Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wiebelende pup normaal?
Moderator: moderatorteam
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
- Aantal honden: 2
Re: wiebelende pup normaal?
Laatst zag ik ook een DH pup van 4,5 maand en ik vond ook dat zij slofte en wat onstabiel op de poten stond. Ook het draaien ging bijzonder, ze liet de achterpoten staan en met de voorpoten maakte ze dan de draai. Ook viel ze heel snel om op oneffen grond. Volgens haar eigenaresse kwam ze bij een hele goede fokker vandaan, uit HD-vrije lijnen e.d. Volgens mij heeft het vooral te maken met de hedendaagse bouw van DH's. Maar ik kan me voorstellen dat je je snel zorgen maakt door je verleden met Mike. Ik vind jouw volwassen hond erg mooi overigens! 
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
Zinndy schreef:heb even een filmpje bekeken, maar ik zie niet dat hij in telgang loopt.
Over welk filmpje heb je het?
Mag ik je vragen waar je je pupje hebt gehaald?
-
Zinndy
Ik heb het over een filmpje die ik heb van Bentley...die is van een paar dagen geledenDianavdberkt schreef:Zinndy schreef:heb even een filmpje bekeken, maar ik zie niet dat hij in telgang loopt.
Ik heb wel contact opgenomen met de 'fokker' .... maar die zegt dat het heel normaal is , op mijn vraag of ze het allemaal deden in het nest kreeg ik geen antwoord.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
En heeft die, fokker, gewerkt met geteste ouders of niet?Zinndy schreef:Ik heb het over een filmpje die ik heb van Bentley...die is van een paar dagen geledenDianavdberkt schreef:Zinndy schreef:heb even een filmpje bekeken, maar ik zie niet dat hij in telgang loopt.
Ik heb wel contact opgenomen met de 'fokker' .... maar die zegt dat het heel normaal is , op mijn vraag of ze het allemaal deden in het nest kreeg ik geen antwoord.
Bn wel benieuwd naar t filmpje! Hoop dat t gewoon onschuldig puppy gewaggel is!
- RachelleAmericanBulldog
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Pfaffke heeft dat ook
...hij is nu bijna 5 maanden en loopt een stuk steviger nu ..haha

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)
in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
-
Zinndy
@ Aimee :Jeps, beide ouders hd en ed vrij .
ik weet niet hoe ik een filmpje erop moet zetten, t is ook een dom filmpje hoor...ik kan morgen vroeg wel even met de camera
van mijn dochter filmpje maken en dan ff uitzoeken hoe ik t hier plaats ok?
A Gaby..thanx voor t compliment ik heb het aan hem doorgegeven....
@ rachelle : oke dan...dus dat duurt best nog wel ff een tijdje voordat ze dat extreme gewaggel kwijt zijn?
Kijk ik weet ook niet wat te doen nu...omdat hij natuurlijk wel stukkies moet lopen , maar langer dan 5 min gaat niet...
dan hijgt hij alsof ie minstens de halve marathon heeft gelopen en zn tong hangt op de grond en sjokt als een weet ik wat...
Dus hoe pak ik dat aan dan???
ik weet niet hoe ik een filmpje erop moet zetten, t is ook een dom filmpje hoor...ik kan morgen vroeg wel even met de camera
van mijn dochter filmpje maken en dan ff uitzoeken hoe ik t hier plaats ok?
A Gaby..thanx voor t compliment ik heb het aan hem doorgegeven....
@ rachelle : oke dan...dus dat duurt best nog wel ff een tijdje voordat ze dat extreme gewaggel kwijt zijn?
Kijk ik weet ook niet wat te doen nu...omdat hij natuurlijk wel stukkies moet lopen , maar langer dan 5 min gaat niet...
dan hijgt hij alsof ie minstens de halve marathon heeft gelopen en zn tong hangt op de grond en sjokt als een weet ik wat...
Dus hoe pak ik dat aan dan???
- linda1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
- Aantal honden: 3
Vind het toch niet helemaal onschuldig klinken.. maar als je het niet vertrouwd zou ik voor de zekerheid naar de DA gaan om het te laten checken 

- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Waarom schrijf je fokker tussen aanhalingstekens?Zinndy schreef: Ik heb wel contact opgenomen met de 'fokker' .... maar die zegt dat het heel normaal is , op mijn vraag of ze het allemaal deden in het nest kreeg ik geen antwoord.
-
Lillith
- Zeer actief
Ik kan wel begrijpen dat je voorzichtig bent 
- iones
- Zeer actief
Hier een hond met een ataxi:
en hier een deense dog, nog wat erger:
en een paard met een ataxi:
Moet je kijken hoe hij zijn achterbeen naar voren plaats: hanetredachtig overdreven.
en hier een deense dog, nog wat erger:
en een paard met een ataxi:
Moet je kijken hoe hij zijn achterbeen naar voren plaats: hanetredachtig overdreven.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
Zinndy
Oh nee...zo loopt hij gelukkig echt niet!
t is meer gewaggel echt schudden met zn kontje zeg maar...en hij valt in gras heel erg makkelijk om
t is meer gewaggel echt schudden met zn kontje zeg maar...en hij valt in gras heel erg makkelijk om
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Dat bedoelde ik dus ook, het is niet meer dan normaal dat een hond met zo een bouw waggelt, maar het hoort eigenlijk niet als vanzelfsprekend gevonden te worden, want andere rassen zie je het nooit zo extreem als bij een DHInge O schreef:ik vind het op zich niet vreemd dat een dh-pup zo waggelt - dat doen ze inderdaad om de door jou genoemde reden wel vaker.Marjoleine schreef:Een Duitse herder heeft onevenredig veel langere achterbenen dan voorbenen. Zo is dat ras gefokt.
En als je dan te maken hebt met een pupje zal de loop niet bepaald gelijkmatig zijn op deze leeftijd.
De gewrichten zijn nog instabiel en er is nog totaal geen balans en coördinatie.
Dus zo vreemd is het niet bij een DH van deze leeftijd.
de reden waarom ze het doen vind ik dan weer een heel stuk minder want ik hoef jou natuurlijk niet te vertellen dat er dh's zijn die dat stadium amper ontgroeien, door hun superoverdreven bouw.
- iones
- Zeer actief
Dat is de jeugd. Kinderen vallen ook om de haverklap en zijn daarin nog handig ook. Want als een volwassene valt dan bezeert ie zich gelijk.Zinndy schreef:Oh nee...zo loopt hij gelukkig echt niet!
Maar jonge hondjes en katjes zijn ook zo onhandig nog. Gewoon gebrek aan coordinatie en kracht. Komt wel goed. En inderdaad die kontjes schudden helemaal mee!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- CharlesvdBerkt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders
- Aantal honden: 3
Misschien heb je wat aan onderstaand filmpje om te vergelijken.
Deze pupjes waren net 6 weken en voor het eerst op een voor hun onbekend stukje terrein
http://www.youtube.com/watch?v=3SaO8Arol54
edit: even nagezocht en leeftijd aangepast
Deze pupjes waren net 6 weken en voor het eerst op een voor hun onbekend stukje terrein
http://www.youtube.com/watch?v=3SaO8Arol54
edit: even nagezocht en leeftijd aangepast
Laatst gewijzigd door CharlesvdBerkt op 27 mei 2011 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
- -Gaby-
- Zeer actief
Je hebt wiebelende pups vanwege de bouw en wiebelende pups omdat ze gewoon nog jong zijn. Ik vind dat je al gauw een verschil ziet tussen het wiebelen bij de Duitse Herder en de Mechelaar.
DH pups:
http://www.youtube.com/watch?v=SXzh0FwxTmA
Mechelaar pups:
http://www.youtube.com/watch?v=JWUuOQC_ ... re=related
DH pups:
http://www.youtube.com/watch?v=SXzh0FwxTmA
Mechelaar pups:
http://www.youtube.com/watch?v=JWUuOQC_ ... re=related
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- Aantal honden: 1
On topic: waarom schrijf je inderdaad 'fokker' ? Ik neem toch aan dat je gezien je historie deze pup van een Fokker (ja, mèt hoofdletter haha

- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Hahaha...elke keer als Skadi puppies hoort op die filmpjes komt ze met een blije bek de keuken inrennen.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- -Gaby-
- Zeer actief
Miranda schreef:Hahaha...elke keer als Skadi puppies hoort op die filmpjes komt ze met een blije bek de keuken inrennen.
-
Zinndy
ja ik heb mijn pup bij een Fokker weg..had het niet tussen aanhalingstekens moeten schrijven.
@ Charles...het lijkt er wel een klein beetje op denk ik
@ Gaby .. ik heb geen idee hoe oud de DH pups van het youtube filpmje zijn, maar zo kan die van mij écht niet rennen!!
maar hij loopt ook niet zoals de mechelaars.
als mijn dochter thuiskomt van school, zal ik haar vragen met hem te lopen zodat ik van achter een stukje kan filmen.
thanx
@ Charles...het lijkt er wel een klein beetje op denk ik
@ Gaby .. ik heb geen idee hoe oud de DH pups van het youtube filpmje zijn, maar zo kan die van mij écht niet rennen!!
maar hij loopt ook niet zoals de mechelaars.
als mijn dochter thuiskomt van school, zal ik haar vragen met hem te lopen zodat ik van achter een stukje kan filmen.
thanx
-
Wilm@
Film je hondje ook aan de zijkanten en de voorkant. 
- Magic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Onze Magic heeft nog tot 10 maanden ofzo met z'n kont gewiebeld en hij doet het nog wel eens als hij moe is.
Ik was als de dood dat er iets met zijn heupen was, maar hij heeft HD-A
.
Ik was als de dood dat er iets met zijn heupen was, maar hij heeft HD-A

Iedere dag feest!
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Dit vind ik zorgelijker eerlijk gezegd.Zinndy schreef:Kijk ik weet ook niet wat te doen nu...omdat hij natuurlijk wel stukkies moet lopen , maar langer dan 5 min gaat niet...
dan hijgt hij alsof ie minstens de halve marathon heeft gelopen en zn tong hangt op de grond en sjokt als een weet ik wat...![]()
Wiebelen en snel omvallen is des pups. Ze vallen soms al om als ze zich uitschudden
- -Gaby-
- Zeer actief
Hier ga ik wel in mee, dat klinkt wel zorgelijker, plus dat je aangaf dat jouw pup niet kan rennen als de pupjes van het filmpje. Hoe oud is hij nu? En als hij speelt met een andere hond, is hij dan ook zo snel uitgeput?Marie-Josée schreef:Dit vind ik zorgelijker eerlijk gezegd.Zinndy schreef:Kijk ik weet ook niet wat te doen nu...omdat hij natuurlijk wel stukkies moet lopen , maar langer dan 5 min gaat niet...
dan hijgt hij alsof ie minstens de halve marathon heeft gelopen en zn tong hangt op de grond en sjokt als een weet ik wat...![]()
Wiebelen en snel omvallen is des pups. Ze vallen soms al om als ze zich uitschudden
-
Zinndy
Ik denk ook als ik zo verschillende filmpjes/meningen/ervaringen heb gehoord dat het gewiebel,omvallen (en sloffen??)Marie-Josée schreef:Dit vind ik zorgelijker eerlijk gezegd.Zinndy schreef:Kijk ik weet ook niet wat te doen nu...omdat hij natuurlijk wel stukkies moet lopen , maar langer dan 5 min gaat niet...
beetje bij pup zijn kan horen...
toch ga ik dit wel even melden bij de DA , evenals het geen wat jij (net als ik ) best zorgelijk vind.
Maar ik laat hem zeker weten door mijn eigen DA ook nog even helemaal nakijken...dat heb ik al gezegd en heb ook een langere afspraak.
ik dacht dat ik maandag de afspraak had, maar het is dinsdag ochtend.
-
Zinndy
-Gaby- schreef:Hier ga ik wel in mee, dat klinkt wel zorgelijker, plus dat je aangaf dat jouw pup niet kan rennen als de pupjes van het filmpje. Hoe oud is hij nu? En als hij speelt met een andere hond, is hij dan ook zo snel uitgeput?Marie-Josée schreef:Dit vind ik zorgelijker eerlijk gezegd.Zinndy schreef:Kijk ik weet ook niet wat te doen nu...omdat hij natuurlijk wel stukkies moet lopen , maar langer dan 5 min gaat niet...
nee zo hard rennen als die pups op het filmpje kan hij niet, hij kan geen vaart maken zeg maar
hobbelt maar een beetje achter Ty aan....
en als hij met Tyson speelt in huis is hij ook erg snel moe....nou dan hijgt ie al heel snel met de tong uit de bek hangend.
Dus ik doseer het ook, want Tyson is veel te soft...die snauwt niet echt af als de pup door blijft gaan
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Is hij van het begin af aan snel moe geweest of alleen met de echte warme dagen?
Onze da heeft bij de 12weken enting alles even gecontroleerd, ook hartje en longen.Dat wordt ook gedaan bij de 9weken enting.
Was dat bij hem wel in orde?
Onze da heeft bij de 12weken enting alles even gecontroleerd, ook hartje en longen.Dat wordt ook gedaan bij de 9weken enting.
-
Zinndy
Nou dat was vanaf dag 1 dat we hem hadden dat hij zo snel hijgde en moeilijk een stukje mee kon lopen, en dat hij zo wiebelde was ons eerder nog niet opgevallen bij de fokker....het kleinste hondje uit het nest deed dat wel.Marie-Josée schreef:Is hij van het begin af aan snel moe geweest of alleen met de echte warme dagen?
Bentley krijgt vrijdag zijn 9 weken enting, hij is vandaag precies 9 weken oud maar onze DA was gister en vandaag gesloten
vandaar de afspraak voor dinsdag, werd gezegd dat je beter een paar dagen te laat als te vroeg kon doen.
Mijn man zegt dat ik me veel te druk maak, hij is speels, lief, eet goed, drinkt goed enz....
ik moet er geen tweede Mike in gaan zien zegt hij. Nou heeft hij ook niet zoveel met honden ( ze zijn van mij en ik doe er ook alles mee en voor ) dus kijkt er iets anders naar als ik...
en wie weet maak ik van een mug een olifant,
maar better safe than sorry....hij word gewoon even helemaal gecontroleerd...klaar
ben er wel superblij mee hoor....t is echt een schatje .....nu heb ik 2 schatten
bedankt voor het mee denken allemaal!!
waardeer ik erg
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Toch vind ik dit merkwaardig.... Heb je geen hoge pet op van de fokker? Welke fokker is het waar je Bentley vandaan hebt?Zinndy schreef:ja ik heb mijn pup bij een Fokker weg..had het niet tussen aanhalingstekens moeten schrijven.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Nou, het is gewoon een baby.
Dus het is logisch dat ie niet loopt als die pups in het filmpje, die zijn al veel ouder, 4 maanden volgens mij.
Ik denk dat het allemaal wel meevalt, hoor.
Hier hijgen pups ook zo vaak superoverdreven als ze gespeeld hebben en het is klam weer.
En deze pup kent haast alleen klam weer, zo kort is ie nog maar op de wereld
@Badu: Zinndy is niet gek, hoor. Die haalt echt geen tweede keer een pup van een vage fokker.
Dus het is logisch dat ie niet loopt als die pups in het filmpje, die zijn al veel ouder, 4 maanden volgens mij.
Ik denk dat het allemaal wel meevalt, hoor.
Hier hijgen pups ook zo vaak superoverdreven als ze gespeeld hebben en het is klam weer.
En deze pup kent haast alleen klam weer, zo kort is ie nog maar op de wereld
@Badu: Zinndy is niet gek, hoor. Die haalt echt geen tweede keer een pup van een vage fokker.
-
Zinndy
ik wil er niet al te veel op ingaan, maar er zijn afspraken niet nagekomen en daar baal ik van.Badu schreef:Toch vind ik dit merkwaardig.... Heb je geen hoge pet op van de fokker? Welke fokker is het waar je Bentley vandaan hebt?Zinndy schreef:ja ik heb mijn pup bij een Fokker weg..had het niet tussen aanhalingstekens moeten schrijven.
hij komt bij sallandse bergdal vandaan...