Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sneetje in zooltje van teen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Sneetje in zooltje van teen

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Sidney - 7 maanden - liep vanochtend na de boswandeling wat te hinken. Het blijkt dat ze een klein sneetje in het zooltje van een van haar tenen (aan de voorpoot) heeft. Het ziet er niet ontstoken uit en er zit alleen wat zand in. Het is niet rood, warm of nattig. Kan het gekomen zijn omdat ze niet gewend is veel te lopen? We hebben haar sinds woensdag en ze kwam nooit verder dan een rondje aan de lijn :roll: Nu loopt ze naast de rondjes een uur in het bos per dag. Zijn we te hard van stapel gelopen :( ? En hebben jullie tips wat we kunnen doen aan het sneetje?
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Re: Sneetje in zooltje van teen

Ongelezen bericht door Ellen. »

Ik zou het wel even iets rustiger opbouwen, haar dus niet elke keer het bos mee innemen.. Honden kunnen ook erge spierpijn krijgen en dat is geen pretje. Het kan inderdaad gekomen worden door de wandelingen, maar misschien heeft ze zich wel gewoon gesneden!
Ik zou het goed schoonmaken en in een badje zetten zodat het lekker door kan spoelen.. alleen haar poot dan he ;)
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Re: Sneetje in zooltje van teen

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Bedankt, Ellen! Ik heb vandaag maar een rustig dagje ingelast met alleen plasrondjes en voor de energrie-uitlaat balspelletjes in de tuin op het gras. Vanochtend liep ze heel licht mank, maar alleen op steen, niet op gras. We gaan inderdaad de wandelingen maar eerst wat opbouwen, daar heb ik me een beetje op verkeken.
Morgenochtend heb ik een afspraak bij de DA, want ze moet nog gechipt worden en een rabiësvaccinatie krijgen. Dan kan hij meteen het zooltje even bekijken!
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”