Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
welke brok bij versvoer, geperst/krokant?
Moderator: moderatorteam
- Woest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Västgötaspets
- Aantal honden: 1
welke brok bij versvoer, geperst/krokant?
Rico heeft tot voor kort altijd Royal canin maxi gekregen bij ons. Niet dat hij maxi is, maar de medium kan hij niet tegen.
Op de maxi deed hij het dus goed, maarja, de prijs/kwaliteit verhouding van royal canin vinden we wat minder.
We hadden een tijdje terug wat gelezen over farmfood en zijn dat gaan proberen. Het diepvriesvoer is moeilijk aan te komen, dus hij krijgt andere kvv. En we hadden dus de brokken van farmfood, maarja onze Rico is nogal gevoelig en ook de farmfood bevalt niet geweldig. Veel en vrij dunne ontlasting. We geven nu even alleen kvv en dat gaat wel goed, maar we willen we graag brokken erbij geven. Maarja welke??????
Ik lees vaak dat in combinatie met kvv geperste brokken beter zouden zijn? Omdat krokante brokken gaan zweven in de maag, terwijl kvv juist naar beneden zakt? Of maakt dit allemaal niet uit?
Ik zit te denken aan biofood, maar dat heeft onze dsz niet op voorraad, maar kan het wel bestellen. Iemand hier ervaring mee, met een gevoelige hond?
Op de maxi deed hij het dus goed, maarja, de prijs/kwaliteit verhouding van royal canin vinden we wat minder.
We hadden een tijdje terug wat gelezen over farmfood en zijn dat gaan proberen. Het diepvriesvoer is moeilijk aan te komen, dus hij krijgt andere kvv. En we hadden dus de brokken van farmfood, maarja onze Rico is nogal gevoelig en ook de farmfood bevalt niet geweldig. Veel en vrij dunne ontlasting. We geven nu even alleen kvv en dat gaat wel goed, maar we willen we graag brokken erbij geven. Maarja welke??????
Ik lees vaak dat in combinatie met kvv geperste brokken beter zouden zijn? Omdat krokante brokken gaan zweven in de maag, terwijl kvv juist naar beneden zakt? Of maakt dit allemaal niet uit?
Ik zit te denken aan biofood, maar dat heeft onze dsz niet op voorraad, maar kan het wel bestellen. Iemand hier ervaring mee, met een gevoelige hond?
-
Inc
Re: welke brok bij versvoer, geperst/krokant?
Waarom wil je per se brokken geven als hij het er niet goed op doet?
- Woest
- Zeer actief
Omdat we er niet altijd aan denken om voer uit de vriezer te halen. En omdat we niet zoveel ruimte in de vriezer hebben, omdat die nogal vol zit met muizen en ratten. En omdat ik brokken makkelijker vind.
En op de royal canin deed hij het op zich prima, alleen die vind ik te duur voor wat het is.
En op de royal canin deed hij het op zich prima, alleen die vind ik te duur voor wat het is.
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
- Aantal honden: 2
Er word altijd geroepen dat een geperste brok beter zou zijn i.c.m kvv. Maar hier hadden we op FF ook slappe en heel veel ontlasting! Helaas bleek dat bij andere merken geperste brok hetzelfde, en ook had Max last van oprispingen. Na over gegaan te zijn op een gewone krokante brok waren alle klachten over, hij doet het gewoon niet goed op geperst. Dus hier een krokante brok samen met smuldier. Vaak ook gemengd en dat gaat prima!
Wat betreft Biofood, de krokante versie beviel hier goed. Maar het blijft per hond verschillen op welke brok ze het goed doen, dat moet je gewoon uitproberen...
Wat betreft Biofood, de krokante versie beviel hier goed. Maar het blijft per hond verschillen op welke brok ze het goed doen, dat moet je gewoon uitproberen...
- mariaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): australian shepherd
Wij voeren hier smorgens dog lovers gold en savonds rodi, dit gaat prima bij al onze drie honden 

- tervueren milo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 newfoundlander en 1 tervuerense herder
Hier ook 's morgens Dog lovers gold en 's avonds kvv
Casper 29-05-2002 - † 09-03-2012
-
S@ndr@
- Zeer actief
gewoon een krokante brok hoor, die geperste meuk werden we niet vrolijk van
Nu is het eukanuba, maar het kan ook Barca lam/rijst zijn, heb ik altijd een goede brok gevonden
Nu is het eukanuba, maar het kan ook Barca lam/rijst zijn, heb ik altijd een goede brok gevonden
-
Mojuan
- Zeer actief
Geperste brok bevalt hier ook niet goed.
Teveel en te slappe ontlasting, en Romeo krijgt er zelfs anaalklierproblemen door.
Wij geven in de ochtend nu Yarrah sensitive kip/rijst.
Dit is absoluut glutenvrij en biologisch met het EKO keurmerk.
Hiervoor gaf ik Taste of the Wild. Dat beviel ons wel iets beter kwa ontlasting (minder en iets harder), maar dit is niet diervriendelijk geproduceerd en dat vind ik toch wel heel belangrijk.
In de avond krijgt Julia kvv (Darf Eko), ook biologisch en dus diervriendelijk.
De combi van krokante brok met kvv gaat prima bij ons.
Teveel en te slappe ontlasting, en Romeo krijgt er zelfs anaalklierproblemen door.
Wij geven in de ochtend nu Yarrah sensitive kip/rijst.
Dit is absoluut glutenvrij en biologisch met het EKO keurmerk.
Hiervoor gaf ik Taste of the Wild. Dat beviel ons wel iets beter kwa ontlasting (minder en iets harder), maar dit is niet diervriendelijk geproduceerd en dat vind ik toch wel heel belangrijk.
In de avond krijgt Julia kvv (Darf Eko), ook biologisch en dus diervriendelijk.
De combi van krokante brok met kvv gaat prima bij ons.

- Liesbeth
- Zeer actief
Luuk kan ook absoluut niet tegen geperste brok. Tessa weet ik niet, volgens mij kan die overal tegen, maar hier geen geperste brok meer (mocht ik ooit weer brok gaan voeren).
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Contacteer:
ik heb dik 2 jaar tevreden op Cavom/ KVV gezeten maar wilde eigenlijk zo min mogelijk granen voeren, plus Cavom was erg zwaar dus het was altijd een beetje puzzelen met wedstrijden.Plus de tandplaque/aanslag op de tanden. Dus ik ben overgestapt op Forza10. kan je bestellen bij hun site en we hadden het binnen 2 dagen binnen. Zit volgens mij nog wel mais in maar ook veel kruiden. Ik heb voor de vis-variant gekozen omdat in de kip/vis glucosamine zat en dit geef ik er al bij.
Is ook voor honden met een voedselintolerantie
Is ook voor honden met een voedselintolerantie

- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
Hier voer ik Taste of the Wild naast vers, ook geen geperste brok.
Geperst wil hij niet eten, met TotW en KVV gaat het prima.
Ik voer 's ochtends Rodi of Prins KVV en 's avonds TotW, prima ontlasting (op rodi iets minder goed dan op prins) en wordt goed gegeten.
Geperst wil hij niet eten, met TotW en KVV gaat het prima.
Ik voer 's ochtends Rodi of Prins KVV en 's avonds TotW, prima ontlasting (op rodi iets minder goed dan op prins) en wordt goed gegeten.
- Hayley84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
Hier krijgen ze doordeweeks KVV en in het weekend Cavom

-
Wilm@
Heb je de prijsverhouding al eens bekeken op Zooplus? Dan is een zak RC echt niet duur en het wordt thuisgebracht. Bij 2 zakken krijg je een aardig korting.Woest schreef:Omdat we er niet altijd aan denken om voer uit de vriezer te halen. En omdat we niet zoveel ruimte in de vriezer hebben, omdat die nogal vol zit met muizen en ratten. En omdat ik brokken makkelijker vind.
-
roksefloks
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en Franse krulhaar.
- Aantal honden: 4
Hier ook Dog Lovers Gold 4 dagen per week en de rest Carnibest, Smuldier en Barf.
Bevalt prima.
Bevalt prima.
groet Sylvia en een poot van de jongen en de meisjes.
- Woest
- Zeer actief
Nou ik ben in ieder geval wel overtuigd dat krokant ook prima kan naast kvv. We hebben nu een zak carocroc gekocht. Vooralsnog lijkt dit aardig te bevallen. Zo niet, dan gaan we maar weer terug naar de Royal canin, want ik ga niet elk soort voer wat er bestaat uitproberen.
@wilma: thanks voor de tip van zooplus, maar met 2 zakken van 15 kg zou ik al een half jaar doen als ik alleen RC gaf. Dus in combinatie met kvv wordt dat zeker een jaar!
Ik houd het wel bij 4kg zakjes.
@wilma: thanks voor de tip van zooplus, maar met 2 zakken van 15 kg zou ik al een half jaar doen als ik alleen RC gaf. Dus in combinatie met kvv wordt dat zeker een jaar!
Ik houd het wel bij 4kg zakjes.