Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

NVBH Clubmatch in Deurne vandaag

Moderator: moderatorteam

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

NVBH Clubmatch in Deurne vandaag

Ongelezen bericht door LongFields »

Vanochtend in alle vroegte ging ik er met Sjefke en Tapas op uit om naar de Clubmatch van onze rasvereniging NVBH te gaan. Sjefke deed mee in de veteranenklasse, Tapas in de fokkersklasse.
Het was prima weer, tijdens de show is er geen drupje regen gevallen en wisselden zon en wolken elkaar af, tesamen met een soms vlagerige wind. Voor de honden en eigenlijk ook voor ons helemaal perfect dus.
Er waren 24 Laekense ingeschreven, het is leuk om te zien dat er jaarlijks toch een flink aantal Laekense aanwezig zijn, hoewel mensen met rassen waar veel meer honden van rondlopen 24 natuurlijk een absurd laag aantal vinden. :wink:

We hadden een Ierse keurmeester die enorm de tijd nam om alle honden heel zorgvuldig te keuren.
Sjefke was de eerste van mijn stel die de ring in mocht. Ze stond tegen een andere veteranenteef, die 9 jaar oud was (Sjefke is 11 1/2 nu). Sjefke werd achter nummer 1 geplaatst, hartstikke leuk dus. Haar keurverslag was eigenlijk nog leuker, vooral het deel over haar karakter en conditie:

11,5 years old, medium size and good bone, excellent character. Medium head, with good chisseling, would like a little more lenth on muzzle. Good parallels on stop, medium brown eye, good shape. Ears of good size and shape, could be a little higher set. Good neck and topline. Moderate angulations from behind. Excellent movement. Great condition for her age.

Tapas mocht even later ook de ring in, in de fokkersklasse met 3 andere teefjes. Het duurde erg lang voordat de keurmeester er uit was en ik moest met nog een andere fokker opnieuw het gangwerk laten zien, waarna nog een keer goed naar de koppen gekeken werd en de honden nog bevoeld werden. We mochten daarna achter bordje 2 gaan staan, ik was daar hartstikke tevreden mee. 2 U dus, met het volgende keurverslag:

2 Years old, topsized female. Excellent bone, good substance. Medium long, well chisseled head. Could have a little flatter cheeks. Good parallels and stop. Tall ears, could be better set, one ear slightly convergeous. Excellent neck, strong topline, good croupe, good angulations, excellent chest, stands well. Excellent sidegate, moves a little close behind. Good character.

We zijn na de keuring van de Laekense met een groep van zo'n 15 honden een stuk gaan lopen in het bos rondom het terrein van de clubmatch, en dat was echt genieten! Allemaal krullenbollen die lekker aan het rennen waren, en even later lekker in een vennetje rondrenden. Pfaffke van RachelleAmericanBulldog heeft daar uitgevonden dat blaffen ook leuk is (hè Rachelle? :F: ) en hij en Tapas vonden elkaar best wel leuk al. Wie weet wat de toekomst voor hen beiden brengt...

Aan het einde van de dag werd eerst per variëteit de beste van het ras en daarmee clubwinnaar gekozen. Bij de Laekense had de teef deze titel gewonnen, dus zij mocht tegen de Tervuerense, Groenendaeler en Mechelaar strijden voor de BIS-titel. En laat ze dat nog winnen ook!!!!! :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
Wij stonden met alle Laekense mensen bij elkaar en hebben een oorverdovend kabaal gemaakt geloof ik, zó blij waren we allemaal! Het komt namelijk echt zelden voor dat de Laekense BIS wordt op de Clubmatch. Maar deze teef (ze is ook oogstrelend mooi en heeft een superfijn karakter) heeft het dus geflikt!
Al met al een heel mooi einde van een hele gezellige dag.
Nu zijn Sjefke, Tapas én ik doodmoe en zullen we vermoedelijk heerlijk slapen straks. :slaap:
Anniek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Re: NVBH Clubmatch in Deurne vandaag

Ongelezen bericht door Anniek »

Klinkt als een heerlijke dag met super resultaten :E:
Gefeliciteerd!
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Klinkt als een leuke dag :ok:

Zijn er foto's van de hele groep krullenbollen bij elkaar? :cheer:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Machie schreef: Zijn er foto's van de hele groep krullenbollen bij elkaar? :cheer:
Ik denk het wel, had zelf geen toestel bij me maar anderen wel.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Nanna schreef:Super daggie dus. Gefeliciteerd met de plaatsingen en mooie verslagen.
Hoe heet de winnende teef?
Ja, zeker een superdag. Bedankt voor de felicitaties.
De teef heet Shepherds Dogmate Bugatti Veyron, roepnaam Thalys:

Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Gefeliciteerd met je resultaten!
Leuk dat oma Sjefke het zo goed deed. Ze ziet er op foto's ook prachtig uit hoor.

Is die Laekense die BIS werd ook 1 vd Laekense die op de Hond van het Jaar show waren ? Of dat waren reuen allebei of niet :denken:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Nee, daar is ze nog niet voor geselecteerd geweest maar aankomend jaar zal ze er wel bij zijn als Club Winnaar.
De honden op de Hond van het Jaar show waren 1 reu (de vader van mijn aanstaande pups) en 1 teef. :wink:
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Gefeliciteerd Suzanne, dat hebben Sjefke en Tapas super goed gedaan, mooie resultaten voor je meiden. En ik moest wel lachen om het keurverslag van Tapas over haar oortje. Dat had ze als pupje ook al hè, eigenwijze dame is het.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Het is de eerste keer dat het een keurmeester is opgevallen, de keurmeesters op de andere shows waar ik ben geweest met haar hebben het nog nooit opgeschreven. Het is ook niet altijd zo trouwens, ze kan hem ook gewoon rechtop dragen. Maar vandaag had ze daar blijkbaar geen zin in. :wink:
Hoewel ik natuurlijk liever een hond zie met 2 perfect recht gestelde oren, vind ik het bij Tapas niet enorm storend. En blijkbaar heeft ze ondanks haar oortje toch gewoon genoeg kwaliteit om steeds een Uitmuntend te scoren. Zij heeft tot nu toe nog geen ZG gehad, Sjefke en Nozem allebei ooit 1x en verder ook alleen U's.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

LongFields schreef:Het is de eerste keer dat het een keurmeester is opgevallen, de keurmeesters op de andere shows waar ik ben geweest met haar hebben het nog nooit opgeschreven. Het is ook niet altijd zo trouwens, ze kan hem ook gewoon rechtop dragen. Maar vandaag had ze daar blijkbaar geen zin in. :wink:
Hoewel ik natuurlijk liever een hond zie met 2 perfect recht gestelde oren, vind ik het bij Tapas niet enorm storend. En blijkbaar heeft ze ondanks haar oortje toch gewoon genoeg kwaliteit om steeds een Uitmuntend te scoren. Zij heeft tot nu toe nog geen ZG gehad, Sjefke en Nozem allebei ooit 1x en verder ook alleen U's.
Nou, het zou raar zijn als ze alleen om dat oortje geen U zou scoren. Het hoort gewoon bij Tapas en ik herken haar dan ook altijd meteen. Het staat zo schattig :I: maar ik snap wel dat jij natuurlijk liever 2 rechte oortjes had gezien.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ach ja, het is natuurlijk een schoonheidsfoutje, maar dat heb ik toch echt 1000 keer liever dan slechte heupen of ellebogen, of andere medische problemen. En ondanks haar oorfoutje is Tapas gelukkig hartstikke gezond en zit prima in elkaar.
Er is overigens een Groenendaeler reu geweest met nagenoeg dezelfde oorstand bij 1 oor, en die heeft enorm veel gewonnen. Dat kan dus ook gewoon, als de rest helemaal in orde is.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

LongFields schreef:Ach ja, het is natuurlijk een schoonheidsfoutje, maar dat heb ik toch echt 1000 keer liever dan slechte heupen of ellebogen, of andere medische problemen. En ondanks haar oorfoutje is Tapas gelukkig hartstikke gezond en zit prima in elkaar.
Er is overigens een Groenendaeler reu geweest met nagenoeg dezelfde oorstand bij 1 oor, en die heeft enorm veel gewonnen. Dat kan dus ook gewoon, als de rest helemaal in orde is.
Ik vind her juist super dat jij haar oortje gewoon zo laat. Geen geouwehoer met plakken om een slechter oor te 'verstoppen' maar gewoon open&eerlijk :ok:

wel lijkt het me lastig met het uitzoeken van een reu. Tenminste, ik zou dan een reu willen met goede oren, maar als die vroeger geplakt zijn oid...
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Machie schreef: Ik vind her juist super dat jij haar oortje gewoon zo laat. Geen geouwehoer met plakken om een slechter oor te 'verstoppen' maar gewoon open&eerlijk :ok:

wel lijkt het me lastig met het uitzoeken van een reu. Tenminste, ik zou dan een reu willen met goede oren, maar als die vroeger geplakt zijn oid...
Het gaat wel lukken met een reu voor haar te vinden hoor, je kunt het eigenlijk altijd wel voelen aan de oren of ze goed stevig zijn of dat ze wat dunner zijn en iets minder veerkrachtig/sterk aanvoelen. Bij Tapas voel je ook verschil tussen haar rechtstaande oortje en de andere. Sjefke heeft hele stevige oren, Nozem haar oren zitten qua stevigheid tussen de 2 anderen in.
Machie
Zeer actief

LongFields schreef: Het gaat wel lukken met een reu voor haar te vinden hoor, je kunt het eigenlijk altijd wel voelen aan de oren of ze goed stevig zijn of dat ze wat dunner zijn en iets minder veerkrachtig/sterk aanvoelen. Bij Tapas voel je ook verschil tussen haar rechtstaande oortje en de andere. Sjefke heeft hele stevige oren, Nozem haar oren zitten qua stevigheid tussen de 2 anderen in.
Ah ok!
Zie, geen verstand van staande oren :F:
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

Het was een supergezellige dag met zeker voor het shepherds dogmate kennel fantastische resultaten!!....Pfaffke (shepherdsdogmate kipling flynn) is nog beste pup geworden......en dat van allle Laekense pups die er waren
:engel: (hij alleen) haha...maar goed hij heeft een mooie beker :cheer: ....en hij heeft leren blaffen haha...en vooral tapas moest het ontgelden bij meneer :)....
Ow en ik heb foto's gemaakt van alle krullenbollen te water :)..zal ze morgen plaatsen :)
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
Plaats reactie

Terug naar “Show”