Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nieuw huis voor Bunker

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Nieuw huis voor Bunker

Ongelezen bericht door blondie »

-Gaby- schreef:
blondie schreef: En ik heb andere ervaringen, ok geen continue situatie maar wel een x aantal dagen dat ik bij iemand te logeren was en mijn teef en reu even gescheiden moesten zijn van de rest, hetzij dus in huis middels een hekje de ene groep aan de ene kant en jut en jul aan de andere. Geen problemen, ook buiten even een kennel in en andere honden buiten en omgekeert geen probleem geen geprovoceer of opgefokt gedrag.
Honden zijn ook alemaal los geweest op een gegeven moment zonder problemen en zonder dat ze elkaar opzochten, pas als bazinnen en teven in het spel kwamen werd het wel allert zijn.
Ben ook op visite geweest ergens met bouviers, ging goed en ergens sloeg de vlam in de pan en is mijn reu in de kamer in de bench gegaan. Rust was wedergekeert via de bench werd er wat contact gelegd, er was geen gegrom of wat voor negatief gedrag ook van geen kanten. Hij lag ook niet gestressed te zijn in de bench op visite, en de honden in dat huis hadden ook geen moeite met hem in die bench. Los was gewoon even niet mogelijk bij elkaar, in de bench wel en zonder stress voor alle partijen. Het kan dus wel een goede oplossing zijn zonder dat het stress oplevert.
Ik vind het verschil tussen continue en visite toch wel heel erg groot. Voor een paar dagen of weken zou ik het ook wel op kunnen brengen honden te scheiden. Ik heb dat ook wel eens moeten doen, maar nooit langer dan een dag. En voor een heel hondenleven lang, dat lijkt me een stuk lastiger. Nooit mag je een hekje of een deur vergeten. Altijd is het oppassen geblazen, vooral als je met anderen samen leeft, bijvoorbeeld met kinderen en vriendjes daarvan die over de vloer komen. Ik zou dat niet kunnen denk ik. Ik zou het risico ook niet willen nemen.
Ik denk dat Bri heel goed weet wat ze doet, en deze kennel schaft ze juist aan zodat alle honden ook eens in de tuin kunnen zijn, kennel wordt ook groter op termijn zodat er gewisseld kan worden heeft ze ook neergezet. Binnen situatie is ook zo dat alles goed gaat onderling, en nu kunnen ze buiten ook lekker allemaal zitten, door deze oplossing.
Als dat werkt en goed gaat dan is dat toch prima. De ene doet dit zo en het gaat en ondanks dat je alles niet in 1 ruimte bij elkaar hebt of bij elkaar kan uitlaten gaat het mensen prima af.
Zelf zou ik ook moeite hebben met continue scheiden, want het is vermoeiend, dat vond ik met op visite gaan al meerdere dagen, maar nu met Bluf loops in huis kan ik ze wel prima scheiden en heb ik er weer wat minder moeite mee omdat het maar een paar weken per jaar is.
Maar als mensen het zo kunnen en gelukkig zijn en de honden zijn gelukkig waarom moet je dat dan veroordelen? Ik krab me ook wel eens achter de oren als ik lees dat sommige mensen honden in de bench moeten doen omdat ze niet met visite om kunnen gaan en dan moet ik ook verder lezen, want dan gaat het om herplaatsers uit spanje die bang zijn voor vreemde mensen, of honden die gewoon geen andere mensen in huis dulden etc. ik kan me er geen oordeel over vellen daar is iedereen zelf bij en hoe ze ermee omgaan.
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

blondie schreef:
-Gaby- schreef: Ik vind het verschil tussen continue en visite toch wel heel erg groot. Voor een paar dagen of weken zou ik het ook wel op kunnen brengen honden te scheiden. Ik heb dat ook wel eens moeten doen, maar nooit langer dan een dag. En voor een heel hondenleven lang, dat lijkt me een stuk lastiger. Nooit mag je een hekje of een deur vergeten. Altijd is het oppassen geblazen, vooral als je met anderen samen leeft, bijvoorbeeld met kinderen en vriendjes daarvan die over de vloer komen. Ik zou dat niet kunnen denk ik. Ik zou het risico ook niet willen nemen.
Ik denk dat Bri heel goed weet wat ze doet, en deze kennel schaft ze juist aan zodat alle honden ook eens in de tuin kunnen zijn, kennel wordt ook groter op termijn zodat er gewisseld kan worden heeft ze ook neergezet. Binnen situatie is ook zo dat alles goed gaat onderling, en nu kunnen ze buiten ook lekker allemaal zitten, door deze oplossing.
Als dat werkt en goed gaat dan is dat toch prima. De ene doet dit zo en het gaat en ondanks dat je alles niet in 1 ruimte bij elkaar hebt of bij elkaar kan uitlaten gaat het mensen prima af.
Zelf zou ik ook moeite hebben met continue scheiden, want het is vermoeiend, dat vond ik met op visite gaan al meerdere dagen, maar nu met Bluf loops in huis kan ik ze wel prima scheiden en heb ik er weer wat minder moeite mee omdat het maar een paar weken per jaar is.
Maar als mensen het zo kunnen en gelukkig zijn en de honden zijn gelukkig waarom moet je dat dan veroordelen? Ik krab me ook wel eens achter de oren als ik lees dat sommige mensen honden in de bench moeten doen omdat ze niet met visite om kunnen gaan en dan moet ik ook verder lezen, want dan gaat het om herplaatsers uit spanje die bang zijn voor vreemde mensen, of honden die gewoon geen andere mensen in huis dulden etc. ik kan me er geen oordeel over vellen daar is iedereen zelf bij en hoe ze ermee omgaan.
Ik denk ook dat Bri best weet wat ze doet. Daarom had ik het ook over mijzelf en heb ik niet geoordeeld. ;) Want als het werkt en het goed gaat, vind ik dat ook prima.
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Marion. schreef: Pardonnnnnnnnnnnnn? Waarom moet mijn opmerking weg dat ik een appeltaart in huis ga halen voor als Saar 11 wordt? Haal alleen die kutopmerking van Marc weg dan. Ik zei helemaal niets verkeerds. En reageerde alleen wel, mag dat niet? Mogen we niet meer reageren op de forum-goden? Wat voor gal ze ook spugen?

Gatverdamme :kotz: :kotz: :kotz:
Jij spoort niet weet je dat. :piew: Wie constant de bal kaatst kan hem ook terug verwachten. Als je daar niet tegen kan dan moet je misschien niet gaan roepen dat wij Eva genomen hebben omdat Dapper zo jong dood gegaan zou zijn.

JIJ bent degene die hier moeilijk loopt te doen hoor. JIJ bent degene die over andermans honden begint en JIJ bent degene die nu weer om het hardst hysterisch begint te krijsen. Doe eens wat aan jezelf. Je kan ook aan jezelf werken he? Niet alles is onveranderlijk. Zelfs jij kan je zaken beter op orde krijgen weet je dat? Moet je wel willen. Herpak jezelf en kom eens tot rust. Volgens mij ben jij zo mager omdat je constant strak van de stress staat en dat reageer je nu weer voor de 100e keer op mij en wat andere mensen af. Daar kan je aan werken hoor. Er zijn mensen waar je mee kan praten en als het echt te erg is dan kan je er zelfs pilletjes voor krijgen. :ok:

De opmerkingen naar jou over je overleden honden heb ik niet eens gemaakt. Dus wat zeik je? Dat andermans dode honden erbij halen was vooral jouw aandeel weet je nog? Nu heb je mij er niet mee hoor. Ik ben snel over een dode hond heen want ik weet dat er ergere dingen zijn dan een dode hond. Dode honden mis ik maar ik geef dat al snel een plekje. Daar kan jij niet bij en daar kan je me niet mee raken. Dus bespaar je de moeite ook maar voortaan want je zet vooral jezelf enorm te kakken en te kijk. Het laat zo overduidelijk zien hoe gek je bent. :ok:

Even voor de duidelijkheid, Eva genomen omdat Dapper zo vroeg dood ging was het toch? :piew:

Afbeelding
Afbeelding
Tiny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tiny »

Ik heb mij gisteren ook laten horen over de opmerkingen die gemaakt zijn. Bepaalde opmerkingen had ik gemist en heb ze even terug gelezen, en nu begrijp ik de opmerkingen die gemaakt zijn beter. Deze actie van Marion gaf inderdaad reactie dus sorry voor gisteren :roos:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

pepim schreef:
Marion. schreef:
MJ schreef:Laatste gedeelte eruit gehaald en een nare opmerking eerder in het topic die de aanleiding hiervoor was . Geen steken onder de gordel en niet elkaar op elkaars honden pakken .
Pardonnnnnnnnnnnnn? Waarom moet mijn opmerking weg dat ik een appeltaart in huis ga halen voor als Saar 11 wordt? Haal alleen die kutopmerking van Marc weg dan. Ik zei helemaal niets verkeerds. En reageerde alleen wel, mag dat niet? Mogen we niet meer reageren op de forum-goden? Wat voor gal ze ook spugen?

Gatverdamme :kotz: :kotz: :kotz:

Ik steek mijn hoofd nu in een wespennest denk ik ?
Ok zoals ik het zie en mag verwijderd ... Marc postte iets over hoe hij het tegenwoordig ziet kwa posten op het HF en dat hij geen boodschap heeft aan restricties.

Jij maakte een denk ik onterechte opmerking over Dapper; Eva zouden ze hebben genomen omdat Dapper jong overleden was en daarna escaleerde het topic. En nu zeg ik niets meer. De opmerkingen van Marc en Martijn waren van hetzelfde niveau.
Exact.
Daarbij had Dapper nergens mee van doen in dit hele topic niet en je pakt elkaar niet op elkaars honden. Overleden of niet. Jij begon daarmee ,Marion , wat Dapper betreft. Niet de schuld bij anderen neerleggen.
De rest van de reacties zijn daarbij ook verwijderd maar dat die reacties er kwamen ..actie-reactie noemt men dat.

En Marion, je kan ook op een normale manier reageren. Waarom het in godsnaam op deze manier moet is mij een raadsel maar op een andere manier ( een normale manier) je ongenoegen naar me uiten kan ook.
De indruk geven van evt partijdigheid die me besluipt door je opmerking Godenzonen te gebruiken en daar niet op te mogen reageren slaat helemaal nergens op . Je kotssmileys ook niet.

Pepim beschrijft hierboven exact waarom ik dingen weggehaald heb dus ik ga dat niet opnieuw uitleggen.

Verder nu weer terug naar het topic ( er liepen al wel tig draadjes door elkaar maar goed) en klaar met dit gemeut.

edit : dat appeltaarten gedoe wat eerder aangehaald wordt over de honden van Marion is ook zoiets. Laat dat gewoon.Pak elkaar niet via de honden.
LittleBoy
Actief

Ongelezen bericht door LittleBoy »

14 pagina's discussie omwille van een kennel... :19:
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

ElieVandoorne schreef:14 pagina's discussie omwille van een kennel... :19:
Nee joh die kennel zijn ze allang weer vergeten :LOL:
Afbeelding
LittleBoy
Actief

frank-bobby schreef:
ElieVandoorne schreef:14 pagina's discussie omwille van een kennel... :19:
Nee joh die kennel zijn ze allang weer vergeten :LOL:
haha en ik breng het weer op :mep:
Flo'ke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Flo'ke »

Wat een gedoe om een kennel :roll:
LittleBoy
Actief

Flo'ke schreef:Wat een gedoe om een kennel :roll:
Nog een jaartje of 2 - 3 en ik kan mijn reeks kennels hier komen posten. Hier komt geen hond binnen in huis :wink:
Never has, never will.. ook niet toen mijn vader er had. En wat waren die beesten gelukkig, zeg!
Inc

Ongelezen bericht door Inc »

ElieVandoorne schreef:
Nog een jaartje of 2 - 3 en ik kan mijn reeks kennels hier komen posten. Hier komt geen hond binnen in huis :wink:
Never has, never will.. ook niet toen mijn vader er had. En wat waren die beesten gelukkig, zeg!
Moet je ook maar willen. Waarom heb je dan honden?
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ElieVandoorne schreef:
:pop: :pop: :cheer: :cheer:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

MJ schreef:Exact.
Daarbij had Dapper nergens mee van doen in dit hele topic niet en je pakt elkaar niet op elkaars honden. Overleden of niet. Jij begon daarmee ,Marion , wat Dapper betreft. Niet de schuld bij anderen neerleggen.
Wat hadden mijn worstebroodjes daarmee van doen, trouwens?
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

:goeie: Het word steeds grappiger nog ff en we wijken helemaal van het onderwerp af
Afbeelding
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Nanna schreef:
Marion. schreef: Wat hadden mijn worstebroodjes daarmee van doen, trouwens?
Van appeltaart naar worstebrood, ik volg het niet meer hoor ;-)
Ben nu wel heel benieuwd naar de recepten......
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Suske schreef:
Nanna schreef:
Marion. schreef: Wat hadden mijn worstebroodjes daarmee van doen, trouwens?
Van appeltaart naar worstebrood, ik volg het niet meer hoor ;-)
Ben nu wel heel benieuwd naar de recepten......
Ik heb de appeltaart en worstebroodjes gemist..
Afbeelding
LittleBoy
Actief

Inc schreef:
ElieVandoorne schreef:
Moet je ook maar willen. Waarom heb je dan honden?
Om mee te werken/sporten/fokken/plezier te maken... Om dezelfde redenen als ieder ander mens.
Nooit begrepen waarom een kennel per definitie slecht is. Als we thuis waren, werd er met die honden gewerkt tot ze afgepeigerd waren. Of ze daarna binnen op een kussen of in de kennel in slaap vielen, kon hen waarschijnlijk bitter weinig schelen. In de kennel konden ze nog lekker hun gang gaan, terwijl ze binnenshuis waarschijnlijk een pak rustiger zouden moeten geweest zijn.
Ik ben gewoon niet overtuigd dat een kennel een slecht gegeven is.
LittleBoy
Actief

Inge O schreef:
ElieVandoorne schreef:
is het een beetje leuk, dat stangen?
Stangen... ben dodelijk serieus. Iedere hond gaat hier netjes in een ruime kennel. Zal wel een pak groter zijn dan die op de foto die hier werd gepost, maar goed.
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

Als ik heel eerlijk ben had ik ze ook buiten gehouden als ik de ruimte er voor had.
Dan mochten ze natuurlijk wel binnen als ik thuis was en hun schoon en droog maar die mogelijkheid heb ik helaas niet.
Dat zou 3 x per dag schoonmaken schelen dus meer tijd om leuke dingen met de honden te doen.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

frank-bobby schreef:Als ik heel eerlijk ben had ik ze ook buiten gehouden als ik de ruimte er voor had.
Dan mochten ze natuurlijk wel binnen als ik thuis was en hun schoon en droog maar die mogelijkheid heb ik helaas niet.
Dat zou 3 x per dag schoonmaken schelen dus meer tijd om leuke dingen met de honden te doen.
:wink: Mwah, liever een rotzooi en m'n honden aan m'n voeten of met z'n drietjes of de bank.

T gaat hier echt nooit spic en span worden, maar wel gezellig.
En drie keer per dag schoonmaken? Dacht het even niet :mann:
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

dagmar88 schreef:
frank-bobby schreef:Als ik heel eerlijk ben had ik ze ook buiten gehouden als ik de ruimte er voor had.
:wink: Mwah, liever een rotzooi en m'n honden aan m'n voeten of met z'n drietjes of de bank.

T gaat hier echt nooit spic en span worden, maar wel gezellig.
En drie keer per dag schoonmaken? Dacht het even niet :mann:
haha ik snap je hoor maar ik vindt het wel prettig om schoon te leven.
het zijn vooral die meiden die de troep maken :schrik:
en hun huids geur schrikt ook veel mensen af want Bordeauxdoggen hebben wel een extreme honden geur bij hun.
En ik wil het wel altijd schoon en netjes hebben voor als er visite komt ofzo.
En zo een kennel in de tuin zou ik het ook best wel handig vinden als ze weer in een prut sloot of iets gelegen hebben dat ze dan daar ff in kunnen opdrogen.
Of als ze het binnen te warm vinden ( en dat vinden ze al snel) dat ze dan buiten op de koelen tegels kunnen liggen.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:mrgreen: Pluis heeft ook wel een vleugje eau de bordeaux ja.

:wink: Bezoek kan genoegen nemen met een afgewassen kopje en afgenomen zitplaats.
Ze komen voor mij, niet om m'n huishoudkundige capaciteiten te beoordelen :engel:
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

dagmar88 schreef::mrgreen: Pluis heeft ook wel een vleugje eau de bordeaux ja.

:wink: Bezoek kan genoegen nemen met een afgewassen kopje en afgenomen zitplaats.
Ze komen voor mij, niet om m'n huishoudkundige capaciteiten te beoordelen :engel:
Je hebt gelijk hoor ik ben gewoon een zeikerd.
De bordeauxdog lucht ruik ik niet eens meer haha.
En het bezoek op familie na klaagt ook nooit hoor ze vinden het altijd wel schoon maar is meer mijn gevoel.
Afbeelding
LittleBoy
Actief

Inge O schreef:
ElieVandoorne schreef:
Inge O schreef:
is het een beetje leuk, dat stangen?
Stangen... ben dodelijk serieus. Iedere hond gaat hier netjes in een ruime kennel. Zal wel een pak groter zijn dan die op de foto die hier werd gepost, maar goed.
ik geloof zondermeer dat je bloedserieus was/bent maar zonder één woordje uitleg erbij (in je eerste post) was het niet meteen te nomineren als hondvriendelijkste posting van het jaar dus dan kon je misschien wel bedenken welke reacties er zouden komen?
Op een ander forum zou die post nochtans bitter weinig reacties krijgen. Maar hier word je bijna op één lijn geplaatst met dierenmishandelaars omdat je hond in een kennel vertoeft. Terwijl ik mensen ken die hun honden in een kennel houden, maar er meer actief mee bezig zijn dan pakweg de helft van het forum. :19: Zijn verre van ongelukkige honden en zie dus niet in waarom het niet hondvriendelijk zou zijn...
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

Ik vind een hond alleen buiten zielig,maar zitten ze met zijn tweetjes dan weer niet :roos:
Afbeelding
LittleBoy
Actief

Nanna schreef:
ElieVandoorne schreef:hier word je bijna op één lijn geplaatst met dierenmishandelaars omdat je hond in een kennel vertoeft. Terwijl ik mensen ken die hun honden in een kennel houden, maar er meer actief mee bezig zijn dan pakweg de helft van het forum. :19: Zijn verre van ongelukkige honden en zie dus niet in waarom het niet hondvriendelijk zou zijn...
Dus als je hond in een kooi zit ben je er DUS veel meer mee bezig dan dat de hond in huis vertoeft.
Tsja, het zal wel. :denken:
Ik ken wel honden die de godganse dag in een hok zitten en er bij Gods gratie even uitmogen om te piesen en te poepen, als ze geluk hebben. Zo lust ik er wel een paar.
Ik heb niet gezegd dat 'er veel mee bezig zijn' = 'stop je hond in een kennel'.
Ik heb gezegd dat er pakken mensen zijn die hun hond in een kennel hebben zitten, maar hun honden een actiever leven geven dan sommige mensen die hun honden binnen hebben zitten. Iemand in mijn familie heeft een whippet die nooit verder komt dan een plasje in de tuin... terwijl de honden van mijn vader nooit de binnenkant van het huis hebben gezien, maar oh.. hebben ze wat van de wereld daarbuiten gezien! En hebben die de tijd van hun leven gehad!

Je hebt evengoed honden die de hele dag in een huis/bench opgesloten zitten en er enkel 'bij Gods gratie' even uitmogen om te plassen en te kakken. En dan moeten ze binnenshuis nog niet te vervelend doen of...

Eventjes de kennel als hel op aarde definiëren omdat er enkele honden zijn die er in verpieteren, is ronduit belachelijk.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Pepie schreef:Ik vind een hond alleen buiten zielig,maar zitten ze met zijn tweetjes dan weer niet :roos:
nou, mijne wel hoor :ugh:
Afbeelding
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

Wij zijn op het moment ook kennels aan het bouwen. Als er eens visite komt of een loge dan vind ik het zelf rustiger als ik de honden dan even in de kennel kan doen. Geen idee of dat ze het leuk gaan vinden. Maar ik vind het wel fijner en het hoeft niet 24 uur per dag maar te gaan zoals de honden het willen.
Pepie
Zeer actief

Hutsje schreef:
Pepie schreef:Ik vind een hond alleen buiten zielig,maar zitten ze met zijn tweetjes dan weer niet :roos:
nou, mijne wel hoor :ugh:
Wat bedoel je?
Afbeelding
Pepie
Zeer actief

Leane schreef:Wij zijn op het moment ook kennels aan het bouwen. Als er eens visite komt of een loge dan vind ik het zelf rustiger als ik de honden dan even in de kennel kan doen. Geen idee of dat ze het leuk gaan vinden. Maar ik vind het wel fijner en het hoeft niet 24 uur per dag maar te gaan zoals de honden het willen.
Dol ligt graag in de schuur ,dat is haar plek heeft ze besloten :goeie:Daar bedoel ik mee dat de schuur kleiner is dan een kennel .Ze kan er natuurlijk wel uit wanneer ze wil,maar ze ligt er graag.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”