Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Murk heeft gezwommen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon
Aantal honden: 2

Murk heeft gezwommen

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

Maar wel onvrijwillig.... :boos:
We liepen langs een vijvertje met nogal een steile oever. Plotseling gaf Lieuwe Murk( 9 weken oud) een duw, die omrolde, weer op zijn pootjes terecht kwam maar met zijn kop naar beneden. Hij Had nog wat moeite om zijn evenwicht te vinden, nam drie stapjes vooruit en plonsde zo, kop vooruit de vijver in. :80: Hij schoot onder water,kwam weer boven en begon instinctief te spetteren.
Eerst bij de kant weg, maar toen ik hem riep wist hij zich om te draaien en naar de kant te krabbelen, waar ik hem er aan zijn nekvel uit moest vissen, want de beschoeiing was er zeker 30 centimeter hoog.
Lieuwe stond een beetje bedremmeld te kijken, terwijl Rokus naast mij bezorgd in het water tuurde. "Gaat dit wel goed?" leek hij te denken.
Resultaat: een drijfnatte pup :LOL:

De foto's zijn niet scherp,helaas.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Re: Murk heeft gezwommen

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Haha, die Murk! Volgens mij komen zo heel veel pups te water, onvrijwillig en helemaal koppie onder. :F: Met Mila is het precies zo gegaan. Zij was langs de sloot aan het rennen en het ging de hele tijd nét goed. Tot het onvermijdelijke gebeurde en ze gleed weg en duikelde over de kop de sloot in. Het verbaasde me dat ze het niet erg vervelend vond. Murk wel? Mila rende daarna rondjes om droog te worden en ze vindt water erg leuk, wel een beetje spannend, maar ze wordt echt een waterrat! :ok:

Dit was het resultaat na Mila's duik :LOL: :

Afbeelding
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Ach gossie, die Murk :J: Helemaal confuus is-ie! Ik heb een vijver in de tuin en alle pups die hier komen, schijnen een keer in die vijver te moeten vallen. Het blijft een kostelijk gezicht :wink: Gelukkig is Murks avontuur goed afgelopen :ok:
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

Ja moet je goed luisteren je hebt een Wetterhoun of je hebt hem niet. Blijkbaar vond je andere hond dat het maar eens een echte Wetter moest worden.
Afbeelding
gevni havanezers
koentje

Ongelezen bericht door koentje »

Murdy ook!
Laatst had ik hem aan het tuigje (niet aan de halsband) en ging hij staan snuffelen aan de waterkant, waar de waterspiegel bijna gelijk is aan de grond. Ineens zette hij zijn Ene pootje in het water en bijna meteen zijn andere erbij. Dus ervaarde hij hoe het is om een natte snuit te halen.... :LOL: :LOL:
Door het tuigje kon ik hem snel van de verdrinkingsdood redden.....

SORRY......GEEN FOTO'S
Ma-Rianne
Zeer actief

blacky schreef:Ja moet je goed luisteren je hebt een Wetterhoun of je hebt hem niet. Blijkbaar vond je andere hond dat het maar eens een echte Wetter moest worden.
Nou, Lieuwe is anders niet erg lomp, dus ik heb even gespeeld met het idee dat hij het expres deed :idea:
Maar, ja. Ik zal mijn honden maar niet teveel vermenselijken. :Q:
Afbeelding
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Ach arm pupje :LOL:.

Jamie heeft ook haar eerste zwem-avontuurtje onvrijwillig gehad. :ugh:
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Haha Diaz ook pas..die wilde wat drinken, maar die rand was een stukje hoger. Opeens hoor ik plons en Diaz lag in het water. Snel eruit getrokken..hij was daarna gelijk helemaal moe :LOL:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Hij had er weinig van hé? :lol1:
Ik kwam je daarna toevallig tegen en ik vond Murk een heel leuk vrij en stabiel pupje :D
Beetje nat en vies op dat moment :smile2:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
linda]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mudi
Contacteer:

Ongelezen bericht door linda] »

Ach gos, arme Murk :roos: :LOL: Zo is Mikah wel eens met een enorme snoekduik een met kroos bedekte sloot ingedoken, dat was even flink schrikken toen er water onder al dat groen bleek te zitten :LOL:
blacky schreef:Ja moet je goed luisteren je hebt een Wetterhoun of je hebt hem niet. Blijkbaar vond je andere hond dat het maar eens een echte Wetter moest worden.
:goeie:
Afbeelding
Ma-Rianne
Zeer actief

ranetje schreef:Hij had er weinig van hé? :lol1:
Ik kwam je daarna toevallig tegen en ik vond Murk een heel leuk vrij en stabiel pupje :D
Beetje nat en vies op dat moment :smile2:
Had hem net mee naar jachttraining( Even 1 keer om 'ém te showen :flower: )Staat de kleine Murk helemaal aan de rand van het water, naar voren te leunen omdat hij iets meende te zien in het water.
Nee, ik denk niet dat hij erg onder de indruk was van zijn onvrijwillige duik :E:
Kreeg net ook al te horen dat hij al heel stabiel was... Ben ik best wel trots op, maar het is wel typisch Wetterhoun: zelfbewuste, zelfstandige honden.
Afbeelding
HHGoogle
Actief
Mijn ras(sen): Langharige Hollandse Herder
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door HHGoogle »

Onze pup Google is dit in zijn week negen ook overkomen. Gras liep schuin naar beneden en ging bijna vloeiend over in de vijver wat er door het kroos niet echt uitzag als anders dan gras. Hij is nu 13 weken en is nog steeds gefascineerd door water...

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”