Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond laten afkoelen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

Hond laten afkoelen

Ongelezen bericht door Strega »

In juli neem ik Does mee naar Italië. Nou is hij dan al elf jaar en ben ik bang dat hij last krijgt van de hitte. Hebben jullie nog suggesties hoe ik daar het beste mee om kan gaan? Ik ga denk ik sowieso alleen 's morgens en 's avonds echt met hem op pad en ik neem een paar extra handdoeken mee die ik nat kan maken als hij daar op wil liggen of zo. En verder kan ik zijn voeten af en toe nat maken en zijn hals. Maar verder? :U:
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Re: Hond laten afkoelen

Ongelezen bericht door Miranda »

Er zijn van die speciale koelmatten en halsbanden, toch?
Is dat een idee?
Verder veel laten drinken, tijdens de warme uurtjes laten rusten en zoveel mogelijk in de schaduw laten.
Iets anders zou ik ook niet weten.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Stewie
Actief
Mijn ras(sen): Parson russel terriër

Ongelezen bericht door Stewie »

Misschien een klein kinderbadje waar hij in kan gaan liggen, en altijd zorgen dat hij in de schaduw kan liggen dan komt dat helemaal goed. Veel plezier in ieder geval
Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

Miranda schreef:Er zijn van die speciale koelmatten en halsbanden, toch?
Is dat een idee?
Verder veel laten drinken, tijdens de warme uurtjes laten rusten en zoveel mogelijk in de schaduw laten.
Die moet je ook ergens kunnen koelen en aangezien we een beetje de kleine campings langsgaan, weet ik niet of dat kan ;).

En natuurlijk is er altijd drinken en schaduw. Misschien ben ik wel overbezorgd, maar mijn oude man mag niets te kort komen :pffff: .
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Houdt hij van water?

Dan zou je zo'n opvouwbaar zwembadje mee kunnen nemen.........
Afbeelding
Strega
Zeer actief

Hilly45 schreef:Houdt hij van water?

Dan zou je zo'n opvouwbaar zwembadje mee kunnen nemen.........
Het is niet zo'n waterrat. Hij wil alleen nog wel eens pootjebaden als hij dorst heeft, maar dat is dan alleen om bij het water te kunnen :roll: .
kimmeke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute

Ongelezen bericht door kimmeke »

ik zou enkel in de koele(re) uurtjes met hem gaan wandelen. De rest van de dag zou ik gewoon naar hem kijken, heeft hij er echt problemen mee laat hem gewoon liggen dan. Ik zou constant extra water meenemen zodat hij altijd kan drinken en zoveel mogelijk in de schaduw wandelen. Zoek eventueel water op waar hij in kan zwemmen (als hij dit doet natuurlijk :D ) en zich ook weer in kan afkoelen.
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Afbeelding

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
Charlie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Charlie »

Strega schreef:Er zijn van die speciale koelmatten en halsbanden, toch?
Is dat een idee?

Die moet je ook ergens kunnen koelen en aangezien we een beetje de kleine campings langsgaan, weet ik niet of dat kan ;).
Ik neem toch aan dat je op die campings water hebt ? Die koelmatten moet je 10 minuten in koud water leggen (in een emmer of zo) en dan is die mat urenlang lekker fris. Onze honden vinden het ook heel fijn om op te liggen vooral als het super warm is.... De eerste keer was het wel even wennen voor ze om op te liggen. De struktuur van de mat was wat anders dan ze gewend waren....hihihi toen maar even een handdoek opgelegd en het leed was geleden :lol1:

Groetjes
Sacha
Groetjes Charlie

Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

's ochtends lopen en 's avonds lopen, veel in de schaduw houden. Wij zijn 2 jaar geleden geweest en gaan dit jaar weer ;) Wij namen Elmo mee naar rivieren en zorgde voor schaduw en een natte handdoek waar hij op kon liggen. En zorgen voor genoeg water :ok:
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik zou voor alle zekerheid / uit voorzorg toch iets bij me willen hebben waarmee ik kan koelen als het fout gaat; bijv een badje oid. Daar dan de hond inzetten als hij oververhit is.

Geen water over de hond gieten als het fout gaat; wel verplicht in water zetten en 'm daar houden en de liezen koelen.
Geen koud water, maar lauw overigens ;-) .. ergens tussen fris en lauw, maar niet koud.

Suzanne
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Ik zou wel bij water in de buurt gaan lopen. Tsuki heb ik zelfs toen ze oververhit raakte weleens in een stadsvijver gegooid. Zelf plat op mijn buik, Tsuk in het water en aan haar tuigje vasthouden. En maar dompelen :ugh:
Tegenwoordig neem ik haar niet meer mee als het warm is, de tuin is mooi en groot zat voor haar.
Afbeelding
Strega
Zeer actief

Waarom geen water eroverheen? En ik hoor dus dezelfde dingen als ik zelf al had bedacht. En is een emmer echt genoeg voor zo'n koelmat? Je hebt er volgens mij ook halsbanden van... maar eens kijken waar ik die kan krijgen. En overdag laat ik 'm lekker met rust, ga alleen 's ochtends of 's avonds met hem aan de wandel. Water heb ik natuuurlijk altijd bij me.

Bedankt in ieder geval!
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Strega schreef:Waarom geen water eroverheen? En ik hoor dus dezelfde dingen als ik zelf al had bedacht. En is een emmer echt genoeg voor zo'n koelmat? Je hebt er volgens mij ook halsbanden van... maar eens kijken waar ik die kan krijgen. En overdag laat ik 'm lekker met rust, ga alleen 's ochtends of 's avonds met hem aan de wandel. Water heb ik natuuurlijk altijd bij me.

Bedankt in ieder geval!
Ik had niks bij me en dit was handiger :schrik:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Mit schreef:Ik zou wel bij water in de buurt gaan lopen. Tsuki heb ik zelfs toen ze oververhit raakte weleens in een stadsvijver gegooid. Zelf plat op mijn buik, Tsuk in het water en aan haar tuigje vasthouden. En maar dompelen :ugh:
Tegenwoordig neem ik haar niet meer mee als het warm is, de tuin is mooi en groot zat voor haar.
Even als een soort van thee zakje heen en weer halen. :LOL:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
twinmom-jess
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Cardigan Welsh Corgi
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinmom-jess »

Koelhalsband. Die dingen zijn ideaal. Je legt m een tijdje in het water laat m dan even uitlekken en vervolgens blijft de band echt een hele dag koelte afgeven.
Omdat de halsband om de nek zit zorgt de slagader in de nek dat de koelte over het hele lichaam wordt verspreid.
Ik heb vorig jaar bij Brego, die als een gek lag te hijgen door de hitte (30 graden) zo'n koelband omgedaan en echt serieus, binnen 5 minuten was hij stil. Geen gehijg meer, niks.

En je kan de band gewoon omhouden met wandelen. Ik zou het wel overwegen. Ze zijn ook nog eens niet duur.
Groetjes Jessica en een lik van Brego en Aslan
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Waarom ga je dan naar zo'n warm land met je hond als je overbezorgd zegt te zijn.?????
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Strega
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Waarom ga je dan naar zo'n warm land met je hond als je overbezorgd zegt te zijn.?????
Ten eerste zeg ik niet dat ik overbezorgd ben, ik zeg dat het waarschijnlijk overbezorgd van me is om erop voorbereid te willen zijn.

Ten tweede, waarom niet? Het moet prima kunnen, maar ik wil wel voorbereidingen treffen voor als hij er last van heeft.

Lijkt me eigenlijk vooral verantwoordelijk dus ik begrijp je toon niet zo goed.

Iemand ervaring met deze website? http://www.koelmat-koelband-honden.nl
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”