Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nieuw huis voor Bunker

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Nieuw huis voor Bunker

Ongelezen bericht door Caro. »

Leane schreef:Wij zijn op het moment ook kennels aan het bouwen. Als er eens visite komt of een loge dan vind ik het zelf rustiger als ik de honden dan even in de kennel kan doen. Geen idee of dat ze het leuk gaan vinden. Maar ik vind het wel fijner en het hoeft niet 24 uur per dag maar te gaan zoals de honden het willen.
O ja, dat zou ik ook weleens handig vinden.
Ik heb me laatst rot zitten praktiseren hoe ik het moest oplossen dat er een nieuwe keuken geplaatst werd.
Dus keuken uitbreken, nieuwe plaatsen (open keuken) , 2 vreemde mannen over de vloer en dat op een oppervlakte van minder dan 40m2.
Het was slecht weer, dus in de tuin is dan geen optie, kan moeilijk de honden kleddernat laten regenen 8 uur lang.

Uiteindelijk ging het prima, negeerden de mannen de honden en hierdoor waren ze prima rustig, maar we struikelden wel met z'n allen bijna over elkaar heen. Veel gewandeld die dag :F:
Maar voor zoiets of bv een drukke verjaardag ofzo, zou ik een kennel best een uitkomst vinden :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

Mickie schreef:
Caro. schreef:Ik heb me laatst rot zitten praktiseren hoe ik het moest oplossen dat er een nieuwe keuken geplaatst werd.
Je bedoelt vast prakkezeren. Hoewel ik praktiseren ook érg leuk vind klinken :mrgreen: maar het betekent wel iets anders ;)
weer wat geleerd ik schreef het ook zo :schrik:
Afbeelding
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Proest :LOL: Het is prakiseren
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Maryanne schreef:Proest :LOL: Het is prakiseren
http://lmgtfy.com/?q=prakkezeren
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Mickie schreef:
Caro. schreef:Ik heb me laatst rot zitten praktiseren hoe ik het moest oplossen dat er een nieuwe keuken geplaatst werd.
Je bedoelt vast prakkezeren. Hoewel ik praktiseren ook érg leuk vind klinken :mrgreen: maar het betekent wel iets anders ;)
Is toch beide goed? :19:
praktiseren
1) Beoefenen 2) De praktijk uitoefenen 3) In praktijk brengen 4) Nadenken 5) Oefenen 6) Uitoefenen

prakkezeren
1) Nadenken 2) Prakkiseren

Van prakkezeren op deze schrijfwijze had ik overigens nog nooit gehoord, toch weer wat geleerd vanavond :wink:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Pendrag schreef:
Leane schreef:Maar ik vind het wel fijner en het hoeft niet 24 uur per dag maar te gaan zoals de honden het willen.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Mijn leven is niet perfect, dat hoeft voor mijn honden ook niet. Goed is goed genoeg.

En wat meer on topic: voor mij is zo'n kennel het ergste niet. Stel de hond zit er 2 uurtjes per dag in. Volgens mij is dat geen ramp. Maar de andere 22 uur zitten de honden ook gescheiden. En is de roedel dus niet compleet. Die kennel is een zichtbaar teken van een gescheiden leven. En dat stuit mij persoonlijk wel tegen de borst.
Even voor de goede orde hoor, ik heb 3 honden (Buffel zit 1 deur verder bij mijn ouders te genieten van een uitmuntend leven) en Elektra loopt gewoon bij alle 2. Alleen Tank en Bunker doen we niet meer bij elkaar omdat IK het risico niet wil nemen dat Tank weer gegrepen wordt (ondanks dat hij eerst door Elektra gegrepen werd en niet door Bunker) dat andere mensen een hond van 10 jaar wel zouden bloot stellen aan een jonge sterke reu met een kans op knokken moeten hun lekker weten IK doe het niet. En beide honden lijden daar absoluut niet onder, Tank slaapt vnl de hele dag rond en laat zich soms even zien en dan wordt er van deel gewisseld. Dat de honden bij andere mensen er wel onder zouden lijden kan ik niets aan doen maar wil niet zeggen dat als het bij hun zo is dat het dan hier of ergens anders ook zo is en dat vergeten er een hoop geloof ik die denken dat het overal gaat zoals bij hun of zoals met hun honden. Bunker komt niets maar dan ook niets tekort, ik sta midden in de nacht op om met hem op pad te gaan en probeer het voor hem en de andere en onszelf zo goed mogelijk te doen zodat niemand ergens onder lijdt. En hoe graag iemand dat ook wil zien, Bunker gaat voor geen 10 miljoen weg :tong:

En als Bunker 3 uurtjes per dag (met mooi weer) in de kennel zit omdat Buffel naar beneden komt loopt Buffel vaak bij Tank en Elektra bij Bunker, en als de kennel straks groter is kan Elektra Bunker ook gezelschap houden die 3 vreselijke uren die in de zomer zijn leven zullen vergallen omdat hij dan bij ons in de tuin erbij kan zitten ipv in het binnengedeelte.

dus het kan zomaat voor komen dat ze bij Tank op bed ligt

Afbeelding

en het andere moment ligt ze bij Bunker op de bank

Afbeelding

Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Zo en nu ga ik op pad met de hele roedel 2 uurtjes met ze klooien in Zoetermeer (ja alle 4 in de auto ja hoe kan dat he) en dan ga ik hun gister binnen gekomen zwembad in de tuin opzetten (nou benieuwd of dat zwembad ook voor nog meer drama zal opleveren want mss zullen mensen hem wel weer te klein vinden voor 4 honden of een verkeerde kleur :roll: )
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Lekker genieten en uitwaaien, en verder lekker laten gaan die handel :goeie:
Ik vond het al zo dapper dat je het postte :mrgreen:
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Die drie uurtjes overleeft hij wel hoor,veel plezier :cheer:
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Brigitte schreef:Zo en nu ga ik op pad met de hele roedel 2 uurtjes met ze klooien in Zoetermeer (ja alle 4 in de auto ja hoe kan dat he) en dan ga ik hun gister binnen gekomen zwembad in de tuin opzetten (nou benieuwd of dat zwembad ook voor nog meer drama zal opleveren want mss zullen mensen hem wel weer te klein vinden voor 4 honden of een verkeerde kleur :roll: )

Wat ben jij slecht voor je honden zeg. :S: :mrgreen:
Veel plezier meid. :ok:

Pepie schreef:Die drie uurtjes overleeft hij wel hoor,veel plezier :cheer:
Haha, zo is dat.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Mickie schreef:
Hij's leuk :mrgreen:
Prakkiseren bedoelde is dus, t=k. De schrijfwijze prakkezeren kende ik niet.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
dagmar88
Zeer actief

Caro. schreef:
Mickie schreef:
Hij's leuk :mrgreen:
Prakkiseren bedoelde is dus, t=k. De schrijfwijze prakkezeren kende ik niet.
Volgens mij aardig Limburgs, en dan ook nogal eens met 1 k. In Maastricht dan natuurlijk prakezééére :F:
dagmar88
Zeer actief

Brigitte schreef: En als Bunker 3 uurtjes per dag (met mooi weer) in de kennel zit omdat Buffel naar beneden komt loopt Buffel vaak bij Tank en Elektra bij Bunker, en als de kennel straks groter is kan Elektra Bunker ook gezelschap houden die 3 vreselijke uren die in de zomer zijn leven zullen vergallen omdat hij dan bij ons in de tuin erbij kan zitten ipv in het binnengedeelte.
Jaja, zo te horen is het een lijdensweg voor die arme hondjes.
En ik ga met 1 pokketeef al 's nachts op pad, daar hoef je geen hekjes en kennels voor te hebben :tongue:
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Volgens mij aardig Limburgs, en dan ook nogal eens met 1 k. In Maastricht dan natuurlijk prakezééére :F:
De schrijfwijze ken ik ook niet maar in en rond Amsterdam hoor je vaak: "ik prakkezeer er niet over". :lol1:
Veelzijdig topic is dit trouwens.
En Bri :ok:
Brigitte
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Brigitte schreef: En als Bunker 3 uurtjes per dag (met mooi weer) in de kennel zit omdat Buffel naar beneden komt loopt Buffel vaak bij Tank en Elektra bij Bunker, en als de kennel straks groter is kan Elektra Bunker ook gezelschap houden die 3 vreselijke uren die in de zomer zijn leven zullen vergallen omdat hij dan bij ons in de tuin erbij kan zitten ipv in het binnengedeelte.
Jaja, zo te horen is het een lijdensweg voor die arme hondjes.
En ik ga met 1 pokketeef al 's nachts op pad, daar hoef je geen hekjes en kennels voor te hebben :tongue:
En ik heb ze dus wel omdat ik het handig en veilig vindt :tongue:
Joy C
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joy C »

Iedereen praat hier natuurlijk logischerwijs vanuit zijn eigen referentiekader.
Maar is het zo moeilijk om je voor te kunnen stellen dat scheiden op zich niet tot spanning hoeft te leiden? Ik ken een geval waarbij de honden elkaar tussen het hek door nog zouden opvreten, maar ook zat voorbeelden waarbij ze door een lullig gaasje elkaar kompleet negeren. Dit hangt dus sterk af van de honden die gescheiden worden of het een succes wordt of niet.
Ik persoonlijk zou er niet om staan te springen, maar dat is meer omdat ik er geen zin in heb, dus er wellicht te lui voor ben. :mrgreen:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Inge O schreef:
Brigitte schreef: (nou benieuwd of dat zwembad ook voor nog meer drama zal opleveren want mss zullen mensen hem wel weer te klein vinden voor 4 honden of een verkeerde kleur :roll: )
:LOL: :LOL:
of te nat :neenee: :F:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Brigitte
Zeer actief

tekkel schreef:
Inge O schreef:
Brigitte schreef: (nou benieuwd of dat zwembad ook voor nog meer drama zal opleveren want mss zullen mensen hem wel weer te klein vinden voor 4 honden of een verkeerde kleur :roll: )
:LOL: :LOL:
of te nat :neenee: :F:
Hmm mss beter als ik er dan geen water in doe :idea:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Pepie schreef:
Hutsje schreef:
Pepie schreef:Ik vind een hond alleen buiten zielig,maar zitten ze met zijn tweetjes dan weer niet :roos:
nou, mijne wel hoor :ugh:
Wat bedoel je?
dat mijn honden zich doodongelukkig voelen in een kennel, ook al zijn ze net z'n 2-en ;). en ik had een kennel van 20 bij 8 ofzo, vlakbij het huis, met gras, binnenhok, etc.
Afbeelding
Pepie
Zeer actief

nou, mijne wel hoor :ugh:[/quote]
Wat bedoel je?[/quote]

dat mijn honden zich doodongelukkig voelen in een kennel, ook al zijn ze net z'n 2-en ;). en ik had een kennel van 20 bij 8 ofzo, vlakbij het huis, met gras, binnenhok, etc.[/quote]

Ik denk ook dat je er de hond voor moet hebben Banjer zou er in paniek geraakt zijn ,dol zou het wel kunnen denk ik :wink:
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Caro. schreef:
Leane schreef:Wij zijn op het moment ook kennels aan het bouwen. Als er eens visite komt of een loge dan vind ik het zelf rustiger als ik de honden dan even in de kennel kan doen. Geen idee of dat ze het leuk gaan vinden. Maar ik vind het wel fijner en het hoeft niet 24 uur per dag maar te gaan zoals de honden het willen.
O ja, dat zou ik ook weleens handig vinden.
Ik heb me laatst rot zitten praktiseren hoe ik het moest oplossen dat er een nieuwe keuken geplaatst werd.
Dus keuken uitbreken, nieuwe plaatsen (open keuken) , 2 vreemde mannen over de vloer en dat op een oppervlakte van minder dan 40m2.
Het was slecht weer, dus in de tuin is dan geen optie, kan moeilijk de honden kleddernat laten regenen 8 uur lang.

Uiteindelijk ging het prima, negeerden de mannen de honden en hierdoor waren ze prima rustig, maar we struikelden wel met z'n allen bijna over elkaar heen. Veel gewandeld die dag :F:
Maar voor zoiets of bv een drukke verjaardag ofzo, zou ik een kennel best een uitkomst vinden :ok:
Naar aanleiding hiervan zou ik op dit moment een kennel ook wel handig vinden. In augustus laat ik een aanbouw aan mijn woonkamer maken (zo'n 2,5 meter extra woonkamer :cheer: ) en ja, daar lopen de honden doorheen. Het gaat zo'n vier weken duren.
Nou vroeg ik aan de aannemer of hij mij alvast een precieze datum kon geven zodat ik het pension kan reserveren. Zegt die goeie man heel verontwaardigd: 'Ben je gek, zeg! Die honden lopen ons echt niet in de weg. Ze zijn vreselijk lief en ik wil ze tussen de middag nog wel uitlaten ook!' :eek:
Nou lag Cody op het moment dat hij het zei tégen zijn benen, Lyndie zat tússen zijn benen en Kyra zat hem voor zijn voeten verliefd aan te staren :mrgreen: , maar toch... Vier weken pension kost een vermogen en een kennel klinkt dan toch wel erg aantrekkelijk. :wink:
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Inge O schreef:
lieke schreef:Naar aanleiding hiervan zou ik op dit moment een kennel ook wel handig vinden. In augustus laat ik een aanbouw aan mijn woonkamer maken (zo'n 2,5 meter extra woonkamer :cheer: ) en ja, daar lopen de honden doorheen. Het gaat zo'n vier weken duren.
Nou vroeg ik aan de aannemer of hij mij alvast een precieze datum kon geven zodat ik het pension kan reserveren. Zegt die goeie man heel verontwaardigd: 'Ben je gek, zeg! Die honden lopen ons echt niet in de weg. Ze zijn vreselijk lief en ik wil ze tussen de middag nog wel uitlaten ook!' :eek:
Nou lag Cody op het moment dat hij het zei tégen zijn benen, Lyndie zat tússen zijn benen en Kyra zat hem voor zijn voeten verliefd aan te staren :mrgreen: , maar toch... Vier weken pension kost een vermogen en een kennel klinkt dan toch wel erg aantrekkelijk. :wink:
met zo'n man moesten ze fokken :cheer: :LOL: !

Is al gebeurd... aannemer heeft een eenmanszaakje waar ook 2 zoons in zitten :LOL: .
Afbeelding
Shantiej
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bullterriër
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shantiej »

Nanna schreef:
Shantiej schreef: Oh weer iemand met verkeerde kennis van een bull :D
Bullterriërs met Stambomen worden bij 6 weken gecontroleerd op gehoor!
Dus je krijg geen dove bull mee...
Dat je geen dove pup meekrijgt wil toch niet zeggen dat ze niet geboren worden? :19:

Neej, maar daar gaat het toch om, dat stamboom bullen getest worden op bepaalde dingen..
In tegenstelling tot geen stamboomhonden? Dat je dus niet later er achter komt dat je hond geen hol verstaat van wat je zegt..
Afbeelding

Pootje van Ajay & Bandit
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Ik ga misschien ook een kennel maken voor Eva. Daarin wil ik haar doen als er mensen op bezoek zijn die bang voor honden zijn of wanneer er kinderen op bezoek komen van familie. Dan kan ze daar een paar uurtjes in omdat ze anders in bench moet. Ook denk ik dat zij het wel lekker vindt om zo nu en dan even lekker alleen buiten te zijn. Op dit moment ligt ze lekker op het balkon en dat is ook omheind 8x3 meter. Heerlijk vindt ze dat. Dus ik sluit zeker niet uit dat er voor Eva nog een keer een kennel komt omdat zij te veel stress heeft van bezoek.

Maar dat vind ik iets totaal anders als Eva nemen als je zelf kinderen hebt die aan haar staart trekken waardoor ze ze kan bijten. Dat geeft dan weer de situatie dat ze permanent achter hekjes zit en achter tralies. Dat is waar het mij om gaat. Kiezen voor een situatie die zorgt dat je hond verplicht achter de tralies blijft. Altijd en dag en nacht. Dat vind ik niet helemaal OK. Of je je hond wel of niet in een kennel doet is aan jou. Ik zal nooit een hond in een kennel gaan houden maar ik ben er zeker niet op tegen om een veilige plaats buiten te maken voor een hond die graag buiten is. Daar is niks mis mee tenzij het een huis is maar ook dat is persoonlijk. Ik hoef geen hond die niet bij me leeft. Dat is mijn persoonlijk idee over het hebben van een hond niet. Mijn honden mogen de hele dag weten wat ik doe en leven waar ik leef. Vind ik gezellig voor ze en andersom is dat ook zo :ok:
Afbeelding
Pepie
Zeer actief

De reden dat een hond daar zit dat weet de hond toch niet,en Bunker kan toch ook gewoon bij electra,dus helemaal buiten de roedel is hij dan toch niet.
:U:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Pepie schreef:De reden dat een hond daar zit dat weet de hond toch niet,en Bunker kan toch ook gewoon bij electra,dus helemaal buiten de roedel is hij dan toch niet.
:U:
Dat zeg jij. Ik lees elke dag weer wat anders dus ik zie het als een groot gelul. Qoutes uit 1 topic:
En niet omdat hij begon maar Elektra. Alleen is Elektra in een gevecht makkelijker te handlen en brengt ze niet zo'n schade aan dan Bunker.
alleen durf ik hem niet meer samen te laten met de andere
Als de rest van de tuin met de tijd leeg is wordt de kennel groter gemaakt zodat Buffel, Elektra en Tank erin kunnen en Bunker los kan
omdat we Bunker en de andere mannen nu gescheiden moeten houden heb ik een kennel gekocht
Ja Elektra is de aanstichster, dat is een heel gemeen meisje af en toe
Weet je, wat is het nou? Kan hij wel met Tank of niet met Tank? Is het nu Elektra die gaat knokken met Bunker maar ondertussen wel met Bunker kan? Moet Bunker nu 3-4 uur in de kennel omdat Buffel op bezoek komt of moet hij daarin omdat hij niet meer met de andere honden kan? Hij leeft permanent gescheiden maar ondertussen samen met Elektra die de aanstichtster van gevechten is? Hij kan niet met Tank maar ze doen elkaar niks?

Kom zeg. Bunker zit gescheiden, binnen en buiten en in de bench en in de kennel en achter de traphek. Daar gaat het om. Dat lees ik en dat staat er letterlijk. Dat vind ik zielig en ik heb gewoon recht op die mening zonder commentaar. :ok:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Mickie schreef:
laeken schreef: :blah:
We weten het zo onderhand wel Marc

Ik weet zoveel onderhand wel Mickie. :ok:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Marc mag wel een kennel neerzetten voor Eva, maar Bri niet voor Bunker.
Schiet mij maar lek. :19:

Waar hebben we het over?
Het gaat maar over een paar uurtjes dat ie de kennel in moet, veel poeha om niks, als je het mij vraagt.. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

laeken schreef:Ik ga misschien ook een kennel maken voor Eva. Daarin wil ik haar doen als er mensen op bezoek zijn die bang voor honden zijn of wanneer er kinderen op bezoek komen van familie. Dan kan ze daar een paar uurtjes in omdat ze anders in bench moet. Ook denk ik dat zij het wel lekker vindt om zo nu en dan even lekker alleen buiten te zijn. Op dit moment ligt ze lekker op het balkon en dat is ook omheind 8x3 meter. Heerlijk vindt ze dat. Dus ik sluit zeker niet uit dat er voor Eva nog een keer een kennel komt omdat zij te veel stress heeft van bezoek.
Allemachtig. Je bent een grote klucht.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”