Een dag of vier geleden ging mijn boomer ineens liggen tijdens de wandeling in het park. Kon niks bijzonders ontdekken en na mijn inspectie liep hij weer mee. De volgende dag deed hij het ook bij mijn vriend. Die ontdekte toen dat een een teek zat tussen zijn anus en staartje, en heeft deze verwijderd. Wij dachten dat dit de oorzaak was van de irritatie. Gisteren hebben mijn boomer en OEB gestoeid en er ging wat mis, mijn OEB rolde over de boomer heen en deed hem pijn.
Vanochtend wilde mijn boomer niet meer lopen. Hij kon het wel maar ging steeds liggen, trok en beet naar zijn staart. Vriend had al anaalklieren gecheckt maar waren leeg. Omdat hem duidelijk iets dwars zat naar de dierenarts gegaan.
Deze heeft hem uitgebreid onderzocht, en mijn boomer gaf ongemak aan bij zijn rug. Ook was de reflex van het pootje in de goede houding terugzetten niet snel genoeg. Het lukte wel, maar niet snel genoeg. Dierenarts kon verder niks afwijkends vinden. Volgens dierenarts is het een lichte hernia. Hij heeft een prednison spuit gekregen die de zwelling tegen moet gaan en morgen moeten we terug voor nog een spuit. Dit was om 10.00 u vanochtend.
Nu heb ik hem de hele dag rustig gehouden. Ik twijfel alleen aan de diagnose, maar ben uiteraard geen dierenarts dus tsja ik moet ook op het deskundig oordeel vertrouwen. In mijn 'leken' beleveing vind ik hem veel te lenig en beweegelijk om een hernia te hebben. Zou de hond het niet moeten uitgillen van de pijn als je hem op de hernia drukt? Dat deed hij absoluut niet. Hij wilt spelen met de andere hond, hij rolt op zijn rugje en terug en als ik hem niet tegenhield zou hij zo de trap op gerend zijn. Maar hij blijft trekken met zijn kontje en staart en op dat moment wil hij ook niet lopen.
Iemand advies?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Is dit een hernia?
Moderator: moderatorteam
- Tank
- Zeer actief
- Tank
- Zeer actief
Re: Is dit een hernia?
Niemand een idee?
- irish26
- Actief
- Mijn ras(sen): dwergpoedel
chinese naakthond
Re: Is dit een hernia?
ja kan goed een hernia zijn... ik kopieer even mijn reactie in een ander topic
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=213224
een hernia kan veel verschillende symptonen geven, in sommige gevallen verlamming.. of hinken met de achterpoot, kromme rug lopen etc.
maar gillen van de pijn doen ze lang niet altijd. mijn hond trilt en hijgt als ie het weer heeft.
houd het in de gaten. hernia is echt verschrikkelijk voor hond en eigenaar :S
raad je aan zolang je niet weet wat het is hem niet teveel laten springen of rennen.
en luister naar de dierenarts.
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=213224
een hernia kan veel verschillende symptonen geven, in sommige gevallen verlamming.. of hinken met de achterpoot, kromme rug lopen etc.
maar gillen van de pijn doen ze lang niet altijd. mijn hond trilt en hijgt als ie het weer heeft.
houd het in de gaten. hernia is echt verschrikkelijk voor hond en eigenaar :S
raad je aan zolang je niet weet wat het is hem niet teveel laten springen of rennen.
en luister naar de dierenarts.