Ik had met de nestcontrole van de RV in eerste instantie een "probleem". Bij de uitleg van wat er voor de " puppytest" klaar zou moeten staan stond dat ik voor iedere pup een bakje brokjes moest hebben. Maar....ik gaf geen brokjes, nul.
Dus heb ik gebeld om te vragen of dat misschien anders kon. Bakje vlees??
In eerste instantie werd daar wel wat weinig open op gereageerd. Waarom ik ze dan rauw gaf, en of ik dan soms verwachtte dat de nieuwe eigenaren ook rauw zouden geven...dat de meesten dat niet zouden doen dus dat ik nét zo goed kon afspenen op brokjes.
Toen heb ik na enige discussie maar afgesloten met dat ik als fokker ga over het afspenen van mijn puppen en dat ik het daar graag bij wilde laten en beslist niet van plan was om voor alleen het testje over te stappen op brokjes. Daar was degene die ik sprak niet blij mee in eerste instantie.
Daarna heb ik nog even gemaild met suggesties: Er waren namelijk wel wat begrijpelijke "problemen" bij. Als ze eenmaal een hand in een bakje rauwe voeding had gehad zou haar hand daarnaar ruiken en dat zou de test kunnen beinvloeden. Ik heb dus geopperd handschoentjes aan te doen bij dat testonderdeel. Ook heb ik verteld dat voor zover ik wist twee van de aankomende nesten óók puur rauw gevoerd zouden worden en dat er dan weer zo'n zelfde probleem zou ontstaan, en dat het misschien geen gek idee was om toch even met zijn allen na te denken over een eventuele oplossing hiervoor.
Daar bleek vanaf de andere kant inmiddels ook over nagedacht te zijn en toen waren we er snel en naar wederzijdse tevredenheid uit. De tijden veranderen en dan kom je dit soort dingen tegen. De organisatie was gewoon even overvallen door mijn weigering brokjes te geven. Dat is misschien even wennen, maar nu zal een volgend nest gewoon helemaal geen verbaasde blikken meer krijgen. Zo zal het bij jullie nu ook wel gaan

Ik vind het ook helemaal niet vreemd dat er dan even zo'n ongemakkelijk moment ontstaat; je wilt zo'n testje (hoewel dat überhaupt niet kan natuurlijk) zo "gelijk" mogelijk uitvoeren. Dan is het even aanpassen als dat niet mogelijk blijkt. Plotsklaps een bakje brokjes neerzetten zou ook niet correct geweest zijn. Als ze daar niet aan gewend zijn kun je feitelijk ook niks zeggen over hun reactie.
We hebben uiteindelijk iedere pup een bakje met een paar kippennekken gegeven, en die zijn meen ik inderdaad met handschoentjes "aangeraakt" . Is helemaal prima gegaan, want hoewel ze sneller op waren

konden ze wel goed zien of de pupjes veranderden met eetgedrag door een hand bij het bakje (stoppen, sneller, schrokken, verdedigen, etc).
We hebben bij de koffie nog even gepraat over voeding, hoe en waarom, de voordelen, de nadelen van 11 pups barf geven (...TIJD

). Ik denk dat het nieuwe vooral was dat mijn pups helemáál geen brokjes kregen

anders was er natuurlijk niks aan de de hand geweest

KVV kent iedereen wel, dat was het punt niet.