Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

'ik betaal dik hondenbelasting'

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mojuan
Zeer actief

'ik betaal dik hondenbelasting'

Ongelezen bericht door Mojuan »

ik: 'ja dus? dat betaal ik ook, maar daar hebben de mensen die in die flat wonen niets mee te maken. Ik vind het gewoon ronduit asociaal en smerig!'

Wat hieraan vooraf ging:

Heerlijk wandelend met de honden op de vroege morgen komt een vrouw op de fiets mij tegemoet met twee Ridgebacks naast zich.
Ze stopt en steekt over, waarna 1 van haar honden een dikke bolus draait op een klein stukje gras dat direct voor een portiekflat ligt.
Ze stapt weer op, kijkt om zich heen of er geen ander verkeer aankomt en wil verder fietsen.

Dus ik zie dat zo gebeuren en zeg: 'Zou u dat niet even opruimen mevrouw?'
:zweep:
Liselore
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua, Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 6

Re: 'ik betaal dik hondenbelasting'

Ongelezen bericht door Liselore »

:gvd: Hoe moeilijk kan het nou helemaal zijn . . . je gooit thuis je troep toch ook niet op de grond. Bij ons voor de deur gebeurt het ook hoor, een laantje tussen twee rijen bomen door, aan het begin en aan het einde een speciale hondenpoep-prullenbak, veel spelende kinderen en veel wandelaars, en er zijn zo veel hondenbezitter die de drollen zo maar laten liggen . . .
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Paulala schreef:ik: 'ja dus? dat betaal ik ook, maar daar hebben de mensen die in die flat wonen niets mee te maken. Ik vind het gewoon ronduit asociaal en smerig!'

Wat hieraan vooraf ging:

Heerlijk wandelend met de honden op de vroege morgen komt een vrouw op de fiets mij tegemoet met twee Ridgebacks naast zich.
Ze stopt en steekt over, waarna 1 van haar honden een dikke bolus draait op een klein stukje gras dat direct voor een portiekflat ligt.
Ze stapt weer op, kijkt om zich heen of er geen ander verkeer aankomt en wil verder fietsen.

Dus ik zie dat zo gebeuren en zeg: 'Zou u dat niet even opruimen mevrouw?'
Moraalridder :O:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Mojuan
Zeer actief

Ik vind het toch zo ontzettend smerig en asociaal.
Het ligt hier in de omgeving echt bezaaid met drollen.
Tot nu toe heb ik nog niemand gezien die het opruimt, ik ben volgens mij echt de enige.
Als ik de drollen op aan het ruimen ben van mijn honden, dan sta ik heel vaak in de stront van andermans honden :kotz:

Wat is het nou voor moeite om even een zakje te pakken?

Die mensen die telkens aankomen met het feit dat ze hondenbelasting betalen daar heb ik ook schoon genoeg van.
Ik weet nml zeker dat ze het ook niet op zullen ruimen als er géén hondenbelasting betaald hoefde te worden, dan hadden ze wel weer een ander excuus.
En ik snap ook niet wat het één met het ander te maken heeft.
Moet mijn nichtje als ze buiten speelt met haar schoenen onder de stront thuis komen omdat een ander belasting betaalt aan de gemeente? Ik zie de logica niet zo. :19:

Neem dan gewoon géén honden als je het niet eens bent met het beleid van de gemeente, maar zadel een ander daar niet mee op.
*Silvia*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Silvia* »

Ja dat is hier in de buurt ook een zinnetje wat ze graag gebruiken als mensen erwat van zeggen als mensen de stront van der eigen hond niet opruimen , maarja lekker makkelijk toch bij een ander voor de deur... :roll:
Mojuan
Zeer actief

Ik vind het nogal dom om tegen iemand met drie honden dit als excuus te gaan gebruiken.
Ik betaal met mijn drie honden nml een behoorlijk poepie meer aan belasting.
De derde hond kost hier nml een flink bedrag :cry:

Vandaar dat er waarschijnlijk geen reactie meer kwam nadat ik zei dat ik dat zelf ook betaal.
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Icecold81 »

hahaha nou ja hier hebben we geen hondenbelasting, maar poepen ze ook bij een ander voor de deur...

ik ben wel eens met 1 mevrouw waarvan de hond het standaard bij mij voor deed in m'n tuin!!! met een schepje naar mevrouw toegelopen met het vriendelijke verzoek het even op te ruimen ..
dat gezicht vergeet ik nooooit meer :goeie:
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
BAILEYSBAASJE
Zeer actief
Mijn ras(sen): F1b Goldendoodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door BAILEYSBAASJE »

Paulala schreef:Ik vind het toch zo ontzettend smerig en asociaal.
Het ligt hier in de omgeving echt bezaaid met drollen.
Tot nu toe heb ik nog niemand gezien die het opruimt, ik ben volgens mij echt de enige.
Als ik de drollen op aan het ruimen ben van mijn honden, dan sta ik heel vaak in de stront van andermans honden :kotz:

Wat is het nou voor moeite om even een zakje te pakken?

Die mensen die telkens aankomen met het feit dat ze hondenbelasting betalen daar heb ik ook schoon genoeg van.
Ik weet nml zeker dat ze het ook niet op zullen ruimen als er géén hondenbelasting betaald hoefde te worden, dan hadden ze wel weer een ander excuus.
En ik snap ook niet wat het één met het ander te maken heeft.
Moet mijn nichtje als ze buiten speelt met haar schoenen onder de stront thuis komen omdat een ander belasting betaalt aan de gemeente? Ik zie de logica niet zo. :19:

Neem dan gewoon géén honden als je het niet eens bent met het beleid van de gemeente, maar zadel een ander daar niet mee op.
Inderdaad! Om de zoveel tijd liggen er op 1 van onze routes gigantische drollen (zo te
zien van dezelfde hond, of dezelfde soort honden) om de paar meter. Echt, of er een
paard gescheten heeft ofzo, maar het zijn echt hondendrollen. En die persoon wil zich
kennelijk geen hernia tillen aan die stinkzooi, dus blijven ze gewoon liggen, tewijl er
toch 2 vuilnisbakken op die route staan! :kotz:
Verder lopen heel veel mensen voor de show met een rood poepzakje om hun riem gebonden
rond, zo van "ik ruim de poep op, kijk maar: heb zakje al klaarhangen!", maar ik heb zo vaak
gezien dat ze inderdaad om zich heen kijken en gewoon doorlopen na de daad en datzelfde
zakje gewoon weer schoon mee naar huis nemen. Aso's! :boos:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

BAILEYSBAASJE schreef: Verder lopen heel veel mensen voor de show met een rood poepzakje om hun riem gebonden
rond, zo van "ik ruim de poep op, kijk maar: heb zakje al klaarhangen!", maar ik heb zo vaak
gezien dat ze inderdaad om zich heen kijken en gewoon doorlopen na de daad en datzelfde
zakje gewoon weer schoon mee naar huis nemen. Aso's! :boos:

Oh ja van die mensen heb je hier ook heel veel.
Die hebben idd een plastic zakje aan de lijn gebonden, en dat zakje is inmiddels al zo oud dat je gewoon kunt zien dat het er al jaren hangt.
Dat vind ik ook zo ergerlijk, net doen of je het opruimt want kijk! Ik heb een zakje aan de lijn! :piew:

Ondertussen ligt alles bezaaid met de drollen van hún hond
Kiran
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Kiran »

Hier gaat het net zo!

Er is nu iets nieuws ze laten zelfs de honden uit op het schoolpleintje want dat is zo mooi omheind de speelplaats van de kleuters ligt nu bezaaid met stront dus heeft de directeur maar besloten het voortaan op slot te gooien wat weer jammer is voor de kids er zijn hier al geen speeltuintjes en nu is dit ook nog verziekt :cry:
Afbeelding
Joey.K
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Joey.K »

LOL daarvoor hangt het zakje dr niet, dat zakje hangt er zodat ze kunnen aantonen dat ze iets bij zich hebben om een eventuele drol mee op te ruimen als ze door iemand gecontroleerd worde, zo komen ze onder een bekeuring uit :)
Mojuan
Zeer actief

Joey.K schreef:LOL daarvoor hangt het zakje dr niet, dat zakje hangt er zodat ze kunnen aantonen dat ze iets bij zich hebben om een eventuele drol mee op te ruimen als ze door iemand gecontroleerd worde, zo komen ze onder een bekeuring uit :)

Ja dat weet ik dat mensen het om die reden doen.
Maar in mijn ogen ben je dan gewoon heel misselijk bezig.
Beetje jezelf beter voordoen dan je bent.
Mojuan
Zeer actief

Kiran schreef:Hier gaat het net zo!

Er is nu iets nieuws ze laten zelfs de honden uit op het schoolpleintje want dat is zo mooi omheind de speelplaats van de kleuters ligt nu bezaaid met stront dus heeft de directeur maar besloten het voortaan op slot te gooien wat weer jammer is voor de kids er zijn hier al geen speeltuintjes en nu is dit ook nog verziekt :cry:

Ik snap niet dat ze daar gewoon wat bordjes neerzetten dat het verboden is voor honden, en vervolgens ook daadwerkelijk gaan bekeuren!!
Het probleem is gewoon dat er geen handhaving is, hier in de omgeving wordt ook nooit iemand bekeurd vanwege hondenpoep, daar moeten ze eens meer werk van gaan maken.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Datbis het eerste wat mensen zeggen het tweede zijn de katten,ik vind wel dat je van een gemeente mag verwachten daar waar geen opruimplicht is de gemeente goed moet schoonmaken,ik persoonlijk ben voor alle hondenbelasting eraf en de boete voor het niet opruimen verdriedubbelen.
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Pepie schreef:Datbis het eerste wat mensen zeggen het tweede zijn de katten,ik vind wel dat je van een gemeente mag verwachten daar waar geen opruimplicht is de gemeente goed moet schoonmaken,ik persoonlijk ben voor alle hondenbelasting eraf en de boete voor het niet opruimen verdriedubbelen.

Ik ben voor! :ok:

Dan hoef ik niets meer te betalen :cheer:
En dan gaat meneer agent ook meteen wat beter z'n best doen om die boetes binnen te halen.

Wat zou dat heerlijk zijn, een schone wijk!
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

En heeft ze het toen alsnog opgeruimd?

Hier in de wijk hetzelfde verhaal, je kunt zien dat het altijd de zelfde honden zijn. Het is ronduit asociaal.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Mojuan
Zeer actief

[Sandra] schreef:En heeft ze het toen alsnog opgeruimd?

Nope, ze is met haar neus in de lucht weggefiets.
Deze 'dame' had waarschijnlijk niet eens iets bij zich om het mee op te ruimen.
Kiran
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Kiran »

Paulala schreef:
Kiran schreef:Hier gaat het net zo!

Ik snap niet dat ze daar gewoon wat bordjes neerzetten dat het verboden is voor honden, en vervolgens ook daadwerkelijk gaan bekeuren!!
Het probleem is gewoon dat er geen handhaving is, hier in de omgeving wordt ook nooit iemand bekeurd vanwege hondenpoep, daar moeten ze eens meer werk van gaan maken.
Ik vind dat persoonlijk voor de zotte dat er speciaal borden neer gezet moet worden om mensen duidelijk te maken dat ze daar niet mogen komen met de honden lijkt me voor de hand liggen dat er kids spelen en zelf heb ik er echt geen moeite mee hoor als er geen kids zijn dat ze de honden even laten ravotten maar ruim die bende op!

Controleren doen ze hier ook niet je ziet ze wel lopen hoor stadswachten maar iets doen echt niet stel je voor ze moeten van de scooter afstappen kunnen ze nog wel eens moe van worden :boos:
Afbeelding
Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Strega »

Nou, ik vind het wel stom dat de hondenbelasting helemaal niet naar hondendoeleinden gaat en de gemeente je met 1 uitrenstrook van twee bij drie meter voldoende bediend denkt te hebben als hondenbezitter. En zo vind ik dus ook dat dat geld van de hondenbelasting goed gebruikt zou kunnen worden om mensen de boel schoon te laten houden of veel meer van die palen met zakjes neer te zetten. Ze hadden ze hier op 1 plek in de wijde omgeving neergezet en er toen zelfs twee weer weggehaald. Dat begrijp ik dan dus niet :U: . Nu neem ik er dus maar een hele zooi mee als ik er langskom, maar eigenlijk heb ik ze nergens anders in de stad zien staan. En ik zie dat gedrag wat jij beschrijft ook, zelfs midden op de stoep ook en geen kleine keuteltjes. Daar begrijp ik niets van, maar als Does de bosjes induikt waar niemand loopt, ga ik me ook niet door de stekels heen wurmen om die drol maar te pakken te krijgen. Als het ergens ligt waar mensen zouden kunnen lopen, ruim ik het op.
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
Turbo!
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Turbo! »

Bij ons zijn stukken waar de honden mogen lopen en waar je het niet hoeft op te ruimen. Maar denk maar niet dat mensen het dan opruimen als ze het wel moeten doen hoor. stel je voor.

Heb al meerdere malen schijt voor mijn tuinhekje moeten opruimen. En de schuldige ik kan diegene er nog steeds niet op betrappen. de smoes van hondenbelasting wordt hier ook vaak gebruikt.

Dan zit ik ze ook altijd aan te kijken met 1 hondje. En dan zeg ik weet u wat ik betaal met mijn vier dan mag ik wel een persoonlijke poepopruimer achter mij aan hebben lopen!!!

Ik vind het ronduit onbeschoft zeker op de kinderplekken. Als ik het zie dan trek ik ook vaak mijn scheur open.
Maar het helpt geen fluit. helaas....
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Joey.K schreef:LOL daarvoor hangt het zakje dr niet, dat zakje hangt er zodat ze kunnen aantonen dat ze iets bij zich hebben om een eventuele drol mee op te ruimen als ze door iemand gecontroleerd worde, zo komen ze onder een bekeuring uit :)
Uh....ook hier hangt een poepzakje aan de lijn, maar het wordt nooit gebruikt en is dus ook zowat doorzichtig. De reden is inderdaad oa om te voorkomen dat je onnodig aangesproken wordt want onze honden hebben een eigen toilet :pffff: en poepen verder in het bos.
In de wijk poepen vind ik niks maar als het gebeurt haal ik verse zakjes uit mijn jas of broekzak. Het zakje aan de lijn, voor noodgevallen, vertoont al weer gaten dus als ik dat gebruik ( is al eens voorgekomen) dan ben ik altijd blij dat onze honden stevige drollen hebben :schrik:
Dus niet te snel oordelen :wink:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Op zo een veldje voor een flat mogen mijn honden ook niet... ik laat mijn honden overigens wel hun behoeftes doen langs de slootkant en dat ruim ik ook niet op... er is hier in de buurt 1 officieel hondenuitlaatveld en dat wordt nu al maanden gebruikt door het bouwbedrijf wat de straten aan het renoveren is.. staat een groot hek omheen met allemaal troep erin.
Ik verdom het dus.. ligt het op een plek waarvan het mijn irriteert ruim ik het op maar zolang het op de dijk is of langs de slootkant of in een gemeente struik vind ik het "gescheten" :ok:
Ik probeer ze zover tekrijgen dat ze het ophouden tot op de dijk maar als dat niet lukt is dat jammer.
In een woonwijk, op de stoep of bij iemand voor de deur doen ze het gelukkig nooit, maar mocht dat gebeuren dan ruim ik dat absoluut op..vind dat zelf ook mega ranzig namelijk.
Afbeelding
Indy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Indy »

Ik zag hier laatst ook een vrouw die uit haar huis kwam met haar honden en echt een enorme drol aantrof vlak voor haar huis. Ik vind het echt ronduit asociaal als mensen dat niet opruimen. Gelukkig heb ik een hond die niet op de stoep/iets hards wil poepen. Ik ruim de poep trouwens niet op, omdat mijn ouders buiten de bebouwde kom wonen en het niet verplicht is. Indy poept altijd ergens in een wegberm waar niemand loopt. Als mensen er last van zouden hebben zou ik het natuurlijk wel opruimen.
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Op plaatsen waar je kunt verwachten dat mensen er last van hebben ruim ik het op. En voor de rest verdom ik het. ze kunnen me bij de gemeente wat. Je betaald 80 euro per hond per jaar. krijgt daar zegge en schrijven 1 uitlaat strook voor terug. En waar je het dus moet opruimen zijn in geen velden of wegen afval bakken te bekennen. Als de gemeente van mijn geld die bakken zou plaatsen dan ruimde ik het overal wel op. Ik ga geen uur met zo'n zakje in mijn hand lopen.

Hier in de wijk (wij wonen aan het water) ruimt echt niemand de poep van zijn honden op langs de water kant, het gras is er ook 50 cm hoog of zo. Je vind hier nooit strond op straat of op de speel veldjes.
Afbeelding
gevni havanezers
Mojuan
Zeer actief

Dat mensen het langs de slootkant laten liggen kan ik me nog wel iets bij voorstellen.
Maar ook dat vind ik onprettig, want het ziet er smerig uit al die drollen, en ik sta er telkens in als ik de ontlasting van mijn eigen honden op aan het ruimen ben.
Want dat doe ik zelf dus wél langs de slootkant.
Het bederft ook een beetje mijn plezier van het uitlaten, want ik wandel heel erg graag door het gras langs de slootkant.
Dit doe ik dus al jaren niet meer omdat mijn schoenzolen dan volledig vol geplakt zitten.....

En het is zo'n kleine moeite om even een zakje te pakken en te bukken....
Ik ben ook al bezig bij de gemeente voor extra vuilnisbakken, want het gebeurt me nog te vaak dat ik zowat een kwartier met drie zakjes in mijn handen loop. Dat vind ik ook zeer onprettig.
Joenino
Actief
Mijn ras(sen): Chow Chow x Herder

Ongelezen bericht door Joenino »

En daarom Paula ga ik altijd naar de dijk :D Dan hoef ik niks op te ruimen. Nou rijden er sinds kort wel poepzuigers elke week in de gebieden waar geen opruimplicht meer is.
Proud owner of Chow Chow Herder Rex
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Joenino schreef:En daarom Paula ga ik altijd naar de dijk :D Dan hoef ik niks op te ruimen. Nou rijden er sinds kort wel poepzuigers elke week in de gebieden waar geen opruimplicht meer is.

Yep, langs de dijk is er géén opruimplicht dat klopt.
Maar dáár kan ik niet lopen, gezien het feit dat het ook losloopgebied is.
Ik ruim liever wat drollen op dan een zwaar gewonde hond als je het niet erg vindt :mrgreen:
Joenino
Actief
Mijn ras(sen): Chow Chow x Herder

Ongelezen bericht door Joenino »

Paulala schreef:
Joenino schreef:En daarom Paula ga ik altijd naar de dijk :D Dan hoef ik niks op te ruimen. Nou rijden er sinds kort wel poepzuigers elke week in de gebieden waar geen opruimplicht meer is.

Yep, langs de dijk is er géén opruimplicht dat klopt.
Maar dáár kan ik niet lopen, gezien het feit dat het ook losloopgebied is.
Ik ruim liever wat drollen op dan een zwaar gewonde hond als je het niet erg vindt :mrgreen:
Om eerlijk te zijn lopen er amper honden los. En de honden die er los lopen worden altijd snel aan de lijn gedaan als ik met Rex eraan komt. En gaat pas weer los zodra je hun voorbij bent. Ik ben iig nog geen hond tegen gekomen die ff kon komen buurten terwijl hij los liep. Misschien ligt het aan de tijden dat ik ga :P
Proud owner of Chow Chow Herder Rex
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Joenino schreef:
Om eerlijk te zijn lopen er amper honden los. En de honden die er los lopen worden altijd snel aan de lijn gedaan als ik met Rex eraan komt. En gaat pas weer los zodra je hun voorbij bent. Ik ben iig nog geen hond tegen gekomen die ff kon komen buurten terwijl hij los liep. Misschien ligt het aan de tijden dat ik ga :P

Dat risico ga ik niet meer nemen.
Heb ik in het begin wel gedaan, en toen al vrij snel een aanvaring met een oudere man met zijn Rottweiler.
1 loslopende hond is al genoeg voor een groot drama, dus nee ik loop daar niet zolang ik Romeo bij me heb.
Met Julia en Anders kan het wel gewoon.
britty
Zeer actief
Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog

Ongelezen bericht door britty »

Als iemand tegen me zegt dat ie hondenbelasting betaalt zeg ik steevast: Ik betaal ook hb, dus dan mag ik mijn hond bij jou voor de voordeur laten poepen?
Meestal zeggen ze dan niks meer :mrgreen:
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”