Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nora..

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Nora..

Ongelezen bericht door Maeve »

Het gaat eigenlijk steeds slechter met haar :roos:

Niet zo gek natuurlijk, ze is al 14. Maar wat ik wel erg sneu vind is dat ze steeds meer vervelende kwaaltjes krijgt en ook steeds vaker. Ze heeft een paar jaar terug bronchitis gehad en hier goed van genezen, maar ze blijft altijd snel benauwd bij warme temperaturen. We weten dat ze hier elke zomer last van krijgt en dat het afzien is voor haar, maar je doet er zo weinig aan. Ze is helemaal onderzocht en er is gebleken dat ze teveel taaislijm aanmaakt, waardoor ze dus benauwd word. De medicatie daartegen was slechter dan de kwaal dus dat gebruiken we niet. Alleen voorheen werd ze vooral benauwd bij extreem hoge temperaturen. Nu is ze met deze temperatuen (15-20C) al benauwd, en dan moet de zomer nog komen! Ook heeft ze hier vaker last van. Vooral snachts hoor ik haar regelmatig hijgen waarna ze zich na een tijdje verslikt..en weer opnieuw gaat hijgen. Maar sinds kort hijgt ze ook regelmatig overdag.

Dat ze op haar eind loopt weten we, zelf verwacht ik niet dat ze deze zomer overleefd :(: Maar toch wil ik het haar zo comfortabel mogelijk maken, dit is natuurlijk wel erg sneu. Een koelhalsband wil ik nog proberen maar geen idee of het effect heeft. Ze kan sowieso weinig om haar nek hebben, daar word ze al snel benauwd van. Als halsband heeft ze een veel te grote halfcheck, dat vind ze het prettigst. Maar wat zouden we nog meer kunnen doen om haar wat te ontzien met de komende warmte?
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Re: Nora..

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Het huis lekekr dicht houden. Gordijnen dicht zodat het binnen lekker koel blijft en lekker binnen laten. Zwembadje buiten waar ze lekker in de kan. De koelmatjes.

En alles lekker op haar tempo.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

en een ventilator laten draaien ( of airco)
Barnsley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retrievers
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Barnsley »

Weetje zeker dat het hijgen van nu te maken heeft met de temp?
Heeft ze geen andere ongemakken/pijn?
Afbeelding
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

is het hijgen / benauwde niet van hartfalen?
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

@ Djeek: We hebben haar een tijdje dagelijks op pijnstillers gezet maar merkten geen gedragsverandering aan haar (ze bewoog niet beter/meer/minder hijgen) dus ik denk niet dat ze pijn heeft.

@ Jores: Ze is een jaartje of 2 helemaal gecontroleerd omdat ik dat inderdaad ook dacht maar haar hart was echt goed. Toen is dus gebleken dat ze teveel taaislijm aanmaakt en dat is de oorzaak van haar benauwdheid.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Maeve schreef:@ Djeek: We hebben haar een tijdje dagelijks op pijnstillers gezet maar merkten geen gedragsverandering aan haar (ze bewoog niet beter/meer/minder hijgen) dus ik denk niet dat ze pijn heeft.

@ Jores: Ze is een jaartje of 2 helemaal gecontroleerd omdat ik dat inderdaad ook dacht maar haar hart was echt goed. Toen is dus gebleken dat ze teveel taaislijm aanmaakt en dat is de oorzaak van haar benauwdheid.
Ik weet niet of ze in de tussentijd nog gecontroleerd is, maar in 2 jaar kan er veel veranderen,z eker bij zo'n oude hond. Ik weet er helaas alles van, dat het ouder worden niet altijd zonder hobbels gaat. Hier eentje van 15 en het warme weer doet haar ook weinig goed. Gelukkig heeft ze het neit benauwd..

Succes met Nora, het is helemaal niet leuk als het einde zo duidelijk in zicht komt :(
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

Twee jaar is lang geleden, met een oude hond zou ik persoonlijk niet te lang wachten om nog eens na te laten kijken. Beter 1x teveel dan 1x te weinig
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Moeilijk hoor om te zien dat je ouwetje het zwaar heeft :roos: Sterkte met de warme dagen :flower:
gemini6
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 boomertjes

Ongelezen bericht door gemini6 »

Voor mensen heb je medicijnen (bv fluimiciel) die taai slijm wat dunner maken zodat het makkelijker kan worden opgehoest.
Bestaat dit niet voor honden?? Of mogen honden deze humane medicijnen krijgen??
Vraag dit eens aan je dierenarts.
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

gemini6 schreef:Voor mensen heb je medicijnen (bv fluimiciel) die taai slijm wat dunner maken zodat het makkelijker kan worden opgehoest.
Bestaat dit niet voor honden?? Of mogen honden deze humane medicijnen krijgen??
Vraag dit eens aan je dierenarts.
Daar hebben we toendertijd naar geinformeerd en die medicatie is er wel voor honden, maar heeft veel nare bijwerkingen. Volgens de DA was de medicatie erger dan de kwaal dus die gebruiken we maar niet :ugh:

Ik denk dat we haar binnenkort eens meenemen voor een checkup!
gemini6
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 boomertjes

Ongelezen bericht door gemini6 »

Jammer van die bijwerkingen, maar misschien is het middel nu minder erg dan de kwaal??
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”