Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Chihuahua pupje met schuinhoudend hoofdje
Moderator: moderatorteam
- Kapryno
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Malthezer, York, Poedel, Dwergschnauzer, Chihuahua, Chinese Naakthond, Galgo
- Aantal honden: 11
Chihuahua pupje met schuinhoudend hoofdje
Hoi allemaal,
Een 11tal weekjes geleden heeft mijn chihuahua-teefje het leven geschonken aan twee zeer mooie pupjes. Eentje heeft een vriendin geadopteerd en het andere meisje is leuk hier gebleven, Milla. Ze is gechipt geweest enkele weken geleden en heeft 10 mei haar tweede vaccinatie gekregen. Op 10 mei heeft ze ook een neusvaccin kennelhoest gekregen. Iets daarna is er iets raars gebeurd, plotseling zagen we dat ze haar hoofdje wat schuin stond. Niet altijd. Ze had ook jeuk in haar nekje, maar dacht dat het van het halsbandje kwam en heb dit dan ook uitgedaan. Toch bleef ze krabben en ben dan naar de dierenarts gegaan met het gedacht dat ze een oorontsteking had. Ook had haar mama haar enkele dagen ervoor een serieuze corrigerende beet in haar nekje gegeven, wat ook een mogelijkheid was. De dierenarts vond niets, mooie propere oortjes, nekje dat niet opgezet voelde, alles zag er goed uit maar ze wrong toch wat tegen met een nekbeweging naar boven. Ze geeft ze een cortisone-prik en dit moest de volgende dag beter zijn... niet dus. Vandaag moest mijn Yorkje naar de dierenarts om zijn tandsteen te laten weghalen en heb Milla ineens meegenomen. Daar heeft de DA haar lange tijd geobserveerd en ze denkt aan verschillende dingen, binnenoorontsteking, waterhoofdje, soort druk in hersenen. Heb daarstraks Bactrim meegekregen voor de binnenoorontsteking te behandelen.
Nu, sinds die laatste vaccinatie kucht en proest Milla het enkele keren per dag uit, precies of ze kennelhoest heeft. Haar hoofdje staat gewoon recht als ze loopt, ze trekt samen met de andere hondjes aan hun speelgoed en doet heel normaal voor een jonge pup. Ze eet supergoed en haar stoelgang is ook altijd zeer goed.
Moest het binnen de 10 dagen niet echt beteren, dan moet ik naar het 'verre' Gent voor een scan.
Ik hoop dat het haar binnenoor is, misschien dat het allemaal wat samenhangt, neus, keel, oor?
Wat denken jullie?
Een 11tal weekjes geleden heeft mijn chihuahua-teefje het leven geschonken aan twee zeer mooie pupjes. Eentje heeft een vriendin geadopteerd en het andere meisje is leuk hier gebleven, Milla. Ze is gechipt geweest enkele weken geleden en heeft 10 mei haar tweede vaccinatie gekregen. Op 10 mei heeft ze ook een neusvaccin kennelhoest gekregen. Iets daarna is er iets raars gebeurd, plotseling zagen we dat ze haar hoofdje wat schuin stond. Niet altijd. Ze had ook jeuk in haar nekje, maar dacht dat het van het halsbandje kwam en heb dit dan ook uitgedaan. Toch bleef ze krabben en ben dan naar de dierenarts gegaan met het gedacht dat ze een oorontsteking had. Ook had haar mama haar enkele dagen ervoor een serieuze corrigerende beet in haar nekje gegeven, wat ook een mogelijkheid was. De dierenarts vond niets, mooie propere oortjes, nekje dat niet opgezet voelde, alles zag er goed uit maar ze wrong toch wat tegen met een nekbeweging naar boven. Ze geeft ze een cortisone-prik en dit moest de volgende dag beter zijn... niet dus. Vandaag moest mijn Yorkje naar de dierenarts om zijn tandsteen te laten weghalen en heb Milla ineens meegenomen. Daar heeft de DA haar lange tijd geobserveerd en ze denkt aan verschillende dingen, binnenoorontsteking, waterhoofdje, soort druk in hersenen. Heb daarstraks Bactrim meegekregen voor de binnenoorontsteking te behandelen.
Nu, sinds die laatste vaccinatie kucht en proest Milla het enkele keren per dag uit, precies of ze kennelhoest heeft. Haar hoofdje staat gewoon recht als ze loopt, ze trekt samen met de andere hondjes aan hun speelgoed en doet heel normaal voor een jonge pup. Ze eet supergoed en haar stoelgang is ook altijd zeer goed.
Moest het binnen de 10 dagen niet echt beteren, dan moet ik naar het 'verre' Gent voor een scan.
Ik hoop dat het haar binnenoor is, misschien dat het allemaal wat samenhangt, neus, keel, oor?
Wat denken jullie?
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Chihuahua pupje met schuinhoudend hoofdje
waarom geef je zo'n jong puppeding een kennelhoestenting 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ik moest ook gelijk aan een ent-reaktie denken; ik vind het wel wat veel voor zo'n guppie; alles op 1 dag geent.
Hier zou ik morgen dus even mee naar een (andere) DA gaan en goed na laten kijken.
Suzanne
Hier zou ik morgen dus even mee naar een (andere) DA gaan en goed na laten kijken.
Suzanne
- erica kok
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog
Ik denk ook dat het een reactie is op de vaccins
Billy heeft dat namelijk ook van de rabbies inenting vorige keer dubbele longontstekking
Was zo erg dat ik moest kiezen tussen inslapen of nog een kuur en een infuus.
en ben na lang zoeken bij een homeopatische dierenarts terecht gekomen en die heeft de prik ontstoord nu gaat het weer goed met hem
Billy heeft dat namelijk ook van de rabbies inenting vorige keer dubbele longontstekking
Was zo erg dat ik moest kiezen tussen inslapen of nog een kuur en een infuus.
en ben na lang zoeken bij een homeopatische dierenarts terecht gekomen en die heeft de prik ontstoord nu gaat het weer goed met hem
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
ik moet meteen denken aan syringomyelia, de ziekte die veel voorkomt bij cavalier king charles spaniels.
vooral dat krabben, en ook het scheve koppie...
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
tkuijernl
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
ik ook eigenlijktekkel schreef:ik moet meteen denken aan syringomyelia, de ziekte die veel voorkomt bij cavalier king charles spaniels.
groetjes Tamara
-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
als het middenoor is houden ze normaal gesproken de hele tijd hun koppie scheef en zouden de medicatie al geholpen hebben.
Ik denk dat een waterhoofd veel waarschijnlijker is maar alleen een scan kan dat vaststellen. Syringo kan ook op een scan gezien worden. Beterschap
Ik denk dat een waterhoofd veel waarschijnlijker is maar alleen een scan kan dat vaststellen. Syringo kan ook op een scan gezien worden. Beterschap
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
En ik ook.tkuijernl schreef:ik ook eigenlijktekkel schreef:ik moet meteen denken aan syringomyelia, de ziekte die veel voorkomt bij cavalier king charles spaniels.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Contacteer:
Mijn eerste reactie was ook Syringo,
Maar een reactie op de entingen lijkt me ook niet onwaarschijnlijk.De afwijking wordt vaak gezien bij de Cavalier King Charles Spaniel, maar ook bij andere rassen is de aandoening bekend; Griffon Belge, Yorkshire terrier, Maltezer, Chihuahua, Dwergteckel, King Charles Spaniel
- Kapryno
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Malthezer, York, Poedel, Dwergschnauzer, Chihuahua, Chinese Naakthond, Galgo
Bedankt om mee te denken allemaal!
Tja, die Syringo, ik heb zo'n Cavaliertje in mijn hondenkapsalon en dat hondje reageert heel anders dan Milla. Als ik ook maar wijs naar haar hoofdje, begint ze al te krijsen en ze heeft pijn als ik aan haar oortjes kom, dat is heel duidelijk, dus dat heeft ons Milla helemaal niet. Het krabben is ondertussen al opgehouden.
Ik heb aan mijn DA gevraagd of het geen kwaad kon die kennelhoest vaccin en ze antwoorde van niet. Het is daarna inderdaad wel allemaal begonnen.
Ik heb al mijn pups laten vaccineren tegen kennelhoest op vroege leeftijd omdat ik hier veel honden over de vloer krijg en ze dit kunnen binnenbrengen, ik woon naast mijn salon, vandaar...
De vriendin die de andere pup heeft, wist me te vertellen (heeft naar haar DA gebeld) dat je dat waterhoofdje ook met een echo kon zien. Morgen eens voor bellen.

Gisteren even fotootje genomen van haar.
Het is nu even afwachten denk ik.
Ik hou jullie op de hoogte.
Groetjes,
Nathalie.
Tja, die Syringo, ik heb zo'n Cavaliertje in mijn hondenkapsalon en dat hondje reageert heel anders dan Milla. Als ik ook maar wijs naar haar hoofdje, begint ze al te krijsen en ze heeft pijn als ik aan haar oortjes kom, dat is heel duidelijk, dus dat heeft ons Milla helemaal niet. Het krabben is ondertussen al opgehouden.
Ik heb aan mijn DA gevraagd of het geen kwaad kon die kennelhoest vaccin en ze antwoorde van niet. Het is daarna inderdaad wel allemaal begonnen.
Ik heb al mijn pups laten vaccineren tegen kennelhoest op vroege leeftijd omdat ik hier veel honden over de vloer krijg en ze dit kunnen binnenbrengen, ik woon naast mijn salon, vandaar...
De vriendin die de andere pup heeft, wist me te vertellen (heeft naar haar DA gebeld) dat je dat waterhoofdje ook met een echo kon zien. Morgen eens voor bellen.

Gisteren even fotootje genomen van haar.
Het is nu even afwachten denk ik.
Ik hou jullie op de hoogte.
Groetjes,
Nathalie.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Jammer genoeg weten zelfs DA's niet dat het niet zo handig is om de hele rambam aan entingen tegelijk te geven. Met een beetje pech krijg je er zelfs onwormingstabletjes bij en een tekenpipet om het af te maken.
Nou, met pech is "afmaken" wel de goede term ;-(
Laat idd het hoofdje goed onderzoeken en die kennelhoestentng.. niet meer doen joh; voegt niets toe...
Suzanne
Nou, met pech is "afmaken" wel de goede term ;-(
Laat idd het hoofdje goed onderzoeken en die kennelhoestentng.. niet meer doen joh; voegt niets toe...
Suzanne
- Kapryno
- Vaste gebruiker
Dank je Suzanne, ik hou het in mijn achterhoofd.
Met een beetje pech, zeg je, dat heeft mijn DA wel meegegeven, die ontwormingspil.
Als het door één of andere worm kwam, zou dat ook neurologische symptomen geven, daarom gaf ze het mee.
Twee weken daarvoor had ik al een pil meegekregen, dus heb die van maandag nog niet gegeven.
Dus ik begrijp zeker wat je bedoeld hoor.
Ze doen maar en zo'n klein pupje moet alles maar verdragen.
Rond 10 juni krijgt ze haar laatste vaccin, hopelijk is ze tegen dan terug de oude en hopelijk heeft ze niets ernstigs.
Nathalie.
Met een beetje pech, zeg je, dat heeft mijn DA wel meegegeven, die ontwormingspil.
Als het door één of andere worm kwam, zou dat ook neurologische symptomen geven, daarom gaf ze het mee.
Twee weken daarvoor had ik al een pil meegekregen, dus heb die van maandag nog niet gegeven.
Rond 10 juni krijgt ze haar laatste vaccin, hopelijk is ze tegen dan terug de oude en hopelijk heeft ze niets ernstigs.
Nathalie.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Let op: een zieke pup zeker als je niet weet wat er is, NIET laten enten hoor!
Sommige DA's.. ;(((
Suzanne
Sommige DA's.. ;(((
Suzanne
- erica kok
- Vaste gebruiker
Ik zou heel even wachten met de laatste vaccin en toch eens een andere DA gaan zoekenKapryno schreef:Dank je Suzanne, ik hou het in mijn achterhoofd.
Met een beetje pech, zeg je, dat heeft mijn DA wel meegegeven, die ontwormingspil.![]()
Nathalie.
Ik denk dat je Da niet handelt naar de wens van het dier maar in zijn of haar portomonee
- Kapryno
- Vaste gebruiker
Nee, nee, ik ga ze zeker niet laten enten tot ik zeker weet wat ze heeft.
Ik ga zeker voor een tweede opinie als dit binnen de week niet verbeterd.
Nathalie.
Ik ga zeker voor een tweede opinie als dit binnen de week niet verbeterd.
Nathalie.
- erica kok
- Vaste gebruiker
Ik zou heel even wachten met de laatste vaccin en toch eens een andere DA gaan zoekenKapryno schreef:Dank je Suzanne, ik hou het in mijn achterhoofd.
Met een beetje pech, zeg je, dat heeft mijn DA wel meegegeven, die ontwormingspil.![]()
Nathalie.
Ik denk dat je Da niet handelt naar de wens van het dier maar in zijn of haar portomonee
-
Cindy1
- Actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso Chihuahua
- Contacteer:
heeft het pupje naar verhouding een erg groot hoofd? (dat zou een aanwijzing voor waterhoofdje kunnen zijn). In ieder geval veel beterschap voor haar!
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
Ik denk dat het een reactie is op de enting. Zou trouwens als ik jou was een andere dierenarts zoeken.

- Kapryno
- Vaste gebruiker
Nee, volgens mij heeft ze geen te groot hoofdje, ze heeft ook geen aanvallen, rare oogbewegingen, opgezette aders of mindere eetlust dus denk niet echt een waterhoofdje.
Ik probeer hier nogmaals een fotootje te zetten.Is een fotootje van gisteren. Haar zusje's hoofdje is even groot.

Van mijn dierenarts ben ik altijd heel tevreden geweest, ze mist misschien nog ervaring, ze heeft nu 4jaar een eigen praktijk maar werkte daarvoor in dierenkliniek. Ik weet het niet, misschien toch eens een afspraak maken in een kliniek...
Goh, is moeilijk maar we houden haar heel goed in't oog.
Nathalie.
Ik probeer hier nogmaals een fotootje te zetten.Is een fotootje van gisteren. Haar zusje's hoofdje is even groot.

Van mijn dierenarts ben ik altijd heel tevreden geweest, ze mist misschien nog ervaring, ze heeft nu 4jaar een eigen praktijk maar werkte daarvoor in dierenkliniek. Ik weet het niet, misschien toch eens een afspraak maken in een kliniek...
Goh, is moeilijk maar we houden haar heel goed in't oog.
Nathalie.
- Kapryno
- Vaste gebruiker
Allé, mijn fotootje verdwijnt altijd, nog eens proberen:

Laatst gewijzigd door Kapryno op 25 mei 2011 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
probeer het eens met photobucket

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Kapryno
- Vaste gebruiker
Bedankt Malinois!
Eindelijk lukt er iets!
Eindelijk lukt er iets!
-
Cindy1
- Actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso Chihuahua
- Contacteer:
Wat een schatje! En inderdaad, geen extreem groot hoofd. Ik denk dan toch dat een reactie op de enting het meest waarschijnlijk is. Ik heb eens een kitten gehad die na haar enting duidelijk pijn had bij het lopen, ze had er zelfs wat koorts van. Ik hoop dat je hondje gauw weer opknapt!
- Kapryno
- Vaste gebruiker
Dank je Cindy. Dat geeft me toch een beetje hoop...
Vraag me alleen af hoe lang dit dan aanhoud en hopelijk gaat het ooit nog weg natuurlijk.
Nathalie.
Vraag me alleen af hoe lang dit dan aanhoud en hopelijk gaat het ooit nog weg natuurlijk.
Nathalie.
-
gemini6
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 boomertjes
- Kapryno
- Vaste gebruiker
Bedankt!!!gemini6 schreef:Ze heeft wel een lief koppie
- Danna
- Actief
- Mijn ras(sen): Jackrussel/teckel-achtige
Mijn honden hebben ook een vacinatie voor kennelhoest gehad ivm naar t buitenland gaan. Maar de pup mocht dat niet tegelijk met andere vacinaties misschien dat er toch verband in ligt=
Maar ze is om op te vreten hoor
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
kennelhoest ivm buitenlandDanna schreef:Mijn honden hebben ook een vacinatie voor kennelhoest gehad ivm naar t buitenland gaan. Maar de pup mocht dat niet tegelijk met andere vacinaties misschien dat er toch verband in ligt=

-
Neeltje
Bedoel je dan niet Rabies, maar dat mogen ze niet hebben totdat ze 3 maanden oud zijn. Kennelhoest heb je niet nodig voor het buitenland. Dat heb je eigenlijk alleen nodig als je hond naar een kennel gaat en sommige hondenscholen eisen het.
- ZaZa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
Ik vind dat wel heel erg zielig. Wordt er voor dit hondje verder wel iets gedaan?Kapryno schreef:Bedankt om mee te denken allemaal!
Tja, die Syringo, ik heb zo'n Cavaliertje in mijn hondenkapsalon en dat hondje reageert heel anders dan Milla. Als ik ook maar wijs naar haar hoofdje, begint ze al te krijsen en ze heeft pijn als ik aan haar oortjes kom, dat is heel duidelijk,
Ik hoop dat het met jouw hondje meevalt!