Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welke vaccinaties wanneer

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

JBL
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Chihuahua
Aantal honden: 1

Welke vaccinaties wanneer

Ongelezen bericht door JBL »

Hallo,

wij krijgen a.s. vrijdag een pupje van 10 weken thuis.
Nu willen wij deze zomer op vakantie en willen we meedoen aan een puppycursus.
Vanzelfsprekend krijgt ons hondje zijn 3e enting bij 12 weken.
Nu las ik op internet dat hij, als je over de grens wilt, een rabiesvaccinatie moet hebben, 21 dagen van te voren.
Voor de puppycursus van Martin Gaus moet hij zijn ingeent tegen kennelhoest.
Alledrie de vaccins kunnen bij 12 weken worden gegeven.
Het lijkt mij niet goed een pup drie entingen tegelijk te geven, en aangezien niet alle dierenartsen er even eerlijk over zijn (uiteindelijk willen sommigen toch gewoon zoveel mogelijk geld verdienen), vroeg ik me af wat jullie advies is.
Hoeveel weken zouden jullie tussen alle entingen laten?
Joey.K
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Welke vaccinaties wanneer

Ongelezen bericht door Joey.K »

Rabies weet ik niet maar volgens mij kunnen gewone cocktail en kennelhoest samen, kennelhoest is geloof ik een neusdruppel en geen injectie. Onze pup krijgt aankomende donderdag tweede injectie en kennelhoest tegelijk, in ons geval met 9 weken omdat de eerste enting met 7 weken gegeven is ipv met 6.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

kennelhoest is een klote-enting, ik zou hem niet eens zetten. Zeker niet bij een pup.
De rest verdelen, eerst coctail een paar weken later de rabies.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Joey.K
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Joey.K »

malinois schreef:kennelhoest is een klote-enting, ik zou hem niet eens zetten. Zeker niet bij een pup.
De rest verdelen, eerst coctail een paar weken later de rabies.
Omdat ik zelf ook nieuwsgierig ben... waarom zou je die zelf niet zetten??
Het word namelijk ook door dierenarts etc. aangeraden, nu hebben mijn ouders oit een malteserpup met kennelhoest gehad, maar wat me er van bijstaat kreeg die een lepeltje hoestdrank :) en ze was er vlij vlot vanaf. Maargoed die pup had het al dus dan heeft enten niet veel nut meer.
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

om maar een wilde greep te doen http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... g#p4117274

zoek maar op meer met 'kennel hoest enting'

hier ook nog nooit een neusenting gezet
Afbeelding
May Linn
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie's en herders

Ongelezen bericht door May Linn »

Ik zou ook geen kennelhoest-enting geven.
De cocktail zou ik op 12 weken geven en de rabiës zo laat als mogelijk.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

May Linn schreef:Ik zou ook geen kennelhoest-enting geven.
De cocktail zou ik op 12 weken geven en de rabiës zo laat als mogelijk.
Hier krijgen ze ook geen kennelhoest-enting, sterker nog, als mijn honden de cocktail krijgen is dat zonder de Pi (para-influenza). Ik vind het onzin om tegen iets te enten dat over het algemeen vrij makkelijk te verhelpen is. Daarbij komt ook nog dat ik regelmatig ervaringen van anderen hoor/lees, waarbij naar voren komt dat juist de honden die hiertegen een enting hebben gehad, vatbaarder zijn voor kennelhoest.
Als je dan ook nog in ogenschouw neemt dat er maar tegen 2 virussen en 1 bacterie geënt wordt, tja :19: .

Denk er overigens om, dat wanneer je (om wat voor reden dan ook) er voor kiest om de cocktail te laten geven én de neusspray tegen kennelhoest, dat die cocktail zonder de Pi is. De Pi zit namelijk al in de neusspray, die geef je dan dubbelop.
Nobivac heeft sowieso een vaccin met alleen DHP, van de andere merken weet ik het zo even niet uit mijn hoofd.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik geef het inmiddels wel....met tegenzin maar als ik mijn honden in pension wil brengen (wat helaas af en toe niet anders kan) is de kennelhoestenting verplicht.
Ik geef dus nu de neusenting maar zie er geen meerwaarde in, het is enkel verplicht in mijn geval als ik ze weg wil brengen.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Inge schreef:Ik geef het inmiddels wel....met tegenzin maar als ik mijn honden in pension wil brengen (wat helaas af en toe niet anders kan) is de kennelhoestenting verplicht.
Ik geef dus nu de neusenting maar zie er geen meerwaarde in, het is enkel verplicht in mijn geval als ik ze weg wil brengen.
Het kan natuurlijk zijn dat je erg tevreden bent over dat pension, maar er zijn ook pensions waar het niet verplicht is. Misschien een ander pension zoeken of eens gaan praten met de pensionhouder :19: .
De fokker van Luuk heeft ook een pension en daar is het niet verplicht en mijn trimster is bezig met het inrichten van een pension en ook bij haar is een kennelhoest-enting niet nodig.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Google maar eens op 'vaccinatieschade hond', dan kom je genoeg informatie tegen over wel of niet en wanneer vaccineren.
Mijn pups hebben vanaf 8 weken alleen hondenziekte en parvo gehad. Parvo nog 2 keer herhaald met 3 weken er tussen.
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
JBL
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door JBL »

Ik heb een beetje op het internet gekeken en zie dat er over van alles uit de 12-weken cocktail ook iets aan te merken is.
Zijn er nog meer inentingen die jullie niet geven?
lila660
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door lila660 »

Enten blijft een moeilijk verhaal......en is ook nog per ras erg verschillend over hoe gevoellig ze er op kunnen reageren.
Maar in mijn ogen blijft het altijd troep wat je in je hond spuit en daar moet je voorzicht mee zijn
Kennelhoest wordt hier niet gegeven, ook nog nooit gedaan.
Persoonlijk zou ik mijn honden nooit voor 6 maanden rabies geven, maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.
Ziekte van Weil wordt hier altijd apart gedaan, minimaal 6 weken tussen de andere entingen of ontworming of wat dan ook.

Dit is een site waar een entschema op staat, als je helemaal naar beneden scrolt. Al moet ik zeggen dat ik het zelf nog weer anders heb gedaan.
Als je ent zou ik wel voor Nobivac kiezen omdat deze de DHP drie jaar geldig heeft.
http://www.tollertales.nl/vaccinatie.htm
Groetjes Linda
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”