Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nieuw huis voor Bunker
Moderator: moderatorteam
-
Gajes
Re: Nieuw huis voor Bunker
@brigitte laat toch gaan wij mensen met ons "soort" honden, weten toch niet hoe en wat het beste voor onze honden is.
We hebben ze alleen om dat het zo stoer is.
We zijn aso en meer niet.
We weten voor ons zelf gelukkig wel beter.
geef je "monsters" maar een dikke knuffel.
We hebben ze alleen om dat het zo stoer is.
We zijn aso en meer niet.
We weten voor ons zelf gelukkig wel beter.
geef je "monsters" maar een dikke knuffel.
-
Supernova
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Prima oplossing
Maar er moeten inderdaad wel bloembakken komen hoor, en roze gordijntjes 
-
Brigitte
- Zeer actief
Ja en ik ben jou niet en ik neem gewoon geen risico, dat jij dat wel zou doen prima ik doe dat nietNeeltje schreef:Ik vind het jammer als honden op deze manier gehouden moeten worden. Dat betekent toch dat je roedel niet stabiel is? Om altijd te moeten opletten? Ik zou dan of er echt alles aan doen, om het toch goed te laten gaan, of de moeilijke beslissing nemen de storende factor te herplaatsen. Ook voor de honden is het niet goed als het onderling niet goed gaat, want er blijft altijd spanning.
-
thianda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooiker
En een lounge set en LCD tv is ook wel op z'n plaatsDenise. schreef:Prima oplossingMaar er moeten inderdaad wel bloembakken komen hoor, en roze gordijntjes
haha, neehoor hartstikke mooi!! Ik snap niet dat sommige mensen altijd wat te zeuren moeten hebben.

Made by: Adjani & Tyson
- Kristina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
- Contacteer:
En een roze tapijtje!thianda schreef:En een lounge set en LCD tv is ook wel op z'n plaatsDenise. schreef:Prima oplossingMaar er moeten inderdaad wel bloembakken komen hoor, en roze gordijntjes
![]()
haha, neehoor hartstikke mooi!! Ik snap niet dat sommige mensen altijd wat te zeuren moeten hebben.
Volgens mij willen die mensen stiekem zelf ook een Bunker
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

-
thianda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooiker
Nou en of !! Ik zou hem zelf ook wel willen hebbenKristina schreef:En een roze tapijtje!thianda schreef:En een lounge set en LCD tv is ook wel op z'n plaatsDenise. schreef:Prima oplossingMaar er moeten inderdaad wel bloembakken komen hoor, en roze gordijntjes
![]()
Volgens mij willen die mensen stiekem zelf ook een Bunker

Made by: Adjani & Tyson
- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Even hoor! Mechelaars waar mee gesport wordt moeten niet persé in een kennel hoor.
Mijn mechelaar "met KNPV certificaten" woont al 8 jaar bij mij in huis. Er staat nog wel een bench, maar het deurtje is nooit dicht. Behalve als de klein kinderen van mijn vriend op visite komen. Gaat prima. Het is maar juist wat ze gewend zijn.
Ik zou er zelf trouwens niet aan moeten denken om honden gescheiden te moeten houden. Dat is voor mij ook een reden om er geen hond bij te nemen zolang deze twee nog een leven zijn. Maar ik vind ook dat iedereen dat voor zichzelf moet weten.
Mijn mechelaar "met KNPV certificaten" woont al 8 jaar bij mij in huis. Er staat nog wel een bench, maar het deurtje is nooit dicht. Behalve als de klein kinderen van mijn vriend op visite komen. Gaat prima. Het is maar juist wat ze gewend zijn.
Ik zou er zelf trouwens niet aan moeten denken om honden gescheiden te moeten houden. Dat is voor mij ook een reden om er geen hond bij te nemen zolang deze twee nog een leven zijn. Maar ik vind ook dat iedereen dat voor zichzelf moet weten.

Groetjes Marja
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Brigitte schreef:Ik heb al weer een leuke fotoshoot in gedachtenAriane schreef:Had je wat anders verwacht, Marion?Marion. schreef:Allemachtig. Nee, Brigitte zou eens een fototopic kunnen openen met normale reacties![]()
![]()
Dit is het HF, remember?
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
Heeeerlijk.Cleva schreef:Ach, dat arme benchhondje is gelukkig met al die opsluiting niet zo vet geworden als die appeltaarten van jou.Marion. schreef:Allemachtig. Nee, Brigitte zou eens een fototopic kunnen openen met normale reacties![]()
Mooie kooi Bri, in elk geval ruimer dan een bench waar sommige honden een hele nacht in moeten vertoeven![]()
(jammer, kan de foto van de bench met het Dramaqueen-bordje erop niet meer vinden haha)
Appeltaart.
Maar wel met slagroom
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
-
blondie
- Zeer actief
Ziet er uit als een perfekte oplossing als jullie buiten zitten Bri! En met het oog op dat het wordt uitgebreid nog beter. Dan kun je wisselen als je buiten zit.
Ik was ook altijd blij bijvoorbeeld ook als ik op visite ging ergens waar sommige honden niet met elkaar gingen dat er optie kennel was, of bench, ben ook blij dat allebei mijn honden kennel en bench gewend zijn.
Het was dus nooit een drama als ik een hond in de kennel deed of op visite in een bench, Finn heeft omringd gezeten met een bouvier roedel teven incluis reu, het ging in de groep niet goed, maar hem in de bench daar in dat vreemde huis met de teven en de reu erbij leverden geen stress op, en het was op die manier het veiligst omdat er los ineens wat strubbeling ontstond, dan heb je het over een vreemde reu/ras bij een bestaande roedel maar het ging prima toen hij in huis lag in de bench, en anders had hij naar de kennel buiten kunnen gaan. maar dat vond degene waar ik was een naar idee
toen bluf bij de fokster was om te bevallen hebben we ook met scheidingshekjes gewerkt tussen de reuen en teven en dat ging ook goed, soms bij elkaar geprobeerd maar dan merkte je juist spanning komen op sommige momenten, dus hekje ertussen of ook even als je langer weg ging in de buitenkennel. Het is maar net wat de honden kennen en gewend zijn.
Mijn reu zat in de kennel meer dan dat hij binnen was bij zijn vorige eigenaar, bij mij moest hij wel wat wennen aan het binnen zijn full time, het mocht was meer zijn gedachte denk
en Bluf kende kennel maar was meer binnenhond en bankhang en bedhang, en zij moest bepaalde dingen afleren.
Beiden zijn gelukkig wel ok als ik bezoek krijg
Ik was ook altijd blij bijvoorbeeld ook als ik op visite ging ergens waar sommige honden niet met elkaar gingen dat er optie kennel was, of bench, ben ook blij dat allebei mijn honden kennel en bench gewend zijn.
Het was dus nooit een drama als ik een hond in de kennel deed of op visite in een bench, Finn heeft omringd gezeten met een bouvier roedel teven incluis reu, het ging in de groep niet goed, maar hem in de bench daar in dat vreemde huis met de teven en de reu erbij leverden geen stress op, en het was op die manier het veiligst omdat er los ineens wat strubbeling ontstond, dan heb je het over een vreemde reu/ras bij een bestaande roedel maar het ging prima toen hij in huis lag in de bench, en anders had hij naar de kennel buiten kunnen gaan. maar dat vond degene waar ik was een naar idee
toen bluf bij de fokster was om te bevallen hebben we ook met scheidingshekjes gewerkt tussen de reuen en teven en dat ging ook goed, soms bij elkaar geprobeerd maar dan merkte je juist spanning komen op sommige momenten, dus hekje ertussen of ook even als je langer weg ging in de buitenkennel. Het is maar net wat de honden kennen en gewend zijn.
Mijn reu zat in de kennel meer dan dat hij binnen was bij zijn vorige eigenaar, bij mij moest hij wel wat wennen aan het binnen zijn full time, het mocht was meer zijn gedachte denk
Beiden zijn gelukkig wel ok als ik bezoek krijg
-
chrico
- Zeer actief
Gaat dat niet voor alle honden op dat zij leven zoals wij dat willen? Naar onze normen, naar onze maatstaven die voor iedereen anders is?Zoek stok! schreef: Dat is toch altijd zo. Dat de honden zoals ze gehouden worden het meest gelukkig zijn volgens de baas? Het wordt tot de keuze van de hond gemaakt.
Mijn honden zijn net zo gelukkig als jouw honden ook al leven wij totaal verschillend en daardoor de honden ook.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
Marion.
Linda ageert tegen traphekjes, maar volgens mij heeft zij ook gewoon bij Prénatal een traphekje aangeschaft.chrico schreef:Gaat dat niet voor alle honden op dat zij leven zoals wij dat willen? Naar onze normen, naar onze maatstaven die voor iedereen anders is?Zoek stok! schreef: Dat is toch altijd zo. Dat de honden zoals ze gehouden worden het meest gelukkig zijn volgens de baas? Het wordt tot de keuze van de hond gemaakt.
Mijn honden zijn net zo gelukkig als jouw honden ook al leven wij totaal verschillend en daardoor de honden ook.
De honden hebben het inderdaad maar te doen met onze normen en maatstaven. En gelukkig zijn die voor iedereen anders. Net zoals ik wil leven naar mijn normen, en die zijn ook voor iedereen anders.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Al mijn honden hebben minstens tot ze 2 jaar waren binnen gewoond...en toch verkozen ze liever buiten dan binnen... dus niks gewend.. wel fijner volgens hen.Machie schreef:Ja, als ze het niet gewend zijn...Pemba schreef:Mijn vader heeft altijd hollandse herders gehad als politiehonden en die wilden echt niet naar binnen.
Op oudjaarsavond moesten ze dat wel maar je kon duidelijk merken dat ze dat niet prettig vonden.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
chrico
- Zeer actief
Als ze hier zelf kiezen (deuren open) dan liggen zij buiten, weer of geen weer. De nachten worden buiten doorgebracht en als ik wakker word omdat het regent en ze naar binnen roep zijn ze niet eens blij met mij. Ik daarna ook niet met hun want ze slapen daarna verder op bed. (even voor de duidelijkheid voor het geval daar weer een rel om ontstaat, de deur naar het balkon in onze slaapkamer staat altijd open)
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Lance
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse stafford, Engelse stafford x Franse Bulldog
Laeken, misschien moet jij eens gaan solliciteren naar de functie van 'inval- Cesar/ Gaus'. Je weet het allemaal zo goed!

- Hanneke2
- Zeer actief
Ik vind het een redelijke oplossing om de honden gescheiden te houden, in elk geval beter dan de halve dag in een kleine bench op de gang en dan weer wisselen (ik ken iemand die dat doet).
Maar het blijft natuurlijk een verre van ideale situatie, en ik heb ook wel iets van 'waarom neem je dat risico dan?' Ik vind het levensgeluk van mijn honden flink wat waard, en daarom vind ik het ook belangrijk dat ze in een roedeltje leven waarin ze zich 100% veilig en gewenst voelen. En dan loop ik al wat te kloten met een kat die wat roet in het Disney-eten gooit, maar in het algemeen kan het stel hier op 1 grote hoop zorgeloos liggen dutten of lekker samen spelen en bij onenigheid wordt er wat gebromd en dan is het weer duidelijk en okee.
Voor mijn gevoel is het belangrijk voor een hond als hij of zij deel uitmaakt van een roedel honden/mensen/andere dieren waar hij helemaal zonder zorgen zichzelf kan zijn en veilig is. En tuurlijk heb je het nooit helemaal in de hand, maar je weet toch wel ongeveer wat je voor combi's kan maken om het gezellig te houden. Ik snap die keuze dus niet voor een mogelijk risico.
En geen spanning als er een hekkie tussen staat vind ik gelul. Ik heb hier honden in huis gehad waarmee er geen grommetje viel en waarbij alles ook redelijk ontspannen lag te slapen, en dan was er nog steeds iets van spanning. Tuurlijk kunnen honden zich keurig gedragen, vooral als jij erbij bent. Maar als er ook maar iets van concurrentie/competitie/onduidelijke rangorde in het spel is, gedragen honden zich wel (subtiel) anders dan wanneer ze bij wijze van spreken helemaal ongegeneerd een enorme boer en een vreselijke scheet kunnen laten en zich naast hun eigen veilige vertrouwde hondenmaatje kunnen laten vallen voor een dutje met vier poten in de lucht.
En ik snap dus niet dat je dat niet het zwaarst laat wegen als je een roedel samenstelt. Veiligheid, vertrouwen en vriendschap, daar krijg je leuke roedeltjes van, denk ik. En als je moet gaan scheiden, heb je dat niet, en dan mist je hond iets wezenlijks, hoe zeer je ook je best doet om het in goeie banen te leiden.
Maar het blijft natuurlijk een verre van ideale situatie, en ik heb ook wel iets van 'waarom neem je dat risico dan?' Ik vind het levensgeluk van mijn honden flink wat waard, en daarom vind ik het ook belangrijk dat ze in een roedeltje leven waarin ze zich 100% veilig en gewenst voelen. En dan loop ik al wat te kloten met een kat die wat roet in het Disney-eten gooit, maar in het algemeen kan het stel hier op 1 grote hoop zorgeloos liggen dutten of lekker samen spelen en bij onenigheid wordt er wat gebromd en dan is het weer duidelijk en okee.
Voor mijn gevoel is het belangrijk voor een hond als hij of zij deel uitmaakt van een roedel honden/mensen/andere dieren waar hij helemaal zonder zorgen zichzelf kan zijn en veilig is. En tuurlijk heb je het nooit helemaal in de hand, maar je weet toch wel ongeveer wat je voor combi's kan maken om het gezellig te houden. Ik snap die keuze dus niet voor een mogelijk risico.
En geen spanning als er een hekkie tussen staat vind ik gelul. Ik heb hier honden in huis gehad waarmee er geen grommetje viel en waarbij alles ook redelijk ontspannen lag te slapen, en dan was er nog steeds iets van spanning. Tuurlijk kunnen honden zich keurig gedragen, vooral als jij erbij bent. Maar als er ook maar iets van concurrentie/competitie/onduidelijke rangorde in het spel is, gedragen honden zich wel (subtiel) anders dan wanneer ze bij wijze van spreken helemaal ongegeneerd een enorme boer en een vreselijke scheet kunnen laten en zich naast hun eigen veilige vertrouwde hondenmaatje kunnen laten vallen voor een dutje met vier poten in de lucht.
En ik snap dus niet dat je dat niet het zwaarst laat wegen als je een roedel samenstelt. Veiligheid, vertrouwen en vriendschap, daar krijg je leuke roedeltjes van, denk ik. En als je moet gaan scheiden, heb je dat niet, en dan mist je hond iets wezenlijks, hoe zeer je ook je best doet om het in goeie banen te leiden.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
tjonge jonge jonge wat een gelul allemaal weer zeg
De 1 weet het nog beter dan de ander en dat terwijl "ze" nagenoeg allemaal zelf al problemen genoeg hebben met hun eigen hond(en)
De 1 weet het nog beter dan de ander en dat terwijl "ze" nagenoeg allemaal zelf al problemen genoeg hebben met hun eigen hond(en)
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
chrico
- Zeer actief
Yep. Dan denk je aardig te zijn voor je hond met de menselijke gedachte dat je met regen lekker binnen moet zijn terwijl de hond er zelf voor kiest om buiten te gaan liggen.Tara schreef:Nou, dan sta je daar met al je goede bedoelingen...chrico schreef: De nachten worden buiten doorgebracht en als ik wakker word omdat het regent en ze naar binnen roep zijn ze niet eens blij met mij.
Ik denk gezien de reacties hier dat ik maar een hek voor het balkon zet en de honden binnen hou want een hond hoort voor de kachel te liggen, met mes en vork te eten en te piesen op de pot en dat alleen omdat wij dat zo nodig willen.
Ik ken honden die de hele dag buiten leven en niet binnen komen. Heb nog nooit gezien dat die honden zielig waren of verdrietig of zich achter gesteld voelde. Als de baasjes in de ochtend de buitendeur opendoen dan word er gerekt en gestrekt want er moet gewerkt worden. Ik ken honden die op de bank liggen en zich rekken en strekken als de baas beneden komt en er gewandeld moet worden. Hee zowaar dezelfde handeling van honden die allebei anders de nacht door brengen
Wat ik mis bij veel mensen is er doorheen prikken en kijken hoe een hond zich gedraagt als een hond anders leeft dan hoe jij een hond houd. Ik denk dat als je kijkt dat je geen zielige hoopjes ellende ziet zoals de meeste denken. Sommige brengen honden naar een dagopvang, zou mijn ding niet zijn want dat hoeft hier niet. Honden die ineens in grote roedels hun dag moeten doorbrengen of regelmatig in een kennel worden gezet daar terwijl ze dat niet gewend zijn maar wel ineens moeten omdat een baasje besluit dat dat het beste is voor een hond. Zelf denk ik dat ik mijn eigen honden er niet blij mee maak en zal daar ook niet voor kiezen als ik ooit in een situatie kom waarin het nodig zou kunnen zijn.
Zo zijn er vele voorbeelden te noemen waarom iemand kiest om zijn hond te houden zoals zij denken dat goed is en bij de hond en hun leefsituatie past.
Hanneke, jij heb het erover dat je het verre van een ideale situatie vind, praat over veiligheid enz enz en komt met een voorbeeld van spanning bij je eigen honden.
Dat jij het gelul vind dat er geen spanning is als er een hekje tussen staat daar vraag ik mij bij af of je uit eigen ervaring praat of omdat het een idee is wat in jouw hoofd onmogelijk is. Dat dit niet voor elke hond opgaat word uitgelegd in het topic, dat dit voor een aantal honden wel werk idem.
Hoe zijn de spanningen bij jou dan gekomen als je met zo een grote zorg je roedel samengesteld heb? Misschien omdat het gewoon honden zijn die niet altijd doen wat jij als baas zou willen of heb je totaal de boel verkeerd ingeschat omdat je juist geen rekening hield met een feit dat een hond een hond is en er door overvallen werd daar waar andere mensen rekening houden met het feit dat als het misgaat er een alternatief is dmv een hekje. Wie heeft zich dan meer met de veiligheid van zijn/haar hond bezig gehouden toen de keuze gemaakt werd een nieuwe hond erbij te nemen?
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
chrico
- Zeer actief
Dat verbaasd mij ooksmoekie schreef:tjonge jonge jonge wat een gelul allemaal weer zeg![]()
![]()
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- herejede
- Zeer actief
hier niet hoor, geen problemen hiersmoekie schreef:tjonge jonge jonge wat een gelul allemaal weer zeg![]()
![]()
-
S@ndr@
- Zeer actief
tja het blijven beesten, dus zeg nooit, nooit 
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Ik vind het een puik huis 
-
Angelique.
Zolang je hem er niet 24/7 inpleurt vind ik het een mooi huis bri !
vind wel dat de roze boeien eraan moeten

vind wel dat de roze boeien eraan moeten
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoe kun jij zeggen dat een hond iets mis in de kennel als jij daar totaal 0.0 ervaring mee hebt?Hanneke2 schreef:Ik vind het een redelijke oplossing om de honden gescheiden te houden, in elk geval beter dan de halve dag in een kleine bench op de gang en dan weer wisselen (ik ken iemand die dat doet).
Wellicht dat er andere type honden op deze aardbol rondlopen als jij hebt?
Daarnaast ben ik het met Whera eens, ik zal nooit mn honden naar een dagopvang doen, dat zouden ze vreselijk vinden. Al die vreemde honden, stress etc.
Bij mij liggen ze nu lekker thuis, lekker op hun eigen plekkie en in alle rust.
Verder doen mensen hun hond uit logeren als hun andere hond loops is, tja hiervoor geldt voor mij hetzelfde verhaal, weg uit vertrouwde omgeving etc. Hier blijft alles lekker thuis, ik zou er niet aan moeten denken.
Ik vind dat persoonlijk niet leuk voor een hond, beide situaties... en zou daar dus ook niet voor kiezen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
laeken
- Zeer actief
Maar even hoor, waarom mag Hanneke niks over een kennel vinden maar vindt jij wel wat over dagopvang? Daar weet jij toch niks vanaf of wel? Wij doen onze honden nl wel eens een dagje in een opvang. Daar hebben we extreem veel moeite mee gehad de eerste keer maar het kon niet anders. En wat bleek? Wij komen de honden halen, staat Eva daar te ballen met een medewerker en lopen ze tussen 10 andere honden. Spelen, rennen en een lol dat ze hadden. Dat dus voor honden die normaal nooit zo open zijn en zeker Eva is helemaal niet zo makkelijk met vreemde mensen. Nu weet ik dus dat ze heel erg goed in een roedel geplaatst kunnen worden en daar helemaal geen stress over hebben. Beter gezegd, mijn honden kwispelen breeduit en springen daar tegen alle mensen op.malinois schreef: Daarnaast ben ik het met Whera eens, ik zal nooit mn honden naar een dagopvang doen, dat zouden ze vreselijk vinden. Al die vreemde honden, stress etc.
Verder doen mensen hun hond uit logeren als hun andere hond loops is, tja hiervoor geldt voor mij hetzelfde verhaal, weg uit vertrouwde omgeving etc. Hier blijft alles lekker thuis, ik zou er niet aan moeten denken.
Ik vind dat persoonlijk niet leuk voor een hond, beide situaties... en zou daar dus ook niet voor kiezen.
Ik heb zelf niks tegen een kennel. Zou er zelf ook wel een kunnen hebben. Niet omdat ik keuzes heb gemaakt die maken dat mijn honden elkaar uit elkaar trekken maar bv wel omdat ik mijn honden buitenlucht en veiligheid gun. Of omdat ik denk dat ze liever buiten lopen dan binnen als ik weg ben. Dat soort dingen. In feite hebben wij een kennel. Ons terras is met stalen hekken 8x3 meter afgezet voor de honden. Ze liggen daar altijd als ze zin hebben (mogen ze zelf weten dus) en dus is dat in feite onze kennel.
Ik heb alleen iets tegen tralies tussen honden omdat de roedel elkaar uit elkaar trekt omdat mensen zo nodig zoveel of dergelijke honden willen hebben samen. Dan weet je dat dat komt en dat gaat altijd ten kosten van de honden. Daar reageer ik op.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Grappig is dat. Dat de mensen die het hardste roepen dat ‘men’ ergens niks van weet en er dus geen oordeel over kan hebben dezelfde mensen zijn die in dezelfde post een andere manier van honden houden veroordelen. Zo is de een dus niet beter dan de ander 

Linda, Izzie en Bram
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik had het niet specifiek over jou hoor, eigenlijk meer tegen Linda.laeken schreef:Maar even hoor, waarom mag Hanneke niks over een kennel vinden maar vindt jij wel wat over dagopvang? Daar weet jij toch niks vanaf of wel? Wij doen onze honden nl wel eens een dagje in een opvang. Daar hebben we extreem veel moeite mee gehad de eerste keer maar het kon niet anders. En wat bleek? Wij komen de honden halen, staat Eva daar te ballen met een medewerker en lopen ze tussen 10 andere honden. Spelen, rennen en een lol dat ze hadden. Dat dus voor honden die normaal nooit zo open zijn en zeker Eva is helemaal niet zo makkelijk met vreemde mensen. Nu weet ik dus dat ze heel erg goed in een roedel geplaatst kunnen worden en daar helemaal geen stress over hebben. Beter gezegd, mijn honden kwispelen breeduit en springen daar tegen alle mensen op.malinois schreef: Daarnaast ben ik het met Whera eens, ik zal nooit mn honden naar een dagopvang doen, dat zouden ze vreselijk vinden. Al die vreemde honden, stress etc.
Ik heb zelf niks tegen een kennel. Zou er zelf ook wel een kunnen hebben. Niet omdat ik keuzes heb gemaakt die maken dat mijn honden elkaar uit elkaar trekken maar bv wel omdat ik mijn honden buitenlucht en veiligheid gun. Of omdat ik denk dat ze liever buiten lopen dan binnen als ik weg ben. Dat soort dingen. In feite hebben wij een kennel. Ons terras is met stalen hekken 8x3 meter afgezet voor de honden. Ze liggen daar altijd als ze zin hebben (mogen ze zelf weten dus) en dus is dat in feite onze kennel.
Ik heb alleen iets tegen tralies tussen honden omdat de roedel elkaar uit elkaar trekt omdat mensen zo nodig zoveel of dergelijke honden willen hebben samen. Dan weet je dat dat komt en dat gaat altijd ten kosten van de honden. Daar reageer ik op.
Ik heb ervaring met een pension, dat is voor mij hetzelfde als dagopvang, ook kennels, zelfde manier van houden.
Ik heb mijn honden 1x in een pension gehad en hoewel ik heel tevreden was over het pension, zal ik dit uitsluitend doen als mijn honden echt niet mee zouden kunnen naar een bepaald land, net als destijds in Italie in Turijn, daar was in heel Turijn geen grasprietje te vinden waar wij zaten. (en nee dat kunnen we niet zelf kiezen het is een wk waar je naar toe gaat dus je bent afhankelijk van de organisatie).
Het jaar erop naar Oostenrijk zijn ze lekker meegeweest, dit jaar naar Duitsland gaan ze ook weer lekker mee...
De een was helemaal schor (al na een dag hoorde ik later) de ander leek alsof ze compleet ontploft was, dat was een ware ramp... in nog geen week tijd. De derde zeek wekenlang daarna thuis in de kennel omdat ie dat daar ook mocht/gewend was...terwijl hij daarvoor compleet zindelijk was.
Dus voor mijn honden is lekker thuis in de kennel liggen als ik werk veel ontspannender als naar een pension/dagopvang. Dat bedoel ik er mee.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
wat is het verschil tussen pension en dagopvang? Het pension waar ik mn honden breng heeft ook dagopvang, zelfde kennels, zelfde uitlaatweides etc.Zoek stok! schreef:Grappig is dat. Dat de mensen die het hardste roepen dat ‘men’ ergens niks van weet en er dus geen oordeel over kan hebben dezelfde mensen zijn die in dezelfde post een andere manier van honden houden veroordelen. Zo is de een dus niet beter dan de ander

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
en dat is dus helemaal jouw situatie mal..
net als dat ik schreef dat ik bepaalde dingen nooit (meer) wil.
maar dat wil nog niet zeggen dat anderen niet iets anders mogen vinden toch?
ik vind het een super oplossing van bri.
ik wil het alleen zelf nooit meer. nooit meer honden die niet samen kunnen.
net als dat ik schreef dat ik bepaalde dingen nooit (meer) wil.
maar dat wil nog niet zeggen dat anderen niet iets anders mogen vinden toch?
ik vind het een super oplossing van bri.
ik wil het alleen zelf nooit meer. nooit meer honden die niet samen kunnen.

- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Volgens mij hebben een heel stel mensen die hier reageren een kutweekend gehad ofzo, bloody hell wat een gezeik en gemierenneuk...