Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat moeten we doen??? Pas op: tragisch verhaal.

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Leisha88
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): kruising

Wat moeten we doen??? Pas op: tragisch verhaal.

Ongelezen bericht door Leisha88 »

Hallo lieve hondenliefhebbers.

Ik zit met een probleem waar ik graag wat advies bij zou willen hebben.
Het gaat om het volgende:

Mijn zus had onlangs een puppy gekocht. Ze had zelf al een bruine labrador van 9 jaar, die altijd met mijn puppy heeft gespeeld en mijn hondje is ondertussen al 8 maanden en dit is altijd wel goed verlopen. Nou heeft haar labrador de pup gebeten. De labrador heeft ook echt doorgebeten en de pup raakt direct in een coma/shock en na 10 minuten was de pup dood. De dierenambulance kon helaas niets meer voor de pup betekenen. Ondanks mijn zus altijd een hondenvriend is geweest kan ze de labrador niet meer vertrouwen. Als ze naar de hond kijkt, voelt ze onwijs veel verdriet en woede van binnen. Omdat mijn zus ook 2 jonge kinderen heeft van 6 maanden en 2 jaar en ook nog 2 katten heeft, durfde ze de labrador niet meer te houden en wilde hem dus laten inslapen.
Ik heb de labrador nu opgevangen, maar aangezien ikzelf een hondje van 8 maanden heb en ook katten hebt durf ik hem zelf niet te houden. Hij loopt nu binnen met een muilkorf om en dat is geen ideale situatie voor de hond.
De dierenarts heeft uitgelegd dat zodra een hond heeft gebeten, hij dit niet snel zal afleren en raadde dus aan om de labrador in te laten slapen, hij is 9 jaar en heeft een mooi leven gehad.
Ikzelf snap dat mijn zus de labrador niet meer thuis durf te houden, maar vind het erg moeilijk om hem in te laten slapen en hoopte dat hij te verplaatsen is bij iemand zonder kleine honden, kinderen, katten etc..
Ikzelf heb al de asiels hier in de buurt gebeld of ik hem daarheen kon brengen. Dit zou mij 175 euro kosten en dan is de kans groot dat de hond word ingeslapen, omdat de kans zeer klein is dat hij geadopteerd zou worden.

Maar nou is mijn vraag dus:
Wat is nou verstandig om te doen?
Weet iemand nog een oplossing?
Denken jullie dat als een hond eenmaal heeft gebeten, hij dit vaker zal doen???

Graag ontvang ik jullie advies en tips.

Alvast bedankt voor het lezen.

Liefs Leisha.
tineke

Re: Wat moeten we doen??? Pas op: tragisch verhaal.

Ongelezen bericht door tineke »

Nee ik denk niet dat een hond die heeft gebeten dat per definitie weer zal doen.
Je moet wel uiteraard de situatie waarin hij heeft gebeten zien te voorkomen.
Verder is honden of mensen bijten echt een groot verschil hoor :wink: het is onzin om te zeggen de hond heeft een pup gebeten nu gaat hij de kinders te grazen nemen.
Ik zou de hond herplaatsen ,gezien zijn ras zal dat best gaan lukken ga ik zomaar vanuit :wink:
In onze asiels worden honden niet zo snel ingeslapen hoor ,zeker niet een hond van 9 van een populair ras.
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

Ik zou (maar dat is puur mijn gevoel) uitzoeken WAAROM hij gebeten heeft, als hij al 9 jaar bij je zus woonde en nooit geen problemen met de katten en kinderen heeft gegeven.

Ik zou hem ook niet laten inslapen, mits hij qua gezondheid niets mankeert (buiten ouderdomskwaaltjes). Ik denk ook niet dat hij nu "ineens" wel mensen of kinderen gaat bijten omdat hij de pup gebeten heeft. Als je zelf zijn vertrouwen niet terug kan (of wil) winnen, zou ik hem herplaatsen
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Oh god nog zo'n 1.
Hopelijk gaat je zus nooit een keer over haar grens heen en geeft haar kinderen een kledder voor hun broek om vervolgens neergezet te worden als een vrouw die overal bij weggehouden moet worden als potentieel mishandelaar van alle soorten beesten.

Kom zeg.
Waarom denken mensen toch zo vreemd dat zo'n hond gelijk kinderen en katten gaat vermoorden.
Misschien spoorde die pup niet of kwam de correctie te hard en op een ongelukkige plek terecht.???
Misschien hebben jullie die pup wel op een hoger plan gezet en haar gedegradeerd.???
9 jaar een perfecte hond en 1 x de fout in volgens mensenlijke begrippen en je krijgt de spuit in je kont.
Waar is al die 9 jaar opgebouwde vertrouwen en liefde voor die hond gebleven.???????

.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

De hond gaat negen jaar prima, en nu in een keer moet hij dood :denken: ( krijgt totaal geen krediet), is hij al nagekeken?
Wat is er gebeurt, waarom is het gebeurt, is de Lab nog wel helemaal gezond of heeft hij misschien pijn, is hij anderszins ziek misschien :ugh:
wat het toch een ongelukje lomp en onhandig of echt doelbewust :U:
gewoon houden en geen pupje meer bijnemen lijkt me best een optie :hmmm:
aman.en.don
Zeer actief
Mijn ras(sen): mechelse herder, daro
border collie, skyler
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door aman.en.don »

ik zou als eigenaar op den duur mijn hond vergeven. ze had hem al jaren voor de pup kwam en hield neem ik aan ook al jaren van hem. dit is gewoon een heel vervelend en verdrietig gebeuren met de pup. zoiets kan gewoon gebeuren. ik zou het onzin vinden om de hond dan maar weg te moeten doen, laat staan dood.
ik zou de hond als eigenaar dus zelf gehouden hebben en geen pup meer in huis halen totdat de hond er niet meer is. zeker als het voor mij niet duidelijk is of de hond voor de kill ging of niet. kan namelijk net zo goed een heel vervelend ongeluk zijn geweest. ik kan het niet uit je verhaal opmaken. wat ik wel uit je verhaal op kan maken is dat het hier niet om een hele hondagresieve hond gaat want hij speelt ook met jou pup.
tuurlijk doet het voor je zus pijn en zal ze de hond nog best even verwijten maken, maar dat slijt.

nogmaals, dit is mijn mening op basis van je verhaal. mijn mening hierover kan zeker nog veranderen als je weet hoe en wat er precies gebeurt is. imo is de hond prima te houden als je situaties vermijd dus geen andere pup in huis.

wel een :roos: voor het pupje dat helaas is overleden. :jank:
larkin
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): cairn terrier/belgische herder - mechelaar

Ongelezen bericht door larkin »

Ik kan het verhaal wel begrijpen weet niet wat ik zou doen of wat in deze situatie een goeie oplossing maar haar veroordelen om bovenstaan vind ik ook wat te ver gaan.
Hopelijk komt er een goede oplossing wat voor beide partijen de goede is
aman.en.don
Zeer actief
Mijn ras(sen): mechelse herder, daro
border collie, skyler

Ongelezen bericht door aman.en.don »

om wat voor pup ging het? een hele kleine pup is al snel ernstig gewond bij een lompe speel actie of correctie
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Je zus zichzelf ook al laten nakijken :piew:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Leisha88
geregistreerd lid

De aanleiding van dit incident is overigens moeilijk te achterhalen. Ik heb een lang gesprek met de dierenarts gehad en hij kon ook niet achterhalen wat de reden kon zijn.
De pup liep gewoon over de grond, een uur vroeger hadden ze samen zonder problemen gespeeld. De labrador lag op de grond en de pup lag te rusten, op een kleine afstand en in eens hap. Hij had zo hard gebeten dat hij de halsslagader had geraakt en de schedel was gebroken (eigenlijk meer verbrijzeld) Ik vraag me af in hoeverre je dit perongeluk kan doen?? Aangezien je hier veel kracht voor moet zetten lijkt mij????
We weten niet hoe het komt, of het nou spelen was, dat hij zijn kracht niet kenden, jaloezie, laten zien wie de baas is.
Ik denk dat dit moeilijk te achterhalen is.

Wat me wel opvalt momenteel aan de labrador, is dat hij na die incident plotseling gromt naar andere honden(buiten) en de katten binnen, of dit nou fustratie is omdat hij ineens ergens anders woont of iets?

Mijn zus heeft de labrador overigens pas 2 jaar en durft nu nadat de pup in haar armen is gestorven en heel de woonkamer onder het bloed zat geen pup meer te nemen. Ik denk dat als je zelf niet in zo'n situatie hebt gezeten, je niet kan oordelen wat je zou doen. Dit is een beeld dat je niet zomaar vergeet!!!!!!

Ik snap mijn zus volkomen, als ik zoiets zou meemaken dat ik de hond inderdaad niet meer bij de kinderen durf te laten.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Reden te meer om de hond eens goed te laten onderzoeken lichamelijk, klinkt als narrig/uitvallen door pijn of iets dergelijks :denken:
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Wat voor een pup is er bij gezet? Gewoon nieuwsgierigheid.
Ik kan het gevoel van je zus wel begrijpen alleen niet om meteen de hond in te laten slapen, dat is gewoon niet nodig.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
smoekie
Zeer actief

Leisha88 schreef:De aanleiding van dit incident is overigens moeilijk te achterhalen. Ik heb een lang gesprek met de dierenarts gehad en hij kon ook niet achterhalen wat de reden kon zijn.
De pup liep gewoon over de grond, een uur vroeger hadden ze samen zonder problemen gespeeld. De labrador lag op de grond en de pup lag te rusten, op een kleine afstand en in eens hap. Hij had zo hard gebeten dat hij de halsslagader had geraakt en de schedel was gebroken (eigenlijk meer verbrijzeld) Ik vraag me af in hoeverre je dit perongeluk kan doen?? Aangezien je hier veel kracht voor moet zetten lijkt mij????
We weten niet hoe het komt, of het nou spelen was, dat hij zijn kracht niet kenden, jaloezie, laten zien wie de baas is.
Ik denk dat dit moeilijk te achterhalen is.

Wat me wel opvalt momenteel aan de labrador, is dat hij na die incident plotseling gromt naar andere honden(buiten) en de katten binnen, of dit nou fustratie is omdat hij ineens ergens anders woont of iets?

Mijn zus heeft de labrador overigens pas 2 jaar en durft nu nadat de pup in haar armen is gestorven en heel de woonkamer onder het bloed zat geen pup meer te nemen. Ik denk dat als je zelf niet in zo'n situatie hebt gezeten, je niet kan oordelen wat je zou doen. Dit is een beeld dat je niet zomaar vergeet!!!!!!

Ik snap mijn zus volkomen, als ik zoiets zou meemaken dat ik de hond inderdaad niet meer bij de kinderen durf te laten.
Hebben jullie (althans je zus) er wel eens aan gedacht de hond na te laten kijken? Kan maar zo zijn dat de hond ergens pijn heeft hoor. En als een hond iets heeft (pijn of wat dan ook) is het heel goed mogelijk dat het gedrag van de hond ook veranderd natuurlijk. Ik ben ook de vrolijkste niet als ik het afsterf van de pijn in mijn kop, en mijn hond moet je ook met rust laten als ze bijv. een oorontsteking heeft. Dus sowieso snap ik niet dat de DA direct al adviseerd de spuit erin te zetten voor de hond zelf te hebben nagekeken :piew:

Maar goed, kan natuurlijk ook gewoon een "simpele" correctie zijn geweest die helaas het einde heeft betekend voor de pup. Persoonlijk kan ik me heus wel indenken dat je zus ff "boos" is, maar een hond dan direct te willen laten inslapen? Nee dat snap ik echt niet hoor. Herplaats de hond dan gewoon. Overigens kan ik hier wel een "oordeel" over geven aangezien bij ons thuis zich een soortgelijke situatie heeft voorgedaan. Dus nee, ook met dat in mijn achterhoofd kan ik niet goed snappen (ook niet van de DA trouwens) dat de hond de rose spuit zou moeten krijgen. Wat was het voor pup trouwens (ras?)
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Turbo!
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer

Ongelezen bericht door Turbo! »

Na negen jaar op eens 1 incident en hup aan de kant. Ookal is natuurlijk het hele gebeuren iets gruwelijks om mee te maken dat snap ik ook nog wel.

Er kan wel van alles aan de hand zijn met de lab. zal je een voorbeeld geven die. De labrador van mijn moeder nu 8 heeft opeens last van oerkreten. De sukkel weet zelf niet eens dat hij staat te loeien midden in de nacht of opeens vanuit zijn mand.

Hij staat ons volledig verbaast aan tekijken als wij er wat van zeggeh zo van wat doe ik?
Hele verhaal voorgelegd aan de DA en er waren nog meer dingen hoor. Blijkt dat hij last heb van hondendementie. Ik had er nog nooit van gehoord. Nu heeft hij wat homeopatisch en gaat het goed. Maar zo zeg ik maar er kan altijd opeens wat aan de hand zijn.

Vergeet ook niet de kaken van een grote volwassen lab zijn heel wat sterker als het schedeltje van een pup.
en ongelukken zitten helaas in een heel klein hoekje.
Laatst gewijzigd door Turbo! op 27 mei 2011 08:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Tuurlijk schrik je je kapot met zo'n ongeluk en zakt je de moed in de schoenen richting de "bijter". Maar om nou zulke rigoreuze maatregelen te nemen vind ik erg overdreven.
Wat voor ras/kruising is de pup eigenlijk? Ik heb hier ook een hond die wel eens flink uithaalt als ie slaapt, hij slaapt dan zo diep dat ie zich kapot schrikt als je er langs loopt, tja dat weten we, dus zorgen we dat we niet onverwachts naast hem gaan zitten of lopen :19:
Als zo'n pupje er dan langs loopt denkt die hond echt niet "ohw ik moet voorzichtig zijn" zo denkt een hond niet, wil absoluut niet zeggen dat ie nu onbetrouwbaar en vals is, ik begrijp heus wel dat het vertrouwen van je zus weg is nu ze dit meegemaakt heeft, maar alsjeblieft, probeer het te relativeren en ook eens te bekijken vanuit de hond.
Dat de hond nu buiten ook gaat uitvallen, zou kunnen komen omdat jullie bang zijn, let daar eens op :wink:
Leisha88
geregistreerd lid

We weten dat de labrador door de ouderdom rugklachten heeft. Hij heeft hier pijnstillers voor. We hadden de pup ook geleerd om niet op de labrador te springen. Uiteraard deed die dat afentoe nog wel, het is immers in een pup. Maar op het moment dat hij beet was er niets aan de hand!! Dat is het rare, kijk sprong de pup op dat moment op zijn rug, dan is het te begrijpen waarom hij haar beet. Maar dat was totaal niet het geval. En als een hond pijn heeft gaat hij dan zomaar bijten?
Normaal als hij pijn had kroop hij in een hoekje, ging hij piepen etc.. Dat was al meer als een week niet meer waargenomen bij hem.

Misschien wel een idee om hem inderdaad gewoon nog voor de zekerheid na te laten kijken bij de dierenarts. Dat zal ik zeker nog gaan doen. Bedankt voor de tip!
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

naar verhaal :(:

hoe is zijn zicht? misschien ook iets om na te laten kijken..
Leisha88
geregistreerd lid

Van ouderdomsdementie zat ik zelf ook al aan te denken ja.. Wij hebben ooit een kat gehad die in eens binnen ging plassen, mensen aanviel, buiten verdwaalt was en allerlei andere rare dingen ging doen. Dit was inderdaad ook dement.

Is de labrador daar niet nog te jong voor? Zou hij dan meer symtomen moeten hebben? En wat is hier dan aan te doen?

De pup was overigens een Spaniel kruising.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik zou naar een andere dierenarts gaan. Deze staat imo iets te makkelijk tegenover de roze spuit.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

Leisha88 schreef:We weten dat de labrador door de ouderdom rugklachten heeft. Hij heeft hier pijnstillers voor. We hadden de pup ook geleerd om niet op de labrador te springen. Uiteraard deed die dat afentoe nog wel, het is immers in een pup. Maar op het moment dat hij beet was er niets aan de hand!! Dat is het rare, kijk sprong de pup op dat moment op zijn rug, dan is het te begrijpen waarom hij haar beet. Maar dat was totaal niet het geval. En als een hond pijn heeft gaat hij dan zomaar bijten?
Normaal als hij pijn had kroop hij in een hoekje, ging hij piepen etc.. Dat was al meer als een week niet meer waargenomen bij hem.

Misschien wel een idee om hem inderdaad gewoon nog voor de zekerheid na te laten kijken bij de dierenarts. Dat zal ik zeker nog gaan doen. Bedankt voor de tip!

Vergeet niet dat een hond een heel hoge pijngrens heeft en dat een hond niet zo snel pijn laat zien/horen. Als de hond "normaal" in de hoek kroop en ging piepen kun je er gevoegelijk vanuit gaan dat de hond het op zulke momenten echt afsterft van de pijn en dat de pijnstilling dan niet goed of te laat gegeven is.

Dus kan heel heel goed zijn dat de hond op het moment dat hij "uithaalde" wel degelijk veel pijn had. Dat dat al een week niet meer "waargenomen" was zegt dus helemaal niets over het wel of geen pijn hebben. Moet ook eerlijk bekennen dat ik persoonlijk niet zo heel goed snap dat als je een hond hebt met dergelijke rugproblemen en bijbehorende pijn er een jonge speelse pup bij wordt gezet. Er kan wel gezegd worden dat jullie de pup "geleerd" hadden om niet tegen de lab op te springen, maar zoiets leer je niet in een paar weken, en daarbij een pup blijft natuurlijk een pup. Kan me dan ook heel goed indenken dat de ouwe lab met zijn pijnlijke rug de pup gewoon ff "zat" was.
Laatst gewijzigd door smoekie op 27 mei 2011 08:33, 1 keer totaal gewijzigd.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

gelijk weg halen die hond en breng maar naar mij toe. iemand die zo met zijn hond omgaat na 9 jaar trouwe dienst is geen hond waard.

ik fok katten en bij mijn 1e nest heeft mijn toenmalige golden retriever een kitten dood gebeten. daarna heeft ze nooit meer kittens aangeraakt. ook zij lag op de grond te slapen en het kitten liep langs en zij deed hap. misschien geschrokken, misschien pijn. ik weet het niet maar ik weet wel dat de hond dat daarna nooit meer heeft gedaan.
ellen
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

tollerlover schreef:gelijk weg halen die hond en breng maar naar mij toe. iemand die zo met zijn hond omgaat na 9 jaar trouwe dienst is geen hond waard.

ik fok katten en bij mijn 1e nest heeft mijn toenmalige golden retriever een kitten dood gebeten. daarna heeft ze nooit meer kittens aangeraakt. ook zij lag op de grond te slapen en het kitten liep langs en zij deed hap. misschien geschrokken, misschien pijn. ik weet het niet maar ik weet wel dat de hond dat daarna nooit meer heeft gedaan.
ellen
De lab is idd 9 jaar maar zus heeft de lab zelf 2 jaar.

Maar neemt niet weg dat herplaatsen hier de beste optie zou zijn.
chrico
Zeer actief

Leisha88 schreef:

De pup was overigens een Spaniel kruising.
Ik heb het idee dat het een ieniminihondje was, klopt dat? Hoe oud enz enz.
Deze vragen stel ik omdat bij een jonge pup de hersenpan zomaar kapot kan gaan bij de eerste de beste verkeerde hap en de slagader raken is ook geen bewuste actie. Het klinkt meer als een samenloop van omstandigheden die verkeerd zijn afgelopen.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

yamie schreef:naar verhaal :(:

hoe is zijn zicht? misschien ook iets om na te laten kijken..

Dat is inderdaad een goeie, ik heb bij Zen een oogonderzoek laten doen, was gelukkig helemaal goed, maar uitsluiten van medische dingen is het eerste denk ik wat je moet doen.
Leisha88
geregistreerd lid

De pup was inderdaad niet groot. De pup was 12 weken oud. Kruising tussen cocker spaniel en een spaniel springer.

Ik ben het er ook TOTAAL niet mee eens dat de hond ingeslapen moet worden!!!!!!!!
Begrijp me niet verkeerd. Daarom heb ik de hond ook opgevangen!!
Ik vroeg alleen maar om tips en adviezen omdat herplaatsen voor mij de beste optie leek. Ik wil dat de hond van zijn laatste jaren nog kan genieten!

Ik heb ook een andere dierenarts dan me zus en die wil de hond graag nakijken en eventueel helpen met het zoeken van een ander huisje. Hij wilt ook gewoon dat de hond herplaatst wordt en niet ingeslapen word.
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Hoe groot was het pupje? een normale correctie kan bij een pup van een zeer klein formaat gewoon heel vervelend aankomen. En ja, van pijn kunnen honden zeker gaan bijten; hoe vervelend ook. Als de hond reden had om te denken dat de pup op zijn rug zou gaan springen kan hij beredeneren op voorhand de hond weg te jagen.
Ik kan me ook heel slecht voorstellen dat er absoluut geen voortekenen aan vooraf zijn gegaan; ik denk gewoon dat je zus deze (ongemerkt) niet gezien heeft. Ik ken overigens wel meer honden welke in een ongelukkig moment een pupje lelijk schade aangebracht hebben; dit was voor de betreffende eigenaar reden om de hond bij pups weg te laten; niet om de hond te euthanaseren, en dit gaat gewoon goed. Ik zou de hond naar het asiel brengen, ik geloof er helemaal niets van dat de hond daar direct geeuthanaseerd zal worden. Ik kan me ook niet voorstellen dat het plaatsen van een hond in een asiel 175 euro kost, ik geloof hier helemaal niets van! Wie werkt er hier in een asiel? Zijn die kosten echt zo hoog?
chrico
Zeer actief

Leisha88 schreef:De pup was inderdaad niet groot. De pup was 12 weken oud. Kruising tussen cocker spaniel en een spaniel springer.

Ik ben het er ook TOTAAL niet mee eens dat de hond ingeslapen moet worden!!!!!!!!
Begrijp me niet verkeerd. Daarom heb ik de hond ook opgevangen!!
Ik vroeg alleen maar om tips en adviezen omdat herplaatsen voor mij de beste optie leek. Ik wil dat de hond van zijn laatste jaren nog kan genieten!

Ik heb ook een andere dierenarts dan me zus en die wil de hond graag nakijken en eventueel helpen met het zoeken van een ander huisje. Hij wilt ook gewoon dat de hond herplaatst wordt en niet ingeslapen word.
Heel goed :ok: Men grijpt te vaak naar de roze spuit om niets. Niet dat het niet verschrikkelijk is voor je zus en voor de pup maar de hond verdient ook beter. Hopelijk lukt het allemaal nadat het medische is uitgesloten. Ik vind wel dat je zus de kosten van evt het asiel op zich moet nemen en niet jij, het was tenslotte haar hond en haar keus er een pup bij te zetten.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Anne&Taar schreef:Hoe groot was het pupje? een normale correctie kan bij een pup van een zeer klein formaat gewoon heel vervelend aankomen. En ja, van pijn kunnen honden zeker gaan bijten; hoe vervelend ook. Als de hond reden had om te denken dat de pup op zijn rug zou gaan springen kan hij beredeneren op voorhand de hond weg te jagen.
Ik kan me ook heel slecht voorstellen dat er absoluut geen voortekenen aan vooraf zijn gegaan; ik denk gewoon dat je zus deze (ongemerkt) niet gezien heeft. Ik ken overigens wel meer honden welke in een ongelukkig moment een pupje lelijk schade aangebracht hebben; dit was voor de betreffende eigenaar reden om de hond bij pups weg te laten; niet om de hond te euthanaseren, en dit gaat gewoon goed. Ik zou de hond naar het asiel brengen, ik geloof er helemaal niets van dat de hond daar direct geeuthanaseerd zal worden. Ik kan me ook niet voorstellen dat het plaatsen van een hond in een asiel 175 euro kost, ik geloof hier helemaal niets van! Wie werkt er hier in een asiel? Zijn die kosten echt zo hoog?
ik heb jaren geleden een hond opgehaald voor 150 en weer teruggebracht voor 50euro,dit was in zoetermeer.
In leiden is het ook zo duur(of iets duurder zelfs geloof ik)
Leisha88
geregistreerd lid

De kosten van een herplaatsing van een hond kost 35 euro, hierbij komen nog de kosten om de hond te laten ineten en na te laten kijken, mij is verteld door een dierenasiel in Den Haag dat het totaal 175 euro zou kosten. Zodra de hond is nagekeken bij de dierenarts, hier heb ik maandag een afspraak voor staan, zal ik het dierenasiel in ons dorp even opbellen en vragen wat hier de kosten van zijn. En de kans op herplaatsing.

Ik wil de hond eerst zelf proberen te herplaatsen, want het lijkt me fijner om er zeker van te zijn dat de hond goed terecht komt.
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

De tweede posting maakt het verhaal alweer helemaal anders vind ik. Als de pup maar 1x gebeten is dan hoef je niet zo heel bang te zijn dat het om een eliminatie-aktie ging lijkt me, dan is het helaas fout uitgepakt.
Dat je je hond dan (voorlopig) niet vertrouwd is ook logisch, dat moet weer groeien. Als je dan voorzichtig wordt voor je (kleine?) kinderen vind ik ook nog wel logisch. De reactie van de dierenarts is voor mij totaal ONlogisch.

Hoe gedraagt de hond zich nu bij jou?
tollerlover schreef:gelijk weg halen die hond en breng maar naar mij toe. iemand die zo met zijn hond omgaat na 9 jaar trouwe dienst is geen hond waard.
..knip..
ellen
Als dit geen loze belofte is dan zou ik daar eerlijk gezegd gebruik van maken!
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”