Ik denk dat Bri heel goed weet wat ze doet, en deze kennel schaft ze juist aan zodat alle honden ook eens in de tuin kunnen zijn, kennel wordt ook groter op termijn zodat er gewisseld kan worden heeft ze ook neergezet. Binnen situatie is ook zo dat alles goed gaat onderling, en nu kunnen ze buiten ook lekker allemaal zitten, door deze oplossing.-Gaby- schreef:Ik vind het verschil tussen continue en visite toch wel heel erg groot. Voor een paar dagen of weken zou ik het ook wel op kunnen brengen honden te scheiden. Ik heb dat ook wel eens moeten doen, maar nooit langer dan een dag. En voor een heel hondenleven lang, dat lijkt me een stuk lastiger. Nooit mag je een hekje of een deur vergeten. Altijd is het oppassen geblazen, vooral als je met anderen samen leeft, bijvoorbeeld met kinderen en vriendjes daarvan die over de vloer komen. Ik zou dat niet kunnen denk ik. Ik zou het risico ook niet willen nemen.blondie schreef: En ik heb andere ervaringen, ok geen continue situatie maar wel een x aantal dagen dat ik bij iemand te logeren was en mijn teef en reu even gescheiden moesten zijn van de rest, hetzij dus in huis middels een hekje de ene groep aan de ene kant en jut en jul aan de andere. Geen problemen, ook buiten even een kennel in en andere honden buiten en omgekeert geen probleem geen geprovoceer of opgefokt gedrag.
Honden zijn ook alemaal los geweest op een gegeven moment zonder problemen en zonder dat ze elkaar opzochten, pas als bazinnen en teven in het spel kwamen werd het wel allert zijn.
Ben ook op visite geweest ergens met bouviers, ging goed en ergens sloeg de vlam in de pan en is mijn reu in de kamer in de bench gegaan. Rust was wedergekeert via de bench werd er wat contact gelegd, er was geen gegrom of wat voor negatief gedrag ook van geen kanten. Hij lag ook niet gestressed te zijn in de bench op visite, en de honden in dat huis hadden ook geen moeite met hem in die bench. Los was gewoon even niet mogelijk bij elkaar, in de bench wel en zonder stress voor alle partijen. Het kan dus wel een goede oplossing zijn zonder dat het stress oplevert.
Als dat werkt en goed gaat dan is dat toch prima. De ene doet dit zo en het gaat en ondanks dat je alles niet in 1 ruimte bij elkaar hebt of bij elkaar kan uitlaten gaat het mensen prima af.
Zelf zou ik ook moeite hebben met continue scheiden, want het is vermoeiend, dat vond ik met op visite gaan al meerdere dagen, maar nu met Bluf loops in huis kan ik ze wel prima scheiden en heb ik er weer wat minder moeite mee omdat het maar een paar weken per jaar is.
Maar als mensen het zo kunnen en gelukkig zijn en de honden zijn gelukkig waarom moet je dat dan veroordelen? Ik krab me ook wel eens achter de oren als ik lees dat sommige mensen honden in de bench moeten doen omdat ze niet met visite om kunnen gaan en dan moet ik ook verder lezen, want dan gaat het om herplaatsers uit spanje die bang zijn voor vreemde mensen, of honden die gewoon geen andere mensen in huis dulden etc. ik kan me er geen oordeel over vellen daar is iedereen zelf bij en hoe ze ermee omgaan.