Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verwachtingen van een tweede hond?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Verwachtingen van een tweede hond?

Ongelezen bericht door Frederiek »

Wij zijn het er hier thuis over eens dat er absoluut ooit een tweede hond moet komen naast Hades. Een wat kleiner model, zodat samen uitlaten geen problemen op gaat leveren. Ook willen we binnen nu en 5 jaar aan kinderen beginnen, dus het beestje moet lief zijn voor baby's en kinderen, en voor katten want daar hebben we er ook eentje van lopen. Nu hadden we 't laatst weer eens over een hondje erbij en wat onze verwachtingen daar dan bij zouden zijn. We hebben namelijk allebei ergens in ons achterhoofd dat het misschien wel lastig gaat zijn om een tweede hond niet met Hades te vergelijken. Hades heeft absoluut zijn mindere kanten, maar die zijn voor óns zo nietszeggend dat hij wat ons betreft eigenlijk gewoon perfect is. Hij blaft vrijwel nooit in huis, is extreem tolerant naar andere mensen, kan over het algemeen prima met andere honden opschieten, is lief voor de kat, lief voor kinderen, geen wegloper, stabiel, knuffelig... Hoe reëel is het om dat van een eventuele tweede hond te verwachten en in hoeverre is dat te 'sturen' door te kiezen voor een pup of een herplaatser?

Ik ben zelf meer voor een herplaatser omdat ik het hele puppy-gedoe werkelijk fantástisch vond, maar ik ook graag meteen met een hond wil kunnen wandelen of steppen. Van een herplaatser weet je denk ik ook beter wat je kan verwachten qua karakter. Ook hoeft het hele 's nachts tig keer eruit en overdag om de twee uur eruit voor mij voorlopig niet meer, zeker niet met het oog op kinderen in de niet al te verre toekomst. Mijn vriendin lijkt het wel leuk om een pup erbij te nemen ooit, omdat je die zelf ook nog een beetje kan vormen en we 't met Hades volgens ons best prima hebben gedaan. De schattigheidsfactor speelt natuurlijk ook een rol, en weten dan (over het algemeen) beter wat de start is geweest van een hond.

Kortom: een tweede hond komt er sowieso binnen nu en een aantal jaar, maar wat is dan het handigst en wat is reëel om als verwachting te hebben qua gedrag? En wat voor ras of kruising (ik ben dol op kruisingen) zou passen in het plaatje dat we zoeken?

-Kindvriendelijk
-Hond/katvriendelijk
-Niet blafferig of waaks
-Maximaal 50 cm of 20 kilo
-Minimaal 30 cm of 10 kilo
-Kort tot middellang haar (niet langer dan Hades zijn vacht)
-Geen neigingen tot agressie of nervositeit
-Geen jachtpassie

Wat wij kunnen bieden:

-Geen erf of tuin
-Een stabiel en speels voorbeeld
-Consequentie en liefde
-Beweging, ook los, met afwisseling en spelletjes, maar niet meermaals per week naar een 'club' o.i.d.
-Verantwoordelijkheid en goede verzorging
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Re: Verwachtingen van een tweede hond?

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Leuk!! :cheer: Hades zal jullie vast eeuwig dankbaar zijn. :E:

Ik geloof dat ik de asielen bij langs zou gaan en op sites zou kijken van buitenlandse honden. Het liefst wel honden die al in NL zijn, zodat je ze kunt bezoeken en weet hoe ze meedraaien in NL. Ik denk dat als je een herplaatser zorgvuldig uit kiest en je eventueel goed laat begeleiden, er een dikke kans in zit dat je net zo'n leuke hond als Hades krijgt. Dat gaat met jullie vast wel lukken. ;)
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Er zijn zat leuke herplaatsers.
Groot voordeel van een volwassen hond is dat het karakter bekend is, het is al zindelijk en kan meteen mee met de actieve dingen.
Een pup kun je natuurlijk wel nog wat vormen maar het karakter is toch niet altijd helemaal duidelijk.

In de asielen zitten vaak leuke honden, je hebt daarnaast ook tal van herplaatsingssites.
Onze Teddy is ook een redelijk perfect bastaard herplaatsertje, komt van marktplaats af.

Als je op www.dierenasiels.com gaat zoeken vind je best veel leuke honden die in het asiel op een baasje zitten te wachten.

Groetjes Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door Peter27 »

Met een retriever (lab of golden) kan je bijna niet verkeerd zitten lijkt me.
En de mindere kanten zijn er vaak nog uit te trainen.

Ik heb zelf 2,5 jaar geleden gekozen voor een herplaatser. Dit omdat wij wegens werk geen tijd hadden voor een pup.
Niet dat de hond altijd alleen is ofzo hoor. Maar ze gaat 2 dagen in de week met de uitlaatservice mee.

Onze Bumper is een lab teefje van 24kg. Voldoet eigenlijk aan al jullie (en mijn) wensen.

Nadelen van een lab zijn wel dat ze ERG graag zwemmen en dat ook in vieze sloten doen haha.
En het grootste nadeel is de focus op eten. En dan bedoel ik ook smerige dingen in het park (stront, dode beesten etc)
blablabla :)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”