een stuk alleen laat zitten, tenzij ik last krijg van een permanente vlaag van verstandsverbijstering.
    Inc schreef:
    Dan ben je dus TIEN UUR aaneengesloten per dag weg. Ik vind dat wel héél lang voor een hond hoor.
    Plus reistijd.

Ik zou het liefst op zoek gaan naar een dagopvang, lukt dit niet, je prioriteiten stellen. Herplaatsen of de baan laten schieten.
    Eens.
    van het Spechthorst
    Zeer actief

Ongelezen bericht door van het Spechthorst »

Wil er niemand in jullie buurt een leasehond tegen een vergoeding? Hang eens een briefje op bij de plaatselijke supermarkt. Sommige mensen willen wel een hond maar kunnen het zich niet permiteren of willen ze niet altijd. Succes met het vinden van een oplossing. De baan liet ik ook niet zo maar schieten.
    Groeten van het Spechthorst.
    A home without a dog isn't a home, it's a house
    ramoon
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): jack hussel en poedel

Ongelezen bericht door ramoon »

volgens mij zeg ik ook nergens dat het oke is een hond 10 uur alleen te laten zitten :wink:
    freskin
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
    Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

Ik zou voor dag opvang gaan in een pension. Dan kunnen de honden bij elkaar in een kennel zitten en worden ze gedurende de dag goed verzorgd en uitgelaten.
    groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
    bouvierpoedel
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Misschien is er wel een bejaarde [ stel ] die het leuk vinden om overdags op je hondjes te passen en lekker te gaan wandelen ,maar die een eigen hond net teveel vinden.
    Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
    jacq1970
    Zeer actief
    Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Inc schreef:
    Plus reistijd.

dit dsus.. je geeft zelf al aan als je langer dan 5 uur weg bent dat de honden dan voor overlast zorgen dus als je nog langer weg bent zal dat heus niet overgaan maar ws alleen maar verergeren.
    Ik vind de tijd dat ze alleen zitten wel heel erg lang en dat 4 dagen.. ik zou die baan laten schieten... of idd herplaatsen als een dagopvang niet lukt... je haalt anders de ellende op de hals met de buren en je verknalt de honden..
    Afbeelding
    ArCee
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.

Ongelezen bericht door ArCee »

Een hond kan zijn behoefte ECHT wel lang ophouden als het echt MOET, maar als dit consequent gaat gebeuren dan word het een heel ander verhaal.
    Laten we daarbij eerlijk zijn, niemand, hond, en volgens mij het baasje zelf ook niet, vind het leuk om zij dieren5, 8 of 10 uur lang alleen te laten.
    Daar hadden we ze niet voor genomen.

Een ex collega had dit probleem ook met haar 2 maltesers, en zij had ze aangeleerd om op een soort grote kattenbak/hondenbak te gaan zitten.
    Het blijft een noodoplossing, een lapmiddel en ze deden het er ook soms naast omdat ze de bak ook weer eens niet schoon genoeg hield. Het was eigenlijk een lui kreng :devil:
    Eigenlijk was ze compleet een hond onwaardig.
    Ik bedoel, thuis komen vanuit je nachtdienst om half 9. Honden uitlaten en je bed in.
    Vervolgens om 00.00 uur wakker gebeld worden door je collega's en merken dat jij je voor je volgende nachtdienst verslapen hebt.
    Dat is dus 15 uur slapen, 15 uur je honden negeren, 15 uur alleen aan jezelf denken. Echt om misselijk van te worden. :mep:
    Ik heb iets van 6 jaar met haar gewerkt, en ik heb het 6 jaar alng tegen haar opgenoemd dat dit niet kan, maar ze was zo eigenwijs als de pest. :oohja:

In ieder geval wens ik je veel succes met het zoeken naar een oplossing.
    Zou de hond die slecht met andere honden omgaat niet kunnen meelopen met een muilkorf op?
    Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
    Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
    S@ndr@
    Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik zou gaan voor dagopvang, als het echt die droom baan is, anders zou ik bedanken :hmmm:
    Ik heb gekozen voor werk in de avonduren, niet omdat het nu een droombaan is, maar wel omdat ik dan overdag thuis ben voor de hond.
    Hij kan wel alleen maar ideaal zou het niet zijn, dat is een keuze.
    Je kunt best je hart en zo volgen als je maar zorgt dat de situatie voor de rest ook goed geregeld is :19:
    in dit geval dus voor je hond
    sabje84
    Actief
    Mijn ras(sen): Jackrussel,Staffordshire bullterrier

Ongelezen bericht door sabje84 »

Nanna schreef:
    .
    ....
    Beetje lullige opmerking weet jij veel wat de situatie is...
    Ik ben 26 maar denk nu wel dat ik de rest van mijn leven maar minimaal ga werken.
    Maar ach miss over 10 jaar is mijn situatie wel helemaal veranderd maar daar ga ik nu niet van uit.
    Maylala
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Danna schreef:Wij zitten met een groot probleem.
    We hebben 2 hondjes. Ik werk heel af en toe maar ben meestal thuis voor de honden. Mijn partner werkt fulltime.
    Dus we hadden nooit een probleem.

Nou heb ik zomaar een baan aangeboden gekregen wat mij heel erg leuk lijkt met mooie opleidingskansen.
    Het gaat om 3 dagen per week nu en per september ook een dag school dus 4dagen.

Nu zitten we met de honden. Wat moeten we doen?
    We denken aan een uitlaatservice maar de meeste willen ze niet meenemen omdat 1 van beide niet met andere honden en mensen om kan gaan :(
    Ook hebben wij gedacht aan iemand die enkel onze honden uitlaat.
    Maar we vinden het heel moeilijk om zomaar iemand aan onze honden toe te vertrouwen en in ons huis te laten.

Wat moeten we doen? Het is zo dubbel, ik wil heel graag aan het werk maar ik wil niet dat de honden er de duppe van worden.

Iemand tips voor een oplossing of hoe jullie dat doen?
    Ik ben het eens met Inc. Prioriteiten stellen. Dus of dagopvang, of herplaatsen.
    Afbeelding
    flamme
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
    Ierse Setter
    Klein spaans mixje
    Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Ik heb er misschien overheen gelezen maar waar woon je?

ik zou op zoek gaan naar iemand die 2 leasehondjes wil. Of een goede dagopvang. Kan dit beiden niet dan zou ik of de baan niet nemen of de honden herplaatsen.
    saskia en sjaak
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): klikobakkie

Ongelezen bericht door saskia en sjaak »

wat kan je partner betekenen in deze situatie??????????
    je zegt jullie hebben 2 honden, dus gekozen voor 2 honden.
    Afbeelding
    saskia en sjaak
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): klikobakkie

Ongelezen bericht door saskia en sjaak »

Nanna schreef:
    helemaal mijn idee!!
    Afbeelding
    S@nne
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Nygel, Jago, Raika & Dana
    Working Kelpie, Lancashire Heeler & BC.

Ongelezen bericht door S@nne »

Mijn honden zijn elke dag van 8 tot 13 u alleen doordeweeks. In het weekend ben ik vrij, mijn partner echter niet. Ik zie daar echt het probleem niet in om de hond 5 uur alleen te laten (las hierboven ergens iets hierover). Zolang je de overige tijd maar goed besteed met ze, lange wandeling, fietsen, training op hondenschool en andere activiteiten (spelletjes, dagjes weg etc).

meerdere dagen meer dan 7 uur alleen is naar mijn mening wel teveel, dan zou ik opvang zoeken of een uitlaatservice (sommige uitlaatservices lopen 2x per dag en de hond zou dan de gehele dag meekunnen en wordt later op de middag thuisgebracht, dit verschilt echter per uitlaatservice). Wel lastig als de hond niet sociaal is naar mensen/honden dan is het voor een uitlaatservice geen doen.

Dan heb je nog de optie in je buurt na te vragen, hang een briefje op bij je dierenarts, zet een advertentie op buurtlink.nl bijvoorbeeld? Andere mensen die je tegenkomt in het park, vertel ze allemaal dat je oppas zoekt, wie weet wat daaruit komt...

Succes met het vinden van een oplossing voor de honden, zou de baan er niet direct om laten lopen, er is vast wel een oplossing te vinden.

Wat ik ook lees is dat je honden toch een soort verlatingsangst hebben, ze blaffen als ze alleen zijn, hier zou ik wel per direct extra training aan wijden en ze wennen aan 4x per week langere tijd alleen laten zijn. Natuurlijk eerst met korte stukjes beginnen, kijken wanneer het piepen/blaffen begint en daarop inspelen/uitbreiden.
    Schapendrijven, Frisbee, Agility, Flyball, Hoopers en Suppen ze zijn er gek op! :D
    Afbeelding
    Groetjes, Sanne
    sabineb
    Vaste gebruiker
    Mijn ras(sen): Op dit moment heb ik een Franse Bulldog.

Ongelezen bericht door sabineb »

Stel dat je nu zou besluiten om de baan aan te nemen, dan heb je nu nog mooi de tijd om de dieren goed te trainen. Ze kunnen in geen geval zolang alleen zijn. Dat begreep je zelf ook al. Wat WEL kan, is de dag door midden delen en ervoor te zorgen dat de honden tussen de middag bijvoorbeeld een uur beweging krijgen en hun behoefte doen etc etc.

Ik zou je wel willen aanraden, of je de baan wel of niet aanneemt, om aan de slag te gaan met de omgangsproblemen van de hond met andere honden en mensen. Dit maakt alles uiteindelijk beter en makkelijker. Niet alleen voor jou, maar ook voor het dier. Mocht je iemand hebben die de dieren tussen de middga een uur kan laten uitrazen dan betekent dit wel dat je wellicht in de ochtend bereid moet zijn om de honden zelf een flink stuk te laten bewegen en ze volledig rustig achter te laten. Begin nu met oefenen, met weg gaan, kijken hoe de honden zich gedragen tijdens je afwezigheid en eventuele training hierin uit te voeren.
    ArCee
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.

Ongelezen bericht door ArCee »

Wij hebben indertijd ook gemerkt dat een 2e hond aanschaffen als maatje voor je 1e hond helemaal niet altijd de oplossing is.
    Onze King wilder graag buiten zijn, maar verveelde zich alleen en toen liep hij i de tuin te piepen.
    Hayleigh erbij genomen voor en je raad het al.........toen liepen ze met z'n tweeen te piepen :jank:

Een hond, of het er nu 1, of van mijn part 5 zijn, zullen niet gelukkig zijn als ze elke dag zo lang alleen zijn.
    Je zult, als je baan echt wil, en ik weet hoe belangrijk een goede en leuke baan kan zijn, een oplossing buitenshuis moeten zoeken. Buitenshuis en met behulp van mensen die je kunt vertrouwen.

Hoe geweldig honden ook zijn, en hoe veel we ook van ze houden, door de situatie van tegenwoordig waarin alles duurder word en er aan alle kanten word bezuinigd zul je soms, in bepaalde gevallen echt met je hoofd moeten kiezen in plaats van met je hart. Daar maakt deze regering het ook naar. Ik begrijp je dillemma dus volkomen en ga niet lopen oordelen.

Daarbij is het natuurlijk zo, dat als jij deze "droombaan" neemt er hopelijk ook wat financiele middelen komen omdat eventueel te kunnen bekostigen? Ik denk dan dus aan een uitlaat service(achtig) iets.
    Bij ons hebben we uitlaat servissen die desnoods ALLEEN met jouw hond(en) gaan lopen als dat nodig is, maar daar hangt een prijskaartje aan natuurlijk.
    Hopelijk kom je eruit, komt tijd, komt raad.
    Succes.
    Rene.
    Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
    Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
    Frenk
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Toen ik dankzij het eindigen van mijn relatie alleen kwam te staan, terwijl ik wel fulltime werkte, heb ik voor een dagopvang in groepsverband gekozen. Dat paste bij Frenk. Zou hij een ander karakter hebben gehad, dan ging ik voor dagopvang in kennels met geselecteerde andere honden of voor een uitlaatservice of een oppas aan huis.
    Afbeelding
    Danna
    Actief

Veel reacties!

Het is niet zo dat ik ''dom'' ben geweest dat ik honden heb genomen en wil werken. Of dat ik het niet heb voorzien ook. Dat vind ik misplaatst, ik geef juist aan dat ik het beste voor mijn beesten wil en ze juist niet de hele dag alleen wil laten.
    En die 10uur zijn wel incl reistijd hoor maar ik vind dat zoiezo te lang of ze het nou op kunnen houden of niet.
    Zoiezo heb ik nooit de intentie gehad om fulltime te gaan werken... hoogstens halve dagen, maar dit kwam op mijn pad het is me letterlijk aangeboden daarom wil ik erover nadenken en stel ik dit hier voor.

Over dat we er 2 hebben, we hebben er wel een soort voor van gekozen 2 honden te nemen maar het is niet zomaar geweest. Onze hond is namelijk perongeluk gedekt terwijl wij op vakantie waren en onze toemalige dierenarts vond het niet nodig dat de zwangerschap stop werd gezet. Toen hebben 2 van de 3 het niet overleefd en die het wel overleeft heeft die hebben we daarom gehouden. We hebben het goed overwogen dat wel.

Dat een gedragsproblemen heeft (de jongste) weten we en we zijn er ook mee bezig hoor. We hebben een gedragstherapeut thuis gehad en die heeft alles bekeken en sinds dien zijn we erg hard ermee aan het werk en het gaat al stukken beter! We gaan ook in overleg met een hondenschool hem op cursus doen. De mama zit al op cursus, dat doen we bijna altijd wel met dr dat vinden we belangrijk en ze vind het zelf erg leuk.

Ook hebben we verschillende uitlaatservices benaderd maar die willen ze niet meenemen ivm zijn gedragsproblemen wat ik me geheel voor kan stellen.
    De enige oplossing is individueel uitlaten (dus met enkel onze honden).

Mijn partner is ook van mening dat ze niet de hele dag alleen kunnen. Hij heeft een vast contract dus hij blijft gewoon werken dat vinden we ook heel belangrijk.

Om nu even te vertellen hoe het nu zit,

We hebben iemand gevonden die ze individueel wil uitlaten maar dan zijn ze nog de hele dag alleen. Omdat ik eigenlijk nooit in de planning heb/had om hele dagen te werken hebben we besloten dat ik de baan niet neem. Ik werk nu een aantal uurtjes in de week en dit ritme gaat gewoon goed.
    Wij willen gewoon niet dat de honden de dupe worden van het feit dat ik perse die baan wil.
    We hebben gekozen voor honden, dan moet je er ook voor ze zijn.
    En een andere ''droombaan'' die komt er heus nog wel!

In elk geval hartstikke bedankt voor alle reacties en tips!
    En mensen die negatief waren, wij zijn geen slechte hondenbaasjes, we willen het alleen maar t beste voor het beest daarom hebben we ook om tips gevraagd.
    Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”