Zegt moederlief tegen dochterlief die graag mijn honden wil aaien toen ik vanmiddag om 12.15 uur langs een basisschool liep.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Doe maar niet aaien want...
Moderator: moderatorteam
- Lance
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse stafford, Engelse stafford x Franse Bulldog
- Aantal honden: 2
Doe maar niet aaien want...
'Dat zijn geen 'aai honden', kijk maar naar de koppen van die honden'.
Zegt moederlief tegen dochterlief die graag mijn honden wil aaien toen ik vanmiddag om 12.15 uur langs een basisschool liep.

- Turbo!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
- Aantal honden: 4
Re: Doe maar niet aaien want...
Nou weet je dat ook weer. 
-
chaos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
- Aantal honden: 3
Tja, als je honden wilt met een hoog aaibaarheidfactor voor vreemden zul je voor een ander ras moeten kiezen.
- Lance
- Zeer actief
Nee hoor, hoef ik niet. Maar ik moest wel even lachen om het woord gebruik. 'Geen aai honden'chaos schreef:Tja, als je honden wilt met een hoog aaibaarheidfactor voor vreemden zul je voor een ander ras moeten kiezen.

-
chaos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Ik heb een ruwhaarteckel en die heeft tegen wil en dank wel de stempel van "aaihond"
DAn weet je voor welk ras je de volgende keer moet gaan..golden, lab, teckel, poedel, swif..
DAn weet je voor welk ras je de volgende keer moet gaan..golden, lab, teckel, poedel, swif..
- Lance
- Zeer actief
De border van mijn ouders ook. Maar die vindt het zelf daarintegen helemaal niks dat geknuffel met al die kinderen! 

-
thianda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooiker
Toen ik het nog een keer las snapte ik het

Made by: Adjani & Tyson
-
linda]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mudi
- Contacteer:
Nou ja, een stuk beter dan een zooitje kinderen die ongevraagd op je hond afduiken om te aaien toch
?
- Abby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Abby heeft juist het omgekeerde. Die willen ze vaak aaien, maar dat wil zij niet. Ik moet dan ook regelmatig mensen of kinderen 'wegjagen'.
Vind ik ook niet erg, ik hoef dat gegraai niet aan mijn honden.
We hebben zo'n lekker aso-gezin in de wijk (nou ja, meedere...) en die hebben een tweeling van een jaar of 6. Ze hebben zelf ook 3 honden, en die kinderen gaan er vanuit dat alle honden maar geaaid moeten -en willen- worden. Komen potdorie zonder ook maar iets te zeggen of vragen op mij en yolah afgestampt en roepen: "hond aaien! Hond aaien!" Waarop ik op dezelfde toon terug roep: " Weg-wezen! Weg-wezen!" Kijken me aan met een niet al te snuggere blik.
Ik schud mijn hoofd. "Nee, niet zomaar hond aaien. Misschien vindt ie dat wel helemaal niet leuk." Ondertussen komt pa ook aan met de eigen honden: "o, waren jullie even hondje aaien?" NEEE!
Dat was in de periode dat Yolah nog behoorlijk uitviel naar andere honden, dus ik deed al mn best om haar gewoon rustig te laten zitten enz. Mn stemming werd er niet beter op toen meneer vervolgens nog even lekker bleef staan om met zn kinderen te kletsen over honden aaien.
Ik heb uiteindelijk iets gesnauwd over je kinderen aanlijnen en niet zomaar je tengels uitsteken naar een hond die je niet kent.
Als ze t wel gevraagd hadden had ik ook nee gezegd trouwens.

We hebben zo'n lekker aso-gezin in de wijk (nou ja, meedere...) en die hebben een tweeling van een jaar of 6. Ze hebben zelf ook 3 honden, en die kinderen gaan er vanuit dat alle honden maar geaaid moeten -en willen- worden. Komen potdorie zonder ook maar iets te zeggen of vragen op mij en yolah afgestampt en roepen: "hond aaien! Hond aaien!" Waarop ik op dezelfde toon terug roep: " Weg-wezen! Weg-wezen!" Kijken me aan met een niet al te snuggere blik.
Dat was in de periode dat Yolah nog behoorlijk uitviel naar andere honden, dus ik deed al mn best om haar gewoon rustig te laten zitten enz. Mn stemming werd er niet beter op toen meneer vervolgens nog even lekker bleef staan om met zn kinderen te kletsen over honden aaien.
Ik heb uiteindelijk iets gesnauwd over je kinderen aanlijnen en niet zomaar je tengels uitsteken naar een hond die je niet kent.
Als ze t wel gevraagd hadden had ik ook nee gezegd trouwens.
- Magic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Beter dan omgekeerd. Magic is heel zacht, knuffelig en kinderen vliegen op hem af als vliegen op honing.
Meestal vindt hij dat prima, maar als hij moe is of aan het werk, wil hij dat niet hebben en gaat hij snappen naar de kindjes. Dat weet ik, dus ik stuur kinderen dan van te voren weg, en ben ik het boze baasje
.
Meestal vindt hij dat prima, maar als hij moe is of aan het werk, wil hij dat niet hebben en gaat hij snappen naar de kindjes. Dat weet ik, dus ik stuur kinderen dan van te voren weg, en ben ik het boze baasje

Iedere dag feest!
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
ach misschien beter dan zoals een vader tegen zijn dochtertje zei, die onze Joepie wilde aaien: gatsie doe maar niet, spanielen stinken

groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik heb toch echt veel liever ouders die hun kinderen adviseren niet op een vreemde hond af te gaan om die te aaien, met vermelding van welke flauwekul-reden dan ook, dan ouders die hun kind zeggen dat ze "het hondje maar even een kusje moeten geven". Dat heb ik dus een keer gehad hier voor het huis op de stoep. De honden liepen aan de flex en waren al bijna thuis en voor ik er erg in had was het kindje al bij Nozem, omhelsde haar en gaf haar een kus op haar neus.
Gelukkig ging het gewoon goed en zat Nozem me alleen wat vragend aan te kijken wat ze daar nou mee moest, maar het had ook heel anders af kunnen lopen.
Laat ouders dus maar gewoon zeggen tegen hun kinderen dat ze honden niet zomaar mogen gaan aaien.
Gelukkig ging het gewoon goed en zat Nozem me alleen wat vragend aan te kijken wat ze daar nou mee moest, maar het had ook heel anders af kunnen lopen.
Laat ouders dus maar gewoon zeggen tegen hun kinderen dat ze honden niet zomaar mogen gaan aaien.
- alma.m
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Landseer E.C.T.
Ach ja...je hebt van die mensen die niet beter weten. Moet je gewoon boven staan. 
Caya voor altijd een plekje in ons hart.
6 Januari 1999 -1 Mei 2010

6 Januari 1999 -1 Mei 2010

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ik wou dat mijn hond ook een niet-aaien-hoofd had
Hier worden ze beiden ongevraagd geaaid, want die zien er wel zo lief uit! Okay, beiden vinden het ook prima maar vooral Nilo is vaak wel vies/nat en dan gaan ouders zeuren vanwege vieze kleding enzo. Ja, dan moet je hem met rust laten 
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ik zou dat niet zo erg vinden, de meeste mensen denken dat Pinschers heel erg lief zijn, al zeggen hier de ouders meestal wel dat de kinderen het eerst moeten vragen als ze de meiden willen aaien, ik zeg meestal nee, of ik moet Jarah alleen aan de lijn hebben die vind het wel leuk om geaaid te worden.
Mensen hebben vaak een vooroordeel naar bepaalde rassen toe, jaren geleden had mijn hondentrainster nog herders en toen zei een moeder tegen haar dochter aai die grote honden maar niet, aai die kleine hondjes maar, ik zei toen tegen haar dat haar dochter beter die herders kon aaien omdat die van mij er niet gediend van zijn dat iedereen ze aait.
Mensen gaan er altijd van uit dat grotere honden gevaarlijker zijn maar dat is helemaal niet waar.
Mensen hebben vaak een vooroordeel naar bepaalde rassen toe, jaren geleden had mijn hondentrainster nog herders en toen zei een moeder tegen haar dochter aai die grote honden maar niet, aai die kleine hondjes maar, ik zei toen tegen haar dat haar dochter beter die herders kon aaien omdat die van mij er niet gediend van zijn dat iedereen ze aait.
Mensen gaan er altijd van uit dat grotere honden gevaarlijker zijn maar dat is helemaal niet waar.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Lance
- Zeer actief
Neeeeeeeee!!jores schreef:ach misschien beter dan zoals een vader tegen zijn dochtertje zei, die onze Joepie wilde aaien: gatsie doe maar niet, spanielen stinken![]()

-
nomo
- Zeer actief
Kwam laatst iemand tegen die tegen haar dochtertje zei dat ze die hond (Morris dus) niet mocht aaien, want hij was zwart en zwarte honden zijn vals... 
- Lance
- Zeer actief
Dhuh... Wist je dat niet?!nomo schreef:Kwam laatst iemand tegen die tegen haar dochtertje zei dat ze die hond (Morris dus) niet mocht aaien, want hij was zwart en zwarte honden zijn vals...

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
nomo schreef:Kwam laatst iemand tegen die tegen haar dochtertje zei dat ze die hond (Morris dus) niet mocht aaien, want hij was zwart en zwarte honden zijn vals...
Die merken we hier ook wel eens.
Nora, zwarte Labrador van 14 en liever dan lief word vaak niet geaaid want zwart is toch wat eng. En zo'n maffe springende, rode Toller is dan kennelijk wel vertrouwd hoewel hij kinderen in zijn lompigheid best kan bezeren
- Magic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Zwarte honden zijn ook enorm vals!
Alleen met een witte bles geldt dat dan kennelijk weer niet
.
Alleen met een witte bles geldt dat dan kennelijk weer niet

Iedere dag feest!
-
nomo
- Zeer actief
Dat had de fokker me verdorie wel eens mogen vertellen. Denk ik een schattige pup te kopen, blijkt het gewoon een valse hond te zijn! Zitten ook nog wat andere kleurtjes aan gelukkig, is hij misschien nog te redden, anders maar een kleurspoeling erinLance schreef:Dhuh... Wist je dat niet?!nomo schreef:Kwam laatst iemand tegen die tegen haar dochtertje zei dat ze die hond (Morris dus) niet mocht aaien, want hij was zwart en zwarte honden zijn vals...
...ergste was eigenlijk nog dat ik het op de hondenschool tegen iemand vertelde en een andere vrouw erbij kwam om te zeggen dat het ook écht waar was! Daarom zou ze ook nooit een zwarte hond nemen. Ze was daar zelf omdat haar hondje al drie andere honden had gebeten... maar ja, hij was in elk geval niet zwart...
-
Dalisa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising tussen een kat, wolf, duif, kangoeroe en een beetje hond.
Yenna is blijkbaar ook aaibaar... en kinderen duiken vaak meteen op haar af. En Yenna vind dat niet leuk, en na een paar keer terug deinzen gaat ze blaffen.. en dan heb je ineens of een 'bange' of een 'valse' hond.
Of ze zeggen iets in de trant van 'wat eenkennig', dat is ze niet, als ze mensen eenmaal kent en een paar keer heeft gezien vreet ze ze haast op van blijdschap en vrolijkheid
ook heb ik vaak dat ik zeg 'aai maar niet dat vind ze niet zo leuk' en dan doen mensen het toch, dan gaat ze ook blaffen. Dan word je meteen aangekeken alsof je hond supervals is....
edit: typefout
ook heb ik vaak dat ik zeg 'aai maar niet dat vind ze niet zo leuk' en dan doen mensen het toch, dan gaat ze ook blaffen. Dan word je meteen aangekeken alsof je hond supervals is....
edit: typefout

met dank aan Sanner
- summer07
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
- Aantal honden: 1
Neem dan ook een aaibare hond, veel leuker voor die kindertjes die te pas en onpas ongevraagd aan je (niet van aaien houdende) hondje zitten.
Groot gelijk, zijn gevaarlijk en niet aaibaar
Groot gelijk, zijn gevaarlijk en niet aaibaar
-
gucci
- Zeer actief
mijn kinderen mogen geen 1 vreemde hond aaien en daar hoor ik ook geregeld commentaar op als de eigenaars dat horen, want hun hond doet nl. niks, nee, hoe weet een kind van 2,5 jaar dat nou, voor haar is een hond een hond, dus de regel is geen 1 hond aaien, ik ben al uitgemaakt voor een bange moeder, ik onthou mijn kinderen het omgaan met dieren..
ja is goed hoor, zeg ik altijd.
Groetjes,

-
&nicole
- Zeer actief
khyra heeft een hoge aaiheidsfactor. maarja, ze is ook wel heul erg leuk
Er is hier een meisje, die precies weet dat ik rond 3 uur ga wandelen. daar word je zo gek van. ze gaat tegenwoordig al bij de deur staan.
Soms vertrek ik gewoon Doodleuk door de achterdeur
Er is hier een meisje, die precies weet dat ik rond 3 uur ga wandelen. daar word je zo gek van. ze gaat tegenwoordig al bij de deur staan.
Soms vertrek ik gewoon Doodleuk door de achterdeur
- Turbo!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
- Aantal honden: 4
jores schreef:ach misschien beter dan zoals een vader tegen zijn dochtertje zei, die onze Joepie wilde aaien: gatsie doe maar niet, spanielen stinken![]()
O maar daar kan ik inkomen meen mij iets te herinneren

- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Heb weleens horen fluisteren: 'aai dat hondje maar niet, het zal wel ziek zijn'
Dan ging het over een naker uiteraard....
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Nou dan zijn ze hier schijnbaar blindchaos schreef:Tja, als je honden wilt met een hoog aaibaarheidfactor voor vreemden zul je voor een ander ras moeten kiezen.
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Contacteer:
Wees maar blij dat je geen aiihond hebt.
Als ik met Jade op de markt loop komt er af en toe zomaar iemand uit de menigte (kind EN volwassen) die op haar duikt om te aaien/knuffelen.
Het arme beest schrikt zich dan dood! Dan maar liever geen aaihond toch?
Als ik met Jade op de markt loop komt er af en toe zomaar iemand uit de menigte (kind EN volwassen) die op haar duikt om te aaien/knuffelen.
- Lance
- Zeer actief
Badu schreef:Heb weleens horen fluisteren: 'aai dat hondje maar niet, het zal wel ziek zijn'![]()