Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Etterend wondje op de rug.
Moderator: moderatorteam
- Penny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever x Oud Duitse Herder
- Aantal honden: 1
Etterend wondje op de rug.
Ik ontdek net bij Penny een etterend wondje (1cm) op haar rug. Hoe kan ik dat nou het beste verzorgen? Bij mijn paard zou ik het uitspoelen met betadineshampoo maar zo midden op haar rug is dat lastig. Toch elke keer maar onder de douche zetten? En kan ik beter het vele haar om het wondje heen een beetje verwijderen zodat er wat meer lucht bij komt?

-
MoniqueDM
- Zeer actief
Re: Etterend wondje op de rug.
Google eens op hotspot.
Lijkt het daarop?
Lijkt het daarop?
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- Penny
- Zeer actief
Heb wat google werk gedaan en heb daarna de plek gewassen en ontsmet en wat haar verwijderd. Er kwam toch meer onder die vacht uit dan ik had gezien.

Is dit hotspot?

Is dit hotspot?

-
tkuijernl
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
ziet er wel naar uit, ik zou de hele plek kaalscheren om te voorkomen dat het gaat broeien
groetjes Tamara
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Luca heeft iets vergelijkbaars op zijn rug momenteel. Hij heeft de huid door de jeuk van het wisselen van de vacht kapot gebeten.
Ik hb de haren eromheen kort geknipt en gewassen met betadine shampoo. Vervolgens er calendula op gesmeerd en heb Luca een t-shirt aangetrokken. Nu kan hij er niet meer aankomen
Ik hb de haren eromheen kort geknipt en gewassen met betadine shampoo. Vervolgens er calendula op gesmeerd en heb Luca een t-shirt aangetrokken. Nu kan hij er niet meer aankomen
- Penny
- Zeer actief
Er aan komen doet ze niet. Ze lijkt er ook totaal geen last van te hebben. Ze krabt er niet aan en bijten of likken ook niet. Volgens mij kan ze er ook net niet bij.

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Dan zou ik er zo min mogelijk mee doenPenny schreef:Er aan komen doet ze niet. Ze lijkt er ook totaal geen last van te hebben. Ze krabt er niet aan en bijten of likken ook niet. Volgens mij kan ze er ook net niet bij.
- Penny
- Zeer actief
Het is vandaag al helemaal droog en vrij van etter. Het ziet niet meer rood en er zit een nette korst op.

- Machie
- Zeer actief
Wat fijn!
Die van Luca was vanmorgen ook droog en met korst maar is tijdens het wandelen toch weer open geknapt. Voorlopig dus maar ff rustig aan doen tijdens het wandelen.
Die van Luca was vanmorgen ook droog en met korst maar is tijdens het wandelen toch weer open geknapt. Voorlopig dus maar ff rustig aan doen tijdens het wandelen.