Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zo met Fodor naar de DA

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Ήυs

Zo met Fodor naar de DA

Ongelezen bericht door Ήυs »

Ik had al een afspraak, omdat we gevallen waren met de fiets, en hij zijn pootje bezeerde.

Maar nu ruik ik een amoniak lucht uit zijn bek, en maak me erge zorgen dat het zijn nieren zijn. Zijn urine stonk ook. Mensen hier ervaring mee? Heb een afspraak om 16:10.
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Aantal honden: 2

Re: Zo met Fodor naar de DA

Ongelezen bericht door HillieS »

Geen ervaring, wel een succes wens!
Hopelijk is alles ok!
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Om je gerust te stellen: Nora heeft ook wel eens een ammoniaklucht uit haar bek als ze een blaasontsteking heeft :wink:
Ήυs

Maeve schreef:Om je gerust te stellen: Nora heeft ook wel eens een ammoniaklucht uit haar bek als ze een blaasontsteking heeft :wink:
Oh.. Ik hoop dat dat het dan maar is, en niet iets ergs..

Dank.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik hoop dat het iets simpels zal blijken te zijn, succes zometeen!
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

succes met fodor.
ik hoop ook dat het iets simpels is.
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Succes, hier draaien de duimen :ok:
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Succes... :ok:
Afbeelding
Barnsley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retrievers
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Barnsley »

Sterkte zometeen!
Afbeelding
Ήυs

Nou, het is waarschijnlijk zijn maag en darmen, ze hoorde erg veel gerommel. Heb nu medicatie om zijn maag en darmen rustiger te krijgen. Lucht is waarschijnlijk van de maagzuur.

Zijn poot is helemaal nagekeken, ze kon niets vinden, maar hij regeerde erg op zijn tenen, dus waarschijnlijk zijn deze gekneusd.

Er was was nog een mevrouw met een teefje, een doberman. We waren wat aan het kletsen en toen kwam er een vrouw binnen met twee kinders, en ik zat in een hoekje bij het speelgoed, zet ze zonder maar iets te vragen dat kleintje bij dat tafeltje, nog geen 10 cm van Fodor vandaan, dus ik schoof maar wat op. Ze stond om een hoekje bij de balie en kon haar kinderen helemaal niet zien :hmmm: Die kleine kroop nog, en die kroop op een gegeven moment naar de doberman toe, en die was erg enthousiast, dus de eigenaar hield haar al wat korter, nah kind kroop gewoon door, dus ik riep al "ehm, mevrouw?" en de eigenaresse liet de domerman een beetje snuffelen, en die kwam iets te hard met de kop naar voren, kind janken :19: Liet ze nog zo'n 20 sec. huilen, toen tilde ze m op. "is hij zo geschrokken" dus de eigenaresse zei dat ze iets wat enthousiast naar voren kwam.

"Oh ik zag het niet, wat gek, meestal kan hij er geen genoeg van krijgen, pakt hij ze bij de snorharen en geeft ze kusjes"

Ik zat echt met verbazing te luisteren ernaar, ze zal aan mij wel gezien hebben dat ik het heel vreemd vond.

Ze heeft dat kind zo'n 15 minuten rond laten kruipen en die andere rond laten wandelen terwijl ze geen 1x omkeek. Ben ik nou gek of is dat echt iets wat je met je kind níet moet doen in een wachtkamer bij de DA met twee aardig grote rassen, of iig met honden.

Ik vond het echt bizar. Sommige zijn weer iets té beschermend, maar er zal maar net een hond bij zitten die agressie toont naar kinderen, oid.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Wat een maf mens van die kindjes, sterkte met Fodor :flower:
Ήυs

Lillith schreef:Wat een maf mens van die kindjes, sterkte met Fodor :flower:
Ja ik zat met verbazing te kijken :80:

Ja dank je! Ik hoop dat hij er van op knapt, en zijn pootje snel over is!
Lisette1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

Hopen dat Fodor weer snel opknapt en de oude word! :roos:

En inderdaad vreemd dat die mevrouw haar kindjes niet echt in de gaten hield...
Alsof het de normaalste zaak is om je kruipend kind een hond bij de snorharen te laten pakken en te kussen.... totdat ze een keer de verkeerde hond treffen en die hap zegt in het gezicht en dan is het de schuld van de hond zeker?
die kinderen kunnen er niets aan doen, die weten niet beter.
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Beste met Fodor :roos:
Wel bijzonder dat een DA een diagnose stelt a.d.h.v. wat gerommel :scratch:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Sepje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner

Ongelezen bericht door Sepje »

Tja,... en als er dan wat met het kind gebeurd heeft de hond het nog gedaan ook :kotz:

Maar beterschap met Fodor! :roos: Hopelijk knapt ie snel weer op!
HillieS
Zeer actief

Beterschap met Fodor!

En wat een raar mens!!! :O:
Afbeelding
kimmeke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kimmeke »

Hopelijk is Fodor snel beter!
En dat mens? :piew: ! Zoiets zou ik mn kinderen nog niet bij mn eigen hond laten doen, laat staan bij een vreemde hond :schrik:
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Afbeelding

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
Barnsley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retrievers
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Barnsley »

Gelukkig blijkt het mee te vallen!
Beterschap met 'm!
Afbeelding
Kiran
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Kiran »

Beterschap met Fodor :roos:

En tsja ik zou mijn kids ook bij die tafel zetten als er iemand zit met een hond vlakbij ga ik er van uit dat die hond tegen kids kunnen anders is de eigenaar stom bezig om hem/haar zo vlak bij speelgoed te laten. :19:
Mijn kids weten trouwens dat ze altijd eerst moeten vragen voor ze mogen aaien en dan altijd op de borst van de hond :wink:
Afbeelding
HillieS
Zeer actief

Kiran schreef:Beterschap met Fodor :roos:

En tsja ik zou mijn kids ook bij die tafel zetten als er iemand zit met een hond vlakbij ga ik er van uit dat die hond tegen kids kunnen anders is de eigenaar stom bezig om hem/haar zo vlak bij speelgoed te laten. :19:
Mijn kids weten trouwens dat ze altijd eerst moeten vragen voor ze mogen aaien en dan altijd op de borst van de hond :wink:
Ja, maar ik neem aan dat jij dan zelf ook wel een oogje in het zeil houd i.v.m. jouw kinderen?!
Dat stukje vond ik in Jody haar verhaal namelijk het meest schokkend.
Afbeelding
Kiran
Zeer actief

HillieS schreef:

Ja, maar ik neem aan dat jij dan zelf ook wel een oogje in het zeil houd i.v.m. jouw kinderen?!
Yep maar mijn ervaring leert dat zodra er een deur is waar ze niet snel uit kunnen dat ouders dan er van uitgaan dat de kids veilig zijn :ugh:

Ik verlies mijn kids nooit uit het oog, kinderen blijven onberekenbaar en ikzelf zou de betreffende ouder er op aanspreken doe je toch ook bij andere mensen met een hond die ze maar overal op laten afstuiven? Waarom dan niet bij ouders?
Afbeelding
HillieS
Zeer actief

Kiran schreef:
HillieS schreef:

Yep maar mijn ervaring leert dat zodra er een deur is waar ze niet snel uit kunnen dat ouders dan er van uitgaan dat de kids veilig zijn :ugh:

Ik verlies mijn kids nooit uit het oog, kinderen blijven onberekenbaar en ikzelf zou de betreffende ouder er op aanspreken doe je toch ook bij andere mensen met een hond die ze maar overal op laten afstuiven? Waarom dan niet bij ouders?
Ik zou de betreffende ouder ook er op aan spreken hoor. Nu is mijn hond een schat voor kindjes, maar stel dat hij het niet is!
Het is en blijft de verantwoording voor de ouder en de eigenaar van de hond.
Afbeelding
senna en odin
Zeer actief

Ongelezen bericht door senna en odin »

Ehm ja dan gooi ik het over een andere boeg....gatver wat smerig om je kind daar over een grond te laten kruipen :kotz: . Ik ben echt niet uberclean en hier lopen ook honden over de vloer maar die ken ik en toen Dean nog kroop werd hier elke dag twee keer gezogen en gedweild. Dat zie ik in zo'n da praktijk niet gebeuren en er komen toch ook honden met uitwendige ziektes....brrrrrrr

Bizar ook dat ze niet op haar kindjes lette. Wat je zegt één agressieve hond en tis bekeken. Dan krijg je weer zo'n topic van ach,kan iedereen gebeuren :F:

Sterkte met Fodor. Hopen dat ie weer snel lekker uut zien giebeltje ruukt :engel:
Groetjes Belinda
Afbeelding
Kiran
Zeer actief

senna en odin schreef:Ehm ja dan gooi ik het over een andere boeg....gatver wat smerig om je kind daar over een grond te laten kruipen :kotz: . Ik ben echt niet uberclean en hier lopen ook honden over de vloer maar die ken ik en toen Dean nog kroop werd hier elke dag twee keer gezogen en gedweild. Dat zie ik in zo'n da praktijk niet gebeuren en er komen toch ook honden met uitwendige ziektes....brrrrrrr

Bizar ook dat ze niet op haar kindjes lette. Wat je zegt één agressieve hond en tis bekeken. Dan krijg je weer zo'n topic van ach,kan iedereen gebeuren :F:

Sterkte met Fodor. Hopen dat ie weer snel lekker uut zien giebeltje ruukt :engel:
Je hebt helemaal gelijk dat deed ik ook niet er is niks voor niks kinderwagens ideaal geen rondzwervende kruipende kinders op plekken waar het niet verstandig is :wink:

Hoe gaat het nu trouwens met Fodor?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”